Σήμερα Τετάρτη 4 Οκτωβρίου , παγκόσμια ημέρα των ζώων, τα αγαπημένα ζωάκια όλων μας και πολύ περισσότερο των μικρών παιδιών έχουν την τιμητική τους. Αφιερώσαμε λοιπόν την ημέρα σε ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριων πάνω στην θεματική αυτη.
Ανα τμήμα οι εκπαιδευτικοί έκαναν δραστηριότητες με στόχο την υιοθέτηση υπεύθυνης στασης απο την μικρή αυτη ηλικία στην σωστή συμπεριφορά μας στα ζώα και σε οτι η κάθε εκπαιδευτικός έκρινε απαραίτητο να μεταδώσει στους μαθητές/τριες της.
Ακολουθεί μια μικρή περιγραφη ανα τμήμα των δραστηριοτήτων που εξελίχθηκαν.
Α’ΤΜΗΜΑ
Το πρωϊ ο μικρός μας βατραχάκος έκλαιγε πολύ γιατι κανείς δεν θυμήθηκε την σπουδαία για αυτον ημέρα.Έτσι αφού ανέφερε στα παιδια οτι είχε την γιορτή του, οι μικροί μαθητές μοιράστηκαν με τους φίλους τους την εμπειρία για το αν έχουν κάποιο κατοικίδιο στο σπίτι και στο ερώτημα της κυρίας Μυρτώς ”τί κάνεις για να δείξεις την αγάπη σου στο ζωάκι σου” ακούστηκαν απαντήσεις όπως ”το παίρνω αγκαλία” ” το χαϊδεύω” του δίνω ενα μπισκότο που είναι ειδικό για τα σκυλιά ”…Έτσι αναπτύχθηκε μια συζήτηση για το τι είναι καλό να κάνουμε. Ακούστηκε και η γνώμη δυο μαθητών όπου ο μπαμπάς κλώτσησε το σκύλο οπότε με αφορμή αυτο είπαμε οτι αυτο δεν ήταν καθόλου σωστό και οτι θα έπρεπε ο ίδιος ο μαθητής να προστατέψει το ζωάκι του λέγοντας στον μπαμπά του stop! Δεν είναι ωραίο αυτο που κάνεις.
Ετσι αφου οι μικροί μαθητές τα ξέρουν όλα παίξαμε ενα παιχνίδι γνώσεων όπου οι μαθητές έπρεπε να σηκώσουν την καρτέλα ”Σωστό” αν αυτο που λεεί η δασκάλα είναι σωστο και αντίστοιχα την καρτέλα ”Λάθος” αν αυτο που λέει η δασκάλα είναι λάθος αξιολογώντας έτσι τις λάθος και σωστες συμπεριφορές των ανθρώπων.
Το παιχνίδι ξεκίνησε και χωριστήκαμε σε ομάδα Αγόρια-Κορίτσια.Κάθε ομάδα επέλεξε αρχηγο που κρατούσε τις καρτέλες και θα είχε την ευθύνη να σηκώνει αφού πάρει την γνώμη των μελών της ομάδας. Καθε ομάδα έδωσε και ενα χαρακτηριστικό όνομα.
Έτσι είχαμε τα αγόρια με το όνομα κόκκινη τίγρης και τα κορίτσια με το όνομα πεταλούδες .
Κάποιες απο τις προτάσεις που η δασκάλα έλεγε φαίνονται στην παρακάτω εικόνα.
Ετσι το παιχνίδι ολοκληρώθηκε με 5 απαντήσεις σωστές απο τα κορίτσια και 5 απαντήσεις σωστές απο τα αγόρια.

ήρθε η ώρα για συνεργασία.
Οι μαθητές θα κατασκευάσουν μια αφίσσα με τις σωστές και λάθος συμπεριφορές των ανθρώπων απέναντι στα ζώα.
Ορίστηκαν οι υπέυθυνοι που θα κόψουν τις υπάρχουσες πάνω στα τραπεζάκια εικόνες και οι υπέυθυνοι που θα κολλήσουν τις εικόνες στο μεγάλο χαρτόνι.
Η εργασία άρχισε και η συνεργασία έφερε τα αποτελέσματά της. Αφού οι εικόνες κολλήθηκαν καποιοι είχαν την ιδέα να γράψουν τη λέξη όχι στη λάθος συμπεριφορά και την λέξη ναι στην σωστή. Οπότε με την βοήθεια της δασκάλας άρχισε ο συλλαβισμός της λέξης και με αλληλοβοήθεια όποιος ήξερε το αντίστοιχο γράμμα το έγραφε στην αφίσσα. Και επειδή η μια ιδέα γεννάει την άλλη οι μαθητές αποφάσισαν να κάνουν καρδούλες να γράψουν χρόνια πολλά και να στολίσουν την αφίσσα.
Ένας μαθητής πρότεινε να βάλουμε τις εικόνες σε κολώνα για να τις δούν και οι άλλοι και τελικά μετα απο ανταλλαγή ιδεών και αφου πήγαμε στην είσοδο οι μαθητές ανακάλυψαν οτι το καλύτερο μέρος για να βάλλουν την αφίσσα είναι η καγκελόπορτα.
Καταχαρούμενοι γυρίσανε πίσω και η δασκάλα προβλημάτισε τους μαθητές οτι δεν θα καταλάβουν οι γονείς το μήνυμα της αφίσσας. Έτσι είπαμε να βάλουμε ενα τίτλο.’ ‘Παγκόσμια ημέρα των ζώων” σωστες και λάθος συμπεριφορές και δεσμεύτηκαν όλοι να την δείξουν στους γονείς τους.
Αφου η αφίσσα ολοκληρώθηκε η δασκάλα επέλεξε μια ομάδα παιδιών, βγήκαμε έξω και τοποθετήσαμε την αφίσσα με λευκοταινία.
Πραγματικά ήταν μια πολυ ενδιαφέρουσα για τα παιδιά δραστηριότητα καλλιεργώντας την πρωτοτυπία, την ευρυματικότητα και την ευγενή άμιλλα.
Μπράβο σε όλους !









2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:Αφού μιλήσαμε εκτενώς για το τι πρέπει να κάνουμε για τα ζώα και τι να μην κάνουμε τα νήπια έκοψαν σε φύλλο εργασίας που είχε το σώμα των ζώων τα κεφάλια των ζώων και τα τοποθέτησαν αντίστοιχα στα σώματα .έτσι είδαμε όλο το ζώο!! Τα προνηπια μας ένωσαν την μανούλαε το παιδάκι της.Ειπαμε το ποίημα του I Πολέμη για τα ζώα το επεξεργαστηκαμε και τέλος γράψαμε το όνομα μας στις δουλειές μας .
Β’ ΤΜΗΜΑ Κυρία Κωνσταντίνα
Στο Β’ τμήμα το πρωϊ είδαμε σε video το ποιήμα του Πολέμη”Αγαπώ τα ζώα” και στη συνέχεια συζητήσαμε για τα ζώα και πως πρέπει να τους φερόμαστε και γιατί.Οι ιδέες των παιδιών καταγράφτηκαν καθώς όλα διασκέδασαν και χάρηκαν με το τραγουδάκι που είχαν ακούσει νωρίτερα.
ΘΕΟΔΩΡΑ:Τα ζώα χρειάζονται νερό και φαγητό
ΕΥΑ:Να μην τα κλωτσάμε και να παίζουμε ήρεμα μαζί τους
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ:Τα ζώα θέλουν φροντίδα και αγάπη
ΜΑΝΩΛΗΣ:Δεν πρέπει να χτυπάμε ποτέ τα ζωάκια και να κάνουμε αγκαλιές
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ:Να μην δίνουμε κλωτσιές στα ζώα
ΡΟΖΑΛΙΑ:Να πηγαίνουμε βόλτες με τα ζωάκια στο πάρκο
ΠΑΝΤΕΛΗΣ:Να μην τραβάμε τις ουρές τους.
ΛΕΑΝΔΡΟΣ:Να χαϊδεύουμε απαλά τα ζώα
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ.Κ:Να τα πηγαίνουμε στον κτηνίατρο όταν αρρωσταίνουν
ΕΒΕΛΙΝΑ:Να κάνει εμβόλιο στον γιατρό και να μην αρρωστήσουν
ΑΛΙΚΗ: Να τα φροντίζουμε π’αντα και να τα σεβόμαστε.
Κυρια Μαρια
Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΤΙΜΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ ΜΕ
ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ. ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΧΕΛΩΝΕΣ ΠΟΥ
ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΑΥΛΕΙΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ, ΠΛΟΗΓΗΘΗΚΑΜΕ ΣΤΟ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΕΙΔΑΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΚΑΒΟΥΚΙ
ΤΟΥΣ. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΜΕ ΕΝΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΓΙΑ ΤΣ ΧΕΛΩΝΕΣ. ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΜΕ ΜΕ
ΤΗ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗ. ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΗΡΑΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΡΚΑΔΟΡΟΥΣ ΚΑΙ
ΧΡΩΜΑΤΙΣΑΜΕ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΧΕΛΩΝΑΣ.