Σε αυτό το Εργαστήριο θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε την έννοια των δικαιωμάτων δίνοντας έμφαση στα δικαιώματα των παιδιών αλλά και την έννοια της ελευθερίας και του σεβασμού των δικαιωμάτων και της διαφορετικότητας.
Τα παιδιά παρακολούθησαν ένα βίντεο και μετά ζητήσαμε να μας πούνε τι τους έρχεται στο μυαλό, όταν ακούνε τη λέξη Δικαιώματα.
Ζωγραφίσαμε δικαιώματα των παιδιών και συζητήσαμε για την αναγκαιότητα τους.
Σε φύλο εργασίας συμπληρώσαμε το αρχικό γράμμα
Ζητήσαμε να ζωγραφίσουν δυο σημαντικά για αυτούς δικαιώματα.
Κάναμε κολάζ με εικόνες από δικαιώματα των παιδιών.
Διαβάσαμε το παραμύθι ”Η ζωή στη Λουλουδούπολη”και μέσα από την ιστορία μάθαμε για την Uniicef που προστατεύει τα δικαιώματα όλων των παιδιών. Το παραμύθι μπορείτε να το βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο από την Τάνια Μάνεση.
Αξιοποιώντας τις δεξιότητες του νου και την ρουτίνα Γέφυρα 3 2 1, δώσαμε ένα έντυπο στα παιδιά ζητώντας να μας πουν τρεις λέξεις που τους έρχονται στο μυαλό από την ιστορία , δυο ερωτήσεις και μία παρομοίωση.
Ζωγραφίσαμε την ιστορία.
Διαβάσαμε την ιστορία ” Έλμερ ο παρδαλός Ελέφαντας” και την ιστορία ” Ο βάτραχος κα ο ξένος΄΄.Μιλήσαμε για την μοναδικότητά μας. Όλοι είμαστε διαφορετικοί , αλλά και μοναδικοί.
Βλέπουμε στο yotube την ιστορία ”Η Ειρήνη το προσφυγάκι”.
Δραματοποιήσαμε την ιστορία και την ζωγραφίσαμε.
Τελειώσαμε το Εργαστήριο φτιάχνοντας μια ομαδική αφίσα με τα βασικά δικαιώματα των παιδιών.
Η κούκλα μέσα στην τάξη αποτελεί ένα εργαλείο που κινητοποιεί το ενδιαφέρον των παιδιών, τα βοηθά να εξωτερικεύουν τα συναισθήματά τους, αλλά και να αναπτύξουν το λεξιλόγιο και την φαντασία τους .Οι κούκλες ήταν το πολιτιστικό πρόγραμμα που επεξεργαστήκαμε στα πλαίσια των σχολικών προγραμμάτων.
Τι γνωρίζουν τα παιδιά για τις κούκλες
Η πρώτη κούκλα που είναι διαχρονική στην τάξη είναι ο παππούς Αίσωπος.
Η Ρήνα είναι καινούριο μέλος και μαζί με τη Φαρσελόπη αποτελούν μέλη της τάξης που συμμετέχουν στις δράσεις, κινητοποιούν το ενδιαφέρον , κάνουν ερωτήσεις.
Οι πρώτες μας κούκλες είναι χάρτινες
Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με την ιστορία της κούκλας από την αρχαιότητα έως σήμερα.
Ζωγραφίσαμε τις κούκλες από την Αρχαιότητα και κούκλες του σήμερα.
Φτιάξαμε τις δικές μας κούκλες. Με εφημερίδα και χαρτοταινία φτιάξαμε το κεφάλι ,το βάψαμε, φτιάξαμε το πρόσωπο τα μαλλιά και τέλος το στολίσαμε με υφάσματα.
Στο μάθημα των Αγγλικών είδαμε μια ιστορία με κούκλες από χαρτί, δραματοποήσαμε την ιστορία και τη ζωγραφίσαμε. Στο τέλος κάναμε ένα βιβλίο με εικόνες κα τα παδιά διηγούνταν αυτά την ιστορία βλέποντας τις εικόνες.
Διαβάσαμε το παραμύθι του Ινκιόφ ”Η κούκλα που ήθελε να αποκτήσει ένα μωρό” κα ζωγραφίσαμε τις ξύλινες κούκλες που χωρούν η μία μέσα στην άλλη.
Οι κούκλες μας είναι μοναδικές και πανέμορφες.
Φυσικά δε χάνουμε την ευκαιρία να παίξουμε κουκλοθέατρο.
Επιλογή του θέματος :Η ανάγκη διαμόρφωσης κατάλληλων στάσεων και δεξιοτήτων στα παιδιά μικρής ηλικίας για περιβαλλοντικά προβλήματα.
Σκοπός του Εργαστηρίου είναι να γίνει κατανοητό ότι τα σκουπίδια είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και η διαχείρησή τους αποτελεί ευθύνη όλων.
Συνεργαζόμαστε με την Followgreen του Δήμου Καβάλας. Μας προμηθεύουν με χάρτινους κάδους ανακύκλωσης και ανακυκλώνουμε χαρτί και πλαστικό. Στον παρακάτω σύνδεσμο κάνουμε εγγραφή και παρακολουθούμε βίντεο και μικρά άρθρα σχετικά με την ανακύκλωση.
Στο Νηπιαγωγείο ανακυκλώνουμε επίσης Μπαταρίες και Τηγανόλαδο. Στην αυλή μας υπάρχει εδώ και χρόνια ένας κομποστοποιητής.
Ξεκινάμε με ένα φύλλο εργασίας και ανιχνεύουμε τις γνώσεις των νηπίων για τη Ανακύκλωση.
Τι γνωρίζουμε για την Ανακύκλωση;
Επίσκεψη στην αυλή του Δημοτικού σχολείου παρατήρηση, καταγραφή των κάδων και φωτογράφιση.
Ζωγραφίζουμε σε φύλλο εργασίας όσα παρατηρήσαμε μέσα στην αυλή και έξω στον δρόμο.
Δημιουργούμε γωνιές Ανακύκλωσης μέσα στην τάξη και συνεργαζόμαστε με την Follow green του Δήμου μας
Δίνουμε δεύτερη ευκαιρία σε υλικά, δημιουργώντας αυτοκίνητα με ρολά από χαρτί υγείας και πλαστικά καπάκια.
Δημιουργούμε καδράκια με χαρτί συσκευασίας
Χωρίζουμε τα σκουπίδια της ανακύκλωσης σε τέσσερις ομάδες χρησιμοποιώντας στεφάνια.
ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΓΥΑΛΙ ΧΑΡΤΙ
Παίζουμε παιχνίδια μέσα στην τάξη γεμίζοντας τα στεφάνια με πλαστικό ή χαρτί
Συνεχίζουμε το παιχνίδι στην αυλή χωρισμένοι σε ομάδες
Ζωγραφίζουμε το σύμβολο της Ανακύκλωσης και εικόνες σχετικές με το θέμα.
Διαβάζουμε την ιστορία ”Ο Μπεν η Μου και τα σκουπίδια” και ζωγραφίζουμε
Ζωγραφίζουμεσε χαρτί Α4 χωρισμένο στη μέση έναν τόπο καθαρό με κάδους και έναν τόπο με σκουπίδια χωρίς κάδους.
Βοηθάμε το παιδάκι να βρει το σωστό δρόμο για να φτάσει στον κάδο ανακύκλωσης μέσα από τον λαβύρινθο.
Φτιάχνουμε με τουβλάκια τους δικούς μας κάδους ανακύκλωσης
Φέρνουμε ανακυκλώσιμα υλικά και τα τοποθετούμε στους κάδους και συμπληρώνουμε σε πίνακα τα υλκά που φέρνει ο καθένας.
Μετράμε ανακυκλώσιμα υλικά και γράφουμε τη λέξη ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Παίζουμε ένα παιχνίδι στο μάθημα των Αγγλικών χωρίζοντας τα υλικά που ανακυκλώνονται και ζωγραφίζουμε το δικό μας ήρωα της Ανακύκλωσης από το αντίστοιχο παραμύθι ”Michael the Recycle”.
Φτιάχνουμε ένα κολάζ με δυο κάδους. Έναν μπλε και έναν καφέ ανακύκλωσης και κομποστοποίησης αντίστοιχα. Τα παιδιά κόβουν εικόνες και κολλούν τα υλικά στον κατάλληλο κάδο.
Φτιάχνουμε με χαρτί συσκευασίας τον πλανήτη μας και γράφουμε συνθήματα προτείνοντας την ανακύκλωση, για να σώσουμε τη γη από τα σκουπίδια.
Ενισχύουμε τα παιδιά με βραβεία ανακύκλωσης για την προσπάθειά τους να μαζέψουμε πολλά ανακυκλώσιμα υλικά με όλα αυτά που φέρνουν από το σπίτι.
Τα παιδιά παίρνουν ένα έντυπο για το σπίτι με προτάσεις και συμβουλές για σωστή ανακύκλωση.
Τελειώνουμε με την αφίσα μας που κοσμεί την είσοδο του σχολείου μας.
Πατώντας στον παραπάνω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του e twinning που υλοποιήσαμε τον Δεκέμβριο στο Νηπιαγωγείο μας. Συνεργαστήκαμε με Νηπιαγωγεία του νομού Καβάλας και το θέμα μας αφορούσε έθιμα των Χριστουγέννων. Κάθε Νηπιαγωγείο επιλέγει ένα έθιμο και δίνει σχετικές πληροφορίες. Το καραβάκι περνά από όλα τα Νηπιαγωγεία και γεμίζει με στολίδια που φτιάχνουν τα παιδιά. Κάθε Νηπιαγωγείο χαρίζει ένα στολίδι και τραγουδάει ένα τραγούδι Χριστουγεννιάτικο.
Το δικό μας Νηπιαγωγείο επέλεξε το έθιμο της Πρωτοχρονιάς με τη βασιλόπιτα και το φλουρί. Έγινε αναφορά στον Άγιο Βασίλειο και φυσικά φτιάξαμε νωρίτερα την δική μας βασιλόπιτα που έγινε με την βοήθεια όλων και ήταν νοστιμότατη. Το τραγούδι που επιλέξαμε ήταν τα Πρωτοχρονιάτικα κάλαντα που αναφέρονται στον Άγιο Βασίλη.
Βασικός σκοπός αυτής της θεματικής ενότητας είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τις πιο σημαντικές ομάδες τροφών να αντιληφθούν την έννοια της ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής, να γνωρίσουν τη Μεσογειακή Διατροφή και τη σημασία της για τη ζωή μας. Επιπλέον μέσα από στοχευμένες δράσεις και υιοθετώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, επιδιώξαμε να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά πως τα τρόφιμα δεν παράγονται ως δια μαγείας καθώς τόσο η παραγωγή όσο και η κατανάλωσή τους φέρνουν ιδιαίτερες αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Ξεκινήσαμε ανιχνεύοντας τις προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών για τη διατροφή. Στη συνέχεια συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας με ρουτίνες σκέψης σχετικά με το θέμα μας.Το πήραμε από εδώ:
Ξεκινήσαμε το πρώτο μας ταξίδι στον κόσμο, έχοντας όλοι τα εισιτήριάμας και με μουσική υπόκρουση ταξιδέψαμε , όπως ταξιδεύουν και πολλές από τις τροφές.
Σημαντικός αρωγός μας είναι το πρόγραμμα της WWF ” Διατροφή και περιβάλλον ”
Γίναμε γεωργοί και ψαράδες , αφού πρώτα χωρίσαμε τις τροφές σε δυο κατηγορίες αυτές που παίρνουμε από την θάλασσα και αυτές που παίρνουμε από την γη.
Γνωρίσαμε την Μεσογειακή Διατροφή στο δεύτερο ταξίδι μας και μάθαμε πόσο σημαντική θέση έχουν τα φρούτα και τα λαχανικά σε αυτή τη διατροφή.
Φτιάξαμε τα δικά μας φρούτα- κούκλες και παίξαμε κουκλοθέατρο.
Κάναμε παζλ με έτοιμες εικόνες τις οποίες ζωγραφίσαμε και αναζητήσαμε εικόνες φρούτων και λαχανικών.
Φτιάξαμε Sudocu φρούτων και κολάζ.
Διαβάσαμε, δραματοποιήσαμε και ζωγραφίσαμε το μύθο με τη θεά Αθηνά και τον Ποσειδώνα και μάθαμε πόσο σπουδαίο είναι το ελαιόλαδο στη Μεσογειακή διατροφή.
Ετοιμάσαμε την Πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής που κάνει καλό στην υγεία μας αλλά και στο περιβάλλον. Τοποθετήσαμε τις τροφές ξεκινώντας από τη βάση με τα δημητριακά, τα φρούτα και λαχανικά, που είναι αυτά που πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά. Όσο ανεβαίνουμε προς την κορυφή της πυραμίδας καταναλώνουμε τροφές πιο σπάνια.
Αναφερθήκαμε στα στάδια παραγωγής των τροφίμων και την επίδραση τους στο περιβάλλον. Με εικόνες που βάλαμε στη σειρά είδαμε πώς από το σιτάρι γίνεται το ψωμί και πώς φτάνει σε εμάς.
Φυτέψαμε τα δικά μας λαχανικά στο λαχανόκηπο του σχολείου για να δούμε την πορεία ανάπτυξης των φυτών και να συνειδητοποιήσουμε πως χρειάζεται κόπος και χρόνος για να παραχθούν οι τροφές, που καταναλώνουμε.
Εκμεταλλευτήκαμε τα φύλλα που έπεσαν από τα δέντρα της αυλής, τα οποία ρίξαμε στο παρτέρι μας για να φτιάξουμε το κατάλληλο λίπασμα για τα λαχανικά μας
Τονίσαμε πως μια διατροφή πλούσια σε λαχανικά και φρούτα, όπως η Μεσογειακή κάνει καλό στην υγεία μας, αλλά και στο περιβάλλον.
Φτιάξαμε το δικό μας τραγούδι για τη Μεσογειακή διατροφή, το τραγουδήσαμε και το συνοδέψαμε με μουσικά όργανα.
Φάγαμε υγιεινό πρωινό με φρυγανισμένο ψωμί ελαιόλαδο και ρίγανη.
Τελειώσαμε το πρόγραμμα φτιάχνοντας σουπλά τα οποία ζωγράφισαν τα παιδιά.
Φτιάξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι σχετικό με το θέμα μας. Οι υγιεινές τροφές μας βοηθούσαν να προχωρήσουμε μπροστά ενώ οι μη υγιεινές μας πήγαιναν πίσω. Αυτός που θα έφτανε πρώτος στο τέρμα κέρδιζε το βραβείο καλής διατροφής.
Φτιάξαμε και ένα παιχνίδι μνήμης με φρούτα που ζωγράφισαν τα παιδιά.
Ξεκινήσαμε με το παρακάτω βίντεο για το Φθινόπωρο.
Χρησιμοποιήσαμε τις ρουτίνες σκέψης σχετικά με το θέμα μας και συμπληρώσαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας. Το βίντεο και το φύλλο εργασίας πήραμε από εδώ http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2021/09/blog-post_28.html
Διαβάσαμε το παραμύθι ”Ο Τομ το σαλιγκάρι” της Τασούλας Τσιλιμένη
Ζωγραφίσαμε τα ζωάκια της ιστορίας
Σε φύλλο εργασίας αναζητήσαμε τα ζωάκια της ιστορίας και τα χρωματίσαμε, Το φύλλο εργασίας το πήραμε από εδώ.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή