Αρχείο κατηγορίας: Δράσεις
Καλοκαιρινές Δημιουργίες των Μαθητών της Ε΄ και Στ΄ Τάξης
:ΔΕΝΤΡΑ – ΦΥΛΑΚΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Στα πλαίσια της δράσης έγινε συζήτηση και αναφορά στα οφέλη ύπαρξης δέντρων στο περιβάλλον γενικά, αλλά και ειδικότερα στο αστικό περιβάλλον. Στη συνέχεια οι μαθητές περιηγήθηκαν στον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου και προχώρησαν σε καταγραφή του αριθμού των δέντρων και παρτεριών ,πέριξ του σχολείου, καθώς και της κατάστασης αυτών. Ακολούθησε συζήτηση και επεξεργασία των καταγραφών, καθώς και εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τα όσα παρατηρήθηκαν. Έγινε σύνταξη επιστολής προς αρμόδιους φορείς, όπου αναφέρονταν οι παρατηρήσεις αλλά και οι προτάσεις βελτίωσης των όποιων προβλημάτων έπεσαν στην αντίληψή
τους. Τέλος το ίδιο έγινε και με τον προαύλιο χώρο του σχολείου, με καταγραφή των χώρων πρασίνου, συζήτηση και προτάσεις βελτίωσης αυτού.
Υγιεινή διατροφή και άθληση: οι σύμμαχοι της υγείας μας
Με έμπνευση, φαντασία και ομαδική συνεργασία, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ολοήμερου Σχολείου δημιούργησαν πολύχρωμες τοιχογραφίες με θέμα την υγιεινή διατροφή και τη σωματική άσκηση. Μέσα από τις ζωγραφιές τους αναδεικνύουν τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής, παρουσιάζοντας τις τροφές που προσφέρουν ενέργεια και θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό μας, ενώ παράλληλα προβάλλουν την αξία της καθημερινής άθλησης για ένα δυνατό και υγιές σώμα.
Με ευρηματικά συνθήματα όπως «Φάε σαν ήρωας του βυθού, για να έχεις δύναμη παντού!» “Σπανάκι στο πιάτο και λέω άσπρο πάτο”, “Με σωστό φαΐ φεύγει η γκρίνια στη στιγμή” και «Βάλε γκολ στην υγεία!», οι μικροί δημιουργοί στέλνουν το δικό τους μήνυμα για την υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών από μικρή ηλικία. Οι τοιχογραφίες τους ομορφαίνουν τον σχολικό χώρο και υπενθυμίζουν καθημερινά σε όλους μας ότι η σωστή διατροφή και η κίνηση αποτελούν τα θεμέλια για μια ζωή γεμάτη υγεία, ευεξία και χαμόγελο.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Την Τετάρτη 3 Ιουνίου το σχολείο μας επισκέφτηκε τον χώρο του γηπέδου της Άλλης Μεριάς στα πλαίσια της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού η οποία είχε αναβληθεί λόγω καιρικών συνθηκών. Με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών του σχολείου τα παιδιά μετέβησαν στο χώρο των γηπέδων όπου και μας υποδέχτηκε μία ομάδα προπονητών η οποία και ανέλαβε την προπόνηση των παιδιών. Οι μαθητές μας έπαιξαν ποδόσφαιρο και μπάσκετ επιδεικνύοντας μεγάλο ζήλο και ικανότητα και ευγενή άμιλλα και πέρασαν μία όμορφη μέρα γεμάτη παιχνίδι. Ευχαριστούμε την ομάδα των προπονητών για την πολύτιμη βοήθειά τους.
“Ανακύκλωση στην Α’ Δημοτικού – Μαθαίνουμε να ανακυκλώνουμε – Για ένα πιο καθαρό περιβάλλον”.
eTwinning
Τη φετινή σχολική χρονιά 2025-2026- η Δ’ τάξη του σχολείου μας, με υπεύθυνη την εκπαιδευτικό της Αγγλικής γλώσσας κα Μπουκουβάλα Παναγιώτα, συμμετείχε σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο “THE LAND OF VALUES: A journey from heart to heart”
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν η Τουρκία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Μολδαβία, η Ρουμανία και η Ελλάδα.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο πραγματεύεται παγκόσμιες ανθρώπινες αξίες όπως η ενσυναίσθηση, η ειλικρίνεια, η υπευθυνότητα και η ειρήνη. Μέσα από δημιουργικές και συνεργατικές διαδικασίες τα παιδιά σκέφτονται, αισθάνονται δημιουργούν και δρουν με γνώμονα αυτές τις αξίες τις οποίες καλούνται να ενσωματώσουν στην καθημερινότητά τους έτσι ώστε να δώσουν το καλό παράδειγμα και στους άλλους ξεκινώντας από το σχολείο.
Το πρόγραμμα βασίστηκε στη μέθοδο project μέσω συνεργατικής μάθησης, δημιουργίας ιστοριών, CLIL και χρήσης ψηφιακών εφαρμογών όπως το Padlet, το Canva κα. Αυτές οι μέθοδοι μετέτρεψαν τους μικρούς μας μαθητές σε δημιουργούς και πρεσβευτές σημαντικών αξιών έτσι ώστε να αναπτυχθούν τόσο γνωστικά όσο και συναισθηματικά αλληλεπιδρώντας παράλληλα με τους Ευρωπαίους εταίρους μας.
Ξεκινήσαμε το project εστιάζοντας κυρίως σε θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο. Μιλήσαμε για τους πιθανούς κινδύνους που υπάρχουν και πώς μπορούμε να προφυλαχτούμε. Μιλήσαμε για την προστασία των προσωπικών μας δεδομένων, τη γονική συναίνεση που είναι απαραίτητη προκειμένου ένας ανήλικος να κάνει μία δημοσίευση καθώς και για τα πνευματικά δικαιώματα. Τέλος συντάξαμε ένα συμβόλαιο το οποίο υπογράψαμε όλοι και με το οποίο δεσμευτήκαμε να τηρούμε τους κανόνες δεοντολογίας.
Η πρώτη μας δραστηριότητα είχε θέμα την ενσυναίσθηση. Μέσα από παραδείγματα της καθημερινότητας οι μαθητές και οι μαθήτριές μας προβληματίστηκαν, εξέφρασαν τις απόψεις τους και διαπίστωσαν τα πλεονεκτήματα που έχει ως συναίσθημα και τα προβλήματα που προκαλεί η έλλειψή της. Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας Lego οι μαθητές μας δημιούργησαν μία Πόλη Ενσυναίσθησης (Empathy City) στην οποία κάθε κτήριο και σταθμός αντιπροσωπεύει αρετές τις οποίες πρέπει όλοι μας να έχουμε προκειμένου να αναπτύξουμε την ενσυναίσθηση για να κάνουμε τον κόσμο μας καλύτερο. Πχ. Listening Stop, Trust Tower, Heart Garden κλπ. Στη συνέχεια με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης τα Lego ζωντάνεψαν και δημιούργησαν το βίντεο που ακολουθεί.
Η δεύτερη δραστηριότητα είχε επίκεντρο την ειλικρίνεια. Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο ρητά που αφορούν στην ειλικρίνεια και στην αλήθεια και δημιουργήσαμε το Χωριό της Ειλικρίνειας (Honesty Village) Αφού συζητήσαμε για την αλήθεια, το ψέμα, τις συνέπειές τους καθώς και τι είναι το λευκό ψέμα τα παιδιά σε ζευγάρια επίλεξαν από ένα ρητό όπως “H αλήθεια δεν κρύβεται”, το ψέμα έχει κοντά ποδάρια ” και άλλα και έφτιαξαν τις δικές τους ιστορίες βασισμένες στα ρητά που βρήκαν και τις εικονογράφησαν. Στη συνέχεια με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού ψηφιοποίησαν αυτές τις ιστορίες και έφτιαξαν ένα βιβλιαράκι το οποίο κοσμεί τον χώρο της βιβλιοθήκης μας.
Η τρίτη δραστηριότητα αφορούσε στην υπευθυνότητα. Δημιουργήσαμε λοιπόν μία αλυσίδα (Chain of Responsibility) η οποία επεκτείνεται σε διάφορους τομείς της ζωής μας. Μιλήσαμε για την ευθύνη που φέρουμε απέναντι στην οικογένεια, τους φίλους, το σχολείο, τη γειτονιά μας και την κοινωνία γενικότερα, τον ψηφιακό κόσμο αλλά κυρίως απέναντι στον ίδιο μας τον εαυτό. Συζητήσαμε για τις αρνητικές συνέπειες που υπάρχουν όταν δεν είμαστε υπεύθυνοι και πόσο καλύτερα αισθανόμαστε όταν ξέρουμε ότι μπορούν οι άλλοι να μας εμπιστευτούν.
Η τελευταία δραστηριότητα ήταν η δημιουργία ενός τραγουδιού που αφορούσε στην ειρήνη (Peace Island). Κάθε χώρα δημιούργησε τη δική της στροφή με το ίδιο θέμα. Ενώσαμε τις στροφές, ντύσαμε τους στίχους με μουσική και φτιάξαμε το δικό μας μοναδικό τραγούδι “A song for Peace”.
blob:https://suno.com/c20ad7f4-3033-4226-8e9b-5e0213ec8a55
Όλες αυτές οι δραστηριότητες αναρτήθηκαν σε κοινούς διαδραστικούς πίνακες οι οποίοι και αποτελούν τα κοινά μας έργα.
Spread love
Με αφορμή τις Άγιες μέρες του Πάσχα και στα πλαίσια της συζήτησης με τα παιδιά για το σχολικό εκφοβισμό και τι είναι αυτό που μας κάνει να αισθανόμαστε αμήχανα και ίσως άσχημα μερικές φορές στο σχολείο αντιστρέψαμε την ερώτηση και επικεντρωθήκαμε σε κάτι θετικό. Ανώνυμα τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης σε χαρτόνια σε σχήμα καρδιάς έγραψαν κάτι θετικό για τους δασκάλους του σχολείου.
Καρδιές όπως
“Give this heart to a teacher you trust”
“Give this heart to a teacher you will never forget”
“Give this heart to a teacher who is funny”
“Give this heart to a teacher who sings well”
“Give this heart to a teacher who is always there for you”
και πολλές άλλες βρήκαν τον παραλήπτη τους μέσα στο χώρο του σχολείου μοιράζοντας αγάπη και χαρά.
«Επιπεδοχώρα: Μαθαίνοντας τα Ανθρώπινα Δικαιώματα μέσα από τον κόσμο της Γεωμετρίας
Τι σχέση μπορεί να έχει ένα τετράγωνο, ένα τρίγωνο και ένας κύκλος με τα ανθρώπινα δικαιώματα; Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας απέδειξαν ότι η γεωμετρία μπορεί να γίνει ένας ισχυρός καθρέφτης της κοινωνίας μας. Μέσα από το πρόγραμμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα: Αναζητώντας την Ισότητα στις Τρεις Διαστάσεις», εμπνευσμένο από το βιβλίο «Επιπεδοχώρα», τα παιδιά εξερεύνησαν τις αξίες της ισονομίας και του αλληλοσεβασμού.
Ένας κόσμος διακρίσεων
Στην Επιπεδοχώρα, η αξία του καθενός κρίνεται από το σχήμα του και τον αριθμό των πλευρών του. Οι μαθητές μας μελέτησαν αυτή την αυστηρή κοινωνική ιεραρχία και γρήγορα παραλλήλισαν τα γεωμετρικά σχήματα με τα στερεότυπα και τις κοινωνικές ανισότητες του δικού μας κόσμου. Αναρωτήθηκαν: Είναι δίκαιο να καθορίζονται τα δικαιώματά μας από την εμφάνισή μας ή την καταγωγή μας;
Η μάχη για την Ισότητα των Φύλων
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη θέση της γυναίκας. Με αφορμή τις «ευθείες γραμμές» της Επιπεδοχώρας που στερούνταν προνομίων, τα παιδιά ερεύνησαν την ιστορία των γυναικείων δικαιωμάτων στην Ελλάδα. Μέσα από ένα ζωντανό debate, υποστήριξαν με πάθος το δικαίωμα όλων στην εκπαίδευση, κατανοώντας ότι η ισότητα των φύλων είναι θεμέλιο μιας δίκαιης κοινωνίας.
Συμπερίληψη και Διαφορετικότητα
Το ταξίδι μας δεν σταμάτησε εκεί. Η δράση επεκτάθηκε στην έννοια της αναπηρίας και της συμπερίληψης. Μέσα από βιωματικές ασκήσεις, όπως το παιχνίδι των αισθήσεων “Feely box”, οι μαθητές μπήκαν στη θέση του «άλλου», συνειδητοποιώντας ότι η διαφορετικότητα δεν είναι ελάττωμα, αλλά πλούτος. Συζήτησαν για σπουδαίες προσωπικότητες με αναπηρία που άλλαξαν τον κόσμο, αποδεικνύοντας ότι τα δικαιώματα πρέπει να είναι καθολικά και προσβάσιμα σε όλους.
Μικροί υπερασπιστές των δικαιωμάτων
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με τους μαθητές να γίνονται οι ίδιοι δημιουργοί. Έγραψαν τις δικές τους ιστορίες και διακηρύξεις, προτείνοντας αλλαγές που θα έκαναν την Επιπεδοχώρα —αλλά και τη δική μας πόλη— έναν χώρο όπου κάθε «σχήμα» έχει την ίδια αξία.
Μέσα από αυτές τις δράσεις, τα παιδιά μας δεν έμαθαν απλώς για τα ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά έμαθαν να τα υπερασπίζονται στην πράξη, καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση και τη δημοκρατική τους συνείδηση.
«Γνωρίζουμε τις ανάγκες μας, φροντίζουμε ο ένας τον άλλον»
Μέσα από τις δραστηριότητες του προγράμματος «Γνωρίζουμε τις ανάγκες μας, φροντίζουμε ο ένας τον άλλον», οι μαθητές της Δ΄ Δημοτικού ανέπτυξαν την ικανότητα να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τις προσωπικές τους ανάγκες, τα συναισθήματα και τις επιθυμίες τους με σεβασμό. Παράλληλα, καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση, μαθαίνοντας να ακούν προσεκτικά τους συμμαθητές τους και να κατανοούν τις ανάγκες των άλλων. Ενίσχυσαν τις δεξιότητες συνεργασίας, αλληλοβοήθειας και υπευθυνότητας, αναγνωρίζοντας τη σημασία της αλληλεγγύης και της φροντίδας μέσα στη σχολική κοινότητα μέσα από βιωματικές δράσεις και ομαδικές εργασίες. Η συγκεκριμένη δράση
πραγματοποιήθηκε και με τη συμμετοχή της ψυχολόγου του σχολείου μας.

















