STEAM ΚΑΙ Η ΓΗ ΓΥΡΙΖΕΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ Α’ ΤΜΗΜΑ

ΕΙΚΟΝΑ

Κατα το πρώτο εργαστήριο

Έγινε η ερώτηση τι ξέρουμε για τους πλανήτες και το διάστημα!!
Πολλές και ενδιαφέρουσες  γνώσεις που είναι σε φωτοτυπία στο εργαστήρι .
Μετά  ακούσαμε ένα ποίημα για τους πλανήτες  και τους είδαμε τους πλανήτες σε φωτοτυπία .
Τους ονομάσαμε με την σειρά σύμφωνα με το ποίημα .
Στην συνέχεια προσπαθήσαμε με αρκετή δυσκολία οφείλω να πω  να τους αποτυπώσουμε στο χαρτί .
Παρόλο που την σειρά το πλανητών πολύ εύκολα την αποστηθησαν  προφορικά κατά την διάρκεια της διδασκαλίας .
IMG 5291 IMG 5292 IMG 5293
Κατα το δευτερο εργαστήριο
Είδαμε το βίντεο ” Ήχοι από τους πλανήτες”
Ακουσαμε ήχους :
Γη : εκτός από ήχους και θορύβους και ήχους θάλασσας.
Φεγγάρι : ( σελήνη) ήχους αέρα.
Κρόνος: τρομακτικός αέρας δυνατός  σαν τέρας , φάντασμα.
Διας: ήχοι σαν μουσικο όργανο
Ήλιος : οπτικά το είδαμε .Λάβα!!
Στη συνέχεια μην έχοντας τελειώσει την φωτοτυπία με πλανήτες που είχαμε κάνει στο πρώτο εργαστήριο προσπαθήσαμε και γράψαμε το αρχικό του κάθε πλανήτη στη φωτοτυπία κάτω  από την αποτύπωση με ζωγραφική
IMG 5294 IMG 5295

Στο πρωτο εργαστηρι στο ολοήμερο ειδαμε το video από την national geographic σε μια προβολη διαδραστικη με παύσεις και ερωτήσεις.

Μάθαμε τις δυο μεγαλες κατηγορίες των πλανητων αεριώδεις και γηινοι και μας εντυπωσίασε ότι ο ουρανος έχει και αυτος δακτυλιδι και κινείται με πλάγια τροχιά.Έτσι γίναμε και εμεις αυτος ο πλανητης και περιστραφήκαμε πλαγίως.

National Geographic | Επιστήμη 101 | To Ηλιακό Σύστημα – YouTube

Στο τρίτο εργαστήρι Ακουσαμε και είδαμε την ηχοιστορια “οι πλανήτες”

Μας άρεσε πολύ !! Την τραγουδήσαμε !! Χορέψαμε τα τραγούδια της ! Την χαρήκαμε πολύ !!!
Μετά την διηγηθηκαν τα παιδιά  και επισήμαναν ότι τους έκανε εντύπωση!!
Ο πλανήτης ήλιος έλεγε ότι ο θησαυρός είναι μέσα μας .
Ο πλανήτης Αφροδίτη όταν έμεινε μόνη της και ήταν πολύ λυπημένη στη μοναξιά της ο πλανήτης Ποσειδώνας και ο πλανήτης Ουρανός τα δίδυμα αδέλφια της κράτησαν συντροφιά και της έλεγαν λόγια φιλιάς και αγάπης.
Ο πλανήτης Αφροδίτη έλεγε και επέμενε ότι είναι άσπρη και καθόλου όμορφη .Όμως όλοι της έλεγαν ότι η χάρη της είναι μοναδική .
Στη συνέχεια με τις καρτέλες των πλανητών τους έβαλαν τα παιδιά στη κανονική σειρά σε σχέση με τον ήλιο .
Κάναμε επίσης αντίστοιχια πλανήτης- λέξη καθώς και το αντίστροφο λέξη – πλανήτης
1000020387 1000020388 1000020389 1000020390 1000020391 1000020393 1000020396 1000020397 1000020398

Στο ολοήμερο μετα το video της national geografic

Σε άλλη μέρα μετα το video επιχειρήσαμε να κάνουμε τις τροχιές των πλανητών στο πάτωμα με χαρτοταινία.

Είδαμε σε οπτικό υλικό τους πλανήτες τους ονομάσαμε και στην συνέχεια αποφασίσαμε να φτιάξουμε το ηλιακό μας συστημα τοποθετώντας στο κεντρο πρωτα πρώτα τον ήλιο.

Κατ’οπιν προσπαθούσαμε εμπεδωτικά να θυμηθούμε με την σωστη σειρά τους πλανητες και τους τοποθετήσαμε στις αντίστοιχες τροχιές.

Επειδη είχαμε μάθει ότι στο ηλικαο συστημα κυκλοφορούν και μετεωρίτες σκεφτήκαμε να βρούμε κάτι από την τάξη που να μοιάζει με μετεωρίτες και να τους βάλουμε στο ηλικαο συστημα αλλα όχι πάνω στις τροχιές γιατι αυτοι δεν κινούνται αποκλειστικά εκει.

Ετσι ο Πέτρος ήθελε να διαλέξει leggo και τα τοποθέτησε μεσα στην μακετα αυτή του ηλιακού συστήματος.

6 1

Κατ’οπιν αυτό μας έδωσε αφορμή να σκεφτούμε να κατασκευάσουμε ένα καπέλο μετεωρίτη με στοχο να δραματοποιήσουμε την συγκρουση.

Ετσι κατασκευασα εγ το σχέδιο και οι μαθητές πρότειναν τα χρωματα του μετεωρίτη και τον έβαψαν .

7 1 8 1 9 1

Έτσι οδηγηθήκαμε στο να κάνουμε όλοι και από ένα καπέλο πλανήτη η μετεωρίτη που θα το ολοκληρώναμε άλλη μέρα.

IMG 20250120 122712 IMG 20250120 124054 IMG 20250120 124238 IMG 20250120 124854 IMG 20250120 125102
FVTHW ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΦΛΩΤΣΙΟΣ
Ετσι δημιουργηθηκε η ανάγκη να παίξουμε θεατρικο παιχνίδι σύγκρουσης μετεωριτών και πλανητών.Φτιάξαμε καπελάκια πλανήτες και βγήκαμε στην αυλή για να το παίξουμε !
IMG 20250120 141916
Στο τεταρτο εργαστηριο

Είδαμε το βίντεο  της Νasa https://solarsystem.nasa.gov/planets/sun/basic και είδαμε τα μεγέθη των πλανητών από το διάστημα .Τα συγκρίναμε σε σχέση με την Γη!!

Μετά με μπαλόνια στο χρώμα κατα προσέγγιση των πλανητών μπήκαμε στην σωστή θέση (τροχιά,)σχετικά με τον ήλιο !! Διαβάσαμε επίσης πληροφορίες που μας έφεραν παιδιά από βιβλία σχετικά με το διάστημα .
1738343586157 1738343586173 1738343586188 1738343586199 1738343586212 1738343586225 1738343586239 1738343586252 1738343586264 1738343586275
Στο ολοήμερο μετα την ευαισθητοποίηση των παιδιών δυο μαθητές δημιουργησαν ελεύθερα το ηλιακό σύστημα.
Συγχαρητήρια!
IMG 20250120 150111 IMG 20250120 150115
5ο εργαστηριο

Με μεγάλο ενδιαφέρον πολλά παιδιά έφεραν βιβλία και παραμύθια για το διάστημα.Μας άρεσαν πολύ !! Πήραμε πληροφορίες που τις επεξεργάστηκαμε  έγιναν ερωτήσεις και θυμήθηκαμε οποίες πληροφορίες αποκομίσαμε από την αρχή των εργαστηρίων.

Διαβάσαμε τον μύθο της Σελήνης και του ήλιου .Τέλος με αινίγματα που τα βρήκαμε ζωγράφισαμε το φεγγάρι   (σελήνη) και ήλιο.
1737541744960 1737541744975
Στο ολοήμερο

Σημερα αποφασίσαμε να κάνουμε steam με το ρομποτάκι που έχουμε και τις αντίστοιχες καρτέλες εκμάθησης του προγραμματισμού.Η πίστα είναι ειδική για το ηλιακό σύστημα που έχουμε στο σχολείο .Αρχικα εγινε μια επεξήγηση στους μαθητές για το πώς λειτουργει το ρομποτάκι καθώς και μια εκμάθηση προγραμματισμού των βημάτων με τα αντίστοιχα συμβολα μπροστα-πίσω – αριστερα- δεξια.

Ετσι κάθε μαθητης που πειραματιζόταν με αυτό εκανε την δική του φανταστικη διαδρομή στο ηλικαο συστημα, αποφάσιζε για το που ήθελε να πάει και σκεφτόταν τα βήματα που έπρεπε να προγραμματίσει.Αρχικά κάναμε τα βήματα με τις καρτέλες για να  κατανοήσουν οι μαθητές τον προγραμματισμό και στην συνέχεια πιέζαμε τα αντίστοιχα σύμβολα στο ρομποτ.

Το ρομπότ μας εντυπωσίασε γιατι πραγματικά πραγματοποιούσε την διαδρομή που του λέγαμε !

Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία για τα παιδια που δυστηχώς δεν προλάβαμε όλοι να κάναουμε αλλα θα την ξανακάνουμε την πίστα για να έχουν όλοι μαθητές/τριες την εμπειρία.

IMG 20250127 125235 IMG 20250127 124123 IMG 20250127 123534 IMG 20250127 121945 IMG 20250127 121756

6ο εργαστηριο

Σήμερα είδαμε το εκπαιδευτικό βιντεο

Picou picou Μέρα νύκτα .Μας άρεσε πολύ και τα παιδιά προτείναν να δούμε και κάποιο άλλο βίντεο σχετικά με το διάστημα .
Είδε λοιπόν Το εκπαιδευτικό βίντεο picou picou Ηλιακό σύστημα . Διάστημα 1ο μέρος .Επεξεργάστηκαμε και τα 2 βίντεο και κατάλαβαμε τις τροχιές γης .Στη συνέχεια των βίντεο που είδαμε αναπαραστήσαμε Μέρα νύκτ
Μυρτώ με χέρια απλωμένα ο ήλιος Ποιους φωτίζει ?? Τι είναι από πίσω της??
1738051357074 1738051357085 1738575651847 1738575651884 1738575651914
IMG 20250127 125235

Σε συνέχεια του εργαστηρίου μερα –νύχτα που επεξεργάστηκε η κυρία Έλενα αποφασίσαμε στο ολοήμερο να φτιάξαμε ένα ψηφιακό βιβλίο με το λογισμικό story jumper στα πλαίσια της εξοικείωσης των μαθητών με γωνια του υπολογιστη όπως προβλέπεται από το νέο αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου.

Αρχικά σε ένα χαρτι Α3 θυμηθήκαμε τι κάνουμε την ημέρα και τι κάνουμε την νυχτα.Απο ένα καταιγισμό ιδεών καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών

Τα παιδιά είχαν την ιδέα να χωρίσουμε το χαρτι στην μέση και να βάλουμε ένα διακριτικο σύμβολο ηλιο και φεγγαρι σε κάθε πλευρά του χαρτιού.

IMG 20250204 091642 IMG 20250204 091847

Οι απαντήσεις καταγράφηκαν και σε επόμενη ημέρα είχα προετοιμάσει ένα φάκελο με επιλογη δυο φωτογραφιών για κάθε μια απάντηση των παιδιών με στόχο να τα προβάλω και οι μαθητές/τριες να επιλέξουν την φωτογραφία που τους αρέσει.

IMG 20250204 110921

Είχε προηγηθει μια επεξήγηση στα παιδια για το τι είναι ψηφιακό βιβλίο και τέθηκε το ερώτημα πως μπορούμε να ψηφιοποιήσουμε μια ζωγραφια γιατι ο Φ ώτης η Μιχαέλα και ο Φίλιππος θέλησαν να ζωγραφήσουν κάτι από αυτά που είχαπει πει ότι κάνουμε την ημέρα και την νύχτα.

Ετσι τους εξήγησα ότι μπορούμε να τραβήξουμε φωτογραφία την ζωγραφία και να την βάλουμε στον φάκελο πράγμα που κάναμε και όταν οι μαθητές/τριες την επόμενη ημέρα είδαν την ζωγραφιά τους σε ψηφιακή εικόνα τους άρεσε ιδιαίτερα.

Η μέρα της επιλογής των φωτογραφιών έφτασε.Είχα συνδέσει τον υπολογιστη με την τηλεόραση όπου πρόβαλα τις δυο φωτογραφίες για κάθε σημειωμένη στο αρχικο χαρτι απάντηση π.χ ξυπνάμε, βουρτσίζουμε τα δόντια μας, ντυνόμαστε κ.α.

Οι μαθητές/τριες επέλεξαν την φωτογραφία που ήθελαν.Σε κάποιες περιπτώσεις όπως πχ το κάνω ποδήλατο είχαν μια εικόνα με αγόρι και μια εικόνα με κορίτσι οπότε εκει άρχισε μια διένεξη.Τους κάλεσα να σκεφτούν μια λύση και όντως κάποιος μαθητής ανέφερε να βάλουμε και τις δυο στην ψηφιακή σελίδα οπότε έτσι και κάναμε.Επιλέξαμε λοιπόν τις φωτογραφίες για το τι κάνω την νύχτα και το τι κάνω την ημέρα.

Σε επόμενη ημέρα ανοιξα το story jumper που είναι ένα πολύ ευχρηστο και ευκολο εργαλειο με κατάλληλη υποστήριξη από την εκπαιδευτικό

Είχαμε ιεραρχήσει τι κάνουμε πρωτα την ημέρα και τι μετα

Έτσι ξαναθυμηθήκαμε την ιεράρχηση των ενεργειών και καλούσα ένα ένα μαθητη δειχνοντας τους πώς να επιλέγει την σελίδα και πώς να ανεβάζει την φωτογραφία.

Σε μερικούς μαθητές επειδή λειτουργούμε και το λογισμικο παρουσίαση από το canva και κάποιοι μαθητές έχουν μάθει να αναζητανε από το google την φωτογραφία που θέλουν αφου την γράφω εγω στην μπάρα αναζήτησης και έχουν ονομαστικά τις δικές τους παρουσιάσεις που ασχολούνται καθημερινα και ανεβάζουν φωτο αυτοί οι μαθητές/τριες είχαν πολύ καλύτερη εξοικείωση αλλα όλοι οι μαθητές/τριε;ς είναι εκπαιδεύσιμοι και τα κατάφεραν μια χαρά

1738925003128 1738925003166 1738925003202 1738925003237 1738925003270 1738925003301 1738925003331 1738925003379 1738925003434 1738925003486
Μπορείτε να δείτε το ψηφιακο βιβλίο
Στα πλαίσια του εργαστηρίου κάποιοι/ες απο τους/τις  μαθητές/τριες έφεραν βιβλία για πλανήτες απο το σπίτι όπου και τα μοιραστήκαμε και τα διαβάσαμε

IMG 20250204 115813

IMG 20250123 120901 IMG 20250123 120957
Ευχαριστούμε πολύ
Το ταξίδι μας τελειώνει κάπου εδω