ΔΡΑΣΗ ΜΕ ΜΑΜΑΔΕΣ
Σήμερα Πέμπτη 8 Μαϊου υλοποιήσαμε εν οψη της γιορτής της μητέρας την Κυριακή 11 Μαϊου μια δράση-εκπληξη για τις μητέρες των μαθητών/τριων του σχολείου μας.
Τα παιδιά στις 16.00 περίμεναν τις μητέρες ύστερα απο πρόσκληση που τους κάναμε στην αυλή του σχολείου σε σειρά κατα μήκος του πλαινού τοίχου.
Οι Μητέρες παραταχτηκαν η κάθε μια απέναντι απο το παιδιάκι της και τα παιδιά τραγούδησαν ενα πολύ γλυκο τραγούδι.Στο τέλος έστειλαν γλυκά φυλάκια και έτρεξαν στην αγκαλιά της μαμά τους δίνοντας τους το δώρο που είχαμε ετοιμάσει.
Το τραγούδι που είπαμε ήταν αυτο
Σκηνές απο την δράση
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΤΡΙΤΣΗ
Σήμερα το σχολείο μας επισκέφθηκε το πάρκο Τρίτση για να παρακολουθήσει ένα από τα εκπαιδευτικά του προγράμματα. Αφού φτάσαμε, φάγαμε το πρωινό μας σε πικ-νικ κάτω από τα δέντρα. Έπειτα, ξεκίνησαν τα παιχνίδια, στα παιδιά ζητήθηκε να λύσουν κάποιους γρίφους μέσα από πολύ ωραία παιχνίδια. Τα παιχνίδια είχαν ως θέμα, τα δέντρα των δασών, την ανακύκλωση αλλά και ζώα. Στο τέλος κλείσαμε κάνοντας έναν ωραίο περίπατο στο πάρκο και παρατηρώντας τις ομορφιές του.
Παρά τις δυσκολίες περάσαμε πολύ ωραία!
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ
Σχέδιο Δράσης
2024-2025
“Μαθαίνω για τα Δάση”
Μήνας Απρίλιος
Α’ & Β’ ΤΜΗΜΑ
Τον μήνα αυτό και στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης μας υλοποιήθηκε στο σχολείο μας επίσκεψη από το πυροσβεστικό σώμα. Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε αναλυτικά τη δράση : Η ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
Α’ ΤΜΗΜΑ (κα Έλενα)
Εδώ εστιαστήκαμε στο καμένο δάσος. Είδαμε βίντεο καμένων δασών και μας εντυπωσίασαν.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ WE4ALL
Σήμερα στο σχολείο μας φιλοξενήσαμε την ομάδα we4all. Οι κυρίες της ομάδας έκαναν μία πολύ ωραία παρουσίαση στα παιδιά με παιγνιώδη τρόπο. Μιλήσαμε για τα δάση, για το περιβάλλον, την ανακύκλωση και γενικά τρόπους καταστροφής και προστασίας του φυσικού μας περιβάλλοντος. Στο τέλος παίξαμε ένα παιχνίδι με ερωτήσεις γνώσεων, μας έδωσαν ένα αναμνηστικό και υπογράψαμε ένα συμβόλαιο όλοι μαζί σαν ομάδα και να γίνουμε οι Φρουροί του περιβάλλοντος.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε πως την επίσκεψη παρακολούθησε και ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος κος Καζναφέρης Γεώργιος και η κα Μπαντελά Γεωργία του τμήματος Περιβάλλοντος του δήμου Κηφισιάς.
ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
ΔΩΡΕΑ ΒΙΒΛΙΩΝ
ΔΩΡΕΑ ΒΙΒΛΙΩΝ
Η ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ !
Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης και σε συνέχεια με όσα κάναμε τον μήνα Μάρτη καλέσαμε την Πυροσβεστική να έρθει στο σχολείο μας.
Κατα την προετοιμασία της επίσκεψης γίναν οι παρακάτω δραστηριότητες
Α’ ΤΜΗΜΑ
Η κυρία Έλενα έκανε με τα παιδιά ένα γράμμα με συμβουλές και ευχαριστώ για τις πυροσβέστες
Κυρία Μυρτώ
Με την αναμονή της επίσκεψης των πυροσβεστων στο σχολείο μας αρχικά διατυπώσαμε πολλές ερωτήσεις προς αυτούς γιατι είπαμε ότι είναι ευκαιρια να μάθουμε πολλά πράγματα στα οποία έχουμε απορίες.
Ο Φίλιππος ανέφερε ότι αυτοι οι άνθρωποι είναι ήρωες και έτσι αποφασίσαμε να τους ετοιμάσουμε στεφάνια.Εγω είχα αγοράσει μια βάση στεφανιού από καλάμι με στόχο να σκεφτούμε πώς να το κάνουμε και από την συζήτηση με τους μαθητές/τριες οδηγηθήκαμε στην ανάγκη να ρωτήσουμε πόσοι να έρθουνε γιατι θα έπρεπε να δώσουμε σε όλους.Ετσι ύστερα από την επικοινωνια που είχα με την αξιωματικό ενημέρωσα τους μαθητές /τριες ότι θα είναι 4.Ετσι την επόμενη ημερα αγορασα αλλα τρία.
Αρχικά οι μαθητές/τριες είπαν οτο στα στεφάνια βάζουμε φύλλα γιαυτο εργαστήκαμε σε όμάδες.
Κάποιες ομάδες ανέλαβαν να κόψουν δάφνες από την πολύ ωραία δάφνη που έχουμε στον κήπο μας.Οι υπέυθυνοι βρηκαν ένα καλαθάκι και οι υπόλοιποι διάλεξαν με ποιον θα πάνε.
Μια άλλη ομάδα ήταν αυτή που θα έμενε στην τάξη να φτιάξει με ζωγραφική και να κόψει πολλά λουλούδια.
Και καθώς η Κατερίνα είχε την ιδέα να φτιάξουμε και στεφάνι με καρδιες άλλη μια ομάδα ανέλαβε την ευθύνη να ζωγραφίσει και να κόψει πολλές καρδιές.
Εντωμεταξύ οι υπέυθυνοι για την Δάφνη βγήκαμε εξω και εκει ανακαλύψαμε ποσο ωραία μυρίζει η δάφνη αφου τα χέρια μας είχαν μυρίσει δάφνη.
Αφου γεμίσαμε τα καλαθάκια μας αρχίσαμε να καλύπτουμε όλη την καλαμωτη βάση με τις δάφνες.Μας βοήθησε και την επόμενη ημέρα η κυρία Έφη των Αγγλικών
Αφου φτιάξαμε όλα τα στεφάνια τα δώσαμε στις υπεύθυνες ομάδες των λουλουδιών και των καρδιών οπου εκει τα παιδια δούλεψαν ομαδικα και συνεργατικά πολύ ωραία και στόλισανε μόνα τους τα στεφάνια
ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ
ΚΑΡΔΙΕΣ
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΣΤΕΦΑΝΙΩΝ
Ετσι το μόνο που έμενε είναι να περιμένουμε με αγωνία την επόμενη ημέρα για να δαφνοστολίσουμε τους ήρωές μας.
Είπαμε μάλιστα ότι όπως οι αγωνιστές της Ελληνικής Επανάστασης ήταν Ηρωες και πολέμησαν τους Τούρκους έτσι και οι Πυροσβέστες είναι και αυτοι με την σειρά τους ήρωες γιατι πολεμάνε την φωτια με κίνδυνο την ζωή τους.
Β’ ΤΜΗΜΑ
ΚΥΡΙΑ ΠΕΡΣΑ
Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης μας είχαμε συζητήσει με τα παιδιά τι μας προσφέρουν τα δάση, πως καταστρέφονται, πως αντιμετωπίζουμε τις φωτιές και διάφορα άλλα που θα δείτε λεπτομερώς στο άρθρο του σχεδίου δράσης του μήνα Απριλίου. Σε συνέχεια αυτών των δράσεων μας, καλέσαμε την πυροσβεστική στο χώρο του σχολείου, κάτι που ενθουσίασε τα παιδιά τόσο όταν τους το ανακοινώσαμε όσο και στην διάρκεια της επίσκεψης. Αποφασίσαμε λοιπόν με τα παιδιά να καταγράψουμε κάποιες ερωτήσεις για να τους κάνουμε ώστε να λυθούν όλες οι απορίες τους.
Για να τους ευχαριστήσουμε και για να θυμούνται πάντα και την επίσκεψη τους στο σχολείο μας τους φτιάξαμε και ένα καδράκι για να κρεμάσουν στο γραφείο τους. Για φωτιά χρησιμοποιήσαμε τα δάχτυλα των παιδιών, οι πυροσβέστες είναι η παλάμη καθως η κατάσβεση μιας φωτιάς είναι ομαδική δουλειά, βάλαμε λεπτομέρειες με χαρτόνια και μαρκαδόρους και γράψαμε και το μήνυμα μας. Στο πίσω μέρος η κα Πέρσα κατέγραψε τα στοιχεία του τμήματός μας και τα ονόματα όλων.
Μετα το τέλος των ετοιμασιών μας ήρθε η μέρα της επίσκεψης
Η κυρία Έλενα εκείνη την ημέρα μαζί με τα παιδιά
με αφορμή την σημερινή επίσκεψη της πυροσβεστικής μάθανε τα μέρη του πυροσβεστικού οχήματος .Όλοι τα αντιγράψαμε στην ανάλογη φωτοτυπία
ΣΤΙΓΜΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
Οι πυροσβέστες αρχικά θέλησαν να βάλουν το αυτοκίνητο την αυλή αλλα δυστηχώς δεν χωρούσε .Οπότε το έβαλαν έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να βλέπουν το πίσω μερος όπου ήταν ανοιχτο.
Οι 4 πυροσβέστες ήρθαν και στάθηκαν στην πίσω αυλή αφού όλοι είχαμε βγει έξω και καθόμασταν στα παγκάκια.
Αρχικά μας έδειξαν την στολή τους.Είπαμε για τα μποτάκια τους τα μαυρα και το πόσο σκληρά είναι για να προστατεύουν το πόδι στα κακοτράχαλα βουνά.Στη συνέχεια μας εξήγησαν οτι οι τρεις ήταν εθελοντές και ο ένας μόνιμος και αυτο το είδαμε και στο πίσω μέρος της μπλούζας όπου μας έδειξε τα γράμματα η κυρία Έλενα
Μας ‘εδειξαν το κράνος τους εξηγώντας την χρήση καθώς και ενα κομμάτι ειδικού προστατευτικού στο πίσω μέρος του λαιμού όπου είπαν οτι προστατεύει τα μαλλια κυρίως των γυναικών καθώς και τον λαιμό απο το νερο που ρίχνουν στην φωτια και επιστρέφει πάνω τους ζεστο
Στη συνέχεια μας έδειξαν μια άλλη στολή που φοράνε στις πολύ μεγάλες πυρκαγιές με ειδική κουκούλα απο μέσα απο το κράνος
Είδαμε την μπουκάλα οξυγόνου που έχουν για να αναπνέουν μέσα στον πολυ καπνο
Στη συνέχεια της επίδειξης της στολής ήρθε η ώρα των ερωτήσεων.
Οι μαθητές/τριες πήραν το μικρόφωνο και διατύπωναν ο κάθε ενας την ερώτηση που είχε σκεφτει.
Οι ερωτήσεις και των δυο τμημάτων ήταν καταπληκτικές και οι πυροσβέστες μας έδωσαν πλήθος πληροφοριών απαντώντας μια μια την ερώτηση.
Μια ερώτηση χαρακτηριστική του πως σώζουν τα ζώα η γυναίκα πυροσβέστης μας είπε οτι πολλές φορές έχει χρειαστεί να σώσει γατάκι απο δέντρο όπου του βάζουν φαγητό για να μπορέσει να κατέβει.
Στη συνέχεια η κυρία Έλενα διάβασε το γράμμα και τις προτροπές που είχε φτιάξει προς τους πυροσβέστες. Οι πυροσβέστες υποσχέθηκαν οτι θα τα τηρούν όλα αυτα κουνώντας συγκαταβατικά το κεφάλι τους.
Μετα τα παιδια χάρισαν στους πυροσβέστες το πολυ όμορφο καδράκι.
Στην συνέχεια η κυρία Κωνσταντίνα με τα παιδιά του τμήματος παρέδωσε την πολύ ωραία κάρτα που είχε ετοιμάσει με τους μαθητές/τριες της
Στη συνέχεια η κυρία Πέρσα και οι μαθητές/τριες παρέδωσαν στους πυροσβέστες την πολυ ωραία κάρτα που είχε ετοιμάσει
Στο τέλος η κυρία Μυρτώ με τους μαθητές/τριες της δαφνοστόλισε τους πυροσβέστες γιατι όπως είπαμε αυτοί οι άνθρωποι είναι ήρωες και τους αξίζει ενα στεφάνι απο τις παιδικές καρδιές.όπως είχε προτείνει η Μυρτω βάλαμε την καρέκλα και ενας ενας έπαιρνε το στεφάνι του
Οι ήρωές μας είχαν όλοι τιμηθεί !
Ένα ζεστό χειροκρότημα ακόυστηκε απο όλους !
Άξιοι !
Στο τέλος οι πυροσβέστες μας επιφύλαξαν μια πολύ ωραία έκπληξη.
Μας εδειξαν την μάνικα και την ξετύλιξαν μπροστά μας
Και τι άλλο έμενε απο το να ρίξουμε και εμείς με την μάνικα νερό σαν αληθινοί πυροσβέστες.
Αυτη η εμπειρία άρεσε πολύ στους μαθητές/τριες καθώς κοίταζαν ξαφνιασμένοι το νερο που πήγαινε πολύ ψηλα
Κατα ευχαριστημένοι όλοι δώσαμε ζεστές αγκαλιές
Έτσι ολοκληρώθηκε η πολύ ωραία αυτη διάδραση και ευχαριστήσαμε θερμά τους πυροσβέστες για την ανταπόκριση στο κάλεσμα μας
Φεύγοντας μας χαιρέτησαν με την σειρήνα και μας χάρισαν ενα ωραίο πυροσβεστικό καπέλο και ενα σήμα
Μόλις μπήκαμε στις τάξεις γεννήθηκαν οι πρώτοι εθελοντές/τριες
Συγχαρητήρια σε όλους !!
Ήταν μια πολύ πλούσια εμπειρία για τους μικρούς/ες μας μαθητές/τριες !
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ
Σχέδιο Δράσης
2024-2025
“Μαθαίνω για τα Δάση”
Μήνας Μάρτιος
Α’ & Β’ ΤΜΗΜΑ (κα Έλενα & κα Πέρσα)
Τα δύο τμήματα μαζί σε συνδιδασκαλία συζήτησαν για όλα όσα μπορεί ένα δάσος να προσφέρει στον άνθρωπο. Αφού είδαμε το Η αρκούδα που αγαπούσε τα δέντρα μέσα από συζήτηση αναφέρθηκαν και καταγράφηκαν όλες οι απόψεις των παιδιών σχετικά με το τι μας προσφέρουν τα δέντρα στα δάση.
Όταν ολοκληρώσαμε τη συζήτηση, ζητήσαμε από τα παιδιά να χρωματίσουν ένα δέντρο και στο τέλος να συμπληρώσουν γράφοντας την φράση “Ένα δέντρο είναι ωραίο γιατί…” .
Α’ ΤΜΗΜΑ (κα Έλενα)
Σήμερα εστιαστήκαμε στην συμπεριφορά του καλού επισκέπτη στο δάσος .
Είδαμε τα κατωτέρω βίντεο : Πυρκαγιά στο δάσος και WWF: Ο Παντελής Πουαρό και το μυστήριο του καπνού.
Μας άρεσε πολύ .Τα παιδιά ζήτησαν να το δουν από δύο φορές το καθένα βίντεο .Τ α συζητήσαμε και σκέψεις παιδιών για την πυρκαγιά στο δάσος : Δεν ανάβουμε τσιγάρο
Όταν καίγονται τα δένδρα δεν συγκρατούν το νερό της βροχής και γίνονται πλημμύρες
Καταστρέφονται οι φωλιές τα σπίτια των ζώων
Καταστρέφονται τα φυτά και τα δένδρα που μας δίνουν οξυγόνο
Τα ζώα που θα επιζήσουν δύσκολα θα βρουν τροφή
Τα καλώδια προκαλούν ορισμένες φορές πυρκαγιά
οι κεραυνοί
Τα ζώα προσπαθούν να προστατευτούν : Ανεβαίνουν πάνω σε πολύ ψηλά δένδρα .
Πάνε τρέχοντας σε άλλα δάση που είναι κοντά για να σωθούν .
Αναρωτηθηκαμε ποια ζώα μπορούν
να σωθούν που τρέχουν γρήγορα:
Σκίουρος , κουνέλι ,λαγός , φίδι, πουλιά ,ποντίκι ,λύκος , αλεπού
Ποια ζώα περπατούν αργά και η φωτιά μπορεί να τα τραυματίσει και παγιδεύσει:
Σκατζόχοιρος , σαλιγκάρι ,κάμπιες ,σαύρες ,χελώνα ,αρκούδα ,σκουλήκια , μυρμήγκια ,πασχαλίτσες
Μετά κάναμε την φωτοτυπία την εξέλιξη της φωτιάς όταν πετάξουμε τσιγάρο στο δάσος.
Α’ ΤΜΗΜΑ (κα Μυρτώ)
Στα πλαίσια του σχεδίου δράσεως του μήνα Μάρτιου ασχοληθήκαμε με τους κινδύνους των δασών.
Αρχικά είδαμε ένα βίντεο ευαισθητοποίησης https://www.youtube.com/watch?v=_q3HksXHeEA
Στη συνέχεια στα πλαίσια της διάδρασης οι μαθητές/τριες καλέστηκαν να ανακαλέσουν τα οφέλη των δασών. Σταθήκαμε ιδιαίτερα στην προσφορά της ξυλείας και μπήκαμε στην διαδικασία να σκεφτούμε τι έχουμε στην τάξη μας ξύλινο. Αφού οι μαθητές/τριες εντόπισαν κάποια στη συνέχεια τους δόθηκε εργασία να φτιάξουν μια λίστα με ξύλινα αντικείμενα που έχουν στο σπίτι τους. Έτσι την άλλη μέρα διαβάσαμε τις λίστες και οδηγηθήκαμε στο συμπέρασμα πόσο σημαντικό είναι το δάσος περα από όλα τα άλλα και το οξυγόνο που μας προσφέρει στο ότι από αυτό μπορούμε να φτιάχνουμε τα ξύλινα πράγματα που όλοι έχουμε.
Την επόμενη ημέρα είχα κάποιες εικόνες από τις αιτίες που μπορεί να ανάψει μια πυρκαγιά στο δάσος και η εργασία μας ήταν η εξής.
Χωριστήκαμε σε ομάδες ανα εικόνα και τα παιδιά έπρεπε να διαλέξουν την εικόνα που τους άρεσε , να την κολλήσουν σε ένα χαρτί και να ζωγραφίσουν γύρω γύρω τον κίνδυνο όπως το φανταζόντουσαν δηλαδή την πυρκαγιά. Οι εικόνες ήταν σπίρτο, τσιγάρο, ψησταριά στα χόρτα, κάψιμο κλαδιών, κάψιμο σκουπιδιών, κεραυνός.
Β’ ΤΜΗΜΑ (κα Πέρσα)
Η δραστηριότητα ξεκίνησε με αφορμή Το μικρό λυκάκι φροντίζει το δάσος που παρακολουθήσαμε.
Έπειτα επικεντρωθήκαμε στους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα δάσος και τους κατηγοριοποιήσαμε σε Φωτιά, Αποψίλωση και Σκουπίδια. Εξηγήσαμε μέσα από εικόνες και συζήτηση την κάθε περίπτωση και έπειτα τα παιδιά συμπλήρωσαν αντίστοιχο φύλλο εργασίας που περιλάμβανε αποτύπωση όσων είπαμε με ζωγραφική και γραφή των λέξεων των κατηγοριών. Θετικό ήταν ότι όλα τα παιδιά αντιστοίχισαν σωστά τη λέξη με την ζωγραφιά τους!
Σε συνέχεια αυτής της δράσης αποφασίσαμε με τα παιδιά να φτιάξουμε τον κατάλογο του καλού επισκέπτη στο Δάσος. Τα παιδιά σκέφτηκαν κάποιους κανόνες, κάποιοι τους κατέγραψαν σε μία αφίσα και κάποιοι άλλοι τους ζωγράφισαν και τους κολλήσαμε από κάτω. Αν όλοι τηρούμε αυτούς τους κανόνες τότε όσα ζωάκια ζούνε στα δάση θα είναι πολύ ευτυχισμένα. Η αφίσα μας κολλήθηκε στην εξώπορτα της τάξης για να τη βλέπουν οι γονείς και οι επισκέπτες του σχολείου.
Μία επόμενη ημέρα και με αφορμή την επικείμενη επίσκεψη των πυροσβεστών στο σχολείο μας επικεντρωθήκαμε στις αιτίες μίας δασικής πυρκαγιάς. Είδαμε δύο βίντεο και τα συζητήσαμε με τα παιδιά. Γιατί καίγεται το δάσος; και Δασικές πυρκαγιές .
Όλοι μαζί στην ολομέλεια καταγράψαμε κάποιες από τις αιτίες δασικών πυρκαγιών στον πίνακα και σε κάθε μία εντοπίζαμε αν φταίει ο άνθρωπος ή όχι και να έγινε κατά λάθος ή επίτηδες.
Έπειτα τα παιδιά σε ομάδες μέσα από φωτογραφίες που τους δόθηκαν καλέστηκαν να διαχωρίσουν τις αιτίες πυρκαγιάς. Ο διαχωρισμός έγινε με βάση του αν προκλήθηκαν από τη φύση ή τον άνθρωπο και αν ο άνθρωπος το έκανε με δόλο ή όχι. Τα παιδιά τα πήγαν εξαιρετικά, δούλεψαν συνεργατικά, συζήτησαν και τελικά τα χώρισαν σωστά.
Στο τέλος δόθηκε μία ατομική εργασία στα παιδιά. Έπρεπε να κόψουν και έπειτα να κολλήσουν στη σωστή στήλη ποια αντικείμενα μπορεί να προκαλέσουν μία φωτιά και ποια όχι.
Α’ & Β’ ΤΜΗΜΑ
Στις δράσεις αυτού του μήνα εντάσσεται και η επίσκεψη που είχαμε στο σχολείο από την ομάδα One Two Free Theater .