Η σχολική χρονιά 2023 – 2024 έφτασε στο τέλος της και οι μικροί μας μαθητές πήραν τις εργασίες και τις καλλιτεχνικές δημιουργίες τους.
Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 14-06-2024
Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 04-06-2024
Τα λουλούδια που συμβολίζουν τη νεότητα, την ομορφιά και την ευχαρίστηση αποτελούν έμπνευση για τους ανθρώπους, που δημιούργησαν πολλούς μύθους και συμβολισμούς. Δύο από αυτούς, τον μύθο του γιασεμιού που διαδραματίζεται στην μακρινή Κίνα και τον μύθο του ηλιοτρόπιου από τους Ινδιάνους, παρουσίασαν τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας στην καλοκαιρινή γιορτή που ετοιμάσαμε.
Στο τέλος έγινε και η αποφοίτηση των παιδιών που πηγαίνουν στο Δημοτικό.
Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Παραμύθια (πολιτιστικά προγράμματα) | , στις 02-06-2024
Η παρουσία του λύκου στα παραμύθια είναι παλιά και οικεία. Ο ρόλος του ως ο κακός, δίνει τη δυνατότητα στους ήρωες του παραμυθιού να τον νικήσουν, είναι το εμπόδιο που πρέπει να ξεπεραστεί για να έρθει η κάθαρση. Τα τελευταία χρόνια βέβαια υπάρχει μια στροφή σε αυτό το στερεότυπο. Ο λύκος εμφανίζεται τρυφερός, ευαίσθητος, χορτοφάγος, αδικημένος κ.ο.κ.
Οι μικροί μας μαθητές στα πλαίσια της δραστηριότητας ”Το αστέρι της εβδομάδας” φιλοξένησαν τον λύκο Μιμίκο στο σπίτι τους, διάβασαν παραμύθια στα οποία πρωταγωνιστεί και τα παρουσίασαν στην ολομέλεια.
Η Ζαχαρένια μας παρουσίασε το γνωστό παραμύθι ΄΄Ο Λύκος και τα 7 κατσικάκια΄΄ σε μια πιο μοντέρνα απόδοση, στην οποία όμως η μαμά κατσίκα μπόρεσε να σώσει τα παιδιά της.
Ο Ανδρέας και η Ειρήνη παρουσίασαν τα ΄΄3 μικρά γουρουνάκια΄΄
Ο Λύκος αν και ποιό δυνατός, δεν μπόρεσε να ξεγελάσει στο τέλος τα γουρουνάκια.
Οι ρόλοι αντιστρέφονται στο παραμύθι που παρουσίασε ο Εκλοάν. ΄΄Τα τρία μικρά λυκάκια΄΄είναι αυτά που τρέμουν τον Ρούνι, το ύπουλο κακό γουρούνι.
Η Αναστασία μας είπε την ιστορία ΄΄Ο Πέτρος και του Λύκος΄΄ στην οποία το γενναίο αγόρι κατάφερε να αιχμαλωτίσει τον λύκο που έφερνε πανικό ενώ ο Στέφανος μας διηγήθηκε την ιστορία του πράσινου λύκου, μια ιστορία για την διαφορετικότητα.
Η Εβελίνα μας παρουσίασε πως είναι ΄΄Τα Χριστούγεννα του λύκου Ζαχαρία΄΄ και η Μαρκέλλα μέσα από το βιβλίο ΄΄Ο λύκος Ζαχαρίας μαθαίνει τα συναισθήματα΄΄ μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε κι εμείς για τα συναισθήματά μας.
Στο παραμύθι που παρουσίασε ο Γιώργος ΄΄Ο καλόκαρδος λύκος΄΄ κόντεψε να πεθάνει από την πείνα αφού λυπόταν και άφηνε να φύγουν όσα είχε στον κατάλογο που του είχε δώσει ο πατέρας του. Ευτυχώς ένας Γίγαντας έδωσε τη λύση…
Η Άρτεμις με ΄΄Το γεύμα των λύκων΄΄ μας έμαθε πόσο καλός μάγειρας ήταν το γουρουνάκι που κέρδισε την εκτίμηση της οικογένειας των λύκων.
΄΄ Η Κοκκινοσκουφίτσα και ο τελευταίος λύκος΄΄ είναι η ιστορία που αφηγήθηκε ο Λεωνίδας στην οποία η Κοκκινοσκουφίτσα όχι μόνο δεν κινδυνεύει από τον λύκο, αλλά έπρεπε μαζί με τους συμμαθητές της να τον προστατέψουν.
Η Σοφία μας διηγήθηκε την ιστορία του λύκου που πηγαίνει σε όλα τα γνωστά παραμύθια προκειμένου να μαζέψει τα υλικά που χρειάζεται για να μαγειρέψει. ΄΄Ο λύκος Ζαχαρίας στη χώρα των παραμυθιών΄΄.
Γλυκές συνταγές μαγειρεύει και ΄΄Ένας πολύ γλυκός λύκος΄΄ ένα υπέροχο παραμύθι που μας παρουσίασε η Αλεξία.
Τη χώρα των παραμυθιών επισκέπτεται και ο λύκος που μας παρουσίασε ο ‘Αγγελος. ΄΄Ο λύκος ξαναγύρισε΄΄ δεν ήθελε όμως να κάνει κακό.
Ο Ιωσήφ μας μίλησε για τον λύκο που ήθελε να γίνει ΄΄Ο αρχηγός του δάσους΄΄
΄΄Ο λύκος Ζαχαρίας πήγε στο Διάστημα΄΄ και ο Νικόλας μας αφηγήθηκε τι είδε εκεί.
Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 24-04-2024
Σήμερα το απόγευμα πραγματοποιήθηκε συνάντηση- συζήτηση με τους γονείς του Νηπιαγωγείου μας με θέμα ”Αυτονομία και όρια – σύμμαχος για το δημοτικό” από την ψυχολόγο του κέντρου Άρηξις.
Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Πάσχα | , στις 20-04-2024
Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία εργαστήρια δεξιοτήτων | , στις 07-04-2024
Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία.
Τίτλος: “STEAM και η Γη γυρίζει…”
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου: Γνωριμία ομάδας-Δημιουργία συναισθηματικού περιβάλλοντος γνωστικής ετοιμότητας.
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο:
«STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.
Το εργαστήρι μας ξεκίνησε με διερευνητικές ερωτήσεις για το τι γνώριζαν οι μαθητές μας για το διάστημα (ονόματα πλανητών ,αστερισμούς κλπ) και για το τι ακόμα θα ήθελαν να μάθουν γι’ αυτό.Δημιουργήσαμε έναν αρχικό εννοιολογικό χάρτη για να διερευνήσουμε τις πρότερες γνώσεις τους και να τον εμπλουτίσουμε στο τέλος του προγράμματος. Με την πολύτιμη βοήθεια και των γονέων των παιδιών συγκεντρώσαμε πολλά βιβλία και υλικό που μας βοήθησαν στη διαγαλαξιακή μας εξερεύνηση .
Στη συνέχεια μάθαμε για τους 8 πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, βρήκαμε ενδιαφέρουσες πληροφορίες γι’ αυτούς, παρακολουθήσαμε video και εκφραστήκαμε καλλιτεχνικά μέσα από διάφορες κατασκευές και δημιουργίες.
Μάθαμε για τον ήλιο που είναι πηγή φωτός ,θερμότητας και ζωής για τη γη μας, διαβάσαμε το μύθο του Φαέθωνα του γιού του ήλιου και τον ζωγραφίσαμε. Οι μαθητές μας έγιναν εικονογράφοι και δημιούργησαν ψηφιακό βιβλίο με τίτλο “Ο μύθος του Φαέθωνα” στο λογισμικό storyjumper.Πατήστε πάνω για να δείτε το βιβλίο μας.
Πειραματιστήκαμε με την κίνηση της γης γύρω από τον άξονά της και γύρω από τον ήλιο ,είδαμε βίντεο για την εναλλαγή μέρας -νύχτας και εποχών του χρόνου και ζωγραφίσαμε τη γη όπως τη φανταζόμαστε. Στη συνέχεια ταξινομήσαμε κάρτες με δραστηριότητες που κάνουμε τη μέρα και τη νύχτα και ζωγραφίσαμε κάποιες από αυτές σ΄ έναν πίνακα με δυο στήλες τη μέρα και τη νύχτα.
Κατόπιν ασχοληθήκαμε με τον μοναδικό δορυφόρο της γης το φεγγάρι ή αλλιώς σελήνη. Μάθαμε για τις φάσεις της σελήνης, χρησιμοποιήσαμε μπισκότα σοκολατένια με γέμιση κρέμας και ακολουθήσαμε την πορεία της σελήνης από την αύξουσα φάση στη φθίνουσα. Διαβάσαμε παραμύθια όπως ”ο Φεγγαροσκεπαστής”, είδαμε πως δημιουργούνται οι εκλείψεις και πως ο άνθρωπος κατάφερε να πατήσει επάνω στη σελήνη για να την εξερευνήσει.
Με τη φαντασία τους τα παιδιά έγιναν αστροναύτες και το αποτύπωσαν στο χαρτί. Παρακολουθήσαμε βίντεο με τη ζωή των αστροναυτών που αποτέλεσε έναυσμα για την ενασχόληση μας με τη δύναμη της βαρύτητας. Κάναμε πειράματα με διάφορα αντικείμενα και κάναμε υποθέσεις για το ποιο αντικείμενο θα φτάσει πιο γρήγορα στη γη εστιάζοντας στο βάρος τους. Τα παιδιά αποτύπωσαν τα συμπεράσματα μας σε φύλλο εργασίας.
Αναρωτηθήκαμε αν ο άνθρωπος θα μπορούσε να κατοικήσει σε άλλους πλανήτες και αν εκτός από μας υπάρχει ζωή εκεί έξω. Διαβάσαμε παραμύθια με εξωγήινους και τα παιδιά χρησιμοποίησαν τη φαντασία τους και δημιούργησαν κατασκευές με διάφορα υλικά.
Διαβάσαμε τον ”Μικρό Πρίγκιπα” και δημιουργήσαμε τους δικούς μας πλανήτες…
… ”Με μια κουβέρτα … στο διάστημα”
…και ”Ο Λύκος Ζαχαρίας θέλει να πάει στο Διάστημα”
Μάθαμε για τους αστερισμούς και τα ονόματα που τους είχαν δώσει οι αρχαίοι Έλληνες με τη φαντασία τους ανάλογα με αυτό που έβλεπαν στον ουρανό να σχηματίζουν τα αστέρια και προσπαθήσαμε και εμείς να φτιάξουμε μερικούς από αυτούς όπως τον αστερισμό του λέοντα, της Κασσιόπης ,του Κηφέα και της μεγάλης άρκτου .
Φτιάξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι σκοπός του οποίου, ήταν οι παίχτες να φτάσουν στον ήλιο. Όταν κάποιος παίχτης βρισκόταν σε έναν πλανήτη και απαντούσε σωστά σε σχετική ερώτηση ξαναέπαιζε.
Ως άσκηση εμπέδωσης δημιουργήσαμε μια μακέτα με το πλανητικό μας σύστημα με μπαλάκια απο φελιζόλ οπου οι μαθητές αντιστοίχισαν τις εικόνες με λέξεις με τους πλανήτες που έβαψαν και τέλος τους τοποθέτησαν στη σωστή τροχιά γύρω απο τον ήλιο.
Παίξαμε παιχνίδια ταχύτητας και συντονισμού και ασκήσεις παρατηρητικότητας και λεπτής κινητικότητας.
Επίσης αξιοποιήσαμε το Beebot και σχεδιάσαμε διαδρομές από τον πλανήτη μας σε άλλους πλανήτες και αστερισμούς.
Διαμορφώσαμε τη δανειστική βιβλιοθήκη για τις ανάγκες του εργαστηρίου και την εμπλουτίσαμε με βιβλία και παραμύθια που έχουν σχέση με το διάστημα. Έτσι τα παιδιά μπορούσαν να δανειστούν ένα βιβλίο με θέμα το διάστημα και να το παρουσιάσει τη Δευτέρα στην ολομέλεια.
Παρακολουθήσαμε μια διαδραστική παράσταση με τίτλο ”Ταξίδι στο διάστημα”
Τέλος με το ολοήμερο τμήμα γράψαμε την δική μας ιστορία και την εικονογραφήσαμε. Την κάναμε ψηφιακό βιβλίο μέσα από το storyjumper και μπορείτε να την διαβάσετε πατώντας επάνω στο εξώφυλλο.
Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία 25η Μαρτίου, πολιτιστικά προγράμματα | , στις 24-03-2024
Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία 25η Μαρτίου | , στις 22-03-2024
25Η ΜΑΡΤΙΟΥ
Διπλή γιορτή γιορτάζουμε
κι όλοι πολύ θαυμάζουμε
τ’ αντρεία παλικάρια
του εικοσιένα λιοντάρια.
Ο Γαβριήλ στην Παναγιά
δίνει τον άσπρο κρίνο:
Πως θα γεννήσεις το Χριστό
υπόσχεση σου δίνω.
Το νηπιαγωγείο μας έγινε πινακοθήκη των ηρώων του 1821. Κάποιοι από τους πίνακες ”ζωντάνεψαν” από τα παιδιά, στη γιορτή που ετοιμάσαμε για την επέτειο της Επανάστασης.
Το ολοήμερο τμήμα πραγματοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα ”Ελληνική σημαία” . Με αφορμή τις σημαίες του εικαστικού Χρήστου Μποκόρου, τα παιδιά δημιούργησαν την Ελληνική σημαία με διάφορα υλικά.
Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Δανειστική βιβλιοθήκη | , στις 17-03-2024
Η Δανειστική βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας διαμορφώθηκε και εμπλουτίστηκε με βιβλία που έχουν σχέση με το Διάστημα, στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων με τίτλο ”STEAM – και η Γη γυρίζει”.
Τα παιδιά μπορούν να δανειστούν την Παρασκευή βιβλία που έχουν πληροφορίες για το Διάστημα, αλλά και παραμύθια από τη σύγχρονη λογοτεχνία με σχετικό θέμα και να τα παρουσιάσουν αν θέλουν, τη Δευτέρα στην ολομέλεια.
Μπορούν επίσης να επισκέπτονται τον χώρο της βιβλιοθήκης την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων για να γίνουν αστροναύτες, να χρησιμοποιήσουν το τηλεσκόπιο, να ξεφυλλίσουν βιβλία, να παίξουν με τους κύβους μαθαίνοντας τη σειρά των πλανητών στο ηλιακό μας σύστημα, να εξασκηθούν στην λεπτή κινητικότητα και την παρατηρητικότητα με το βιβλίο δραστηριοτήτων.
Ο χώρος της δανειστικής βιβλιοθήκης αποτέλεσε την αφορμή για να γράψουν και να εικονογραφήσουν τα παιδιά μια ιστορία με τίτλο ”Εξωγήινοι και Αστροναύτες”. Η ιστορία ξεκινά σε ένα νηπιαγωγείο, όταν μετά το μάθημα στα πλαίσια των ελεύθερων δραστηριοτήτων, τα παιδιά με τη φαντασία τους ταξιδεύουν στο διάστημα και γνωρίζουν τους περίεργους κατοίκους του. Την κάναμε ψηφιακό βιβλίο μέσα από το storyjumper και μπορείτε να την διαβάσετε πατώντας επάνω στο εξώφυλλο.
Παρ/λα εμπλουτίστηκε η ψηφιακή βιβλιοθήκη στην ηλεκτρονική σχολική τάξη του Νηπιαγωγείου μας με ανάλογου θέματος ηλεκτρονικά βιβλία.