ΓΝΩΡΙΜΙΑ
Κατα το πρωτο εργαστήρι γνωρίσαμε την κούκλα μας τον Ρούλη τον Τροφούλη και κάναμε το συμβόλαιο της ομάδας.Ο Ρούλης ο Τροφούλης μας είπε οτι κάθε φορά που θα ερχεται στην τάξη μας θα εμφανίζεται με μια μουσική που μόλις την ακούνε τα παιδιά θα ξέρουν οτι θα κάνουμε το Εργαστήρι Του Ρούλη του Τροφούλη.
Δραστηριότητα : ”Η σημασία των τροφών”
Με αφορμή ενα φιλί στην τάξη απο δυο παιδιά είπαμε τον κανόνα οτι ”Δεν φιλιόμαστε”(covit).
Ο ΤΡΟΦΟΥΛΗΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ. Ο τροφούλης είχε covit, ήταν πολύ άρρωστος ,βήχας και ΑΔΥΝΑΜΙΑ.
Τί ήτανε εκείνο που τον έκανε καλά; ”Τα φάρμακα” Νίκη, ”Οι συμβουλές των γιατρών και οι καλές τροφές” Γιώργος
Με αφορμή τις καλές τροφές αναρρωτηθήκαμε ποιες είναι οι καλές τροφές..Σούπα είπαν όλα μαζί.Την φτιάξαμε και βάλαμε κρέας , καρότα, παπάτες, ντομάτα, ρύζι, μαϊντανο , κολοκύθια και αλάτι.Όλα τα υλικά αυτα τα είπαν τα παιδιά.Και φτιάξαμε την κρεατόσουπα που δυνάμωσε τον τροφούλη.
Μετά επεκταθήκαμε και σε άλλες τροφές που πρέπει να τρώμε για να είμαστε δυνατοί
Σπανάκι, Φακές,Λαχανικά.Κοτόπουλο, Κρέας, Αυγά, Φρούτα, Τυρί, Ντομάτες , Λάδι, πορτοκάλια με βιταμίνη c, Γιαούρτι,Όσπρια, Γάλα,
Όλες αυτες είναι οι καλές τροφές.Στο τέλος είπαν όλοι μαζί: ”ΚΑΛΕΣ ΤΡΟΦΕΣ , ΤΡΟΦΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΩΜΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΛΗ ΥΓΕΙΑ. ΚΑΛΕΣ ΤΡΟΦΕΣ= ΚΑΛΗ ΥΓΕΙΑ
Επίσης αναφερθήκαμε σε τροφές όπως τα μακαρόνια, πατάτες και γλυκά που παχαίνουν και δεν είναι καλές διατροφικές συνήθειες .Πρέπει να είμαστε λεπτοι και οχι παχεις.Με αφορμή αυτο αναφερθήκαμε σε δυο γονείς της τάξης μας που ήταν παχουλοι, που όμως με τις καλές τροφές που φάγανε και τρώνε έχουν καλή υγεία.
Στο ολοήμερο σήμερα 10/10/2023 είδαμε την ώρα του μεσημεριανού φαγητού ποια απο τα παιδιά έχουν καλές τροφές και σε περιπτώσεις δυο ή τριών συνοδευτικών διάλεξαν τα ίδια τα παιδιά τί θα φάνε για καλή υγεία και σωστή τροφή.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2
Κατα το 2ο Εργαστήριο ζητήθηκε απο τους μαθητές/τριες να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους φαγητό.
Κατ΄’οπιν μαζευτήκαμε στην παρεούλα και ομαδοποιήσαμε τα φαγητά.Στη συνέχεια τα καταγράψαμε
Μάθαμε να κάνουμε καταγραφη της λέξης του φαγητού και του αντίστοιχου αρθιμού(δηλαδή του αριθμού των παιδιών που είχαν ζωγραφίσει το ίδιο φαγητό¨΄Ετσι έιχαμε την ομάδα”μακαρόνια με κιμά”,”αρακά με πατάτες”μπρόκολλο και άλλα ”όπως θα δείτε στην φωτογραφία






(Υγειινούπολη)
Ακούσαμε το παραμύθι της υγειινής διατροφής, τους έκανε μεγάλη εντύπωση γιατι όλα τα διαπραγματεύεται με σούπερ ήρωες.Νίντζα, Βασιλιάς, Βασίλισσα Νίντζα, δράκος που είναι ευχάριστα για την ηλικία τους.Σε ερωτήσεις τί τους άρεσε ο Αντώνης, ο Γιώργος, Ο Νεκτάρης, Ο Θοδωρής , η Αριάνα : Ο Δράκος που έφαγε το μπρόκολλο και έσβησε την φωτιά.Ο Μιχάλης; Η Βασίλισσα Πόνα.
Ο Κωνσταντίνος Π.: Σούπερ ήρωες , Κωνσταντίνος .Α:Νίντζα. Μετα πήραν φύλλο εργασίας και κύκλωσαν τις τροφές της υγειινούπολης
Τα κατάφεραν καλά.
Κατα το Εργαστηριο διαβάσαμε το παραμύθι της κυρίας Διατροφής η οποία αντιμετώπιζε εναν μεγάλο καυγά απο τις τροφές για το πιο είναι το πιο πολύτιμο φαγητο σε θρεπτικά συστατικά.Έτσι αποφάσισε να τα βάλει όλα σε μια σειρά και έφτιαξε την διατροφική πυραμίδα.
Είδαμε σε καρτέλες μια ποικιλία φαγητών και τα παιδιά κατασκεύασαν τοποθετώντας τις καρτέλες σε μια τρισδιάστατη πυραμίδα στη σωστή θέση
Έπειτα εμπεδωτικά ζωγράφισαν σε μια πυραμίδα τις τροφές που θυμόντουσαν απο κάτω προς τα πάνω με βάση του τί είναι καλό να τρώμε και σε τι συχνότητα είναι καλο να το τρώμε.




Ακούσαμε και είδαμε την κυρά διατροφή σε video και ξεχωρίσαμε σε φύλλο εργασίας τα φρούτα απο τις άλλες τροφές.
Τελειώσαμε το βιβλίο της κυρίας διατροφής και επιχειρήσαμε να ξαναφτιάξουμε την πυραμίδα σε φύλλο εργασίας αλλα με χαρτοκολλητική αυτην την φορά κόβωντας και κολλώντας τις τροφές στη σωστη θέση.Έτσι εξασκηθήκαμε και στο ψαλίδι.
Στο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4
είχαμε ζητήσει την βοήθεια απο εσας τους γονείς να μας φέρετε απο ενα φρούτο και λαχανικό με δυο λόγια για τα οφέλη του.’Ετσι κάθε παιδί παρουσίασε τις πληροφορίες του και με τη βοήθεια της δασκάλας είπε σε όλους τα οφέλη.
Στο τέλος προβληματιστήκαμε και είπαμε τι να της κάνουμε αυτές τι ςπληροφορίες…και όλοι μαζί είπαν να φτιάξουμε βιβλίο.
Έτσι αφού είδαμε πως είναι τα βιβλία οτιέχουν δηλαδή εξώφυλλο και οπισθόφυλλο και κολλημένες τις σελίδες χωριστήκαμε σε ομάδες και άλλοι έφτιαξαν σε συνεργασία το εξώφυλλο , άλλοι το οπισθόφυλλο και άλλοι ήταν υπεύθυνοι να κολλήσουν τις σελίδες.
κάναμε βέβαια τα λάθη μας..κολλήσαμε τις σελίδες ανάποδα, γράψαμε τον τίτλο διάσπαρτα σε όλο το φύλλο αλλα αυτα τα ωράια λαθάκια για μας μας δείχνουν τις ελειπείς γνώσεις των παιδιών οπότε με αφορμή αυτα μάθαμε πολλά πράγματα και για την σωστη κατασκευή ενος βιβλίου







Στο τέλος παρουσιάσαμε πολύ υπερήφανοι την δουλειά μας και τα βιβλία μας που ήταν τελικά δυο γιατι οι εικόνες που είχαν έρθει απο το σπίτι ήταν και μικρες και μεγάλες.Οπότε τα παιδιά είχαν την ιδέα να κατασκευάσουμε και ενα μεγάλο και ενα μικρό βιβλίο αφου καταλήξαμε στο συμπέρασμα οτι σε ενα βιβλίο δεν μπορεί να υπάρχουν διαφορετικού μεγέθους σελίδες.

Στο τέλος κάναμε αξιολόγηση και είδαμε τις μας δυσκόλεψε πιο πολύ , τι μας άρεσε, και τι λάθη κάναμε…
Σε άλλη δραστηριότητα
Φτιάξαμε την ποδιά της υγειινής διατροφής καθώς και μάθαμε της υγειινής διατροφής που θα μας συνοδεύει κατα την διάρκεια της χρονιάς
ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5
μιλήσαμε αρχικά γι ατην παχυσαρκία και το που μπορεί να οδηγηθούμε με την λάθος διατροφη.
Είδαμε το παρακάτω video
https://www.youtube.com/wat ch?v=vca4IEE3lec
Μετα παίξαμε ενα παιχνίδι.Κάτω στο πάτωμα υπήρχαν μεσα σε στεφάνια εικόνες τροφών υγειινών και τροφών που αν τις επιλέγουμε καθημερινά μπορεί να επιβαρύνουμε το σώμα μας.Έτσι τα παιδιά προσπαθούσαν να πατήσουν στις σωστές εικόνες αποφεύγοντας τις ακατάλληλες με βάση τον δρόμο που έκαναν.Μπορούσαν να διαλέξουν το δρόμο του fit και το δρόμο του χοντρού.Όποιοι βέβαια περπάτησαν το δρόμο του χοντρού στο τέλος είχαν κάνει κοιλιά(μ’ενα μαξιλάρι) και έκαναν πολύ γυμναστική για να την χάσουν.







Και να οι μαθητές που διαλεξαν το δρόμο του χοντρού διαλέγοντας τα ανθυγιεινα


Στο τελος δόθηκε μια εμπεδωτική εργασία μ’ενα ψυγείο όπου οι μαθητές έπρεπε να κυκλώσουν και να ζωγραφήσουν μόνο τις υγειινές τροφές γιατι μέσα στο ψυγείο υπήρχαν και πολύ ανθυγειινές !


Μετα παίξαμε ενα παιχνίδι διαφοροποίσης των φρούτων και των λαχανικών όπου στο τέλος μετρήσαμε τα φρούτα και τα λαχανικά και γράψαμε τους αριθμούς







Στο τέλος τι άλλο χορέψαμε και γίναμε εμείς τα φρούτα και τα λαχανικά !
Στη συνέχεια
Πήραμε απο το μανάβικο φρούτα και λαχανικά, τα ξεχωρίσαμε, είδαμε την πολυχρωμία και των δυο και καταλήξαμε οτι τα περισσότερα λαχανικά αφού θυμηθήκαμε και πολλά άλλα είναι πράσινα.
Ο κόσμος των λαχανικών είναι πράσινος
Μετα σε φύλλο εργασίας, κυκλώσαμε μόνο τα λαχανικά και τα ζωγραφίσαμε στο χρώμα που υπάρχουν στην φύση.
ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6
μιλήσαμε και μάθαμε τις Βιταμίνες διαβάζοντας ενα πολύ ωραίο βιβλίο.
Τα παιδιά εμαθαν για την βιταμίνη c,Ε που την έχει το λαδάκι και η ξηροίθ καρποί,Α που την έχει το αυγουλάκι καθώς και την ποικιλλία των βιταμινών Β που είναι όλες αδερφούλες.
Το βιβλίο τους άρεσε πάρα πολύ και στο τέλος ζωγραφίσαμε τις βιταμίνες όπβς τις είχε το βιβλίο.



Παράλληλα
Μιλήσαμε για την σπουδαιότητα του πρωινού μάθαμε, εξηγήσαμε και καταλάβαμε την παροιμία”Το πρωι τρώμε σαν βασιλιάδες, το μεσημέρι σαν πρίγκιπες και το βράδυ σαν φτωχοί.
Μετα απο πολλές επιλογές πρωινού, δώσαμε φύλλο εργασίας”Τί μου αρέσει να τρώω το πρωϊ ”
Στη συνέχεια με τα παιδιά του ολοήμερου διαλέξαμε όλοι ενα χαρτάκι με εικόνες πρωινού και τροφών και αφού τις κολλήσαμε σε χαρτόνι, είπε ο κάθε ενας τί διάλεξε και γιατι του αρέσει αυτο που διάλεξε.Φτιάξαμε μια πολυ ωραία ομαδική αφίσσα.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7
Σήμερα μας συστήθηκαν για τελευταία φορά οι 5 ηρωες της παρέας της υγειινής διατροφής που είπαμε οτι δεν θα τους ξεχάσουμε και θα τους έχουμε στην ζωή μας.
Και τέλος ”Μάντεψε τί”Επεξεργαστήκαμε πολλά αινίγματα, ψάξαμε, ψαξαμε και τα βρήκαμε.
Αφου λοιπόν ολοκληρώσαμε τον πρώτο αυτο κύκλο των εργαστηρίων κάναμε αυτοαξιολόγηση με μια ρουμπρίκα με ερωτήσεις όπου οι μαθητές/τριες
ακούγαν την ερώτηση και έπρεπε να επιλέξουν την αντίστοιχη φατσούλα(χαρούμενη για το ΝΑΙ,λυπημένη για το ΟΧΙ και σκεφτική για το δεν είμαι πολύ σίγουρος.














































