ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Α’ ΚΥΚΛΟΣ ”Ο ΤΡΟΦΟΥΛΗΣ” Α’ΤΜΗΜΑ

ΓΝΩΡΙΜΙΑ

Κατα το πρωτο εργαστήρι γνωρίσαμε την κούκλα μας τον Ρούλη τον Τροφούλη και κάναμε το συμβόλαιο της ομάδας.Ο Ρούλης ο Τροφούλης μας είπε οτι κάθε φορά που θα ερχεται στην τάξη μας θα εμφανίζεται με μια μουσική που μόλις την ακούνε τα παιδιά θα ξέρουν οτι θα κάνουμε το Εργαστήρι Του Ρούλη του Τροφούλη.

Δραστηριότητα : ”Η σημασία των τροφών”

Με αφορμή ενα φιλί στην τάξη απο δυο παιδιά είπαμε τον κανόνα οτι ”Δεν φιλιόμαστε”(covit).

Ο ΤΡΟΦΟΥΛΗΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ. Ο τροφούλης είχε covit, ήταν πολύ άρρωστος ,βήχας και ΑΔΥΝΑΜΙΑ.

Τί ήτανε εκείνο που τον έκανε καλά; ”Τα φάρμακα” Νίκη, ”Οι συμβουλές των γιατρών και οι καλές τροφές” Γιώργος

Με αφορμή τις καλές τροφές αναρρωτηθήκαμε ποιες είναι οι καλές τροφές..Σούπα είπαν όλα μαζί.Την φτιάξαμε και βάλαμε κρέας , καρότα, παπάτες, ντομάτα, ρύζι, μαϊντανο , κολοκύθια και αλάτι.Όλα τα υλικά αυτα τα είπαν τα παιδιά.Και φτιάξαμε την κρεατόσουπα που δυνάμωσε τον τροφούλη.

Μετά επεκταθήκαμε και σε άλλες τροφές που πρέπει να τρώμε για να είμαστε δυνατοί

Σπανάκι, Φακές,Λαχανικά.Κοτόπουλο, Κρέας, Αυγά, Φρούτα, Τυρί, Ντομάτες , Λάδι, πορτοκάλια με βιταμίνη c, Γιαούρτι,Όσπρια, Γάλα,

Όλες αυτες είναι οι καλές τροφές.Στο τέλος είπαν όλοι μαζί: ”ΚΑΛΕΣ ΤΡΟΦΕΣ , ΤΡΟΦΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΩΜΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΛΗ ΥΓΕΙΑ.     ΚΑΛΕΣ ΤΡΟΦΕΣ= ΚΑΛΗ ΥΓΕΙΑ

Επίσης αναφερθήκαμε σε τροφές όπως τα μακαρόνια, πατάτες και γλυκά που παχαίνουν και δεν είναι καλές διατροφικές συνήθειες .Πρέπει να είμαστε λεπτοι και οχι παχεις.Με αφορμή αυτο αναφερθήκαμε σε δυο γονείς της τάξης μας που ήταν παχουλοι, που όμως με τις καλές τροφές που φάγανε  και τρώνε έχουν καλή υγεία.

Στο ολοήμερο σήμερα 10/10/2023 είδαμε την ώρα του μεσημεριανού φαγητού ποια απο τα παιδιά  έχουν καλές τροφές και σε περιπτώσεις δυο ή τριών συνοδευτικών διάλεξαν τα ίδια τα παιδιά τί θα φάνε για καλή υγεία και σωστή τροφή.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2

Κατα το 2ο Εργαστήριο ζητήθηκε απο τους μαθητές/τριες να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους φαγητό.

Κατ΄’οπιν μαζευτήκαμε στην παρεούλα και ομαδοποιήσαμε τα φαγητά.Στη συνέχεια τα καταγράψαμε

Μάθαμε να κάνουμε καταγραφη της λέξης του φαγητού και του αντίστοιχου αρθιμού(δηλαδή του αριθμού των παιδιών που είχαν ζωγραφίσει το ίδιο φαγητό¨΄Ετσι έιχαμε την ομάδα”μακαρόνια με κιμά”,”αρακά με πατάτες”μπρόκολλο και άλλα ”όπως θα δείτε στην φωτογραφία

DSCF0394
Digital Camera
DSCF0395
Digital Camera
DSCF0396
Digital Camera
DSCF0398
Digital Camera

DSCF0402

DSCF0404
Digital Camera
DSCF0403
Digital Camera

DSCF0401

(Υγειινούπολη)

Ακούσαμε το παραμύθι της υγειινής διατροφής, τους έκανε μεγάλη εντύπωση γιατι όλα τα διαπραγματεύεται με σούπερ ήρωες.Νίντζα, Βασιλιάς, Βασίλισσα Νίντζα, δράκος που είναι ευχάριστα για την ηλικία τους.Σε ερωτήσεις τί τους άρεσε ο Αντώνης, ο Γιώργος, Ο Νεκτάρης, Ο Θοδωρής , η Αριάνα : Ο Δράκος που έφαγε το μπρόκολλο και έσβησε την φωτιά.Ο Μιχάλης; Η Βασίλισσα Πόνα.

Ο Κωνσταντίνος Π.: Σούπερ ήρωες , Κωνσταντίνος .Α:Νίντζα. Μετα πήραν φύλλο εργασίας και κύκλωσαν τις τροφές της υγειινούπολης

Τα κατάφεραν καλά.

εικόνα Viber 2023 11 21 19 48 00 497

Κατα το Εργαστηριο διαβάσαμε το παραμύθι της κυρίας Διατροφής η οποία αντιμετώπιζε εναν μεγάλο καυγά απο τις τροφές για το πιο είναι το πιο πολύτιμο φαγητο σε θρεπτικά συστατικά.Έτσι αποφάσισε να τα βάλει όλα σε μια σειρά και έφτιαξε την διατροφική πυραμίδα.

Είδαμε σε καρτέλες μια ποικιλία φαγητών και τα παιδιά κατασκεύασαν τοποθετώντας τις καρτέλες σε μια τρισδιάστατη πυραμίδα στη σωστή θέση

DSCF0442

Έπειτα εμπεδωτικά ζωγράφισαν σε μια πυραμίδα τις τροφές που θυμόντουσαν απο κάτω προς τα πάνω με βάση του τί είναι καλό να τρώμε και σε τι συχνότητα είναι καλο να το τρώμε.

DSCF0444
Digital Camera
DSCF0445
Digital Camera
DSCF0446
Digital Camera
DSCF0447
Digital Camera

DSCF0448

Ακούσαμε και είδαμε την κυρά διατροφή σε video και ξεχωρίσαμε σε φύλλο εργασίας τα φρούτα απο τις άλλες τροφές.

εικόνα Viber 2023 11 21 19 29 48 579 1 εικόνα Viber 2023 11 21 19 29 48 586

Τελειώσαμε το βιβλίο της κυρίας διατροφής και επιχειρήσαμε να ξαναφτιάξουμε την πυραμίδα σε φύλλο εργασίας αλλα με χαρτοκολλητική αυτην την φορά κόβωντας και κολλώντας τις τροφές στη σωστη θέση.Έτσι εξασκηθήκαμε και στο ψαλίδι.

1 1 1 2 3 4 5 6

Στο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4

είχαμε ζητήσει την βοήθεια απο εσας τους γονείς να μας φέρετε απο ενα φρούτο και λαχανικό με δυο λόγια για τα οφέλη του.’Ετσι κάθε παιδί παρουσίασε τις πληροφορίες του και με τη βοήθεια της δασκάλας είπε σε όλους τα οφέλη.

Στο τέλος προβληματιστήκαμε και είπαμε τι να της κάνουμε αυτές τι ςπληροφορίες…και όλοι μαζί είπαν να φτιάξουμε βιβλίο.

Έτσι αφού είδαμε πως είναι τα βιβλία οτιέχουν δηλαδή εξώφυλλο και οπισθόφυλλο και κολλημένες τις σελίδες χωριστήκαμε σε ομάδες και άλλοι έφτιαξαν σε συνεργασία το εξώφυλλο , άλλοι το οπισθόφυλλο και άλλοι ήταν υπεύθυνοι να κολλήσουν τις σελίδες.

κάναμε βέβαια τα λάθη μας..κολλήσαμε τις σελίδες ανάποδα, γράψαμε τον τίτλο διάσπαρτα σε όλο το φύλλο αλλα αυτα τα ωράια λαθάκια για μας μας δείχνουν τις ελειπείς γνώσεις των παιδιών  οπότε με αφορμή αυτα μάθαμε πολλά πράγματα και για την σωστη κατασκευή ενος βιβλίου

DSCF0469
Digital Camera
DSCF0472
Digital Camera
DSCF0471
Digital Camera

DSCF0470

DSCF0475
Digital Camera
DSCF0479
Digital Camera
DSCF0478
Digital Camera
DSCF0477
Digital Camera

DSCF0476

Στο τέλος παρουσιάσαμε πολύ υπερήφανοι την δουλειά μας και τα βιβλία μας που ήταν τελικά δυο γιατι οι εικόνες που είχαν έρθει απο το σπίτι ήταν και μικρες και μεγάλες.Οπότε τα παιδιά είχαν την ιδέα να κατασκευάσουμε και ενα μεγάλο και ενα μικρό βιβλίο αφου καταλήξαμε στο συμπέρασμα οτι σε ενα βιβλίο δεν μπορεί να υπάρχουν διαφορετικού μεγέθους σελίδες.

DSCF0481
Digital Camera

DSCF0480

Στο τέλος κάναμε αξιολόγηση και είδαμε τις μας δυσκόλεψε πιο πολύ , τι μας άρεσε, και τι λάθη κάναμε…

Σε άλλη δραστηριότητα

Φτιάξαμε την ποδιά της υγειινής διατροφής καθώς και μάθαμε της υγειινής διατροφής που θα μας συνοδεύει κατα την διάρκεια της χρονιάς

1 2 2 1 3 1 4 1 5 1 6 1

ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5

μιλήσαμε αρχικά γι ατην παχυσαρκία και το που μπορεί να οδηγηθούμε με την λάθος διατροφη.

Είδαμε το παρακάτω video

https://www.youtube.com/wat ch?v=vca4IEE3lec

Μετα παίξαμε ενα παιχνίδι.Κάτω στο πάτωμα υπήρχαν μεσα σε στεφάνια εικόνες τροφών υγειινών και τροφών που αν τις επιλέγουμε καθημερινά μπορεί να επιβαρύνουμε το σώμα μας.Έτσι τα παιδιά προσπαθούσαν να πατήσουν στις σωστές εικόνες αποφεύγοντας τις ακατάλληλες με βάση τον δρόμο που έκαναν.Μπορούσαν να διαλέξουν το δρόμο του fit και το δρόμο του χοντρού.Όποιοι βέβαια περπάτησαν το δρόμο του χοντρού στο τέλος είχαν κάνει κοιλιά(μ’ενα μαξιλάρι) και έκαναν πολύ γυμναστική για να την χάσουν.

DSCF0495
Digital Camera
DSCF0496
Digital Camera
DSCF0498
Digital Camera
DSCF0503
Digital Camera
DSCF0505
Digital Camera
DSCF0506
Digital Camera
DSCF0507
Digital Camera

DSCF0508

Και να οι μαθητές που διαλεξαν το δρόμο του χοντρού διαλέγοντας τα ανθυγιεινα

DSCF0497

DSCF0502
Digital Camera
DSCF0501
Digital Camera

DSCF0499

Στο τελος δόθηκε μια εμπεδωτική εργασία μ’ενα ψυγείο όπου οι μαθητές έπρεπε να κυκλώσουν και να ζωγραφήσουν μόνο τις υγειινές τροφές γιατι μέσα στο ψυγείο υπήρχαν και πολύ ανθυγειινές !

DSCF0518
Digital Camera
DSCF0519
Digital Camera

DSCF0520

Μετα παίξαμε ενα παιχνίδι διαφοροποίσης των φρούτων και των λαχανικών όπου στο τέλος μετρήσαμε τα φρούτα και τα λαχανικά και γράψαμε τους αριθμούς

 

DSCF0454
Digital Camera
DSCF0456
Digital Camera
DSCF0457
Digital Camera
DSCF0458
Digital Camera
DSCF0460
Digital Camera
DSCF0461
Digital Camera
DSCF0462
Digital Camera

DSCF0463

Στο τέλος τι άλλο χορέψαμε και γίναμε εμείς τα φρούτα και τα λαχανικά !

DSCF0467

Στη συνέχεια

Πήραμε απο το μανάβικο φρούτα και λαχανικά, τα ξεχωρίσαμε, είδαμε την πολυχρωμία και των δυο και καταλήξαμε οτι τα περισσότερα λαχανικά αφού θυμηθήκαμε και πολλά άλλα είναι πράσινα.

Ο κόσμος των λαχανικών είναι πράσινος

Μετα σε φύλλο εργασίας, κυκλώσαμε μόνο τα λαχανικά και τα ζωγραφίσαμε στο χρώμα που υπάρχουν στην φύση.

1 3 2 2 3 2 4 2

 

ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6

μιλήσαμε και μάθαμε τις Βιταμίνες διαβάζοντας ενα πολύ ωραίο βιβλίο.

Τα παιδιά εμαθαν για την βιταμίνη c,Ε που την έχει το λαδάκι και η ξηροίθ καρποί,Α που την έχει το αυγουλάκι καθώς και την ποικιλλία των βιταμινών Β που είναι όλες αδερφούλες.

Το βιβλίο τους άρεσε πάρα πολύ και στο τέλος ζωγραφίσαμε τις βιταμίνες όπβς τις είχε το βιβλίο.

DSCF0571
Digital Camera
DSCF0572
Digital Camera
DSCF0573
Digital Camera

DSCF0574

Παράλληλα

Μιλήσαμε για την σπουδαιότητα του πρωινού μάθαμε, εξηγήσαμε και καταλάβαμε την παροιμία”Το πρωι τρώμε σαν βασιλιάδες, το μεσημέρι σαν πρίγκιπες και το βράδυ σαν φτωχοί.

Μετα απο πολλές επιλογές πρωινού, δώσαμε φύλλο εργασίας”Τί μου αρέσει να τρώω το πρωϊ ”

Στη συνέχεια με τα παιδιά του ολοήμερου διαλέξαμε όλοι ενα χαρτάκι με εικόνες πρωινού και τροφών και αφού τις κολλήσαμε σε χαρτόνι, είπε ο κάθε ενας τί διάλεξε και γιατι του αρέσει αυτο που διάλεξε.Φτιάξαμε μια πολυ ωραία ομαδική αφίσσα.

1 4 2 3 3 3 4 3 5 2 6 2 7 8

9

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7

Σήμερα μας συστήθηκαν για τελευταία φορά οι 5 ηρωες της παρέας της υγειινής διατροφής που είπαμε οτι δεν θα τους ξεχάσουμε και θα τους έχουμε στην ζωή μας.

Και τέλος ”Μάντεψε τί”Επεξεργαστήκαμε πολλά αινίγματα, ψάξαμε, ψαξαμε και τα βρήκαμε.

1 5 2 4 3 4

Αφου λοιπόν ολοκληρώσαμε τον πρώτο αυτο κύκλο των εργαστηρίων κάναμε αυτοαξιολόγηση με μια ρουμπρίκα με ερωτήσεις όπου οι μαθητές/τριες

ακούγαν την ερώτηση και έπρεπε να επιλέξουν την αντίστοιχη φατσούλα(χαρούμενη για το ΝΑΙ,λυπημένη για το ΟΧΙ και σκεφτική για το δεν είμαι πολύ σίγουρος.

DSCF0579



Λήψη αρχείου