
Κατα το πρώτο εργαστήριο
Στο πρωτο εργαστηρι στο ολοήμερο ειδαμε το video από την national geographic σε μια προβολη διαδραστικη με παύσεις και ερωτήσεις.
Μάθαμε τις δυο μεγαλες κατηγορίες των πλανητων αεριώδεις και γηινοι και μας εντυπωσίασε ότι ο ουρανος έχει και αυτος δακτυλιδι και κινείται με πλάγια τροχιά.Έτσι γίναμε και εμεις αυτος ο πλανητης και περιστραφήκαμε πλαγίως.
National Geographic | Επιστήμη 101 | To Ηλιακό Σύστημα – YouTube
Στο τρίτο εργαστήρι Ακουσαμε και είδαμε την ηχοιστορια “οι πλανήτες”
Στο ολοήμερο μετα το video της national geografic
Σε άλλη μέρα μετα το video επιχειρήσαμε να κάνουμε τις τροχιές των πλανητών στο πάτωμα με χαρτοταινία.
Είδαμε σε οπτικό υλικό τους πλανήτες τους ονομάσαμε και στην συνέχεια αποφασίσαμε να φτιάξουμε το ηλιακό μας συστημα τοποθετώντας στο κεντρο πρωτα πρώτα τον ήλιο.
Κατ’οπιν προσπαθούσαμε εμπεδωτικά να θυμηθούμε με την σωστη σειρά τους πλανητες και τους τοποθετήσαμε στις αντίστοιχες τροχιές.
Επειδη είχαμε μάθει ότι στο ηλικαο συστημα κυκλοφορούν και μετεωρίτες σκεφτήκαμε να βρούμε κάτι από την τάξη που να μοιάζει με μετεωρίτες και να τους βάλουμε στο ηλικαο συστημα αλλα όχι πάνω στις τροχιές γιατι αυτοι δεν κινούνται αποκλειστικά εκει.
Ετσι ο Πέτρος ήθελε να διαλέξει leggo και τα τοποθέτησε μεσα στην μακετα αυτή του ηλιακού συστήματος.
Κατ’οπιν αυτό μας έδωσε αφορμή να σκεφτούμε να κατασκευάσουμε ένα καπέλο μετεωρίτη με στοχο να δραματοποιήσουμε την συγκρουση.
Ετσι κατασκευασα εγ το σχέδιο και οι μαθητές πρότειναν τα χρωματα του μετεωρίτη και τον έβαψαν .
Έτσι οδηγηθήκαμε στο να κάνουμε όλοι και από ένα καπέλο πλανήτη η μετεωρίτη που θα το ολοκληρώναμε άλλη μέρα.
Είδαμε το βίντεο της Νasa https://solarsystem.nasa.gov/planets/sun/basic και είδαμε τα μεγέθη των πλανητών από το διάστημα .Τα συγκρίναμε σε σχέση με την Γη!!
Με μεγάλο ενδιαφέρον πολλά παιδιά έφεραν βιβλία και παραμύθια για το διάστημα.Μας άρεσαν πολύ !! Πήραμε πληροφορίες που τις επεξεργάστηκαμε έγιναν ερωτήσεις και θυμήθηκαμε οποίες πληροφορίες αποκομίσαμε από την αρχή των εργαστηρίων.
Σημερα αποφασίσαμε να κάνουμε steam με το ρομποτάκι που έχουμε και τις αντίστοιχες καρτέλες εκμάθησης του προγραμματισμού.Η πίστα είναι ειδική για το ηλιακό σύστημα που έχουμε στο σχολείο .Αρχικα εγινε μια επεξήγηση στους μαθητές για το πώς λειτουργει το ρομποτάκι καθώς και μια εκμάθηση προγραμματισμού των βημάτων με τα αντίστοιχα συμβολα μπροστα-πίσω – αριστερα- δεξια.
Ετσι κάθε μαθητης που πειραματιζόταν με αυτό εκανε την δική του φανταστικη διαδρομή στο ηλικαο συστημα, αποφάσιζε για το που ήθελε να πάει και σκεφτόταν τα βήματα που έπρεπε να προγραμματίσει.Αρχικά κάναμε τα βήματα με τις καρτέλες για να κατανοήσουν οι μαθητές τον προγραμματισμό και στην συνέχεια πιέζαμε τα αντίστοιχα σύμβολα στο ρομποτ.
Το ρομπότ μας εντυπωσίασε γιατι πραγματικά πραγματοποιούσε την διαδρομή που του λέγαμε !
Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία για τα παιδια που δυστηχώς δεν προλάβαμε όλοι να κάναουμε αλλα θα την ξανακάνουμε την πίστα για να έχουν όλοι μαθητές/τριες την εμπειρία.
Σήμερα είδαμε το εκπαιδευτικό βιντεο
Σε συνέχεια του εργαστηρίου μερα –νύχτα που επεξεργάστηκε η κυρία Έλενα αποφασίσαμε στο ολοήμερο να φτιάξαμε ένα ψηφιακό βιβλίο με το λογισμικό story jumper στα πλαίσια της εξοικείωσης των μαθητών με γωνια του υπολογιστη όπως προβλέπεται από το νέο αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου.
Αρχικά σε ένα χαρτι Α3 θυμηθήκαμε τι κάνουμε την ημέρα και τι κάνουμε την νυχτα.Απο ένα καταιγισμό ιδεών καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών
Τα παιδιά είχαν την ιδέα να χωρίσουμε το χαρτι στην μέση και να βάλουμε ένα διακριτικο σύμβολο ηλιο και φεγγαρι σε κάθε πλευρά του χαρτιού.
Οι απαντήσεις καταγράφηκαν και σε επόμενη ημέρα είχα προετοιμάσει ένα φάκελο με επιλογη δυο φωτογραφιών για κάθε μια απάντηση των παιδιών με στόχο να τα προβάλω και οι μαθητές/τριες να επιλέξουν την φωτογραφία που τους αρέσει.
Είχε προηγηθει μια επεξήγηση στα παιδια για το τι είναι ψηφιακό βιβλίο και τέθηκε το ερώτημα πως μπορούμε να ψηφιοποιήσουμε μια ζωγραφια γιατι ο Φ ώτης η Μιχαέλα και ο Φίλιππος θέλησαν να ζωγραφήσουν κάτι από αυτά που είχαπει πει ότι κάνουμε την ημέρα και την νύχτα.
Ετσι τους εξήγησα ότι μπορούμε να τραβήξουμε φωτογραφία την ζωγραφία και να την βάλουμε στον φάκελο πράγμα που κάναμε και όταν οι μαθητές/τριες την επόμενη ημέρα είδαν την ζωγραφιά τους σε ψηφιακή εικόνα τους άρεσε ιδιαίτερα.
Η μέρα της επιλογής των φωτογραφιών έφτασε.Είχα συνδέσει τον υπολογιστη με την τηλεόραση όπου πρόβαλα τις δυο φωτογραφίες για κάθε σημειωμένη στο αρχικο χαρτι απάντηση π.χ ξυπνάμε, βουρτσίζουμε τα δόντια μας, ντυνόμαστε κ.α.
Οι μαθητές/τριες επέλεξαν την φωτογραφία που ήθελαν.Σε κάποιες περιπτώσεις όπως πχ το κάνω ποδήλατο είχαν μια εικόνα με αγόρι και μια εικόνα με κορίτσι οπότε εκει άρχισε μια διένεξη.Τους κάλεσα να σκεφτούν μια λύση και όντως κάποιος μαθητής ανέφερε να βάλουμε και τις δυο στην ψηφιακή σελίδα οπότε έτσι και κάναμε.Επιλέξαμε λοιπόν τις φωτογραφίες για το τι κάνω την νύχτα και το τι κάνω την ημέρα.
Σε επόμενη ημέρα ανοιξα το story jumper που είναι ένα πολύ ευχρηστο και ευκολο εργαλειο με κατάλληλη υποστήριξη από την εκπαιδευτικό
Είχαμε ιεραρχήσει τι κάνουμε πρωτα την ημέρα και τι μετα
Έτσι ξαναθυμηθήκαμε την ιεράρχηση των ενεργειών και καλούσα ένα ένα μαθητη δειχνοντας τους πώς να επιλέγει την σελίδα και πώς να ανεβάζει την φωτογραφία.
Σε μερικούς μαθητές επειδή λειτουργούμε και το λογισμικο παρουσίαση από το canva και κάποιοι μαθητές έχουν μάθει να αναζητανε από το google την φωτογραφία που θέλουν αφου την γράφω εγω στην μπάρα αναζήτησης και έχουν ονομαστικά τις δικές τους παρουσιάσεις που ασχολούνται καθημερινα και ανεβάζουν φωτο αυτοί οι μαθητές/τριες είχαν πολύ καλύτερη εξοικείωση αλλα όλοι οι μαθητές/τριε;ς είναι εκπαιδεύσιμοι και τα κατάφεραν μια χαρά