28η Οκτωβρίου

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία 28η Οκτωβρίου | , στις 25-10-2024

IMG 20241025 090945 6522Την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, μια ένδοξη σελίδα της ελληνικής ιστορίας, τη γιορτάσαμε και φέτος, αποδίδοντας την τιμή στους ήρωες που πολέμησαν για την ελευθερία της πατρίδας μας. Μέσα από βιβλία και ψηφιακό υλικό, μιλήσαμε για τον αγώνα των Ελλήνων απέναντι στους κατακτητές, το υπέρμετρο θάρρος τους, τον πατριωτισμό τους, την αυτοθυσία τους!

20241023 151129

Το ιστορικό «Όχι» του ελληνικού λαού, μια λέξη μικρή και αποφασιστική, που έκρυβε μέσα της όλο το πάθος για ελευθερία, για εθνική ενότητα και αντίσταση απέναντι στον φασισμό, όπως και η πολεμική κραυγή “αέρα”, αποτυπώθηκαν στα έργα μας!

20241023 151151 20241023 151200

Ο Ανδρέας και η Κατερίνα παρουσίασαν στην ολομέλεια δύο παραμύθια τα οποία έγιναν αφορμή για συζήτηση. 20241025 073648 20241025 073743 20241025 073701 20241025 085146

20241023 152717Με αφορμή το μια παράσταση κουκλοθεάτρου με τίτλο ”το κανόνι της Ειρήνης”, έγινε λόγος για20241024 152732 το πολύτιμο και πολυπόθητο αγαθό της “ειρήνης”, που εμείς σήμερα έχουμε τη χαρά να απολαμβάνουμε. Και αυτό ήταν το μήνυμα, που θέλαν τα παιδιά να δώσουν στους μεγάλους, το οποίο αποτυπώθηκε στις αφίσες που έφτιαξαν.

20241025 100759 20241025 100811 Tέλος αντέγραψαν λέξεις που έχουν σχέση με την 28η Οκτωβρίου σε συννεφάκια που πλαισίωναν το περιστέρι τους.20241023 151104

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2024

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού | , στις 21-10-2024

Untitled design 1 2 1080x630 1

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2024

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού της ΕΕ στοχεύει στην ενσωμάτωση της κωδικοποίησης, της υπολογιστικής σκέψης και του ψηφιακού γραμματισμού  κυρίως σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα από μικρές ηλικίες.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού έχει:

• Στόχο να προωθήσει τη δημιουργικότητα, την επίλυση προβλημάτων και τη συνεργασία μέσω του προγραμματισμού και άλλων δραστηριοτήτων του τομέα της τεχνολογίας.
• Όραμα να βοηθήσει όλο και περισσότερους νέους να εξοικειωθούν με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού και της υπολογιστικής σκέψης, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

Όπως αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην επίσημη ιστοσελίδα της σχετικά με την σημασία του προγραμματισμού:

“Η εκμάθηση προγραμματισμού ενισχύει τη δημιουργικότητα, διδάσκει στους ανθρώπους να συνεργάζονται πέρα από τα φυσικά και γεωγραφικά όρια αλλά και να επικοινωνούν σε μια παγκόσμια γλώσσα. Αποδεικνύει ότι τεχνολογία είναι μέρος της καθημερινότητάς μας.”

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού με τον κωδικό: cw24-Svrcg και τη δράση

🐝🌺“ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΛΙΣΣΑ ΣΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ”🐝🌷

1ο μέρος της δραστηριότητας: Εξοικείωση με τις μελισσούλες BeeΒot

”Αγώνας δρόμου” 4 μελισσούλες παίρνουν θέση στο σημείο της εκίνησης. Ποιά θα φτάσει πρώτη στα δέντρα όπου έχουν την κυψέλη τους. Τα προνήπια ρίχνουν το ζάρι με τη σειρά και προγραμματίζουν τη μέλισσα προκειμένου να προχωρήσει. 20241016 165608

”Βοήθησέ με να πάω…” Οι μελισσούλες παίρνουν θέση στην εκκίνηση και τα νήπια χωρίζονται σε ομάδες και τις βοηθούν να φτάσουν στον στόχο τους. Χρησιμοποιούν  αρχικά βελάκια για να ορίσουν τη διαδρομή και μετά τις προγραμματίζουν.

20241016 165955

2ο μέρος της δραστηριότητας: Αποκωδικοποίηση του χάρτη.
”Βρες το μυστικό λουλούδι”
Τ20241017 122423 1α παιδιά πρέπει να αποκωδικοποιήσουν το χάρτη (αποκωδικοποίση pixel art) και να αποκαλύψουν το λουλούδι που πρέπει να επισκεφθεί η μελισσούλα BeeBot για να βρει το καλύτερο μελάκι! Παίρνουν μερικούς μυστικούς χάρτες με τετράγωνα. Πρέπει να γεμίσουν τα τετράγωνα με χρώματα σύμφωνα με τους αριθμούς και να βρουν τα κρυμμένα λουλούδια. Έπειτα βάζουν τους χάρτες σε ένα καλάθι.
20241016 1721093ο μέρος της δραστηριότητας: Παιχνίδι
”Στείλε τη μέλισσα στο σωστό λουλούδι”
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες, διαλέγουν ένα από τα λουλούδια που έχουν αποκωδικοποιήσει και προγραμματίζουν τη μελισσούλα ώστε  να τη στείλουν στο λουλουδάκι του κήπου με το πιο γλυκό μέλι!
20241016 172224
🌹🐝🌺💐🌹🐝🥀🌺🌷🐝🪷🌸

4 Oκτωβρίου – Παγκόσμια ημέρα των ζώων

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Θεματικές ενότητες | , στις 05-10-2024

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων είναι διεθνής ημέρα δράσης για τα δικαιώματα των ζώων και την καλή διαβίωση. Γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 4 Οκτωβρίου, η ημέρα γιορτής του Φραγκίσκου της Ασίζης, προστάτης άγιος των ζώων.

20241003 144130 Στο νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε για την ανάγκη προστασίας των ζώων και κυρίως των αδέσποτων, που βλέπουν τα παιδιά καθημερινά γύρω τους.

20241004 130730

 

 

 

 

 

 

Συζητήσαμε και φανταστήκαμε τι χρειάζονται τα ζώα για να είναι χαρούμενα. Έτσι δημιουργήσαμε μία αφίσα, την οποία αναρτήσαμε έξω από την τάξη προκειμένου να ενημερωθούν και οι γονείς.

Η μέρα αυτή αποτέλεσε την αφορμή για να δημιουργήσουμε το παρουσιολόγιο της τάξης. 25 σκυλάκια Δαλματίας κάθε πρωί ταϊζονται από τα παιδιά με ένα κόκκαλο που έχει το όνομά τους.

20241008 160513 1

Το ολοήμερο τμήμα δημιούργησε ζωάκια με σχήματα.

20241004 130809

 

Ο παππούς και η γιαγιά

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Θεματικές ενότητες | , στις 02-10-2024

20241002 141252Παππούς και γιαγιά, πρόσωπα πολύ σημαντικά στη ζωή ενός παιδιού…

Για τον λόγο αυτό η 1η Οκτωβρίου είναι αφιερωμένη σ΄αυτούς. Τα παιδιά μίλησαν για τις γιαγιάδες και τους παππούδες τους μοιράστηκαν  στην παρεούλα τις όμορφες στιγμές και τις αγαπημένες συνήθειες που έχουν μαζί τους…20241002 14132220241002 141348

…παίζουμε με τον παππού

…μου δίνουν ζελεδάκια

…η γιαγιά φτιάχνει πίτες και μπισκότα

…δίνω τα χάπια στην γιαγιά και τη βοηθάω να ξαπλώσει

…βάζουν νερό στην πισίνα και κολυμπάω

…με τη γιαγιά φτιάχνω βιβλία

…κοιμάμαι στο σπίτι τους μερικές φορές

…με αφήνουν να παίζω

…φτιάχνω τσάι στη γιαγιά και πίνουμε στα ψέματα

20241002 141411 20241002 141436

 

 

Με το κατάλληλο εποπτικό υλικό αντιληφθήκαμε την σπουδαιότητα του ρόλου της γιαγιάς και του παππού στη ζωή μας που αξίζουν την αγάπη και τον σεβασμό μας…

https://biteable.com/watch/ accountant-ad-copy-2695517

(Τι κάνω με τη γιαγιά και τον παππού μου;), βίντεο

20241002 141540 20241002 141505 20241002 141633

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σχήματα

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Σχήματα | , στις 01-10-2024

20241002 140736

 

Τα σχήματα είναι μια αγαπημένη θεματική ενότητα για τα παιδιά! Αρέσουν πολύ στους μικρούς μας μαθητές γιατί τα συναντάμε παντού γύρω μας!

20241027 101834 Γνωρίσαμε τα γεωμετρικά σχήματα μέσα από διάφορα μουσικοκινητικά και διαδραστικά παιχνίδια, κατασκευές, φύλλα εργασίας, παραμύθια, βίντεο, τραγούδια και άλλες δραστηριότητες.

Κάναμε ομαδοποιήσεις.20241027 101806

 

 

 

 

20241027 101846Διαβάσαμε την ιστορία του Τίτο του κλόουν που έχασε την στρογγυλή του μύτη και παίξαμε με το σχήμα των αντικειμένων.

20241027 101338

20241027 101317

Δημιουργήσαμε και τη σχηματούπολη όπου ζουν και διασκεδάζουν τα σχηματοανθρωπάκια. 20241017 073911

20241017 073849

ΧΡΩΜΑΤΑ ΠΑΝΤΟΥ…

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Θεματικές ενότητες | , στις 29-09-2024

20241002 140558Η τάξη μας γέμισε με χρώματα. Μιλήσαμε για τα βασικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, μπλε) και πού μπορούμε να τα βρούμε στη φύση. Οι pico pico μας έδωσαν κάποιες πληροφορίες για τα χρώματα.

Διαβάσαμε το βιβλίο ΄΄Η  Τελεία΄΄στο οποίο η Λία νομίζει πως δεν μπορεί να ζωγραφίσει. Η δασκάλα της όμως έχει άλλη γνώμη και τότε…

Τα παιδιά δημιούργησαν τους δικούς τους πίνακες με τελείες χρωματιστές.20241002 140634 20241002 140629 20241002 140622

 

 

 

 

 

Παίξαμε αντικειμενοθέατρο: Τα πινέλα κούκλες ανέλαβαν να μάθουν στα παιδιά τα συμπληρωματικά χρώματα. (το κίτρινο και το μπλε ανακαλύπτουν το πράσινο),  (το κόκκινο και το κίτρινο ανακαλύπτουν το πορτοκαλί), (το μπλε και το κόκκινο ανακαλύπτουν το μοβ). 20241003 072737

20241002 141032 20241002 141008

20241002 140924 Μιλήσαμε για τα θερμά και ψυχρά χρώματα και κάναμε δοκιμές βάζοντας λίγο  άσπρο ή μαύρο σε κάθε χρώμα.20241003 072815 20241003 072804

 

 

 

 

 

Screenshot 20240919 220921 Google

 

 

Παίξαμε παιχνίδια: Η μάγισσα Παρδάλω φτιάχνει καπέλα παρδαλά και παίρνει τα χρώματα από διάφορα αντικείμενα. Τα παιδιά τη βοήθησαν φέρνοντάς της το αντικείμενο που είχε το χρώμα που της έλειπε. Έπειτα με τη βοήθεια ενός ζαριού με χρώματα, τα παιδιά ζωγράφισαν το καπέλο της μάγισσας.

20241002 140859

Δημιουργήσαμε πίνακες: Τα παιδιά Παρατήρησαν τους πίνακες του Καντίνσκι και του Μιρό και είδαν τα χρώματα που χρησιμοποιούν.   Δύο πίνακές τους, έγιναν η έμπνευση για να δημιουργήσουν τα δικά τους έργα.

20241002 140522 20241002 140536 20241002 140551

Το όνομά μου είναι…

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Θεματικές ενότητες | , στις 20-09-2024

Αρχή της χρονιάς στο Νηπιαγωγείο και μία από τις πρώτες μας θεματικές προσεγγίσεις είναι το όνομά μας, το κυριότερο και χαρακτηριστικό γνώρισμα του εαυτού μας.  Είναι η πρώτη λέξη που θέλει να διαβάσει και να γράψει ένα παιδί.

20241002 140707 20241002 140700 20241002 140649Γράψαμε και συνθέσαμε το όνομά μας, μετρήσαμε τα γράμματα και βρήκαμε ποιος έχει μεγαλύτερο όνομα…

20240927 111847 20240927 111835

Παίξαμε παιχνίδια όπως ΄΄ η δεξιά μου θέση΄΄, ΄΄η αράχνη΄΄, ΄΄πιάνω την μπάλα και λέω το όνομά μου΄΄

20240927 090309

Δημιουργήσουμε το παρουσιολόγιο της τάξης.

25 σκυλάκια Δαλματίας κάθε πρωί ταϊζονται από τα παιδιά με ένα κόκκαλο που έχει το όνομά τους.

20241008 160513 1 20241010 080616 Μερικές εβδομάδες αργότερα και όταν τα παιδιά αναγνωρίζουν το όνομά τους , το παρουσιολόγιο γίνεται στο χαρτί, τα προνήπια πατώντας στις τελείες ενώ τα νήπια μαθαίνουν να γράφουν το όνομά τους με μικρά γράμματα. 20241015 080139 20241015 080226 20241015 080212

 

Ρουτίνες του νηπιαγωγείου

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 17-09-2024

routines 324Οι ρουτίνες, αφορούν το πρόγραμμα που ακολουθούν καθημερινά τα νήπια. Αναλυτικότερα, για να κατανοήσει κάποιος πως ακριβώς λειτουργούν και περί τίνος πρόκειται, είναι σημαντικό να γνωρίζει πως είναι διαμορφωμένη μια τάξη προσχολικής αγωγής. Στο νηπιαγωγείο, υπάρχουν οι «γωνιές»οι γωνιές είναι σημεία της τάξης που έχουν συγκεκριμένο σκοπό και όταν ο μαθητής απασχολείται σε αυτές έχει έναν ρόλο. Σκοπός τους είναι να αναπαραστήσουν την πραγματική ζωή στην κοινωνία και να βοηθήσουν τα νήπια να κινηθούν αυτόνομα στον χώρο γνωρίζοντας πως μπορούν να απασχοληθούν σε κάθε γωνιά. Κατά αυτόν τον τρόπο υπάρχει η γωνιά του μανάβικου, το μαγαζάκι, η γωνιά της βιβλιοθήκης, της παρεούλας, του ελεύθερου παιχνιδιού κ.ο.κ.

Η γωνιά της παρεούλας, είναι ο χώρος όπου η τάξη συγκεντρώνεται μαζί με τη νηπιαγωγό και δρομολογούν καθημερινά θέματα. Οι ρουτίνες του νηπιαγωγείου, συνήθως, ξεκινούν εκεί και αφορούν στον προσδιορισμό της ημέρας, του μήνα, του έτους, του καιρού, της εποχής, τη ομαδική συζήτηση, τον καταμερισμό των εργασιών ώστε να διατηρηθεί η τάξη καθαρή και την υπενθύμιση των κανόνων με σκοπό τη δημοκρατική συνύπαρξη όλων στο σχολικό συγκείμενο.

Οι ρουτίνες, αποτελούν τη βάση για την καλλιέργεια σημαντικών δεξιοτήτων στην εξέλιξη του παιδιού, εφόσον σχετίζονται στενά με την εκμάθηση καλών πρακτικών ώστε το ίδιο να γνωρίζει πως αναμένεται να πράξει ανά περίπτωση, τι να περιμένει στο καθημερινό του πρόγραμμα και του προσδίδουν την σιγουριά, την ασφάλεια και το συναίσθημα του «ανήκειν». Τα νήπια κατά αυτόν τον τρόπο νιώθουν αυτοπεποίθηση, άνεση και οικειότητα να αλληλοεπιδράσουν ολιστικά με το περιβάλλον τους και να μάθουν απαλλαγμένα από το όποιο άγχος μπορεί να βιώνουν, μακριά από το οικείο περιβάλλον του σπιτιού τους.

Είναι βαρύνουσας σημασίας το παιδί να γνωρίζει «τι το περιμένει» φτάνοντας στη τάξη αλλά και τι αναμένεται να κάνει το ίδιο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Κατά την άφιξη του πρωί, 20241010 080616 20241008 160513 1θα τοποθετήσει τα προσωπικά του αντικείμενα κάπου που συνήθως φέρει το όνομα του, είτε κρεμάστρα είτε ντουλαπάκι, θα παίξει ελεύθερα έως ότου προσέλθουν οι συμμαθητές του, θα μαζευτούν μαζί με την εκπαιδευτικό στη παρεούλα, θα πουν όλοι μαζί την καλημέρα τους, 20241015 080251τα νέα τους, θα σχολιάσουν τον καιρό, την ημέρα και θα σχεδιάσουν από κοινού τις δραστηριότητες βάση του θέματος της εκάστοτε εβδομάδας, έπειτα τα παιδιά γνωρίζουν ότι θα πλένουν τα χέρια τους και θα φάνε το πρωινό τους, ακολουθεί το διάλλειμα και επαναλαμβάνουν κατά την επιστροφή τους στη τάξη το πλύσιμο των χεριών τους και την χρήση τουαλέτας ώστε να ξεκινήσουν τις οργανωμένες δραστηριότητες. Αυτή η αλληλουχία έχει διττή αξία και σημασία  για τα παιδιά.

Αρχικά, μέσα από τις ρουτίνες επιτυγχάνεται η γνωστική τους ανάπτυξη, οξύνεται η αντίληψη του χρόνου και του χώρου και μαθαίνουν να συνδέουν τις εποχές με γεγονότα που τις χαρακτηρίζουν. Εν συνεχεία, αναπτύσσουν την αυτοαντίληψη τους, κάνοντας σημαντικά βήματα κοινωνικοποίησης αφήνοντας σταδιακά πίσω τον εγωκεντρισμό που χαρακτηρίζει τα παιδιά του συγκεκριμένου αναπτυξιακού σταδίου. Ένα φοβισμένο παιδί, κλίνεται στον εαυτό του, προσπαθώντας να προστατευτεί. Οι ρουτίνες είναι το μέσο για το πέρασμα από τον «φόβο» του αγνώστου στην «ασφάλεια» του νέου.

Μαρία Βαρσαμά (Δρ. Ειδικής Αγωγής και Φυσικών Επιστημών)

1η μέρα στο νηπιαγωγείο

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 12-09-2024

20240912 073256Πρώτη μέρα για τους μικρούς μας μαθητές με αγωνία, γέλια και πολύ παιχνίδι. Βγάλαμε φωτογραφίες, ζωγραφίσαμε, χορέψαμε. Και επειδή η μέρα αυτή είναι πολύ σημαντική για τα παιδιά, η αποχώρησή τους συνοδεύτηκε από ένα δωράκι. 20240912 073142

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αγιασμός

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 08-09-2024

αρχείο λήψης

 

 

Η νέα σχολική χρονιά 2024 -2025 ξεκινά με τον αγιασμό, την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου και ώρα 10.00 π.μ. στην αυλή του νηπιαγωγείου μας.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς