ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Α’ ΤΜΗΜΑ 31/1-4/2

1.ΕΡΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Σε συνέχεια της προηγούμενης εβδομάδας αυτην την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με προβληματικές καταστάσεις που αντιμετωπίζουν τα παιδιά αυτην την εποχή στο Αφγανιστάν.

Με την προβολή συγκεκριμένων εικόνων προβληματίσαμε τα παιδιά και στόχος ήταν να ανιχνεύσουν ποιο είναι το πρόβλημα, να διατυπώσουν την γνώμη τους σε σχέση με το πώς θα νοιώθουν σε αυτην την κατάσταση τα παιδιά προκαλώντας μια σχετική συζήτηση.Οι απόψεις των παιδιών καταγράφτηκαν και μπορείτε να τις παρακολουθήσετε στις εικόνες που ακολουθούν.

ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΡΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ

Slide1ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΑΙΔΙΩΝ

Slide2Slide3Slide4

Αναφερθήκαμε σε καθημερινές ιστορίες αληθινές παιδιών και ανθρώπων αυτης της εποχής απο το πληροφοριακό υλικό της ιστοσελίδας της unisef

Στα πλαίσια της 4ης φάσης του κύκλου Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με τα δικαιώματα των παιδιών μέσα από τους πίνακες-έργα τέχνης του Γιώργου Ιακωβίδη.     Τα παιδιά αρχικά παρατήτησαν τις εικόνες, στη συνέχεια  απευθύναμε   κατάλληλες   ερωτήσεις ‘όπως π.χ. ΄τι νομίζεις οτι βλέπεις στον πίνακα αυτό΄,   ¨για ποιό λόγο νομίζεις οτι τον έφτιαξε ο ζωγράφος….¨ με στόχο να μας πουν  ποιά  εικόνα προτιμούν πιο πολύ….

Η συνέχεια στο επόμενο μάθημα

 

IMG 20220204 102143 IMG 20220204 102157 IMG 20220204 103649 IMG 20220204 102130

IMG 20220204 103649 1 IMG 20220204 102130 1 IMG 20220204 103730

IMG 20220204 102140 IMG 20220204 102140 1

 

 

Σε επόμενο μάθημα όλοι μαζί στον κύκλο ασχοληθήκαμε να γίνει κατανοητό όταν όταν υπάρχει ενα πρόβλημα ακολουθεί και μία λύση. Τα παιδιά άκουσαν απο την δασκάλα προσωπικά της βιώματα ξεχωρίζοντας στην διατύπωση της γλώσσας το μέρος πρόβλημα που αποτυπωνόταν με μια εικόνα και το μέρος λύση που αποτυπωνόταν και αυτο με μια άλλη εικόνα. Κάποια παιδιά μοιράστηκαν στην ολομέλεια ενα προσωπικό τους πρόβλημα που ήταν το εύκολο κομμάτι για να διατυπωθεί και προσπάθησαν να ξεκαθαρίσουν πρώτα μέσα τους, να κατανοήσουν και να μας εκφράσουν το κομμάτι της λύσης. Aυτο το δευτερο κομμάτι δυσκόλεψε πολύ τα παιδιά Slide5

Στη συνέχεια τα παιδιά δούλεψαν σε υποομάδες στα τραπεζάκια όπου τους μοιράστηκαν εικόνες που έπρεπε να παρατηρήσουν καλά και να ανιχνεύσουν ποιο ήταν το πρόβλημα με στόχο την μεταξύ τους επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων με την υποκίνηση της νηπιαγωγού

Slide6

Στη συνέχεια τους μοιράστηκε ενα φύλλο εργασίας οπού τα παιδιά έπρεπε αναπτύσσοντας την πρωτοβουλία τους, την κριτική τους σκέψη και την φαντασία τους να δώσουν εκείνα μια δική τους λύση στο πρόβλημα της εικόνας και να το ζωγραφίσουν.Αυτο ήταν το πιο δημιουργικό κομμάτι του μαθήματος αλλα με την βοήθεια της νηπιαγωγού τα περισσότερα τα κατάφεραν πολύ καλα και ζωγράφισαν τις προσωπικές τους λύσεις.

Slide7

Με αφορμή την διατύπωση της ιδέας απο μια μαθήτρια οτι θα έδινε στα παιδια που πίνουν βρώμικο νερό ενα μπουκαλάκι νερό μας δόθηκε η αφορμή να πιάσουμε την συζήτηση για το που χρειαζόμαστε το νερό στην καθημερινότητά μας. Η κουβέντα εξελίχθηκε με μεγάλο ενδιαφέρον απο τα παιδιά και οι διαπιστώσεις τους ήταν καταπληκτικές !

Μερικές απο τις απαντήσεις τους ήταν:

”Για να πλένουμε τα πιάτα,για να ξεπλένουμε το σφουγγάρι,για να κάνουμε μπάνιο,για να πλένουμε τα χέρια μας,για να πιούμε νερό,για να τραβάμε το καζανάκι,για να πλένουμε τα ρούχα μας,για να δουλέψει το πλυντήριο,για να καθαρίσουμε/σφουγγαρίσουμε το σπίτι, για να πλύνουμε το σκυλάκι μας, για να αλλάξουμε το νερό στα ψαράκια μας” Όσο πιο πολύ αντιλαμβάνονταν τις πολλές χρήσεις του νερού τόσο πιο πολύ ενθουσιαζόντουσαν και βρίσκαν και άλλες. Ήταν καταπληκτική αυτη η δραστηριότητα,

Και βέβαια καταλήξαμε στο συμπέρασμα οτι τελικά ενα μπουκαλάκι νερό είναι πολύ λίγο για να καλύψει τις ανάγκες των παιδιών και το μόνο που θα πρόσφερε θα ήταν να ξεδιψάσει ενα παιδάκι για μια στιγμή και οδηγηθήκαμε στην γνώση οτι η unisef είναι μια ομάδα ανθρώπων που προσφέρει πραγματική βοήθεια στους ανθρώπους απο άλλες χώρες που το έχουν ανάγκη  σε βασικές ανάγκες που έχουμε ήδη μάθει σε άλλο μάθημα.

2.ΚΥΚΛΟΣ ΝΕΡΟΥ

Παράλληλα αυτην την εβδομάδα τρέχει η θεματική ”κύκλος νερού”.Με την μορφή θεατρικού παιχνιδιού ο σταγονούλης και η σταγονούλα ρώτησε τα παιδιά να τους πούνε που είναι η κρυψώνα τους που μετά τις απαντήσεις των παιδιών παρουσιαστήκαν σε εικόνες.

Έτσι πολλα παιδιά ειπαν θάλασσα ,βρύση, πισίνα κ.τλ.Στη συνέχεια ενα ενα παιδί παρατηρώντας τις εικόνες επαναλάμβανε και παρουπσιάζε σε όλους τις κρυψώνες του σταγονούλη και

Slide8της σταγονούλας.

Slide9

Στη συνέχεια με κατάλληλο εποπτικό υλικό παρουσιάστηκε ο κυκλος του νερού στην μοκέτα στην οποία δραστηριότητα συμμετείχαν ενεργά τα παιδιά βάζοντας τις σταγονούλες στο κατάλληλο σημείο προκειμένου να κατασκευαστεί με το εποπτικό υλικό το φαινόμενοο της εξάτμισης , της συμπύκνωσης στα σύννεφα και της βροχής οπου οι σταγονούλες καταλήγουν ξανα στο ίδιο σημείο.Στο σημείο αυτο παρουσιάστηκαν και δυο εκπαιδευτικά video.

Slide10

Slide11

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZWRDQscGLRc , https://www.youtube.com/watch?v=0o0-1foN94k

Στη συνέχεια έγινε αναδιήγηση του κύκλου του νερού με στόχο την ανάπτυξη του προφορικού λόγου απο τα παιδιά.

Slide12

Slide13

Παράλληλα μας δόθηκε αφορμή με το τελευταίο χιόνι που είχαμε στην αυλή να βάλουμε χιόνι μέσα στην τάξη διατυπώνοντας υποθέσεις για το τί θα συνέβαινε και διαπιστώνοντας στο τέλος αν οι υποθέσεις μας ήταν σωστές. Αφού βέβαια είδαμε οτι το νερό έλιωσε τα παιδιά γνώρισαν και το σταγονόμετρο και ενθουσιάστηκαν που μπόρεσαν να πιάσουν τον σταγονούλη στο χεράκι τους. Βέβαια προβληματιστήκαμε αν ύπάρχουν και άλλους είδους σταγόνες ή μόνο νερού.Και βέβαια τα παιδιά ανεφέραν πολλά υγρά όπως πορτοκαλάδα, καφές, τσάι, μελάνι,κοκκακόλα και άλλες εντυπωσιακές απαντήσεις! Είδαμε βέβαια και τις σταγόνες του καφέ μέσα απο το ποτήρι μου καθώς είχαν ενθουσιαστεί και είχαν πολύ μεγάλη περιέργεια να τις δούν στο χεράκι τους.

Slide14

Σε άλλο μάθημα ασχοληθήκαμε με τις συγκρίσεις αναπτύσσοντας τον μαθηματικό μας λόγο με εικόνες που προβάλλαμε σε αντιπαράθεση απο τους χιονανθρώπους που είχα ζητήσει να μου στείλετε απο την τηλεκπαίδευση.Ήταν μια άσκηση που δυσκόλεψε αρκετά τα παιδιά .Στόχος ήταν να μάθουν την έκφραση π.χ Ο χιονάνθρωπος του Γιώργου φοράει μάσκα ενω ο χιονάνθρωπος της Κωνσταντίνας δεν φοράει. Η απο μνημόνευση τέτοιων προτάσεων βοηθάει πολύ την ανάπτυξη του λόγου και της μαθηματικής σκέψης.

Slide15

Τελειώνοντας κάναμε και το πείραμα της εξάτμισης του νερού παρατηρώντας όλα τα στάδια του βρασμού και της εξάτμισης. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν βλέποντας τις σταγονούλες να εξατμίζονται και να γίνονται ατμός .Μάλιστα ενα ανέφερε οτι θα χαλάσουν τα φώτα.Αυτο ήταν μια πολύ ωραία αφορμή για συζήτηση !

Στο τέλος αποτύπωσαν το πείραμα με ζωγραφική.

Slide16

3.ΑΓΓΛΙΚΑ

Με την κυράι Ελένη αυτην την εβδομάδα ασχολήθηκαν με την υγιεινή διατροφή μαθαίνονας κάποιες λεξούλες με τη μορφή παιχνιδιού. Στο τέλος τα παιδιά έπρεπε να ζωγραφίσουν υγιεινά και ανθυγιεινά φαγητά και να ταϊσουν το δράκο που είχε φέρει η κυρία Ελένη. Βέβαια το πιο διασκεδαστικό ήταν όταν τα παιδιά ταϊζανε με ανθυγιεινή τροφή το δράκο όπου ο δράκος φώναζε σπαρακτικά απο τον πόνο της κοιλιάς του. Πραγματικά τα παιδιά διασκέδασαν πολύ αυτην την δραστηριότητα.Αν δεν υπήρχαν τα αστεράκια στα μάτια θα βλέπατε την εκφρασή τους….

Slide17

Slide18

 

ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ !!