
Οκτ 16
Επίσκεψη του σχολείου μας στην έκθεση «Η Βιομηχανία στη Χαλκίδα: Κτίρια, Προϊόντα, Άνθρωποι»
Το 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας επισκέφθηκε στις 3-10-2014 στο κτίριο της Ο.Λ.Ν.Ε. (πρώην Βότρυς) την έκθεση «Η Βιομηχανία στη Χαλκίδα: Κτίρια, Προϊόντα, Άνθρωποι».
Μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας αναγνώρισαν βιομηχανίες στις οποίες εργάσθηκαν συγγενείς τους και ενθουσιάστηκαν με την παρουσίαση αντικειμένων με συλλεκτική αξία, όπως και από την παρακολούθηση διαφήμισης της βιομηχανίας ΣΙΤΩ της δεκαετίας του 1960.
Όλοι οι μαθητές/τριες έλαβαν εκπαιδευτικό υλικό σχετικά με την γεωγραφική κατανομή των βιομηχανιών, την παραγωγή των προϊόντων, τη σχέση προϊόντων με πρώτες ύλες της περιοχής κ.ά. Η επεξεργασία του υλικού πρόκειται να πραγματοποιηθεί σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, μέσα από πολιτιστικό πρόγραμμα του σχολείου μας για την σχολική χρονιά 2014-2015 με θέμα: «Η Βιομηχανία στη Χαλκίδα: Κτίρια, Προϊόντα, Άνθρωποι» και υπεύθυνη καθηγήτρια την , η οποία συμμετείχε στην οργανωτική επιτροπή της έκθεσης.
Οκτ 13
Ώρα Κώδικα
11-17 Οκτωβρίου 2014 #codeEU
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού
Μπες κι εσύ στο …πρόγραμμα με το #coding
Κάντε τις ιδέες σας πράξη με το #coding
Με την αρωγή των Σχολικών Συμβούλων Πληροφορικής και υπό την αιγίδα του ΥΠΑΙΘ 148023/Γ2 /17-09-2014 .
Το σχολείο μας συμμετέχοντας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, οργανώνει την Ώρα Κώδικα. Έτσι οι μαθητές θα επιχειρήσουν να διασχίσουν τον Λαβύρινθο http://learn.code.org/hoc/1 και να ανάψουν το φως http://lightbot.com/hocflash.html με το LightBot!
Δεν είναι απλά παιχνίδι, αλλά προγραμματισμός όπου οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με τις βασικές προγραμματιστικές δομές. Εκτός από την δομή ακολουθίας οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν δομή ελέγχου, δομή επανάληψης και διαδικασίες και θα αντιληφθούν άμεσα τη χρησιμότητά τους.
Αν σας άρεσαν οι παραπάνω δραστηριότητες, τότε δοκιμάστε να επισκεφτείτε τις παρακάτω σελίδες:
http://learn.code.org/, http://learn.code.org/s/playlab/stage/1/puzzle/1,
https://blockly-demo.appspot.com/static/apps/maze/index.html?lang=el
http://www.test4u.eu/el/codeweek
Περισσότερα στην ιστοσελίδα http://cseduweek.wordpress.com/
Το γεγονός καταχωρίστηκε στο codeweek.eu/ και στο cseduweek.wordpress.com/
Σεπ 09
Ενημέρωση της Βιβλιοθήκης του σχολείου μας
Αγαπητές μαθήτριες και αγαπητοί μαθητές, επισκεφτείτε τον παρακάνω κατάλογο της Βιβλιοθήκης του σχολείου μας για να αναζητήσετε το βιβλίο που σας ενδιαφέρει. Μπορείτε κατόπιν να το διαβάσετε στον φυσικό χώρο της βιβλιοθήκης ή να το δανειστείτε.
004 Θεωρία Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας και Νέας Λογοτεχνίας
007 Βιβλία των εκδόσεων του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης
008 Δωρεά βιβλιοθήκης Τόνιας και Αναστασίου Μάκρα
Σχολικό έτος 2014 – 2015: Ανανεώθηκε το αρχείο στα google docs και εμπλουτιστηκαν οι συλλογές μας: Διάφορα, Γερμανική Λογοτεχνία και Δωρεά Βιβλιοθήκης Τόνιας και Αναστασίου Μάκρα.
Υπεύθυνη της σχολικής δανειστικής βιβλιοθήκης είναι η κ. Πίσχινα.
Ευχαριστούμε τους: Εύη και Γιώργο Μπεληγιάννη για την δωρεά του βιβλίου τους «Πέτρινα Τοξωτά Γεφύρια της Ελλάδας» που εμπλούτισε την βιβλιοθήκη μας.
Αυγ 05
Συμμετοχή του σχολείου μας στην διεθνή συνάντηση νέων στο Erzhausen (περιοχή Φρανκφούρτης), Γερμανία
Στα πλαίσια της συμμετοχής του σχολείου μας στην διεθνή συνάντηση νέων στο Erzhausen (περιοχή Φρανκφούρτης), προσκεκλημένοι από τον δήμαρχο της πόλεως, επισκέφθηκαν οι μαθητές μας την πολυεθνική εταιρεία “DuPont”.
Η επίσκεψη διήρκησε από Τρίτη 15 Ιουλίου έως Κυριακή 20 Ιουλίου 2014. Μαθητές, μαθήτριες και συνοδοί που συμμετείχαν και ταξίδεψαν στην Γερμανία:
Μαθητές
- Γκούβερης Βίκτωρας
- Χρυσοστάλης Στέλιος
- Νείλας Δημήτρης
- Τριγώνης Κυριάκος
- Τσάλα Κωνσταντίνος
- Καμπούρογλου Γιάννης
- Δελημάρος Κυριαζής
- Φέρο Σπύρο
- Ραγιάς Γιάννης
Μαθήτριες
- Χατζηπροδρόμου Βασιλική
- Αναγνώστου Γεωργία
- Πάβλου Αντωνία
- Γκίκα Αγγελική
- Τζημούλια Ερασμία
- Λαμπροπούλου Ευαγγελία
- Ζέρβα Μαρία-Κωνσταντίνα
- Χαϊνά Μαρία
Καθηγήτριες/Καθηγητές
Ανέστη Σώνια Διευθύντρια
Πίσχινα Κατερίνα Υποδιευθύντρια
Τσουράπας Γιώργος Γυμναστής
Η επίσκεψη των μαθητών του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας αποτυπώθηκε στη γερμανική εφημερίδα Frankfurter Presse. Φωτογραφία και άρθρο για την επίσκεψη των 17 μαθητών και μαθητριών μας μαζί με τους καθηγητές τους: Chancen und Anforderungen an Jugendliche | Neu-Isenburger Neue Presse
Μετάφραση του άρθρου
Ευκαιρίες και απαιτήσεις σε νέους
21.07.2014, 03:00 Uhr
Διεθνής επίσκεψη: Πολλοί νέοι από την Ευρώπη βρίσκονται αυτή τη στιγμή φιλοξενούμενοι στο Εrzhausen. Στη DuPont πήραν πληροφορίες για αιτήσεις προσλήψεως.
Την ομάδα νέων από την Ελλάδα χαιρέτησε στην εταιρεία DuPont ο Christian Beers (2.v.re.). Μαζί τους ήταν και ο κ. Rolf Heller. Φωτογραφία: Postl
Η κοινότητα του Erzhausen κάλεσε νέους Ευρωπαίους από το Ivanychi (Ουκρανία) και τη Χαλκίδα (Ελλάδα) από τις αδελφοποιημένες πόλεις Mnichovo Hradiste (Τσεχία) και Figline-Incisa Valdarno (Ιταλία), όπως επίσης και από τη Malgrat de Mar (Ισπανία) σε μία συνάντηση νέων. Αναμένονταν περίπου 100 νέοι.
Οι νέοι τακτοποιήθηκαν από την Τρίτη έως την Κυριακή σε Camping στο αθλητικό κέντρο του Erzhausen . Πολλοί επιμελής εθελοντές προσπάθησαν να προσφέρουν στους νέους φιλοξενούμενους μια ενδιαφέρουσα και πλούσια σε εμπειρίες διαμονή.
Στη συνάντηση των νέων αναφέρθηκε το θέμα της ανεργίας των νέων στην Ευρώπη. Η ευρωπαϊκή Ένωση φέρνει στο επίκεντρο τη καταπολέμηση της ανεργίας με το πρόγραμμα «Η Ευρώπη για τους πολίτες». Γι αυτό το λόγο μίλησε στους νέους ο Michael Gahler, μέλος του Ευρωπαϊκού-Κοινοβουλίου, και τους παρουσίασε τις πιθανές δυνατότητες.
«Θα θέλαμε να δείξουμε σε νέους που πρόκειται να ξεκινήσουν την επαγγελματική τους ζωή, πως λειτουργούν διεθνείς επιχειρήσεις», εξηγεί ο Rolf Heller..
Γι αυτό το λόγο οργάνωσε μεταξύ άλλων μία επίσκεψη στη DuPont στο Neu-Isenburg. Εκεί υποδέχθηκε ο Christian Beers τους νέους από την Ελλάδα. Ο υπεύθυνος τύπου Stefan Weber εξήγησε τις ευκαιρίες που προσφέρει σε νέους ανθρώπους, μια επιχείρηση με διεθνή δραστηριότητα όπως η DuPont , όπως επίσης και τι απαιτεί από αυτούς.
Επίσης η δραστηριότητα αυτή αποτυπώθηκε στον τοπικό εντυπο και ηλεκτρονικό τύπο.
Μαθητές του 2ου Γυμνασίου 6 ημέρες στη Γερμανία – ΠΑΝΕΥΒΟΙΚΟΝ ΒΗΜΑ
Καλοκαιρινές εκπαιδευτικές διακοπές για μαθητές του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας -Ευβοϊκή Γνώμη
Ιούν 30
προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με εστίαση στις έννοιες της αειφορίας και της αρχιτεκτονικής
30/6/2014
Λίγα λόγια … για τα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με εστίαση στις έννοιες της αειφορίας και της αρχιτεκτονικής
Τη σχολική χρονιά 2013-2014,
4οι μαθητές του Β1 και του Β3 τμήματος του σχολείου μας συμμετείχαν στο πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Αειφορία και παραδοσιακή αρχιτεκτονική: η αξιοποίηση των περιβαλλοντικών παραμέτρων: τοπογραφικών χαρακτηριστικών και τοπικών κλιματικών δεδομένων στην κατοικία του παρελθόντος» με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Μαρία Ηλία και συμμετέχουσα την κ. Καλλιόπη Παστουρματζή και
4οι μαθητές του Γ1 τμήματος στο πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Βιοκλιματική αρχιτεκτονική: οι βασικές αρχές δόμησης του χθες στην υπηρεσία της κατοικίας του σήμερα» με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Καλλιόπη Παστουρματζή και συμμετέχουσα την κ. Μαρία Ηλία.
Τα δύο προγράμματα υλοποιήθηκαν παράλληλα και πολλές δράσεις ήταν κοινές για όλους τους μαθητές, αφού εξαρχής ως στόχευση τους τέθηκε η προσέγγιση της έννοιας της αειφορίας γενικά και στην αρχιτεκτονική ειδικότερα, στόχευση σύμφωνη με τα ενδιαφέροντα των μαθητών που είχαν ήδη ερεθίσματα για τη συγκεκριμένη θεματική και είχαν διατυπώσει τον σχετικό προβληματισμό τους.
Έτσι, επιδιώκοντας εμείς οι μαθητές τη διάχυση της δουλειάς μας θα θέλαμε μέσω της ιστοσελίδας μας να παρουσιάσουμε:
4το έντυπο υλικό μας, όπου περιγάφονται με σειρά οι δράσεις μας,
4ένα μικρό power-point όπου φαίνεται συνοπτικά ο τρόπος δουλειάς μας και διατυπώνονται τα βασικά συμπεράσματά μας και
4κάποιες αναμνηστικές φωτογραφίες
– από την παρουσίαση του προγράμματος στη γιορτή λήξης του σχολείου μας και την
– από την παρουσίαση σύντομου θεατρικού έργου σχετικού με τη θεματολογία μας.
Έτσι ακολουθούν:
4Το έντυπο υλικό μας σε δύο συννημμένα αρχεία, ένα για κάθε πρόγραμμα περιλαμβάνοντας ό,τι κρίναμε στις ομάδες εργασίας μας ως σημαντικό
4Το power-point
η αειφορία στην αρχιτεκτονική
….και
4οι φωτογραφίες μας
από την παρουσίαση του προγράμματος στη γιορτή λήξης του σχολείου μας
![]() |
![]() |
|
Όλοι εν δράσει…!!
|
…. και από την παρουσίαση σύντομου θεατρικού έργου
![]() |
||||
|
…ποζάροντας λίγο πριν το θεατρικό μας εγχείρημα!!! |
||||
|
Χαμόγελα, αγκαλιές και άγχος………!!
|
||||
![]() |
||||
![]() |
…το
θεατρικό
έχει
αρχίσει….!!
|
|||
| …. η
δράση
εξελίσσεται! |
||||
![]() |
![]() |
|||
|
….και στην έξοδο μας από τη σκηνή ακούγεται το σύνθημά μας:
|
||||
Τέλος και αφού ευχαριστήσουμε όλους όσους μας στήριξαν στην υλοποίηση των προγραμμάτων θα θέλαμε να σας μεταφέρουμε ότι καταφέραμε:
Ä να προσεγγίσουμε τη γνώση εναλλακτικά,
Ä να πάρουμε πρωτοβουλίες,
Ä να γνωρίσουμε τις προεκτάσεις και τις οπτικές ενός ευρύτερου προβληματισμού
Ä να κατανοήσουμε ότι μπορούμε να επηρεάσουμε τις εξελίξεις δρώντας εδώ και τώρα ως ενεργοί πολίτες
και ότι ευελπιστούμε στο μέλλον
Ä να μας δοθούν και άλλες ανάλογες ευκαιρίες συμμετοχής σε ενδιαφέροντα προγράμματα και
Ä να βιώσουμε και πάλι ανάλογες εμπειρίες!
οι μαθητές του Β1, του Β3 και του Γ1
και οι υπεύθυνες καθηγήτριες
Ιούν 30
Τα αγάλματα στην Παραλία Χαλκίδας, πρόγραμμα πολιτιστικών δραστηριοτήτων
Στα πλαίσια του προγράμματος πολιτιστικών δραστηριοτήτων, επισκεφτήκαμε την Παραλία Χαλκίδας, εντοπίσαμε τα αγάλματα που βρίσκονται σε αυτή, πληροφορίες για αυτά, μελετήσαμε τον περιβάλλοντα χώρο και ρωτήσαμε τον κόσμο τι γνωρίζει γι’αυτά.
Παρακάτω ακολουθεί μια παρουσίαση των πέντε αγαλμάτων, έτσι όπως τα συναντάμε από την γέφυρα που Ευρίπου και πηγαίνοντας προς το Κόκκινο Σπίτι:
1. “Η Νίκη”: άγαλμα σταλμένο από την Τζιαρντίνι – Νάξος, πόλη αδελφοποιημένη με την Χαλκίδα.
2. “Γ. Σκαρίμπας”: αφιερωμένο στον λογοτέχνη μπαρμπα-Γιάννη Σκαρίμπα.
3. “Αριστοτέλης”: άγαλμα αφιερωμένο στον σπουδαίο αυτό φιλόσοφο που επιρρέασε όλο τον κόσμο.
4. “Εθνική Αντίσταη”: σύμπλεγμα για να τιμήσει τους ήρωες της εθνικής αντίστασης.
5. “Λέλα Καραγιάννη”: αφιερωμένο στην ευβοιώτισσα ηρωίδα της εθνικής αντίστασης.
Κάντε κλικ και παρακολουθήστε την παρουσίαση.
Αγαλματάκια ακούνητα, αμίλητα και αγέλαστα
Ιούν 30
Λίγα λόγια … για το Διεθνές Πρόγραμμα We C.A.R.E. 2013-2014
30/6/2014
Λίγα λόγια … για το Διεθνές Πρόγραμμα We C.A.R.E. 2013-2014
Το σχολικό έτος 2013-2014 το Α2 τμήμα του σχολείου μας συμμετείχε στο Διεθνές πρόγραμμα “WeC.A.R.E.” μαζί με άλλα 130 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας καθώς και από τη Μ. Βρετανία, το Βέλγιο, τη Γερμανία, την Ελβετία, τις ΗΠΑ, την Ιρλανδία,τον Καναδά, την Κύπρο, την Ολλανδία, τη Σουηδία και την Αιθιοπία.
Βασική στόχευση αυτού του προγράμματος είναι η ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας και η προαγωγή του θετικού σχολικού κλίματος μέσα από την υποστήριξη παιδιών, εκπαιδευτικών και σχολείων στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν. Για αυτό και στα πλαίσια της υλοποίησής του επιχειρείται η δημιουργία ενός διεθνούς προγράμματος κατάρτισης εκπαιδευτικών, πρόληψης και παρέμβασης στη σχολική κοινότητα (σε τοπικό, εθνικό, διεθνές επίπεδο), η ενίσχυση της διαπολιτισμικής κατανόησης, συνεργασίας και δράσης, καθώς και η ανάπτυξη διεθνούς δικτύου σχολείων – ως κοινοτήτων που νοιάζονται και φροντίζουν, δικτύωση που πραγματώνεται μέσω εικονικής «επιβίβασης» των τάξεων στο «καράβι των σχολείων του WeC.A.R.E.» (On line διαδραστικό παιχνίδι Sailing for Caring).
Ειδικότερα το Πρόγραμμα κατάρτισης και παρέμβασης για τη φετινή σχολική χρονιά αφορούσε τις εξής θεματικές ενότητες:
Ä Προαγωγή του θετικού κλίματος και της ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα
Ä Αναγνώριση – έκφραση συναισθημάτων / Διαχείριση δύσκολων συναισθημάτων
Ä Κατανόηση των γνωστικών και ψυχολογικών διεργασιών του άγχους και προτάσεις για διαχείρισή του
Ä Διαφορετικότητα στη σχολική κοινότητα
και έκλεισε με «Αναρτήσεις κοινών project» από τα συμμετέχοντα σχολεία
Επιπλέον παρείχε:
α) Διαδικτυακή επιμόρφωση στους εκπαιδευτικούς με εκπαιδευτικό υλικό – έντυπο και πολυμεσικό
β) Εκπαιδευτικό υλικό για δραστηριότητες διαφοροποιημένες για τους μαθητές ανάλογα με την εκπαιδευτική βαθμίδα φοίτησής τους
γ) Κοινά projects μέσω του εκπαιδευτικού διαδραστικού παιχνιδιού “Sailing4Caring” και
δ) Αξιολόγηση
ενώ στην εφαρμογή του ήταν ιδιαίτερα βοηθητική, ουσιαστική και αποτελεσματική η εποπτεία από τους επιστημονικούς συνεργάτες του και τους συντονιστές του.
Έτσι, εμείς, οι μαθητές της τάξης του Α2, με υπεύθυνη την φιλόλογο κ. Ηλία Μαρία επιβιβαστήκαμε στην καμπίνα μας, συνταξιδέψαμε με μαθητές άλλων σχολείων και επισκεφτήκαμε σε αυτό το εικονικό ταξίδι, τρία νησιά/σταθμούς από τα οποία πέρασε ο Οδυσσέας επιστρέφοντας από την Τροία στην Ιθάκη και ουσιαστικά βιώσαμε το συμβολισμό του ταξιδιού και μέσα από τα νησιά αποβίβασης και τη χαρτογράφηση της Ιθάκης γνωρίσαμε όπως και κάθε τάξη-ταξιδιώτης τα κομβικά σημεία του προγράμματος.
Μια μικρή γεύση της ιδιαίτερης αυτής εμπειρίας προσθαθήσαμε να επικοινωνήσουμε στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα παρουσιάζοντας στη γιορτή λήξης στο προαύλιο του σχολείου μας την πορεία μας αλλά και τις απολαβές και τις εντυπώσεις μας από αυτήν και πλέον μέσω της ιστοσελίδας μας ευελπιστούμε να έχει περισσότερους κοινωνούς για αυτό και παραθέτουμε κάποιες αναμνηστικές φωτογραφίες και το power-point που δημιουργήσαμε με χαρά και ενθουσιασμό!
Οι φωτογραφίες μας
|
Η τάξη μας έχοντας ολοκληρώσει την ετοιμασία της έκθεσης με τις δραστηριότητες του προγράμματος |
|
|
με πολλά χαμόγελα!! …… αλλά και αντηλιά!! |
|
![]() |
![]() |
|
Λίγο πριν την παρουσίαση |
….και κατά την παρουσίαση!! |
![]() |
![]() |
και το το power-point
Επιλογικά,
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε
την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα και την Δ/ντρια μας, κ. Σόνια Τζελφέ-Ανέστη για την υποστήριξη και τη συνεισφορά τους στην εργασία μας και ιδιαίτερα τους συντονιστές μας κ. Γιώργο Γεωργουλέα και κ. Βίκυ Στασινού που φρόντισαν για την ασφάλεια του ταξιδιού μας και ευχόμαστε του χρόνου να επιβιβαστούμε και πάλι στο καράβι των σχολείων του WeC.A.R.E.!!
Καλό καλοκαίρι !!
Οι μαθητές του Α2 και
η υπεύθυνη καθηγήτρια Μαρία Ηλία












































