
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας στις 10 Οκτώβρη , την Πέμπτη και Παρασκευή 10 και 11 Οκτωβρίου γίναν δραστηριότητες ευαισθητοποίησης γύρω απο την πρόληψη και ενδυνάμωση της ψυχικής υγείας.
Α’ ΤΜΗΜΑ
ΚΥΡΙΑ ΕΛΕΝΑ
Ασχοληθήκαμε με το συναισθημα της αγάπης.
Εδείξα την φωτοτυπία και μόνα τους μαντεψαν ότι είναι για την αγάπη .Με αφορμή αυτή την λέξη είπαν τι σημαίνει για τον κάθενα αγάπη.: Κωνσταντίνα: χαμόγελα
Κωνσταντίνος Π: χαρά
Χρυσα : βοήθεια
Μελίνα : ευτυχία
Νεκτάριος : Ειρήνη
Δέσποινα : αγκαλιά
Αλέξανδρος και Γιώργος:φιλιά
Φώτης: χάδια
Μετά κυκλωσαμε και ζωγράφισαμε με τα αγαπημένα χρώματα με την φωτοτυπία με τους ανθρώπους που αγαπιούνται μόνο

Επεξεργάστηκαμε στη παρεούλα τις φωτογραφίες των συναισθημάτων. Μιλησαμε για αυτά και κάναμε με το πρόσωπο μα ς τους μορφασμούς των συναισθημάτων ανάλογα με τις καρτέλες .Μετά παίξαμε με τις καρτέλες και κάθε παιδί σήκωνε μια καρτέλα τυχαία και ανάλογα με αυτη που έπαιρνε μας έλεγε τι νοιώθει για το συναίσθημα που έπιασε . Παρακάτω όλες οι φωτογραφίες και τα λεγόμενα του κάθε παιδιού .

ΚΥΡΙΑ ΜΥΡΤΩ
Στόχος της δραστηριότητας είναι να μάθουμε τα ευγενικά λόγια , τα γλυκά λογιά αυτα που γλυκαίνουν την καρδιά του φίλου μας, της μαμάς μας, της δασκάλας μας.
Σε χάρτινές καραμέλες τα παιδιά έπρεπε να σκεφτούν και να πούν ευγένικα λόγια
Οι μαθητές/τριες μου έλεγαν τα λόγια και εγω τα έγραφα πάνω στις καραμέλες μας
Στη συνέχεια παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι.
Κάθε παιδί διάλεγε μια γλυκια κουβέντα και διάλεγε ενα φίλο μια φίλη που ήθελε να την πεί. Αντικρυστα λοιπόν σε δυάδες
λέω την ευγενική μου κουβέντα στον φίλο μου
Στη συνέχεια αποφασίσαμε να βάλουμε τις καραμέλες μας σε ενα καλαθάκι για να μπορούμε να τις θυμηθούμε όταν μας χρειαστούν μεσα στην καθημερινότητά μας
Στο τελος ακούσαμε αυτο το τραγουδάκι για τα γλυκά λογάκια
Την επόμενη ημέρα αφού θυμηθήκαμε τα ευγενικά λόγια έπρεπε οι μαθητές να σκεφτούν και να πουν λόγια εκφρασεις που πληγώνουν τον άλλο.
Υπήρχε μεγάλη συμμετοχή σε αυτο και οι μαθητές/τριες σκέφτηκαν πολλά
Τα καταγράψαμε και στο τέλος όλα τα παιδιά αποφάσισαν να κάνουν λυπημένες φατσούλες.
Πολύ στεναχωρέθηκαν οι φίλοι μας με όλα αυτα τα λόγια !
Στη συνέχεια παίξαμε ενα παιχνίδι ανα δυάδες.
Ενα παιδι είχε στην διάθεση του δυο εικόνες μια με χαρούμενο προσωπάκι και μια με λυπημένο και καθόταν σε κεντρική καρέκλα.
Ενας απο την ομάδα σκεφτόταν και του έλεγε μια λέξη είτε ευγενική , η λέξη που πληγώνει και εμεις περιμέναμε να δούμε πως ένοιωσε σηκώνοντας την αντίστοιχη καρτέλα
Στο τέλος παίξαμε δυο παιχνίδια στον υπολογιστη συνδεδεμένα με την οθόνη της τάξης.
Το πρώτο παιχνίδι έπρεπε να παρατηρήσουμε το συναίσθημα και ο μαθητής/τριας έπρεπε να αναγνωρίσει τα συναισθήματα στις δίπλα καρτέλες και να να επιλέξει την σωστή εικόνα
Ο μαθητής/τρια που προσπαθούσε σηκωνόταν στην γωνιά του υπολογιστή και έκανε την προσπάθειά του ενω όλοι το βλέπαμε στην οθόνη.
Και το επόμενο παιχνίδι με κάρτες με συναισθήματα ήταν παιχνίδι αναγνώρισης των γραμμάτων των συναισθημάτων καθώς ο μαθητής/τρια έπρεπε να αναγνωρίσει την σωστή λέξη απο επάνω και να επιλέξει την σωστη κάρτα
Β’ ΤΜΗΜΑ
ΚΥΡΙΑ ΠΕΡΣΑ
Το Β΄ πρωινό τμήμα ολοκλήρωσε την Παρασκευή ένα διήμερο δράσεων σχετικών με την Ημέρα Ψυχικής Υγείας.
Έπειτα φτιάξαμε το βάζο με τα γλυκά λογάκια που κοσμεί πλέον την τάξη μας. Τα παιδιά βρήκαν λέξεις που μας κάνουν να νιώθουμε ωραία είτε όταν τις ακούμε είτε όταν τις λέμε και τις καταγράψαμε
Την επόμενη ημέρα ξεκινήσαμε διαβάζοντας το βιβλίο “Να σε κάνω μια αγκαλια;” που μιλάει για τα όρια που πρέπει να βάζουν τα παιδιά -ακόμη και στις αγκαλιές- όταν δεν νιώθουν άνετα με κάτι. Μιλήσαμε για τις αγκαλιές που μας αρέσουν και για κάποιες που δεν μας αρέσουν τόσο. Και κλείσαμε με μια αγκαλιά στον εαυτό μας
Στη συνέχεια αφου προβάλαμε και συζητήσαμε πάνω σε κάποιες κάρτες συναισθημάτων, τα παιδιά ζωγράφισαν πως νιώθουν σήμερα, και μας παρουσίασαν στην “παρεούλα” την κάθε ζωγραφιά και τον λόγο για τον οποίο νιώθουν έτσι.
Κλείσαμε με μερικές ασκήσεις yoga, παρατηρώντας με τα παιδιά πως η γιόγκα είναι ένας τρόπος που μας κάνει να ηρεμούμε και να νιώθουμε όμορφα
ΚΥΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
Ακούσαμε το τραγούδι για την φιλία από την παιδική χορωδία του Σπύρου Λάμπρου και ενώσαμε μαζί κ τις δικές μας φωνούλες μαζί με τα χεράκια μας

Είδαμε πλούσιο εποπτικό υλικό για την φιλία και πόσο είναι να έχουμε φίλους ακολούθησε συζήτηση με όλα τα παιδιά και καταλήξαμε πως πρέπει να μοιραζόμαστε τα παιχνίδια της τάξης μας, πως δεν πρέπει να πληγωνουμε ποτέ τους φίλους μας, να είμαστε όλοι μια αγκαλιά, να μιλάμε με γλυκά λογάκια, πχ, ευχαριστώ, παρακαλώ, θα μπορούσα να…. κτλ….
Φτιάξαμε κ το δικό μας συμβόλαιο τάξης με όλους τους κανόνες που συμφωνήσαμε πως πρέπει πάντα να τηρούμε για να είμαστε όλοι χαρούμενοι και ευτυχισμένοι στο σχολείο…
Στο τέλος κάναμε σε φύλλο εργασίας το χεράκι της φιλίας!!!!!










































