ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ¨Ο ΡΟΥΛΗΣ Ο ΤΡΟΦΟΥΛΗΣ¨ Β΄ ΤΜΗΜΑ

Στο πρώτο εργαστήριο δημιουργήσαμε με την βοήθεια μια κούκλας το συμβόλαιο της τάξης μας ,γράφοντας τους κανόνες. Διαλέξαμε λοιπόν την κούκλα Ρούλα Τροφούλα η οποία μας βοήθησε να συνειδητοποιήσουμε την αξία της διατροφής στην υγεία μας και να μάθουμε ποιες τροφές πρέπει να τρώμε συχνά και ποιες όχι, καθώς και την συμμετοχή σε προγράμματα φυσικής δραστηριότητας. Τα παιδιά στο τέλος έπρεπε να αποτυπώσουν ζωγραφίζοντας μια χαρούμενη ή λυπημένη φατσούλα τι έμαθαν και τι τους άρεσε από το πρώτο εργαστήριο.

IMG fa8eb5ff0e3b5818100763223f7eabc8 V 3IMG a471059f5413b43de3d88a24d09621b3 V 5 IMG d1b214dc57a0c74a157c8acc1e8325ff V 5ΑΦΙΣΑ2 1

IMG 20231013 152249 4

IMG 20231013 131601 4

IMG 20231013 152331 4ΚΑΝΟΝΕΣ 2

 

 

 

Στο δεύτερο εργαστήριο ζωγράφησαν το αγαπημένο τους φαγητό και στην συνέχεια είδαμε σε βίντεο το βιβλίο η κυρά διατροφή ¨πρώτη στην μαγειρική¨  μαθαίνοντας να ξεχωρίζουμε υγιεινές και μη υγιεινές τροφές. Στην συνέχεια δημιουργήθηκαν μηνύματα με χαρτάκια post it, όπου τα παιδιά ολοκλήρωσαν τις ιδέες τους και τις σκέψεις τους σχετικά με την ισορροπημένη διατροφή (όχι στα γλυκά, ναι στα φρούτα κ.λπ.)

 

ΒΙΝΤΕΟ ΒΙΒΛΙΟΥ

 

 

0 02 05 5253d5447912aa9478dc2b4747061122c59724f31fa33477d109be50b70a499c fd2191e2dd3d6a01 Αντιγραφή0 02 05 443feff59fd03d7f14f78a0e63bba18000d4bce74f53b7cb63f2707f9f6857a1 6ec97a28771f0329

 

Στο τρίτο εργαστήριο παίξαμε ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι ο ¨Τάκης ο Ρομποτάκης¨ όπου τα παιδιά έπρεπε να εναλλάσσονται με αργούς και γρήγορους ρυθμούς με παραγγέλματα που παραπέμπουν στην ενέργεια που μας δίνει το φαγητό. π.χ ¨ περπατάμε γρήγορα, έχουμε φάει καλό πρωινό¨, ¨ περπατάμε αργά είμαστε νηστικοί¨.                                                                                 Παίξαμε επίσης ένα θεατρικό παιχνίδι με μάσκες…………..

0 02 05 2d20200095d3af1845adf0e1d0e4081e36eb580f805977b9998ed185f5d53685 ccecca53b0025548 1

 

Στην συνέχεια τα παιδιά μέσα από συζήτηση έμαθαν την έννοια της διατροφικής πυραμίδας και έπρεπε να σκεφτούν σε τι βαθμό σχετίζονται οι δικές τους διατροφικές συνήθειες με την προτεινόμενη πυραμίδα, δημιουργώντας έτσι ένα πρώτο ερέθισμα σκέψης στα παιδιά, και έτσι και τα ίδια προχώρησαν σε άσκηση εμπέδωσης, φτιάχνοντας την δικής τους διατροφική πυραμίδα.

 

0 02 05 2e7ba9e265e3123fa1e1dfd99fec66d8da0eb040451a5f351a08c7d3928705a7 5f9455ad6578d939 Αντιγραφή 10 02 05 5a25bb372da381b0edcb770a7bf672013a4d16a57e57608852c4ec5bf4bba68c ba70a67f04b65e8d0 02 05 f9b4ca6da5f6cfc6d8e88764fad05be0e65693e2561848568dda95f3cc255c2c 453515ec93149dca Αντιγραφή 10 02 05 f00a069cde0e46879e8ab574fa88ee76092b40a01653e53ad5618dc213c0b191 b64cd1d20f218a92 10 02 05 e1fa0d4ba811da621d9dd189aec50f6493e2fe4e63481e386d99ffd1bc129f14 5327540bc2f44acd Αντιγραφή0 02 05 eb93059f57e62172285ec2b029ce9eb26f07c57fff494563dba972a628a13f08 d12eaedc6f09ce9d0 02 05 9cbac3c7ddf4bee51a3df091de83361f2108c56d64fa998a2288f02cce1d5ed1 dca368feed0a02bf Αντιγραφή 1

 

κυρα ΔΙΑΤΡΟΦΗ 1

ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ 3

ΟΜΑΔΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ 2

 

Στο τέταρτο εργαστήριο βασικό μας θέμα είναι η εποχικότητα των προϊόντων. Αφού παίξαμε ένα σύντομο θεατρικό παιχνίδι αναφερόμενο στην εποχικότητα των φρούτων  και των λαχανικών, η εκπαιδευτικός έφτιαξε με χαρτοταινία ένα σταυρό, κάθε τεταρτημόριο και μια εποχή ¨χειμώνας, άνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο¨. Τα παιδιά έπρεπε να τοποθετηθούν στο σωστό τεταρτημόριο ανάλογα με το φρούτο ή το λαχανικό που έχουν. Στην συνέχεια ακολουθεί συζήτηση για τυχόν διορθώσεις και επανατοποθετούν τα φρούτα και τα λαχανικά στην σωστή εποχή, όπου έχουν γίνει λάθη.

 

IMG 20231107 120233IMG 20231107 115424

IMG 20231107 115216

 

 

Σ

 

Στην συνέχεια ολοκληρώθηκε το συγκεκριμένο εργαστήριο με την δημιουργία ομαδικής  αφίσας, συγκεντρώνοντας εικόνες και υλικό από τα παιδιά με την βοήθεια των γονέων τους μετά από έρευνα που είχαν κάνει στο διαδίκτυο, μια δράση που ευχαριστήθηκαν τα παιδιά πάρα πολύ.

ΤΕΛΙΚΗ ΑΦΙΣΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

αφισα τελικη 1

Στο πέμπτο εργαστήρι τα παιδιά ενημερώθηκαν για την παιδική παχυσαρκία παρακολουθώντας σχετικό βίντεο.

(https://www.youtube.com/watch?v=vca4IEE3lec), και συνειδητοποιήσαν πως πρέπει να εντάξουν τη σωματική άσκηση στην καθημερινή τους δραστηριότητα. Ξεκινούν με ένα χαρούμενο παιχνιδοτράγουδο «το χοντρό μπιζέλι» (μουσικοκινητική άσκηση) (http://www.youtube.com/watch?v=q-3ZGfjc5ZE) τραγουδώντας και χορεύοντάς το. Έγινε τέλος και μια μικρή αναφορά για την σπουδαιότητα και την αξία του νερού για τον οργανισμό μας.

 

ΡΟΥΜΠΡΙΚΑ

ΡΟΥΜΠΙΚΑ2

 

Τέλος τα παιδιά καλούνται να επαληθεύσουν την κατάκτηση των προηγούμενων δραστηριοτήτων του ¨πιάτου¨ της υγιεινής διατροφής, όπου θα πρέπει να βρουν τι θα πρέπει να περιέχει και σε τι ποσοστό. Η συγκεκριμένη άσκηση μέσω ζωγραφικής ή κολάζ μας βοηθά  να διαπιστώσουμε αν τα παιδιά τελικά έχουν τροποποιήσει τις επιλογές τους σχετικά με την διατροφή.

 

Στο τελευταίο εργαστήριο τα παιδιά έπρεπε να δημιουργήσουν σταυρόλεξα σε σχέση με την διατροφή ως τρόπος αποτίμησης του προγράμματος. Με τον τρόπο αυτό καταλήγουμε κατά πόσο και σε πιο βαθμό τα παιδιά κατανόησαν την σημασία της υγιεινής διατροφής.

 

0 02 05 666a99d9ebe55de2d33df4f30bb31d6e4dfe16100f0f0dcc00aece51e166a3d2 b9a9cf5cc148b1a3 0 02 05 e8f3efc5d9c579dc05007a347f1f5dc75b611eaf70a6491927ca1ba50e40564d f51ccf6b360f3b3e 1