Άσκηση Ετοιμότητας για Σεισμό στο Νηπιαγωγείο μας: Γινόμαστε Ενεργοί Πολίτες!

Στο πλαίσιο των “Δράσεων Ενεργού Πολίτη” υλοποιήσαμε το Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) 13 Δράση για το Κλίμα «Προφυλάξεις στο σεισμό» και πραγματοποιήσαμε με επιτυχία την πρώτη μας άσκηση σεισμικής ετοιμότητας.

Η δράση αυτή, η οποία εντάσσεται στην εκπαίδευση των μαθητών σε θέματα Πολιτικής Προστασίας, είχε διπλό στόχο:

  1. Την εξοικείωση των παιδιών με τους κανόνες ασφαλείας σε περίπτωση σεισμού (π.χ., “κάλυψη-προστασία-αναμονή” και οργανωμένη εκκένωση του κτιρίου).
  2. Την καλλιέργεια της έννοιας του Ενεργού Πολίτη, ο οποίος γνωρίζει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την ασφάλεια τη δική του και της κοινότητάς του, και δρα υπεύθυνα σε καταστάσεις ανάγκης.

Τι κάναμε:

Ενημέρωση: Αρχικά, συζητήσαμε στην τάξη για το φυσικό φαινόμενο του σεισμού με απλά λόγια διαβάσαμε το παραμύθι της Ρένα Ρώσση Ζαίρη : «το αρκουδάκι που φοβόταν τους σεισμούς»

1

Μελετήσαμε το υλικό του ΟΑΣΠ (Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας:  2 _Μέτρα_Προστασίας_για_παιδιά

και είδαμε σχετικό βίντεο :

Προετοιμασία: Καθορίσαμε τις ασφαλείς θέσεις μέσα στις αίθουσες και το σχέδιο διαφυγής προς τον προαύλιο χώρο, μακριά από κινδύνους (τζάμια, τοίχους).

Άσκηση: Πραγματοποιήσαμε την προσομοίωση του σεισμού, κατά τη διάρκεια της οποίας τα παιδιά έδειξαν αξιοσημείωτη ψυχραιμία και ακολούθησαν τις οδηγίες των εκπαιδευτικών με μεγάλη προσοχή.

4

Κατασκευή: Φτιάξαμε τα  σπιτάκια μας  σε σεισμόπληκτη βάση για να κάνουμε αναπαράσταση σεισμού

7

Αποτίμηση: Μετά αποτυπώσαμε την άσκηση σε φύλλο εργασίας,

5 6

συζητήσαμε για το πώς λειτούργησε το σχέδιό μας, τι πήγε καλά και τι θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε, ενθαρρύνοντας την κριτική σκέψη και τη συμμετοχή.

Οι μικροί μας μαθητές/τριες απέδειξαν ότι μπορούν να γίνουν υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες από πολύ νωρίς, μαθαίνοντας να προστατεύουν τον εαυτό τους και να συνεργάζονται με τους άλλους σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.