Η αυλή του Νηπιαγωγείου μας προσφέρει κατάλληλο χώρο για παιχνίδι την ώρα του διαλείμματος. αλλά και ευκαιρία να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον. Τον Νοέμβριο, όπως κάνουμε τα τελευταία χρόνια φυτέψαμε τα λαχανικά μας στον λαχανόκηπο. Γεμίσαμε με χώμα τα ξύλινα παρτέρια και ενισχύσαμε με το φυλλόχωμα από τον κομποστοποιητή της αυλής μας.
Φυτέψαμε μαρουλάκια, ρόκα και σπανάκι.
Αναφέραμε αυτά που χρειάζεται το φυτό για να μεγαλώσει
Φυτέψαμε σπόρους φακής και παρακολουθήσαμε την ανάπτυξή τους.
Δημιουργήσαμε τις ομάδες των παιδιών που θα αναλάβουν εργασίες για τον λαχανόκηπο
Μια βροχερή μέρα μαζέψαμε νερό της βροχής για τον λαχανόκηπο μας
Τι γνωρίζουμε για τα δέντρα
Το φυτώριο των Κρηνίδων μας δίνει δυο δέντρα για την αυλή μας και έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την δεντροφύτευση από κοντά.
Τα παιδιά πήραν τα φτυαράκια τους και έριξαν χώμα στα δεντράκια μας δίνοντας κι αυτά ένα χεράκι.
Φυτέψαμε μια άκαρπη μουριά και μια ελιά.
Ας γνωρίσουμε τώρα όλα τα δέντρα της αυλής μας.
Οι Ιβίσκοι
Η ελιά
Η μουριά
Η ροδιά
Τα πεύκα της αυλής
Κάναμε καταγραφή των δέντρων.
Ζωγραφίσαμε τα δικά μας δέντρα
Κάι φτιάξαμε κολάζ
Βάζουμε τόσα φύλλα όσα λέει ο αριθμός πάνω στον κορμό του δέντρου
Τι χρειάζεται το δέντρο για να μεγαλώσει;
Αναγνωρίζουμε τα μέρη του δέντρου και φτιάχνουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι.
Βρίσκουμε τις διαφορές που έχουν τα φυλλοβόλα δέντρα το Φθινόπωρο και τον Χειμώνα
Φτιάξαμε δέντρα με διάφορες τεχνικές και ετοιμάσαμε μια μακέτα με τα δέντρα της αυλής μας.
Το πρόγραμμα τελειώνει με μια νόστιμη σαλάτα με λαχανικά του δικού μας λαχανόκηπου και λαχανικά που αγοράσαμε από την τοπική αγορά.
Γράφουμε τα λαχανικά της σαλάτας μας και τα υλικά που χρειαστήκαμε
Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτό και στον Άλλον, καθώς και την έννοια, αλλά και την αξία της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Θεωρούμε πως όσο πιο νωρίς επεξεργαστούν τα παιδιά τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού, τόσο πιο αποτελεσματικά θα αποκτήσουν δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό πράξη και τρόπο. Είναι όφελος για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας να εμπλακούν σε εργαστήρια προώθησης του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας.
Το εργαστήριο ξεκίνησε με το δέντρο της ομάδας. Ξεκινάμε με κινητικό παιχνίδι με συνοδεία μουσικής. Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγραφίζουν την παλάμη τους και την κολλούν στο δέντρο γράφοντας και το όνομά τους.
Είμαστε μια ομάδα, βρίσκουμε την παλάμη μας και λέμε ένας ένας τι μπορούμε να κάνουμε καλά.
Διαβάζουμε το παραμύθι ”Ο βάτραχος είναι βάτραχος”, ένα υπέροχο παραμύθι για την αυτοεκτίμηση.
Ζωγραφίζουμε τον εαυτό μας και είμαστε χαρούμενοι
Φτιάχνουμε την προσωπογραφία μας με κηρομπογιές.
Μιλάμε για την οικογένειά μας, το αγαπημένο μας φαγητό και παιχνίδι
Ζωγραφίζουμε την οικογένειά μας
Μιλάμε για την αξία της φιλίας και διαβάζουμε ανάλογα βιβλία
Ζωγραφίζουμε τους φίλους μας
Γράφουμε τη λέξη ΦΙΛΟΣ
Είμαι καλός φίλος γιατί….
Τα παιδιά αναφέρουν αυτά που κάνουν για να είναι καλοί φίλοι
Διαβάζουμε το παραμύθι ”ΕΛΜΕΡ” και ζωγραφίζουμε τον διαφορετικό ελέφαντα.
Ρωτάμε τα νήπια τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούνε τη λέξη διαφορετικός και αφού σημειώσουμε τις απαντήσεις τους τους δίνουμε φύλλο εργασίας για να ζωγραφίσουν.
Διαβάζουμε την ιστορία ”Το κάτι άλλο” και συζητάμε για τη συμπεριφορά απέναντι στους φίλους και τα συναισθήματα που νιώθουμε όταν δεν μας δέχονται σε μια παρέα.
Διαβάζουμε το βιβλίο ”Τα παιδιά του κόσμου” και ζωγραφίζουμε.
Γινόμαστε ομάδες και δουλεύουμε μαζί σε ομαδική εργασία, δίνοντας όνομα στην ομάδα μας.
Το τραγουδοποίημα ”Γάλα με κακάο” της Φιλλιώς Νικολούδη μας έδωσε την ευκαιρία να δραματοποιήσουμε την ιστορία και να χαρούμε κάνοντας φίλους τους δυο πρωταγωνιστές.
Ζωγραφίζουμε την ιστορία
Και τελειώνουμε γλυκά το Εργαστήριο φτιάχνοντας το δικό μας γάλα με κακάο….
Μετράμε τις συλλαβές από το όνομά μας. Χτυπάμε ρυθμικά και πηδάμε τόσα σκαλοπάτια όσες και οι συλλαβές που έχει το όνομά μας.
Μετράμε τα γράμματα που έχει το όνομά μας
Και τελειώνουμε με το ”χαλί των αρχικών” που θα πρέπει να βρίσκουμε τα αρχικά των ονομάτων που μας ζητούνται, σχηματίζοντας με το σώμα μας διάφορες στάσεις.
Την Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου στις 9.00 θα γίνει ο αγιασμός στην αυλή του 2ου Δημοτικού σχολείου. Τα νήπια συνοδευόμενα από τους γονείς, μετά τον αγιασμό, θα προσέλθουν στην αυλή του Νηπιαγωγείου. Θα γίνε μια σύντομη ενημέρωση από τις Νηπιαγωγούς.
Σκοπός του τελευταίου Εργαστηρίου είναι να γνωρίσουν τα παιδιά και να κατανοήσουν τον κύκλο του νερού, να προσεγγίσουν νέες γνώσεις και να αντιληφθούν την δύναμη του νερού. Ξεκινήσαμε παρακολουθώντας το παρακάτω βίντεο με τον κύκλο του νερού
Διαβάσαμε το εξαιρετικό βιβλίο της Σοφίας Μαντούβαλου ”Το σύννεφο που έβαλε τα κλάμματα”.
Κάναμε ένα κολάζ με εικόνες που μπήκαν στη σωστή σειρά σχηματίζοντας τον κύκλο του νερού, με τον ήλιο στο κέντρο
Ο κύκλος του νερού με διαφορετικά υλικά
Μιλήσαμε για τα στερεά, υγρά και αέρια σώματα, τα αναζητήσαμε και τα χωρίσαμε σε ομάδες.
Παρατηρήσαμε πως το νερό μπορεί να είναι και στερεό και υγρό και αέριο. Με ένα ηλεκτρικό μπρίκι βράσαμε το νερό και είδαμε τους υδρατμούς να μετατρέπονται σε υγρό , όταν ακουμπούσαν μια κρύα επιφάνεια. Τα παγάκια από την κατάψυξη μετατράπηκαν σε νερό μόλις τα ρίξαμε στο ζεστό μπρίκι.
Κάναμε πειράματα με το νερό διαλυτότητας και επίπλευσης.
Παρακολουθήσαμε τον άθλο του Ηρακλή ,που χρησιμοποιώντας την δύναμη του νερού καθαρίζει τους στάβλους του Αυγεία.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν ότι τους έκανε εντύπωση.
Χρησιμοποιώντας σωλήνες πλαστικούς από αυτόματο πότισμα παρατηρούμε πώς το νερό κατευθύνεται εκεί που επιθυμούμε.
Στην αυλή γινόμαστε μηχανικοί και δημιουργούμε το δικό μας έργο χρησιμοποιώντας τη δύναμη του νερού.
Το εργαστήρι τελειώνει με παιχνίδια νερού στην αυλή του Νηπιαγωγείου μας.
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης στις 26 Μαίου στην Πλατεία Ηρώων η εκδήλωση βράβευσης των σχολείων του δήμου Καβάλας για τη συμμετοχή τους στον σχολικό μαραθώνιο Ανακύκλωσης. Το 1ο Νηπιαγωγείο Κρηνίδων βραβεύτηκε στην 5η θέση.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή