Στο πρώτο εργαστήριο δημιουργήσαμε με την βοήθεια μια κούκλας το συμβόλαιο της τάξης μας ,γράφοντας τους κανόνες. Διαλέξαμε λοιπόν την κούκλα Ρούλα Τροφούλα η οποία μας βοήθησε να συνειδητοποιήσουμε την αξία της διατροφής στην υγεία μας και να μάθουμε ποιες τροφές πρέπει να τρώμε συχνά και ποιες όχι, καθώς και την συμμετοχή σε προγράμματα φυσικής δραστηριότητας. Τα παιδιά στο τέλος έπρεπε να αποτυπώσουν ζωγραφίζοντας μια χαρούμενη ή λυπημένη φατσούλα τι έμαθαν και τι τους άρεσε από το πρώτο εργαστήριο.
Στο δεύτερο εργαστήριο ζωγράφησαν το αγαπημένο τους φαγητό και στην συνέχεια είδαμε σε βίντεο το βιβλίο η κυρά διατροφή ¨πρώτη στην μαγειρική¨ μαθαίνοντας να ξεχωρίζουμε υγιεινές και μη υγιεινές τροφές. Στην συνέχεια δημιουργήθηκαν μηνύματα με χαρτάκια post it, όπου τα παιδιά ολοκλήρωσαν τις ιδέες τους και τις σκέψεις τους σχετικά με την ισορροπημένη διατροφή (όχι στα γλυκά, ναι στα φρούτα κ.λπ.)
Στο τρίτο εργαστήριο παίξαμε ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι ο ¨Τάκης ο Ρομποτάκης¨ όπου τα παιδιά έπρεπε να εναλλάσσονται με αργούς και γρήγορους ρυθμούς με παραγγέλματα που παραπέμπουν στην ενέργεια που μας δίνει το φαγητό. π.χ ¨ περπατάμε γρήγορα, έχουμε φάει καλό πρωινό¨, ¨ περπατάμε αργά είμαστε νηστικοί¨. Παίξαμε επίσης ένα θεατρικό παιχνίδι με μάσκες…………..
Στην συνέχεια τα παιδιά μέσα από συζήτηση έμαθαν την έννοια της διατροφικής πυραμίδας και έπρεπε να σκεφτούν σε τι βαθμό σχετίζονται οι δικές τους διατροφικές συνήθειες με την προτεινόμενη πυραμίδα, δημιουργώντας έτσι ένα πρώτο ερέθισμα σκέψης στα παιδιά, και έτσι και τα ίδια προχώρησαν σε άσκηση εμπέδωσης, φτιάχνοντας την δικής τους διατροφική πυραμίδα.
Στο τέταρτο εργαστήριο βασικό μας θέμα είναι η εποχικότητα των προϊόντων. Αφού παίξαμε ένα σύντομο θεατρικό παιχνίδι αναφερόμενο στην εποχικότητα των φρούτων και των λαχανικών, η εκπαιδευτικός έφτιαξε με χαρτοταινία ένα σταυρό, κάθε τεταρτημόριο και μια εποχή ¨χειμώνας, άνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο¨. Τα παιδιά έπρεπε να τοποθετηθούν στο σωστό τεταρτημόριο ανάλογα με το φρούτο ή το λαχανικό που έχουν. Στην συνέχεια ακολουθεί συζήτηση για τυχόν διορθώσεις και επανατοποθετούν τα φρούτα και τα λαχανικά στην σωστή εποχή, όπου έχουν γίνει λάθη.
Στην συνέχεια ολοκληρώθηκε το συγκεκριμένο εργαστήριο με την δημιουργία ομαδικής αφίσας, συγκεντρώνοντας εικόνες και υλικό από τα παιδιά με την βοήθεια των γονέων τους μετά από έρευνα που είχαν κάνει στο διαδίκτυο, μια δράση που ευχαριστήθηκαν τα παιδιά πάρα πολύ.
Στο πέμπτο εργαστήρι τα παιδιά ενημερώθηκαν για την παιδική παχυσαρκία παρακολουθώντας σχετικό βίντεο.
(https://www.youtube.com/watch?v=vca4IEE3lec), και συνειδητοποιήσαν πως πρέπει να εντάξουν τη σωματική άσκηση στην καθημερινή τους δραστηριότητα. Ξεκινούν με ένα χαρούμενο παιχνιδοτράγουδο «το χοντρό μπιζέλι» (μουσικοκινητική άσκηση) (http://www.youtube.com/watch?v=q-3ZGfjc5ZE) τραγουδώντας και χορεύοντάς το. Έγινε τέλος και μια μικρή αναφορά για την σπουδαιότητα και την αξία του νερού για τον οργανισμό μας.
Τέλος τα παιδιά καλούνται να επαληθεύσουν την κατάκτηση των προηγούμενων δραστηριοτήτων του ¨πιάτου¨ της υγιεινής διατροφής, όπου θα πρέπει να βρουν τι θα πρέπει να περιέχει και σε τι ποσοστό. Η συγκεκριμένη άσκηση μέσω ζωγραφικής ή κολάζ μας βοηθά να διαπιστώσουμε αν τα παιδιά τελικά έχουν τροποποιήσει τις επιλογές τους σχετικά με την διατροφή.
Στο τελευταίο εργαστήριο τα παιδιά έπρεπε να δημιουργήσουν σταυρόλεξα σε σχέση με την διατροφή ως τρόπος αποτίμησης του προγράμματος. Με τον τρόπο αυτό καταλήγουμε κατά πόσο και σε πιο βαθμό τα παιδιά κατανόησαν την σημασία της υγιεινής διατροφής.