Ήρθε και φέτος η ώρα να φτιάξουμε το λαχανόκηπό μας στην αυλή του Νηπιαγωγείου. Πήραμε όλα τα σχετικά και βγήκαμε στην αυλή για εργασία και μεγάλη χαρά αφού σε λίγο καιρό θα φάμε με πολλή όρεξη τη δική μας σαλάτα. Μαρούλι ,ρόκα και σπανάκι σε λίγο καιρό θα γεμίσουν το παρτέρι μας!!!
Το δασάκι των Κρηνίδων δημιουργήθηκε πριν είκοσι ένα χρόνια με δράσεις του τότε Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Νηπιαγωγείου Κρηνίδων και του 2ου Δημοτικού Σχολείου.
Το δάσος αποτελεί ένα πολύπλοκο οικοσύστημα, στο οποίο μετέχουν δέντρα , φυτά , ζώα και χαρακτηρίζεται από την επικράτηση των δέντρων.
Ο μεγάλος αριθμός πυρκαγιών στη χώρα μας, η αναγκαιότητα της ύπαρξης των δασών για πολλά είδη του ζωικού βασιλείου, αλλά και για τον άνθρωπο και τέλος η επιτακτική ανάγκη προστασίας του δάσους από την απόρριψη σκουπιδιών αποτέλεσαν τα κριτήρια επιλογής του θέματος σε συνεργασία με το Δίκτυο” Μαθαίνω για τα Δάση ” ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ.
Με καταιγισμό ιδεών τα παιδιά αναφέρουν όσα γνωρίζουν για το δάσος και παρακολουθούμε βιντεάκια στο youtube σχετικά με την προσφορά του δάσους.
Οργανώνουμε την πρώτη μας επίσκεψη στο δάσος
Τρώμε το δεκατιανό μας στο δάσος
Κινούμαστε ελεύθερα μέσα στα δέντρα
Παρατηρούμε τα φυτά και τα έντομα που βρίσκονται στο δάσος
Στο Νηπιαγωγείο ζωγραφίζουμε αυτά που μας έκαναν εντύπωση από την επίσκεψή μας στο δάσος.
Στην αυλή του Νηπιαγωγείου φυτεύουμε 2 δέντρα, μια άκαρπη μουριά και μία ελιά, τα οποία προσφέρονται από το Φυτώριο Κρηνίδων.
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε όλη τη θεματική ενότητα.
Στο 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με θέμα τα ”Επαγγέλματα” τα παιδιά θα γνωρίσουν τα επαγγέλματα, θα περιγράψουν το επάγγελμα που τους αρέσει και θα αιτιολογήσουν την επιλογή τους. Θα εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους με νέες λέξεις και θα αναζητήσουν τα κριτήρια που οι άνθρωποι επιλέγουν το επάγγελμά τους. Τέλος θα γνωρίσουν τα επαγγέλματα που χάθηκαν στο χρόνο, με την βοήθεια των αντικειμένων που βρίσκονται στην παραδοσιακή γωνιά του Νηπιαγωγείου.
Ξεκινάμε με τη ρουτίνα σκέψης ”Τι μου έρχεται στο νου, όταν ακούω τη λέξη επάγγελμα”
Βλέπουμε εικόνες με επαγγέλματα και παρακολουθούμε στο ΥouTube βιντεάκια με ανάλογο θέμα. Διαβάζουμε το βιβλίο της Σοφίας Ζαραμπούκα”Τα αντίθετα ” με τους δυο πυροσβέστες.
Σε φύλλο εργασίας τα παιδιά αντιστοιχίζουν το επάγγελμα με την εικόνα που ταιριάζει σε αυτό.
Ζωγραφίζουν το επάγγελμα που τους αρέσει και θα ήθελαν να κάνουν. Τα παιδιά καλούνται να αναφέρουν γιατί το επιλέγουν.
Βρίσκουμε το αρχικό γράμμα από τα επαγγέλματα.
Κάνουμε κολάζ με τα επαγγέλματα
Μαθαίνουμε για τα παλιά επαγγέλματα
Παίρνουμε αντικείμενα από την Παραδοσιακή γωνιά και ζωντανεύουμε τα παλιά επαγγέλματα.
Ζωγραφίζουμε ένα παλιό επάγγελμα και βλέπουμε πως ο παγωτατζής είναι το αγαπημένο όλων των παιδιών
Με δεδομένο τον μεγάλο αριθμό των προνηπίων για την φετινή σχολική χρονιά 2022-2023, εκ των οποίων κάποια δεν έχουν βρεθεί ποτέ σε σχολικό περιβάλλον σε προηγούμενες χρονιές και πρέπει να ενταχθούνε ομαλά, την ανάγκη να διαμορφωθεί ένα κλίμα συνεργασίας, ασφάλειας, ενσυναίσθησης ,αποδοχής του άλλου αλλά και του διαφορετικού, την αποφυγή φράσεων που χρησιμοποιούν συχνά τα παιδιά αυτής της ηλικίας του τύπου ‘ Δε σε έχω φίλο’ και τέλος την ύπαρξη ιδρυμένου τμήματος ένταξης το οποίο μπορεί να λειτουργήσει ανά πάσα στιγμή εφόσον υπάρξει ικανοποιητικός αριθμός διαγνώσεων , οδηγηθήκαμε στην αναγκαιότητα της υλοποίησης ενός σχεδίου δράσης που να προωθήσει την συνεργασία, την ενσυναίσθηση, την ομαδικότητα ,την αποδοχή, τη συμπερίληψη, την εμπιστοσύνη και την αλληλεγγύη .
Διαβάσαμε βιβλία σχετικά με την διαφορετικότητα, την αυτοεκτίμηση και την συμπερίληψη συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε .
Δώσαμε όνομα στις ομάδες μας και ζωγραφίσαμε τους φίλους μας
Παρακολουθήσαμε ένα πρόγραμμα στην Βιβλιοθήκη Ελευθερούπολης για την διαφορετικότητα και την συμπερίληψη με τον τίτλο ”Το μικρό Εγώ είμαι εγώ”.
Η οδική ασφάλεια και η Κυκλοφοριακή αγωγή είναι απαραίτητες για μια ασφαλή κυκλοφορία. Τα παιδιά γνωρίζουν τις πινακίδες, τις διαβάσεις, τους φωτεινούς σηματοδότες για πεζούς και αυτοκίνητα και αναγνωρίζουν κινδύνους και κανόνες ορθής κυκλοφοριακής συμπεριφοράς.
Τι μας έρχεται στο νου όταν ακούμε το ”Κυκλοφορώ με ασφάλεια”;
Φτιάχνουμε κολάζ με εικόνες αυτοκινήτων
Ζωγραφίζουμε φωτεινούς σηματοδότες για πεζούς και γνωρίζουμε τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη
Λύνουμε σταυρόλεξο
Φτιάχνουμε τις δικές μας πνακίδες
Βγαίνουμε έξω από το σχολείο και κάνουμε μια μικρή περιήγηση γύρω από το τετράγωνο που βρίσκονται οι σχολικές μονάδες, παρατηρώντας τις πινακίδες, τις διαβάσεις, τα διερχόμενα αυτοκίνητα.
Σε αυτό το Εργαστήριο Δεξιοτήτων από τη Θεματική ”Φροντίζω το Περιβάλλον” με τίτλο ”Υπεύθυνα παιδιά- Υπερασπιστές των ζώων” το περιβάλλον δεν αντιμετωπίζεται ως πηγή γνώσης, αλλά γίνεται κατανοητό ως σύστημα ισορροπιών και σχέσεων με κεντρικό στόχο τον ενεργό πολίτη. Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, εκπαίδευση και αλλαγή της συμπεριφοράς των παιδιών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων.
Ξεκινάμε με κινητικά παιχνίδια και ενεργοποιούμε το ενδιαφέρον των παιδιών για το θέμα. Τοποθετούμε εικόνες ζώων και τα παιδιά ”ψαρεύουν” με τη βοήθεια ενός μαγνήτη.
Κόβουμε και κολλάμε εικόνες ζώων
Τα παιδιά αναφέρουν ζώα που έχουν κοντά τους κυρίως ζώα συντροφιάς, αλλά και ζώα όπως κουνέλια αρνάκια και κότες. Τι μας προσφέρει το κάθε ζώο. Ψαρεύουμε το ζώο και αυτό που μας προσφέρει.
Φτιάχνουμε τα δικά μας ζωάκια
Μιλάμε για τα δικαιώματα των ζώων και τον τρόπο που μπορούμε να τα φροντίσουμε.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή