ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ-STEM Α’ ΤΜΗΜΑ

 

ΚΥΡΙΑ ΜΥΡΤΩ

Αρχικά είδαμε εικόνες απο καιρικά φαινόμενα και άρχισε μια ιδεοθύελλα και συζήτηση για κάθε καιρικό φαινόμενο.Είπαμε τις γνώσεις μας και θέσαμε ερωτήματα

ΑΕΡΑΣ

Κωνσταντίνος . Έιχα νοιώσει τον αέρα στα αυτια μου.

Πως νοιώθουμε τον αέρα

Στα μαλλιά, στα χέρια,λαιμό, κούτελο, πιγούνι, σαγόνι, μάγουλο, παλάμες, χείλη

Νίκη-Σε όλο το σώμα.

Τι μπορώ α φέρω στην τάξη για να κάνουμε το πείραμα αν ο αέρας παρασύρει τα μαλλιά και των αγοριών και των κοριτσιών.

Αριάννα-πιστολάκι, ανεμιστηράκι, aircondition αλλα καταλήξαμε ότι το aircondition δεν μετακινείται.

Παράλληλα σε συνέχεια της προηγούμενης ημέρας που συζητούσαμε για το καιρικό φαινόμενο του αέρα είχα διατυπώσει το ερώτημα τι να κάνουμε στην τάξη για να δούμε αν τον αέρα τον νοιώθουμε όπως είχαν οι μαθητές/τριες διατυπώσει στο πρόσωπο και αν ο αέρας σηκώνει και τα μαλλιά των αγοριών όπως ήταν εξ’άλλου δική τους απορία.

Τα παιδιά απάντησαν στο ερώτημα μου να φέρω ένα ανεμιστηράκι και ένα πιστολάκι για να κάνουμε το πείραμα.

Οι μαθητές ανελαβαν την ευθύνη να φέρουν πιστολάκι και καθώς η επόμενη ημέρα ήρθε ενας μαθητης μας έφερε ένα πιστολάκι και εγω έναν ανεμιστήρα.

Αυτό που είχε συνέχεια είναι να κάνουμε το πείραμα.Είδαμε πως το πιστολάκι κουνάει τα μαλλιά των κοριτσιών αλλα και των αγοριών και αυτό ενθουσίασε τους μικρούς μαθητές/τριες.Πειραματιστήκαμε παράλληλα με τον ανεμιστήρα και είδαμε πως νοιώθουμε τον αέρα στο πρόσωπό μας .Κάθε μαθητής έλεγε που νοιώθει τον αέρα.

DSCF0675 1
Digital Camera
DSCF0676 1
Digital Camera
DSCF0677 1
Digital Camera
DSCF0678 1
Digital Camera
DSCF0679 1
Digital Camera
DSCF0680 1
Digital Camera

DSCF0681 1

Συμπερασματικά είδαμε οτι ο αέρας κουνάει πιο έντονα τα μακρυα μαλλιά απο τα κοντά και έτσι κάναμε σειροθέτηση με τα μαλλιά μας.

Έτσι κάναμε και τα μαθηματικά μας !

DSCF0682

ΑΝΕΜΟΣΤΡΟΒΙΛΟΣ

Κοιτώντας την εικόνα του ανεμοστρόβιλου τέθηκε το ερώτημα αν υπάρχουν επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα και έτσι άρχισε η συζήτηση……

Οι μαθητές/τριες είπαν: Ο ανεμοστρόβιλος παίρνει δέντρα, αυτό κίνητα, σπίτια, έχει δύναμη, κάνει γύρω γύρω, μπορεί να πάρει ανθρώπους ζωάκια.

ΕΡΩΤΗΜΑ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Ο ανεμοστρόβιλος μπορεί να ρουφήξει τον ήλιο;

Γιώργος :Δεν μπορεί να ρουφήξει τον ήλιο γιατι ο ήλιος είναι στο διάστημα και ο ανεμοστρόβιλος στην γή!

Δεν μπορεί να πάρει τους πλανήτες γιατι είναι στο διάστημα, δεν μπορεί να φτάσει ο ανεμοστρόβιλος στους πλανήτες.Είναι μόνο στη γή.

Έτσι μας εντυπωσίασε το ερώτημα αυτο αλλα και η απάντηση που δόθηκε απο τον μαθητή

ΕΡΩΤΗΜΑ:ΦΩΤΗΣ Γιατι γίνεταο ο ανεμοστρόβιλος;

ΕΡΩΤΗΜΑ:ΑΝΤΩΝΗΣ Από τι φτιάχνεται ο ανεμοστρόβιλος

Μπορεί να γίνει στη θάλασσα;

Ρουφάει το νερό και το χώμα

ΕΙΡΗΝΗ;Οι επιστήμονες ξέρουν την αλήθεια.

ΦΩΤΗΣ:Ο ανεμοστρόβιλος δεν μπορεί να πάρει το θεο.

Ο θεος είναι πάνω από το ανεμοστρόβιλο

Έτσι με βάση αυτα τα ερωτήματα διαβάσαμε κάποιες πληροφορίες ακι μάθαμε οτι ενα μερος της γης που πολύ συχνά γίνονται ανεμοστρίβιλοι είναι η Αμερική και το ονομάζουν το μονοπάτι των Σιφώνων.

Από πληροφορίες της δασκάλας σε συνέχεια για τους ανεμοστρόβιλούς μάθαμε ότι στην Αμερική είναι πολύ συχνό φαινόμενο οι ανεμοστρόβιλοι.Ειδικά μάθαμε ότι υπάρχει ένα μέρος στην Αμερική που επειδή οι ανεμοστρόβιλοι ή αλλιώς σίφωνες είναι πολύ συχνοι και λέγεται ‘’Μονοπάτι των Σιφώνων’’.Αποφασίσαμελοιπόν να κατασκευάσουμε το μονοπάτι αυτό.

Με οδηγό την φαντασία οι μαθητές/τριες είπαν ότι αυτό το μονοπάτι θα έχει σπίτια, δέντρα,ανθρώπους και σίφωνες.

Ετσι δουλέψαμε σε ομάδες. Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες.Η ομάδα  άνθρωποι , η ομάδα σίφωνες, η ομάδα δέντρα και η ομάδα σπίτια.Τα παιδιά συνεργάστηκαν μαθαίνοντας τον επικοινωνιακό λόγο της συνεργασίας και ανελαβαν την ευθύνη η κάθε μια ομάδα να ζωγραφίσει και να κόψει αυτά που της είχαν κατατεθεί.

Στο τέλος όρισαν υπεύθυνο να κρατάει τα παραγώμενα είδη και μαζευτήκαμε στην παρεούλα και κάναμε την αξιολόγηση της συνεργασίας μας.

Επειδή στην ομάδα σίφωνες ήταν μόνο δυο παιδιά άργησαν πολύ σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες να ολοκληρώσουν την δουλειά τους.Ετσι καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν είναι καλή λύση σε μια ομάδα να μπαίνουν μονο δυο παιδιά.

Την επόμενη φορά θα έχουν οι μαθητές/τριες αυτην την παραγώμενη γνώση για να γίνει καλύτερη μοιρασιά των υπευθύνων στις ομάδες.

Και βέβαια το βγάλαμε στην πόρτα για να το δούνε οι γονείς μας.

DSCF0671 1
Digital Camera
DSCF0672 1
Digital Camera
DSCF0673 1
Digital Camera
DSCF0674 1
Digital Camera
DSCF0683 1
Digital Camera
DSCF0684 1
Digital Camera

DSCF0685 1

ΠΛΥΜΜΗΡΑ

Συζητήσαμε οτι ενα αλλο επικίνδυνο καιρικό φαινόμενο είναι η πλυμμήρα.

Οι γνώσεις μας

Όταν η καταιγίδα δε σταματάει πλυμμηρίζουν οι πόλεις

ΜΠορούν να πνιγούν άνθρωποι.

Τι πρέπει να κάνω όταν μπαίνει το νερό σπίτι μου και ανεβαίνει η στάθμη;

Να ανέβω σε ένα δέντρο

Πως μπαίνει το νερο σπίτι;

Από τα παράθυρα και την πόρτα

Διαβάσαμε πάλι πληροφορίες για το ακιρικό αυτο φαινόμενο, είδαμε φωτογραφίες και στη συνέχεια δόθηκε ενα φύλλο εργασίας για τα δυο αυτα επικίνδυνα φαινόμενα.

Κάθε μαθητής/τρια μπορούσε να επιλέξει να ζωγραφίσει αυτο που τον/την εντυπωσίασε η και τα δύο

DSCF0665
Digital Camera
DSCF0666
Digital Camera
DSCF0667
Digital Camera
DSCF0668
Digital Camera
DSCF0669
Digital Camera

DSCF0670

ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ

Παράλληλα διαβάσαμε απο μια εγκυκλοπέδια για το φαινόμενο της καταιγίδας και των κεραυνών και βροντών και μάθαμε πολλά πράγματα .

Στη συνέχεια το ζωγραφίσαμε

DSCF0716
Digital Camera
DSCF0717
Digital Camera
DSCF0718
Digital Camera

DSCF0720

Την επόμενη ημέρα αποφασίσαμε να κάνουμε μια κατασκευή που ιδιαίτερα αρέσει στα παιδιά και έτσι φτιάξαμε το πιάτο του καιρου.Κάθε μαθητής/τρια αποφάσιζε 4 καιρικά φαινόμενα να ζωγραφίσει και να βάλει στο πιάτο του και κατ’όπιν με ενα βελάκι θα μπορούσε να δείχνει καθημερινά στο σπίτι του τον καιρό.

Και βέβαια το πείραμε το σπίτι μας.

DSCF0721
Digital Camera
DSCF0723
Digital Camera
DSCF0724
Digital Camera

DSCF0725

Πραγματικά τα αποτελέσματα των παιδιών ήταν καταπληκτικά !

Συζητήσαμε παράλληλα αν τα καιρικά φαινόμενα μπορούν να εμφανίζονται παράλληλα  και οι μαθητές απάντησαν

ΣΥΝΝΕΦΑ ΜΕ ΗΛΙΟ

ΒΡΟΧΗ ΜΕ ΚΕΡΑΥΝΟΣΥΝΝΕΦΑ ΜΕ ΑΕΡΑ

ΧΙΟΝΙ ΜΕ ΗΛΙΟ.

Στο τέλος αφήσαμε την ενότητα  ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ που ιδιαίτερα ενθουσιάζουν τα παιδιά :

Κάναμε το πείραμα του Ουράνιου τόξου σε ενα πιάτο με smarties, βάλαμε νερό και είδαμε την ανάλυση των χρωμάτων

Στο τέλος οι μαθητές/τριες το αποτύπωσαν με ζωγραφική !

IMG 20240402 093935 IMG 20240402 110457 IMG 20240402 110527

Στη συνέχεια τέθηκε το Ερώτημα. Μπορούμε να μετρήσουμε την βροχή;

Αποτυπώσαμε σε ενα χαρτί τις θετικές απαντήσεις και τις αρνητικές με την υποστήριξη της δασκάλας και το μπουκάλι που είχα φέρει καταλήξαμε στο οτι μπορούμε να φτιάξουμε ενα όργανο να μετράμε την βροχή

Μας βοήθησε ο χάρακας .Είδαμε οτι πρέπει να βάλουμε αρχικά το 0 μετά 10 γραμούλες, μετα το 1 μετα ξανα 10 γραμούλες , μετα το 2 μετα δέκα γραμούλες μέχρι το 5 που ήταν το ύψος του κομμένου μπουκαλιού και αποφασίσαμε να φτιάξουμε ενα χάρτινο χάρακα με εκατοστά και να τον κολλήσουμε στο μπουκάλι. Κατ’όπιν να βάλουμε απο πάνω το χωνί.Στη συνέχεια είπαμε οτι αν βρέξει θα χαλάσει ο χάρτινος χάρακας της μέτρησης ‘έτσι αποφασίσαμε να τον σκεπάσουμε με διαφανή ταινία για να τον προστατέψουμε.

Και επειδή πέρασε ο καιρός των βροχών κάναμε τεχνητή βροχή και γεμίζαμε σταδιακά το βροχόμετρο μέχρι το ενα εκατοστο, στη συνέχεια μέχρι τα 2 εκατοστά, μέχρι τα τρία, μέχρι τα 4.Και αυτο ήταν που ενθουσίασε πολύ τα παιδια στο οτι είχαν πέσει όλα κάτω να βλέπουν το νερό που ανέβαινε σιγά σιγά

DSCF0739
Digital Camera
DSCF0741
Digital Camera
DSCF0742
Digital Camera
DSCF0743
Digital Camera

DSCF0744

Και αφού φτάσαμε στο σημείο να αδειάσουμε το νερο για να βγάλουμε το βροχόμετρο στην αυλή στην προσπάθεια μας να ρίξουμε το νερο χαλάσαμε τον χάρτινό χάρακα !Έτσι την άλλη μέρα το ξαναφτιάξαμε

DSCF0745 1

Έτσι την άλλη μέρα βγήκαμε στην αυλή και αναζητούσαμε ενα μερος για να μπεί το βροχόμετρο που να μην είναι προσβάσιμο απο τα άλλα παιδιά και να μην έχει απο πάνω δέντρα για να μπορέισει να μπεί στο βροχόμετρο η βροχή αν βρέξει !

DSCF0747
Digital Camera

DSCF0748

Έτσι βρήκαμε ενα μέρος και αφήσαμε τον βροχομετρητή μας

DSCF0749

Το τελευταίο πείραμα που κάναμε είναι να δημιουργήσουμε υδροστρόβιλο

Υπεύθυνος ο Γιώργος να φέρει ενα βάζο, η Μαριάντα το ξύδι και η Νίκη το σαπούνι πιάτων.

Τα βάλαμε όλα μαζί  κλείσαμε το καπάκι και καθώς γυρνάγαμε το βάζο γρήγορα ο υδροστρόβιλος φάνηκε !

Εκπληκτικό και εντυπωσιακότατο για όλους μας !

DSCF0750
Digital Camera
DSCF0751
Digital Camera
DSCF0752
Digital Camera
DSCF0753
Digital Camera

DSCF0754

DSCF0755 1

Αφού με πολύ χαρά ολοκληρώσαμε την ενότητα πειράματα θυμηθήκαμε εξ’ αρχης τα πειράματα , τα υλικά που χρειαστήκαμε και τα αποτυπώσαν οι μαθητές/τριες αυτο που τους εντυπωσίασε περισσότερο σε φύλλο εργασίας.

DSCF0756

 

ΚΥΡΙΑ ΕΛΕΝΑ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ 10

ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ

Με αφόρμηση τη λέξη μετεωρολόγοι ρωτήσαμε τί σημαίνει η λέξη, ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι και τί κάνουν και ποιά είναι η δουλειά τους;

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Να διαβάζουν τον καιρό απο τον ουρανό, απο το computer.

Πως λέγονται αυτοι οι άνθρωποι που διαβάζουν τον καιρό και πως η επιστήμη ;

Τί καιρικά φαινόμενα έχουμε ; Καταγράψαμε σε ιστόγραμμα αυτα που ξέρουμε και μετα με φωτογραφίες τα τοποθετήσαμε σε σειρά(σειροθέτηση) όπως τα είχαμε πεί.

Στη συνέχεια τα παιδιά τα διάβασαν ώστε να τα εμπεδώσουν μέσα απο τις εικόνες.Στο ίδιο εργαστήρι έχοντας ζέστη και κρυο σε φωτογραφίες τοποθετήσαμε εικόνες κρύου και ζέστης

4 2 2

1 3

4

5 1

6 3

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 20

Στη συνέχεια του χθεσινού εργαστηρίου με το θερμόμετρο ζέστη-κρύο ζωγραφίσαμε καιρικά φαινόμενα που θυμηθήκαμε

1712422411081 1712422411104 1712422411131

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ 30

Ακούσαμε τους μετερεωλόγους των καναλιών mega,αντ1,Ερτ, Όπεν και προσέχουμε τι ακούμε για τα καιρικά φαινόμενα για την ημέρα 26/2/2024

Μετά αναδιηγούμαστε αυτα που ακούσαμε και κάναμε εμπέδωση.Στη συνέχεια σε φύλλο εργασίας ανάλογα για τα καιρικά φαινόμενα που θα τύχουν στον καθένα θα ζωγραφίσει κάτι που του έχει κάνει εντύπωση.

Π.Χ Ήλιος = Κολυμπάμε

Χιόνι =Χιονάνθρωπος

Αέρας=Φύλλα που πέφτουν απο τα δέντρα

1712422603271 1712422603323 1712422603352 1712422603378

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 30

Παίξαμε το παιχνίδι dobble με τα καιρικά φαινόμενα που έφτιαξα.

Οδηγία : Βρες το ίδιο καιρικό φαινόμενο στον επόμενο κύκλο αριθμό

1712423068456 1712423068495

1712423068514 1

1712422411131

ΕΡΦΑΣΤΗΡΙΟ 40

Κάναμε αναδρομή στο μετεωρολογικό δελτίο της 1ης Μαρτίου.Διαβάσαμε απο το news 24/17 το καιρό της ημέρας και κάναμε σύγκληση καιρού Αττικής και καιρικών φαινομένων σε άλλες περιοχές.

Θυμηθήκαμε τις λέξεις κακοκαιρία, βροντές. αστραπές, καταιγίδα, πλυμμήρα , χαλάζι.

Σύμφωνα με τις ενδείξεις της μετεωρολογίας αναφερθήκαμε στα χρώματα κόκκινό, κίτρινο, άσπρο και τα αναλύσαμε.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 50

Αφού μιλήσαμε εκτενώς για τα καιρικά φαινόμενα των ημερών, Άνοιξη=Ήλιος = Ζέστη=Κοντομάνικα , μετρήσαμε την θερμοκρασλια μέσα στην τάξη και έξω στην αυλή του σχολείου μας.

Βρήκαμε διαφορά και την αποτυπώσαμε.

1712423285688 1712423285721 1712423285751

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 60

Σε συνδιδασκαλία με το ολοήμερο του 2ου τμήματος (μεσημέρι) επεξεργαστήκαμε όλους του ανέμους (Ονόματα σε αντιστοιχία με εικόνες και γεγονότα).

Μιλήσαμε εκτενώς για τον Τυφώνα  γιατι τους έκανε περισσότερο εντύπωση , είδαμε στο you tube τον πολύ πρόσφατο Τυφώνα της Κίνας καθώς και Τυφώνες στην Αμερική και φτιάξαμε μια ιστορία επηρεασμένη απο τις εικόνες που είχαμε επεξεργαστεί

3 4 4 1

1 5

2 6