ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΣΚΟΥΤΕΡΑ
Την Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2026 πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική εκδρομή στη Σκουτερά Αιτωλοακαρνανίας.
Εκεί, επισκεφτήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο Σκουτεράς, προκειμένου να παρακολουθήσουμε το εκπαιδευτικό βιωματικό πρόγραμμα: “Η γη σε μια άλλη διάσταση, δίπλα σε νεαρές ηλικίες-καλλιέργεια σίτου-παραγωγή άρτου από το χωράφι, στο τραπέζι της Ελληνικής οικογένειας”
Ήδη από το Νοέμβριο -Δεκέμβριο, οι μικροί μαθητές είχαν προετοιμασθεί μιας και εκτενώς δουλέψαμε στο σχολείο μας την θεματική ενότητα της Σποράς. Μάλιστα οι μαθητές είδαν τα αποτελέσματα των δικών τους κόπων ,”καλλιεργώντας” τις δικές τους φακές αλλά και φασόλια.
Από πολλές ημέρες πριν, ξαναθυμηθήκαμε για τη Σπορά πολλά πράγματα, και έπειτα από πολύ κουβέντα καταλήξαμε με τα παιδιά, ότι ήταν απαραίτητη η δημιουργία ενός σκιάχτρου, προκειμένου να το πάρουμε μαζί μας στην εκδρομή, ώστε να προστατέψει τη σπορά που θα πραγματοποιούσαμε εκεί.
Κι έτσι, όλοι μαζί, με μεγάλο μεράκι και αγάπη φτιάξαμε το δικό μας σκιάχτρο. Μάλιστα, τα παιδιά σκέφτηκαν και το υπέροχο όνομά του “Ρόζα“.
Πήραμε λοιπόν τη Ρόζα μας ,και ξεκινήσαμε!!!
Η εμπειρία ήταν αξέχαστη! Οι μικροί μαθητές απόλαυσαν την πανέμορφη διαδρομή,και μετά από λίγη ώρα φτάσαμε……
… στο παλιό Δημοτικό σχολείο,που έχει μετατραπεί στο Λαογραφικό Μουσείο Σκουτεράς.
Τα παιδιά γνώρισαν πώς γινόταν η σπορά τα παλιά τα χρόνια,είδαν το αλέτρι. Είδαν από κοντά το περίφημο “σιτάρι“, το δρεπάνι , το δισάκι!!!
Το δισάκι, το οποίο φόρεσαν και έσπειραν τα ίδια.
Όλα αυτά που τα παιδιά άκουσαν και είδαν σε φωτογραφίες στο σχολείο, είχαν την ευκαιρία εκεί να τα δουν, να τα ακουμπήσουν, να δουλέψουν με αυτά.
Όλοι οι μικροί μαθητές έσπειραν!!!
Στη συνέχεια περάσαμε στο εσωτερικό του μουσείου, όπου τα παιδιά γευμάτισαν και ξεκουράστηκαν. Αμέσως μετά πιάσαμε δουλειά!
Έπρεπε να κοσκινίσουμε το αλεύρι, να ρίξουμε τη μαγιά, το νεράκι ,το αλάτι και να ζυμώσουμε.…
Μέχρι να ψηθεί το ψωμάκι μας, οι κυρίες Σπυριδούλα και Μαρία μας ξενάγησαν στο χώρο και μας ταξίδεψαν στο χρόνο.
Παίξαμε, ζωγραφίσαμε,γνωρίσαμε παιχνίδια μιας άλλης εποχής…
Όλα ήταν καταπληκτικά!!! Ευχαριστούμε πολύ για την υπέροχη φιλοξενία το Λαογραφικό Μουσείο Σκουτεράς !!!
Εις το επανιδείν Ρόζα!!!
Για τη Ρόζα μας, οι μικροί μαθητές μας έγραψαν ένα υπέροχο παραμύθι!!!
(Πατήστε για να απολαύσετε!)




















