Άρθρα ανά μήνα: Φεβρουάριος 2026
«Ορισμός σχολικών περιφερειών Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας σχολικού έτους 2026-2027».
«Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2026-2027»
Οι αιτήσεις εγγραφών στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2026-2027 θα πραγματοποιηθούν από 2 έως 23 Μαρτίου 2026.
- Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2026-2027, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2022
- Η αίτηση εγγραφής γίνεται ηλεκτρονικά.
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
- Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ ) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του
- Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
- Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Σας ενημερώνουμε επιπλέον τα παρακάτω:
- Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα
- Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους, χωρίς προϋποθέσεις
- Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.
Έως τις 23 Μαρτίου 2026 οι γονείς/κηδεμόνες που θα έχουν κάνει την εγγραφή των παιδιών τους στο Νηπιαγωγείο θα πρέπει να προσκομίσουν τα παρακάτω :
Δικαιολογητικά εγγραφής:
- Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών
- Αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
- Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή συμπληρωμένο και υπογεγραμμένο από τον παιδίατρο
- Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωσή του.
Μετά την υποβολή της αίτησης (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).
Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή
Τα δικαιολογητικά εγγραφής θα προσκομίζονται στη σχολική μονάδα έως το τέλος των εγγραφών κατά τις ώρες 12.00 μ.μ -14.00 μ.μ κατόπιν ραντεβού με την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου
Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών/τριών στα κάτωθι τμήματα
- Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
- Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου
- Η αποχώρηση των μαθητών/τριών για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου πραγματοποιείται στις 17:30
- Πρόωρη αποχώρηση προνηπίων/νηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ
Οι Απόκριες είναι μια γιορτινή περίοδος με μεγάλη ιστορία. Απόκριες ονομάζονται οι τρεις εβδομάδες πριν από την Καθαρά Δευτέρα, οπότε και αρχίζει η Μεγάλη Σαρακοστή. Ταυτίζονται με την περίοδο του Τριωδίου, μια κινητή περίοδο στην Ορθόδοξη Χριστιανική παράδοση, που αρχίζει την Κυριακή του Τελώνη και του Φαρισαίου και τελειώνει το Μ. Σάββατο. Τα δρώμενα της αποκριάς έχουν τις ρίζες τους στην αρχαία Ελλάδα και στη λατρεία του Διονύσου και σήμερα αποτελούν ένα ψηφιδωτό ιστορίας και λαογραφίας με ήθη και έθιμα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Θεωρείται κατεξοχήν περίοδος εκτόνωσης, κατά την οποία οι άνθρωποι ξεφεύγουν από την καθημερινότητα με τη βοήθεια της μεταμφίεσης.
Αποκριά σημαίνει την αποχή από το κρέας (από + κρέας), που προετοιμάζει τον άνθρωπο ψυχικά και σωματικά για την περίοδο του Πάσχα και την Ανάσταση.
Η Τσικνοπέμπτη είναι γιορτή της ορθόδοξης παράδοσης στην οποία καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες κρέατος. Λαμβάνει χώρα την Πέμπτη, αφού για το Χριστιανισμό τόσο η Τετάρτη όσο και η Παρασκευή αποτελούν μέρες νηστείας κατά τις οποίες δεν πρέπει να καταναλώνεται ούτε λάδι, της δεύτερης εβδομάδας των Αποκριών, της καλούμενης Κρεατινής.
Εικάζεται ότι η προέλευσή της προέρχεται από τις βακχικές γιορτές των αρχαίων Ελλήνων και Ρωμαίων.
Η περίοδος της Αποκριάς είναι πάντα μια ξεχωριστή και χαρούμενη στιγμή για μικρούς και μεγάλους!
Έτσι, και φέτος ήταν για τους μικρούς μαθητές μας μια ξεχωριστή εμπειρία, γεμάτη χρώματα, χαμόγελα και δημιουργία! Με σεβασμό στις ανάγκες και τις δυνατότητες κάθε μαθητή και μαθήτριας, οργανώσαμε δράσεις που προώθησαν τη χαρά, τη συνεργασία και την ελεύθερη έκφραση.
Γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη και τις Απόκριες με πολύ κέφι, δημιουργικότητα και χαμόγελα!
Η περίοδος της Αποκριάς είναι μια μοναδική ευκαιρία για τα παιδιά να γνωρίσουν τα ήθη και τα έθιμα της παράδοσής μας, να εκφραστούν δημιουργικά και να διασκεδάσουν μέσα από το παιχνίδι και τη συνεργασία.
Στο πλαίσιο των δράσεών μας, μιλήσαμε για την ιστορία των Αποκριών και τα παραδοσιακά έθιμα από διάφορα μέρη της Ελλάδας. Τα παιδιά έμαθαν για το καρναβάλι, τις μεταμφιέσεις και το συμβολισμό της χαράς και της ανανέωσης που φέρνει αυτή η γιορτή.
Αυτή τη χρονιά εμπνευστήκαμε από τον κόσμο του τσίρκου και της τέχνης και δημιουργήσαμε στολές κλόουν που τα παιδιά φόρεσαν φεύγοντας την ημέρα της Τσικνοπέμπτης.
Μια μέρα γεμάτη παραδοσιακό χρώμα και χαρά η Τσικνοπέμπτη στο Νηπιαγωγείο!
Τα τραπεζάκια που στρώθηκαν στην μεγάλη αίθουσα για όλα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου, ενώνοντας στην ουσία τα δύο τμήματα , μας έφεραν πιο κοντά, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα ζεστασιάς και φιλίας. Όταν βρισκόμαστε όλοι μαζί, η διάθεση ανεβαίνει και όλα γίνονται μια μεγάλη γιορτή! Αφού οι μικροί μαθητές απόλαυσαν ένα πλούσιο σε εδέσματα γεύμα και απόλαυσαν δροσερά αναψυκτικά, η χαρά κορυφώθηκε όταν πιαστήκαμε χέρι-χέρι και χορέψαμε σε κύκλο αγαπημένα αποκριάτικα τραγούδια. Τα γέλια, οι μουσικές ,οι παραδοσιακοί και όχι μόνο αποκριάτικοι χοροί μαζί με τις χαρούμενες φωνές των μικρών μαθητών γέμισαν το νηπιαγωγείο μας!!!
Το Αποκριάτικο πάρτυ μας έγινε σε παιδότοπο και ήταν υπέροχο. Οι μικροί μαθητές με τις στολές τους προσήλθαν από νωρίς και το καταχάρηκαν!!!
Και του χρόνου!!!
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Το Νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκε στις 4/2/2026 το χώρο της τοπικής εφημερίδας “ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ”.
Εκεί, με μεγάλη χαρά και προθυμία, μας υποδέχθηκαν οι υπεύθυνοι της εφημερίδας και του Ραδιοφωνικού Σταθμού “ΔΥΤΙΚΑ 92,8 FM”.
Οι μικροί μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στο χώρο από τους έμπειρους δημοσιογράφους. Η υπεύθυνη του Ραδιοφωνικού Σταθμού μας εξήγησε τον τρόπο που λειτουργεί μια ζωντανή εκπομπή στο Ραδιόφωνο και μάλιστα τα παιδιά σε ζωντανή μετάδοση, συστήθηκαν και μίλησαν στο μικρόφωνο ! Οι μαθητές μας εντυπωσιάστηκαν!!!
Επιπλέον μας εξήγησαν και τον τρόπο λειτουργίας ενός”σάιτ”, και πώς οι εφημερίδες τώρα πια λειτουργούν και ηλεκτρονικά, εκτός από την έντυπη μορφή τους.
Πραγματικά, η βιωματική αυτή εμπειρία ήταν για τους μικρούς μαθητές πολύτιμη και μοναδική! Ευχαριστούμε πολύ τους υπεύθυνους του Σταθμού και της Εφημερίδας για την υπέροχη φιλοξενία και ξενάγηση αλλά και…..για την ευκαιρία που δόθηκε στα παιδιά να συμμετέχουν σε ζωντανή εκπομπή!
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Την Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2026 το Νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκε το Δημοτικό Θέατρο της πόλης μας, όπου τα παιδιά απόλαυσαν τη μαγευτική παράσταση ¨Ο Μάγος του Οζ”.
Με πολύ ενθουσιασμό μπήκαν στη σειρά και ξεκίνησαν οι μικροί μας μαθητές για την παράσταση!!!
Η παράσταση ήταν βασισμένη στο διάσημο ομώνυμο μυθιστόρημα του Φρανκ Λύμαν Μπάουμ και αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά έργα της παιδικής λογοτεχνίας.Ο Μάγος του Οζ αφηγείται την ιστορία της Ντόροθι, ενός κοριτσιού που μαζί με το σκυλάκι της βρίσκεται κατά λάθος σε μια μακρινή πολύχρωμη και μαγική χώρα. Θα προσπαθήσει να επιστρέψει πίσω στο σπίτι της μέσα από μια σειρά από περιπέτειες.
Με τη συμπαράσταση των παράξενων φίλων που θα κάνει στη διαδρομή, με τη βοήθεια του μεγάλου «Μάγου του Οζ» αλλά και ανακαλύπτοντας την εμπιστοσύνη στις δικές της δυνάμεις η Ντόροθι κάνει ένα μεγάλο ταξίδι ενηλικίωσης και μαγείας.
Με χιούμορ, μουσική, ρυθμό και έντονη σωματικότητα η παράσταση αφηγήθηκε μια φρέσκια εκδοχή του κλασικού παραμυθιού.
Στην παράσταση θίχτηκαν θέματα όπως η αξία της φιλίας, της συνεργασίας και της αλληλεγγύης, η αναζήτηση ταυτότητας και η σημασία της πατρίδας και της οικογένειας.
Η παράσταση και γενικότερα το Θέατρο, έχει μεγάλη εκπαιδευτική αξία καθώς καλλιεργεί τη φαντασία και τη δημιουργικότητα.Ο μάγος του Οζ είναι ένα παραμύθι που διδάσκει τη σημασία της συνεργασίας για την επίτευξη στόχων, προάγει την ενσυναίσθηση και την κατανόηση διαφορετικών χαρακτήρων.
Τα παιδιά απόλαυσαν την παράσταση αλλά….
και υπέροχες αναμνηστικές φωτογραφίες!!!

















