Η δράση «Το αστέρι της εβδομάδας» είναι μια ξεχωριστή εμπειρία για κάθε παιδί, που προωθεί την αυτοεκτίμηση, τη συνεργασία και τη χαρά μέσα στην ομάδα!
Κάθε εβδομάδα, ένας μαθητής ή μια μαθήτρια γίνεται το “Το αστέρι της εβδομάδας” . Για μία ολόκληρη εβδομάδα, το παιδί έχει τη δυνατότητα να μοιραστεί με τους συμμαθητές του αγαπημένα του στοιχεία, όπως:
✔ Αγαπημένα παιχνίδια
✔ Αγαπημένα παραμύθια ή βιβλία
✔ Φωτογραφικό υλικό από σημαντικές στιγμές της ζωής του
✔ Ζωγραφιές που έχει δημιουργήσει
Επιπλέον, φιλοξενεί για το Σαββατοκύριακο την μασκότ της τάξης και με τη βοήθεια ενός μεγάλου, γράφει τις περιπέτειες που έζησαν σε ένα ημερολόγιο.
Οφέλη της Δράσης
- Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης : Το παιδί νιώθει μοναδικό και σημαντικό, εκφράζεται ελεύθερα και νιώθει ότι η προσωπικότητά του αναγνωρίζεται.
- Καλλιέργεια της συνεργασίας : Οι συμμαθητές αλληλεπιδρούν, μαθαίνουν περισσότερα ο ένας για τον άλλον και αναπτύσσουν αλληλοσεβασμό.
- Δημιουργία θετικού κλίματος : Η τάξη γίνεται ένας χώρος χαράς, όπου κάθε παιδί ανυπομονεί να ζήσει τη στιγμή του ως «αστέρι»!
Με τη δράση αυτή, κάθε παιδί γίνεται το επίκεντρο για λίγες μέρες, δίνει συνέντευξη στους συμμαθητές του, μαθαίνει να μοιράζεται, να επικοινωνεί και να απολαμβάνει τη στήριξη των φίλων του.
Φέτος αποφασίσαμε οι μασκότ των τάξεων να έχουν σχέση με την οικογένεια. Έτσι στο 1ο τμήμα ”Το αστέρι της εβδομάδας ” θα φιλοξενήσει τον Τζίμι τον γορίλα, ο οποίος έχει υιοθετήσει ένα μαϊμουδάκι και στο 2ο τμήμα, τα παιδιά θα φιλοξενήσουν μια οικογένεια λιονταριών. . .
. . . η δράση ξεκινά με χαρά!!








Με τα παιδιά του νηπιαγωγείου φτιάξαμε έναν κουμπαρά με υλικά από την ανακύκλωση ( κουτιά από μπομπονιέρες, εικονογραφήσεις παλιών παραμυθιών, ξύλινο κουτί από τόμπολα ). Αποφασίσαμε κάθε εβδομάδα να ρίχνουμε ένα κέρμα (10 ή 20 ή 50 λεπτά) στο αντίστοιχο κουτάκι για να κάνουμε και αντιστοίχιση. Στόχος μας είναι να μαζέψουμε τα χρήματα που χρειαζόμαστε για να αγοράσουμε ένα παιδικό σκάκι.
Το Halloween, γιορτάζεται τη νύχτα της 31 Οκτωβρίου στις χώρες του αγγλοσαξωνικού κόσμου κυρίως. Δημοφιλείς δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του Halloween περιλαμβάνουν το «κέρασμα ή φάρσα», τα πάρτυ μασκέ, το σκάλισμα κολοκυθών, το άναμμα υπαιθρίων πυρών, φάρσες, επίσκεψη σε στοιχειωμένα αξιοθέατα, αφήγηση τρομακτικών ιστοριών και παρακολούθηση ταινιών τρόμου.





είπαμε ιστορίες με φαντάσματα, μάγισσες και στοιχειωμένα κάστρα, και χορέψαμε τον χορό των φαντασμάτων, χρησιμοποιώντας ως μορφές δραματικής τέχνης το κουκλοθέατρο ( μαριονέτες ), το θεατρικό παιχνίδι και τον αυτοσχεδιασμό. Μιλήσαμε για τους φόβους μας και τις τεχνικές που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να τους ξεπεράσουμε.
















Η πρώτη δράση με τίτλο ” Η BeeBot και τα Χρωματοζωάκια” είχε σχέση με τα ζώα. Η μάγισσα Παρδάλω έκλεψε τα χρώματα από τα ζώα και τα παιδιά με τη βοήθεια της ρομποτομελισσούλας, τα βοήθησαν να ξαναβρούν το χρώμα τους. Αρχικά τα προνήπια έριξαν το ζάρι με τη σειρά και προγραμμάτισαν τις μελισσούλες ώστε φτάσουν στα ζώα. ( εξοικείωση με τα κουμπιά προγραμματισμού)
Έπειτα τα νήπια προγραμμάτισαν τη μελισσούλα και η BeeBot βρήκε το πράσινο και το πήγε στον βάτραχο, το κόκκινο στην πασχαλίτσα, το κίτρινο στο παπάκι κ.τ.λ.
Η δεύτερη δράση ήταν επέκταση του εργαστηρίου δεξιοτήτων και είχε τίτλο ”Η τάξη μας μια οικογένεια” Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, συνεργασία και πολλή φαντασία, τα παιδιά ανακάλυψαν τα συστατικά (αξίες) που χρειάζεται η τάξη μας, για να γίνει σαν μια οικογένεια.
Ποια μέλισσα θα φτάσει πρώτη στον θησαυρό; Αρχικά τα προνήπια έριξαν το ζάρι με τη σειρά και προγραμμάτισαν τις μελισσούλες ώστε να πάνε στα σεντούκια με τον θησαυρό. ( εξοικείωση με τα κουμπιά προγραμματισμού)
Η BeeBot παίρνει θέση στην εκκίνηση, τα νήπια χωρίζονται σε ομάδες και τη βοηθούν να φτάσει στον στόχο της, το σεντούκι. Τα παιδιά χρησιμοποιούν αρχικά βελάκια για να ορίσουν τη διαδρομή και μετά την προγραμματίζουν. Έπειτα ανοίγουν το σεντούκι και προσπαθούν από το σύμβολο ή τη λέξη να καταλάβουν την αξία που θα κάνει την τάξη μας να γίνει σαν οικογένεια.


















Η Περσεφόνη ήταν κόρη της θεάς Δήμητρας, η οποία ήταν η θεά της καρποφορίας και της γονιμότητας. Η ομορφιά της ήταν τόση, που ο Πλούτωνας, θεός του Άδη, την ερωτεύτηκε και αποφάσισε να την κλέψει. Μια μέρα λοιπόν, καθώς η Περσεφόνη μάζευε λουλούδια απομακρύνθηκε για να κόψει έναν νάρκισσο, όταν ξαφνικά η γη άνοιξε στα δύο. Τότε ξεπρόβαλε ο Πλούτωνας με το άρμα του και άρπαξε την κοπέλα στον Κάτω Κόσμο, χωρίς κανείς να αντιληφθεί τι είχε συμβεί. Η Δήμητρα έψαχνε μάταια την κόρη της και από την στεναχώρια και τα δάκρυά της, μαράζωσαν η γη και οι καλλιέργειες. Οι άνθρωποι πεινούσαν και οι μέρες περνούσαν χωρίς να φανεί η Περσεφόνη. Τότε ο Δίας, παρακινημένος από τις ικεσίες των ανθρώπων που πεινούσαν, διέταξε τον θεό του Άδη να ελευθερώσει την κόρη του. Αδυνατώντας να παρακούσει τις διαταγές του Δία, ο Πλούτωνας παγίδεψε την Περσεφόνη δίνοντάς της να φάει ένα ρόδι πριν την αφήσει, γνωρίζοντας πως αν κατανάλωνε τροφή στον Κάτω Κόσμο, θα δενόταν μαζί του και δεν θα μπορούσε να φύγει. Η κόρη έφαγε έξι σπόρια μονάχα κι όταν το έμαθε η Δήμητρα έγινε έξαλλη. Για να την ηρεμήσει, ο Δίας πρότεινε έναν συμβιβασμό: Για κάθε σπόρο που είχε φάει, η Περσεφόνη θα έμενε κι έναν μήνα στον Άδη. Έτσι, θα περνούσε το μισό χρόνο δίπλα στη μητέρα της και τον υπόλοιπο μαζί με τον Πλούτωνα. Έκτοτε, τους έξι μήνες που η Περσεφόνη ήταν στον Άδη, η Δήμητρα πενθούσε και μαζί της πενθούσε κι όλη η φύση και τους έξι μήνες που ανέβαινε στη Γη, όλα άνθιζαν από τη χαρά της.







