Διεθνής Ημέρα Αθλητισμού για την Ανάπτυξη και την Ειρήνη

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

“ΓΙΝΕ ΚΑΙ ΕΣΥ ΠΡΕΣΒΕΥΤΗΣ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ”

Το Ολυμπιακό Μουσείο τιμά τη ”Διεθνή Ημέρα Αθλητισμού για την Ανάπτυξη και την Ειρήνη” και προσκαλεί Ολυμπιονίκες, αθλητικά σωματεία, συλλόγους, σχολεία και ενεργούς πολίτες να συμμετέχουν στον συμβολικό εορτασμό της Ημέρας και στη διεθνή ψηφιακή καμπάνια #WhiteCard.

Ο συγκεκριμένος εορτασμός της “ανύψωσης της λευκής κάρτας” έχει θεσπιστεί από τα Ηνωμένα Έθνη, προκειμένου να τονιστεί ο ρόλος που κατέχει ο αθλητισμός για την επίτευξη της ειρηνικής συνύπαρξης και της αειφόρου ανάπτυξης σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη. Η “ανύψωση της κάρτας” προέρχεται από τον χώρο του αθλητισμού, αυτή τη φορά όχι για να “δώσει ποινή”, αλλά για να γίνει σύμβολο ελπίδας και ενότητας.

Ο αθλητισμός, και ειδικότερα ο Ολυμπισμός, ως φιλοσοφία και τρόπος ζωής εμπνέει και ενώνει τους ανθρώπους, χτίζει γέφυρες επικοινωνίας και δίνει το παράδειγμα της αρμονικής συνύπαρξης. Ειδικά στις δύσκολες σημερινές συνθήκες για την ανθρωπότητα, ο εορτασμός έχει σημαίνουσα βαρύτητα, καθώς δίνει τη δυνατότητα να συναντηθούν οι φωνές των ανθρώπων σε ένα κοινό ελπιδοφόρο μήνυμα για το μέλλον της ανθρωπότητας.

Η σχολική κοινότητα του 18ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου ευαισθητοποιημένη σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης, αθλητισμού και ειρήνης ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Ολυμπιακού Μουσείου. Οι  μαθητές μας συζήτησαν για  το μήνυμα της ημέρας με την εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής, κα Φωτιάδου Ελένη, και έγιναν πρεσβευτές του αθλητισμού για την ανάπτυξη και την ειρήνη ανυψώνοντας τη δική τους λευκή κάρτα.

 

                    

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟ 18ο Δ. Σ. ΕΥΟΣΜΟΥ

Ταχυδρομείο Yahoo – Γίνε και εσύ πρεσβευτής

 

Η Ε΄τάξη την ώρα του μαθήματος Φυσικής Αγωγής δημιούργησε ένα Κουίζ ώστε παίζοντας να μάθετε περισσότερα γι΄ αυτήν τη μέρα
Πατώντας στο παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να το παίξετε
Επίσης μπορείτε να παίξετε και το κουίζ για τους αρχαιους ολυμπιακούς αγώνες στον παρακάτω σύνδεσμο.

Τη δράση υλοποίησε η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, κα Φωτιάδου Ελένη.

Συμβόλαιο εξοικονόμησης ενέργειας-Δ2 Τάξη

Η παρακολούθηση ενός βίντεο με θέμα το φαινόμενο του θερμοκηπίου στάθηκε η αρχή της συζήτησης για την προστασία του περιβάλλοντος και τη μείωση του ενεργειακού μας αποτυπώματος στη φύση. Οι μαθητές εκφράστηκαν ζωγραφίζοντας.

Η συνέχεια δόθηκε με τις μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν στην τάξη με εξειδικευμένα όργανα μέτρησης . Μελετήσαμε τα αποτελέσματα, προβληματιστήκαμε και καταλήξαμε σε συγκεκριμένες πρακτικές ορθής κατανάλωσης τόσο της ηλεκτρικής ενέργειας όσο και του νερού. Συντάξαμε, λοιπόν, το συμβόλαιό μας και το υπογράψαμε δεσμευόμενοι να το εφαρμόζουμε καθημερινά στο σχολείο. Επιπλέον, συμφωνήσαμε να ορίζονται σε εβδομαδιαία βάση δύο μαθητές ως ενεργειακοί επιθεωρητές της τάξης.

Συμβόλαιο εξοικονόμησης ενέργειας-Α΄τάξη

Στα πλαίσια του προγράμματος «Το σχολείο μου προστατεύει το κλίμα» στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας, το 18ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου, πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις στις αίθουσες διδασκαλίας του κτιρίου από την ομάδα εκπαιδευτικών που ήταν υπεύθυνη για τη χρήση των οργάνων. Σκοπός όλων των μετρήσεων ήταν η ακριβής αποτύπωση-καταγραφή τόσο του επαρκούς/ανεπαρκούς φωτός, όσο και των επιπέδων διοξειδίου του άνθρακα στην αίθουσα διδασκαλίας στις πραγματικές συνθήκες. Τα εξειδικευμένα όργανα τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ήταν το φωτόμετρο και ο ηλεκτρονικός μετρητής διοξειδίου του άνθρακα. Το πρώτο καταγράφει τα επίπεδα φωτός που υπάρχουν σε μια αίθουσα σε LUX και το δεύτερο τα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα ενός χώρου, ώστε να κριθεί η ποιότητα του αέρα, καλή, μέτρια ή κακή.

Στη δική μας τάξη, την Α΄, αρχικά έγινε μια εισαγωγή από τους εκπαιδευτικούς ως προς τα κατάλληλα LUX φωτός (900 LUX) που πρέπει να υπάρχουν, ώστε να βλέπουμε καλά και να εξοικονομούμε παράλληλα και ενέργεια. Αφού λύθηκαν και οι απορίες των μικρών μαθητών μας, έγιναν αρκετές μετρήσεις σε διαφορετικές κάθε φορά συνθήκες. Για παράδειγμα, την 1η φορά κλείσαμε τις κουρτίνες των παραθύρων αλλά και όλες τις σειρές των φώτων. Τη 2η φορά κλείσαμε τις κουρτίνες αλλά ανοίξαμε τη μία σειρά φώτων, την 3η φορά ανοίξαμε όλες τις κουρτίνες αλλά αφήσαμε τα φώτα κλειστά κ.ο.κ. Μετά από πολλές μετρήσεις και καταγραφές καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως ο ιδανικός φωτισμός στη δική μας αίθουσα, λαμβάνοντας υπόψη σαφώς το μέγεθος και τη θέση της σε σχέση με το κτίριο και τον προσανατολισμό, είναι να είναι έχουμε ανοιχτές τις κουρτίνες και τη μία σειρά φώτων όταν ο καιρός είναι ηλιόλουστος και ανοικτές τις κουρτίνες και όλα τα φώτα όταν ο καιρός είναι συννεφιασμένος. Οι μαθητές έδειξαν να αντιλαμβάνονται όλα όσα τους εξήγησαν οι εκπαιδευτικοί και μάλιστα συμμετείχαν και στις συζητήσεις για το αν βλέπουμε καλά ή όχι στις διαφορετικές συνθήκες που προηγήθηκαν.

Κατόπιν έγινε η καταμέτρηση του ποσοστού διοξειδίου του άνθρακα της τάξης μας. Το μέγεθός της έπαιξε καθοριστικό ρόλο. Αφού και πάλι η υπεύθυνη ομάδα εξήγησε στα παιδιά τι επρόκειτο να συμβεί και ποιες είναι οι αιτίες-παράγοντες που επηρεάζουν τα επίπεδα διοξειδίου, πραγματοποιήθηκαν αρκετές μετρήσεις. Το ιδανικό ποσοστό διοξειδίου του άνθρακα είναι το 1.000. Στην τάξη μας παρόλο που τα παράθυρα ήταν όλα ανοικτά από την έναρξη των μαθημάτων τις πρώτες πρωινές ώρες, το ποσοστό διοξειδίου του άνθρακα ήταν υψηλό και είχαμε ένδειξη 1.400. Όταν κλείσαμε όλα τα παράθυρα το ποσοστό αυξήθηκε κατακόρυφα χαρακτηρίζοντας την ποιότητα του αέρα αρκετά κακή. Στην τελευταία μέτρηση ανοίξαμε όλα τα παράθυρα, βγήκαν όλοι οι μαθητές έξω και εντός της τάξης έμειναν μόνο 5 εκπαιδευτικοί. Το ποσοστό διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκε σε σημαντικό βαθμό 841. Η τιμή του μάλιστα μας εξέπληξε όλους πόσο μάλλον τα παιδιά. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα λοιπόν, πως ακόμη και όταν η αίθουσα αερίζεται, τα παράθυρα είναι ανοικτά και το οξυγόνο θεωρητικά αυξάνεται, ο μεγάλος αριθμός των ατόμων που βρίσκονται στην τάξη σε συνδυασμό με τις συζητήσεις και ομιλίες τους, οδηγεί στην αύξηση του διοξειδίου του άνθρακα και στην κακή ποιότητα του αέρα.

Τέλος, έγινε συζήτηση στην τάξη και για τις ηλεκτρικές συσκευές που χρησιμοποιούμε καθημερινά τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο. Όλα τα παιδιά αν και παραδέχτηκαν πως κάποιες φορές ξεχνούν να κλείσουν κάποια συσκευή ή τα φώτα όταν εγκαταλείπουν έναν χώρο, συμφώνησαν πως το σωστό είναι να προσπαθούμε να εξοικονομήσουμε με κάθε τρόπο ενέργεια.

Έχοντας ως έναυσμα λοιπόν όλες αυτές τις μετρήσεις και τις συζητήσεις, διατυπώσαμε το συμβόλαιο εξοικονόμησης ενέργειας της τάξης μας. Όλες οι προτάσεις και συμβουλές ανήκουν στους μικρούς μας μαθητές οι οποίοι με ιδιαίτερο ζήλο, όρεξη και προθυμία το δημιούργησαν και το έκαναν «κτήμα» τους.

Συμβόλαιο εξοικονόμησης ενέργειας στο σχολείο-Γ΄τάξη

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ Τάξης δεσμεύτηκαν να προστατεύσουν το κλίμα εξοικονομώντας ενέργεια στο σχολείο. Έτσι, υπέγραψαν το παρακάτω συμβόλαιο.

Συμβόλαιο εξοικονόμησης ηλεκτρικής ενέργειας στο σχολείο-Ε΄τάξη

Είναι το κλίμα στο χέρι μας;

Οι πάγοι έχουν αρχίσει να λιώνουν, φυτά και ζώα εξαφανίζονται. Η στάθμη της θάλασσας ανεβαίνει. Σπίτια και υποδομές καταστρέφονται. Η ψυχική υγεία των ανθρώπων απειλείται. Ακραία καιρικά φαινόμενα συμβαίνουν όλο και πιο συχνά. Άνθρωποι πνίγονται από τις πλημμύρες ή καίγονται από τις πυρκαγιές. Το νερό μολύνεται, πολλαπλασιάζονται τα κουνούπια, οι αρρώστιες εξαπλώνονται. Τα δάση καίγονται. Η γη άρχισε να ερημώνεται. Το διοξείδιο του άνθρακα αυξάνεται στην ατμόσφαιρα. Μειώνεται η αξία των τροφίμων, μειώνεται η γεωργική σοδειά. Σε κάποιες χώρες κι άλλα παιδιά θα πεινάσουν και κάποια θα πεθάνουν από την πείνα. Προβληματιστήκαμε αρκετά. Συνδέεται το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής με την ενεργειακή κατανάλωση; Τι μπορούμε να κάνουμε στην τάξη μας, ώστε να μειώσουμε το δικό μας ενεργειακό αποτύπωμα και να συμβάλλουμε στη μείωση του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής; Αποφασίσαμε ότι πρέπει να περάσουμε σε δράση, γιατί η απάθεια δε βοηθά. Συζητώντας, καταλήξαμε σε κάποιες υπεύθυνες πρακτικές τις οποίες εμείς οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄τάξης δεσμευτήκαμε να υιοθετήσουμε. Γι΄αυτό υπογράψαμε το δικό μας συμβόλαιο εξοικονόμησης ηλεκτρικής ενέργειας στο πλαίσιο της τάξης μας και ορίσαμε υπεύθυνους ανά εβδομάδα οι οποίοι θα επιβλέπουν την τήρησή του τόσο κατά τη διάρκεια της πρωινής λειτουργίας του κύκλου όσο και κατά το ολοήμερο, μιας και η τάξη μας φιλοξενεί τους μαθητές και τις μαθήτριες ενός τμήματος του ολοημέρου.

Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι όλες οι πρακτικές εξαρτώνται τελικά από το χέρι μας. Σβήνουμε τα φώτα, τραβάμε τις κουρτίνες, κλείνουμε, τον προτζέκτορα, βάζουμε σε αναστολή λειτουργίας τον υπολογιστή. Τόσο απλά! Τελικά, το κλίμα είναι και στο χέρι μας!

Συμβόλαιο εξοικονόμησης ηλεκτρικής ενέργειας

2 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου-Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού

Υπεύθυνο για το υλικό εορτασμού για την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου το 2021 είναι το τμήμα των ΗΠΑ. Το μήνυμα γράφτηκε από την Αμερικανίδα ποιήτρια Margarita Engle και η αφίσα φιλοτεχνήθηκε από τον εικονογράφο και συγγραφέα Roger Mello. Ο Roger Mello, σχεδίασε στα ελληνικά κάποιες από τις χειρογραφές που αποτελούν μέρος του εικαστικού.

Η συγγραφέας Λότη Πέτροβιτς μετέφρασε το μήνυμα στα ελληνικά. Το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού εκτύπωσε και διένειμε την αφίσα.

Όταν διαβάζουμε, το μυαλό μας βγάζει φτερά.
Όταν γράφουμε, τα δάχτυλά μας τραγουδούν.

Οι λέξεις είναι ήχοι από τύμπανα και φλάουτα στη σελίδα,
καλλίφωνα πουλιά που πετούν ψηλά, ελέφαντες που σαλπίζουν,
ποτάμια που κυλούν, καταρράκτες που ξεχύνονται,
πεταλούδες που στροβιλίζονται
ψηλά στον αέρα!

Οι λέξεις μας καλούν να χορέψουμε-ρυθμούς, στίχους,
χτυποκάρδια, παλιές ιστορίες και νέες,
φανταστικές και αληθινές.

Είτε είσαι στο σπίτι ασφαλής
ή τρέχεις να περάσεις τα σύνορα για μια άλλη χώρα
και μια ξένη γλώσσα, οι ιστορίες και τα μηνύματα
σου ανήκουν.

Όταν μοιραζόμαστε λέξεις, οι φωνές μας
γίνονται η μουσική του μέλλοντος,
ειρήνη, χαρά και φιλία,
μια μελωδία
ελπίδας.

Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο. Είναι μια  εισαγωγή στον αυτισμό που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των νέων μη αυτιστικών ακροατών, στην τόνωση της κατανόησης και αποδοχής στις μελλοντικές γενιές.

Βίντεο για τον αυτισμό 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄τάξης παρουσιάζουν τα βιβλία που διάβασαν:

 

 

Διαδικτυακή γιορτή για την 25η Μαρτίου

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ2΄τάξης παρουσίασαν σήμερα Δευτέρα 29 Μαρτίου τη γιορτή που ετοίμασαν με τον δάσκαλό τους, Στόικο Γεώργιο, στους μαθητές και τις μαθήτριες των Ε και Στ1 τάξεων. Η εκδήλωση ξεκίνησε με έναν σύντομο χαιρετισμό από τη Διευθύντρια του Σχολείου, Σαρρούδη Ιωάννα, και τον εκπαιδευτικό της Τάξης, Στόικο Γεώργιο. Άξονας της γιορτής ήταν οι “Ελεύθεροι Πολιορκημένοι”, ένα από τα κορυφαία έργα του Διονύσιου Σολωμού. Θέμα του είναι ο ηρωικός αγώνας των Μεσολογγιτών κατά τη δεύτερη πολιορκία του Μεσολογγίου (1825-1826), ως την έξοδο την παραμονή των Βαϊων.

Η γιορτή έκλεισε με την απαγγελία ποιήματος που έγραψε ο Λεύκαρος Γεώργιος, μαθητής της Στ2 τάξης.

«ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ»

Όταν ο Ρήγας έφτιαχνε την Χάρτα,

άναβε η φωτιά στην Άρτα.

Σφίξε τα δόντια Νικήτα, σφάζεις Τούρκους,

Ανδρούτσο κυλίσου μέσα στους βούρκους.

Λεωνίδα φώναξε τον Παλαιολόγο,

ο Θεός έδωσε στον Κολοκοτρώνη τον λόγο.

Πάει μαζί τους ο Μαρμαρωμένος,

Τον κοιτάει ο Υψηλάντης σαστισμένος.

Τον πιάνει ο Διάκος τον ξεμαρμαρώνει

Μα η Μπουμπουλίνα τον μαλώνει.

Δεν είναι ακόμα για το γιαταγάνι

ήρθε η ώρα του Μακρυγιάννη.

Καραϊσκάκη πες μας τον σύμβουλο σου

Πετρόμπεη έλα για το καλό σου.

Κανάρη άναψε το φυτίλι

ήρθε στον τούρκο ο ουρανός σφοντύλι.

Πετά τα ράσα ώρε Παπαφλέσσα

πριν κινήσει ο Γύφτος για μέσα.

Ψηλά τον Χριστό, ψηλά τον Σταυρό

πολλά τα έξοδα, έχει η Μαντώ.

Τελειώσαμε τώρα, πέρασε η ώρα

Ήρθε από την Ίστρια να σώσει τη χώρα.

 

και με πολλά χειροκροτήματα από το κοινό.

Συγχαρητήρια στους μαθητές, τις μαθήτριες και στον δάσκαλό τους για την όμορφη γιορτή που μας προσέφεραν.

Από τη Διεύθυνση