Λίγες μέρες πριν να αποχαιρετίσουμε το φθινόπωρο μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά του, τις αλλαγές της φύσης που προετοιμάζεται για το χειμώνα και αναφέραμε για το πως αυτή η εποχή με τα όμορφα χρώματα έχει εμπνεύσει πολλούς συνθέτες, ζωγράφους αλλα και συγγραφείς. Διαβάσαμε την αστεία αλλά και με πολλά μηνύματα φθινοπωρινή ιστορία “Πελώρια Κολοκύθα” του Αλεξέι Τολστόι από τις εκδόσεις Άμμος. Πήραμε έμπνευση ακούγοντας τη μουσική του Σταμάτη Σπανουδάκη “Φθινόπωρο” κι έτσι γίναμε εμείς οι ζωγράφοι για ένα τοπίο φθινοπωρινό μέσα στην τάξη μας.
Η 1η του Δεκέμβρη ξεκίνησε με ενθουσιασμό από τα παιδιά που περίμεναν πως και πως να μπει ο μήνας των Χριστουγέννων. Βέβαια στην ερώτησή μου για το “Τι γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα” οι απαντήσεις ήταν ποικίλες αλλά άστοχες αφού μόνο ένα κορίτσι της τάξης μας γνώριζε ότι γιορτάζουμε την Γέννηση του Χριστού. Έτσι για να κατανοήσουμε την αξία και την σημασία αυτής της μεγάλης γιορτής βάλαμε στο You Tube μια εκδοχή της Γέννησης με όμορφες και ξεκάθαρες εικόνες για να την αφηγηθούμε όσο γίνεται πιο παραστατικά. (Οι εικόνες στον πίνακα αναφοράς είναι από την Τάνια Μάνεση)
Αναρτήθηκε στην τάξη μας το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης που ουσιαστικά είναι μια σειρά από εργαστήρια για κατασκευές τις οποίες τα παιδιά θα πάρουν μαζί τους πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων. Έτσι είπαμε ότι κάθε φορά που θα μας ανατίθεται ένα εργαστήρι θα γινόμαστε “ξωτικά” θα φοράμε τα καπέλα μας και θα κάνουμε τις πιο όμορφες κατασκευές. Η πρώτη αποστολή ήταν να μάθουμε για την Γέννηση του Χριστού και να παρακολουθήσουμε το βίντεο. Το 2ο ήταν να βάψουμε ποτήρια χάρτινα με έντονα χρώματα και να φτιάξουμε όμορφες καμπανούλες. Μαζί ακούσαμε και το τραγούδι “Χιόνια στο καμπαναριό” για να το μάθουμε.
To 3o εργαστήρι ήθελε να φτιάξουμε ένα στεφάνι από τις παλάμες των χεριών μας. Το φτιάξαμε και το κρεμάσαμε στην τάξη μας.
Καλές γιορτές να έχουμε με Υγεία και πολλά πολλά εργαστήρια!









