1.ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
Σε συνέχεια της προηγούμενης εβδομάδας και αφου το ενδιαφέρον έχει ανάψει ολοκληρώσαμε το video της national geografic που είχε πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσες και ειδικές πληροφορίες.
Στη συνέχεια σαν δραστηριότητα εμπέδωσης παίξαμε ενα παιχνίδι. Οι εικόνες των πλανητών ήταν ανάποδα και κάθε παιδί στην εικόνα που σήκωνε έπρεπε να απαντήσει σε τρείς ερωτήσεις.1)Ποιος πλανήτης είναι αυτος(αναγνώριση πλανήτη)2) Απο ποιό γράμμα αρχίζει το όνομά του.(φωνημική αποκωδικοποίηση-ανάγνωση) 3)πές μου μια λέξη που να αρχίζει το ονομά του απο το ίδιο γράμμα.
Ετσι το παιχνίδι εξελίχθηκε πιο πολύ σε δραστηριότητα γλωσσικής ανάπτυξης καθώς τα παιδια είχαν ενθουσιαστεί να βρίσκουν λέξεις απο γράμματα.Και πραγματικά παρατήρησα κάποια παιδιά που δεν είχαν αντιληφθεί και δεν είχαν κατακτήσει αρχικά την ικανότητα αυτη αλλα στη συνέχεια παρασύρθηκαν απο την μεγάλη συμμετοχή και απαντούσαν σωστά.Αυτο μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση πώς μέσα σε λίγα λεπτά το κατέκτησαν φυσικά με το μεγάλο ενθουσιασμό του παιχνιδιού που αποτελεί στο νηπιαγωγείο μεγάλο κίνητρο για μάθηση.
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με την κατανόηση της τροχιάς των πλανητών και τί άλλο απο το να το μάθουμε βιωματικά.Αρχικά ακολουθήσαμε την τροχιά με το δάχτυλο στην μοκέτα
Και στη συνέχεια με τις μπάλες τα παιδιά έπαιξαν πάνω στις τροχιές που είπαμε οτι δεν είναι κυκλικές αλλα οβάλ.
Οδηγηθήκαμε στην γνώση οτι κάθε πλανήτης έχει την δική του τροχιά και τέθηκε το ερώτημα.
Τι θα γινόταν αν δυο πλανήτες ήταν στην ίδια τροχιά ; Και φυσικά αντιληφθήκαμε οτι θα συγκρουόντουσαν.
Παίξαμε βέβαια και τη σύγκρουση που άρεσε πολύ στα παιδιά.
Στη συνέχεια δραματοποιήσαμε με το σώμα μας την κίνηση των πλανητών και αναφέραμε τις δυο κινήσεις που κάνει η γη σε σχέση με τον ήλιο
Είδαμε έτσι οτι αυτες οι παράλληλες τροχιές δεν ενώνονται ποτέ !
Στο τέλος δόθηκε φύλλο εργασίας με τροχιές στο οποίο τα παιδιά έπρεπε να βάλουν τους πλανήτες
Το πιο ενδιαφέρον που με χαροποίησε ιδιαίτερα ήταν οτι άφησα εσκεμένα δυο εικόνες στο πάτωμα και κάποια απο τα παιδιά αυθόρμητα πήγαν στην μοκέτα και άρχισαν να παράγουν τα δικά τους έργα !
Τα πιο εξελιγμένα παιδιά έγραψαν με δική τους πρωτοβουλία και τα ονόματα των πλανητών καθώς ο Αχιλλέας με την Άρτεμις έφτιαξαν στον πίνακα μια πολύ ωραία παραγωγή.Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που είχαν αυτην την διαθεση να μας δείξουν τί κατέκτησαν!
Βέβαι τους είχα υποσχεθεί οτι θα τους φέρω πετρώματα απο την Συλλογή του ανιψιού μου.Τα παρατηρήσαμε και καταλήξαμε σε γνώσεις για τα πετρώματα.
2.ΑΠΟΚΡΙΕΣ
Παράλληλα τρέχει αυτην την εβδομάδα η θεματική Απόκριες και μιλήσαμε για την Ιταλική Κωμωδία που συνηθίζεται να ζωντανεύει στους δρόμους απο Ηθοποιούς και ασχοληθήκαμε με δυο θεατρικά σκετσς του Αρλεκίνου , της Κολομπίνας και του Πιερότου.Φυσικά γίναμε ηθοποιοι και ζωντανέψαμε τις σκηνές
Παράλληλα φτιάξαμε ατομικά τον Αρλεκίνο αλλα τελείωσε ημπαταρία της φωτογραφικής μηχανής και δεν μπόρεσα να τα τραβήξω.Τα παιδιά εργάστηκαν πολύ ωραία.Αποφασίσαμε να φτιάξουμε και το Φλούφλη στα πλαίσια μιας ομαδικής εργασίας όπου τα παιδιά σε ομάδες συνεργάστηκαν αλλη ομάδα να φτιάξει τα χέρια άλλη το σώμα αλλη το κεφάλι και τα παιδιά το χάρηκαν πραγματικά.
Ήταν πολύ ωραία η συνεργασία.
Στο τέλος αποφασίσαμε να τον βάλουμε στην πόρτα μας.
Και βέβαια σας παραθέτω και φωτογραφίες απο το πάρτυ μας το Αποκριάτικο.
Αυτην την εβδομάδα τα παιδιά παρακολούθησαν και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απο τον Λωτινο Ήλιο απο είδαν την ιστορία της μάσκας απο την αρχαιότητα εως σήμερα καθώς και μάσκες απο όλο τον κόσμο.Παράλληλα συμμετείχαν σε ενα διαδραστικό παραμύθι.Νομίζω οτι οι εμψυχωτές είχαν πολύ καλή επαφή με τα παιδιά .Στο τέλος στόλισαν και μικρές γύψινες μάσκες.
3.ΑΓΓΛΙΚΑ.
Με την κυρία Ελένη έφτιαξαν καπέλα πειρατών και ινδιάνων
Θα τελειώσω με ενα πολύ ωραίο παραμύθι που έφερε η Βιολέτα στο σχολείο μιας που τον τελευταίο καιρό προσπαθώ πολύ να ενισχύσω την αγάπη στο βιβλίο καθώς μετά το πρωινό έχουμε ώρα παραμυθιού που τα παιδιά διαλέγουν απο την βιβλιοθήκη ενα βιβλίο και το διαβάζουν.Τον τελευταίο καιρό κάθομαι και εγω μαζί τους διαβάζοντας μαζί τους παραμύθια και βλέπω οτι αυτο πραγματικά ενισχύει την σπουδαιότητα του βιβλίου που κρίνω οτι είναι πολύ σημαντική.
Με αφορμή το βιβλίο που λεγότανε ”Νίκησε τους φόβους σου” συζητήσαμε πολύ όμοραφα πράγματα καθώς τα παιδιά μοιράστηκαν μαζί μου τους φόβους τους και μου άρεσε ιδιαίτερα που κάποια παιδιά εκφράστηκαν και έφεραν στην επιφάνεια φόβους που μπορείτε και εσείς να γνωρίσετε.
Το βιβλίο μας έδειξε τρόπους αντιμετώπισης όπως οτι αυτο που μας φοβίζει πρέπει να ερχόμαστε σε επαφή μαζί του λίγο στην αρχή και αργότερα πιο πολύ.Έτσι γινόμαστε πιο δυνατοί και ξεπερνάμε το φόβο μας.Το βιβλίο μας έμαθε οτι πολλές φορές οι φόβοι μας είναι ψευτικοί όπως τα φαντάσματα και τελείωσε με στιγμές που οι ήρωες του βιβλίου κάποια στιγμή έδειξαν θάρρος σε κάτι που φοβόντουσαν.Έτσι και τα παιδιά μοιράστηκαν μαζί μου τέτοιες στιγμές.
ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ !