Η Πολεμική μας Αεροπορία γιορτάζει!!
Τα παιδιά προσέγγισαν τον εορτασμό της Πολεμικής Αεροπορίας με ελκυστικό και ευχάριστο τρόπο.
Η νηπιαγωγός είπε στα παιδιά , αν έχουν κάποιο παιγνίδι αεροπλάνο στο σπίτι τους θα μπορούσαν να το φέρουν στο σχολείο τους, να μας το παρουσιάσουν και να παίξουμε με τα αεροπλάνα, καθώς και θα εμπλουτίσουμε και την γωνιά της θεματικής μας.
Τα παιδιά που έφεραν αεροπλάνα, τα παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης, μιλώντας για τα χρώματά τους, το μέγεθός τους, τα φτερά τους, ότι μοιάζουν με πουλιά,πως παίζουν με αυτά φανερώνοντας την ιδιότητά τους: να πετάνε στον ουρανό.
Μετά την παρουσίαση των μαθητών , αρχίζουν τα παιδιά της παρουσίασης γύρω από το κυκλικό τραπέζι να πετούν με τα αεροπλάνα τους, ενεργοποιήθηκε η τάξη , όπου και τα υπόλοιπα παιδιά με το σώμα τους μιμούνται το πέταγμα των αεροπλάνων, ενώ η νηπιαγωγός ταυτόχρονα λέει: Όλα τα αεροπλάνα έχουν κάνει απογείωση, τώρα πετούν, και μετά θα κάνουν την προσγείωσή τους, συνεχίζοντας τους ρωτά: που είστε τώρα, στη γη ή στον ουρανό, τι βλέπετε γύρω σας, πως νοιώθετε τώρα που πετάτε και τα παιδιά απαντούσαν στα ερωτήματα. Τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν πολύ και είχαν την ευκαιρία με ευχάριστο τρόπο να προσεγγίσουν τις έννοιες: Απογείωση-πέταγμα-προσγείωση.
Έπειτα η νηπιαγωγός λέει στα παιδιά να παρατηρήσουν καλά την τάξη και να πουν αν βλέπουν και άλλα αεροπλάνα, τα παιδιά παρατηρούν και αρχίζουν να δείχνουν τις εικόνες αεροπλάνων(μαχητικά αεροπλάνα, κ.λ.π.) που έχει τοποθετήσει η νηπιαγωγός στον πίνακα αναφοράς. Τότε η νηπιαγωγός ρωτά τα παιδιά αν μπορούν να βρουν τη θεματική με την οποία ασχολούμαστε και τα παιδιά άρχισαν να λένε: Τα αεροπλάνα, είμαστε αεροπόροι, τα αεροπλάνα πετούν. Τότε η νηπιαγωγός τους συγχαίρει για τις απαντήσεις τους και τους λέει όντως όλα αυτά προσεγγίζουμε, αλλά θα ήθελα να σας ρωτήσω όλα τα αεροπλάνα που έχουμε στην τάξη είναι ίδια? Τα παιδιά απάντησαν όχι, διαφέρουν ως προς το χρώμα, το μέγεθος. Τι κοινό έχουν συνεχίζει να ρωτά η νηπιαγωγός και τα παιδιά λένε τα φτερά τους, άρα τι κάνουν όλα τα αεροπλάνα? και τα παιδιά λένε: Πετούν. Μπράβο παιδιά όλα τα αεροπλάνα πετούν! Το θέμα είναι όμως για ποιο λόγο πετούν. Τι έχετε να μου πείτε: Κάποια παιδιά είπαν; κάνουν ταξίδια, οι γονείς μου έχουν ταξιδέψει με αεροπλάνο. Η νηπιαγωγός λέει στα παιδιά και εγώ έχω ταξιδέψει με αεροπλάνο, έχω πάει σε μία άλλη χώρα, στην Αυστρία. Το αεροπλάνο που με ταξίδεψε ήταν στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Εμείς εδώ στο νομό μας, τι λέτε, έχουμε αεροδρόμιο?Ναι είπαν κάποια από τα νήπια, είχαμε πάει πέρισυ με το σχολείο μας. Μπράβο που το θυμηθήκατε παιδιά!! Αλλά να σας θυμίσω ότι πέρισυ επισκεφτήκαμε την Πολεμική μας αεροπορία, την πτέρυγα μάχης 111, στην Ν. Αγχίαλο.
Τα αεροπλάνα αυτά , λέει η νηπιαγωγός, διαφέρουν από τα άλλα αεροπλάνα που ταξιδεύουν τους ανθρώπους από ένα μέρος σε ένα άλλο μέρος, που είναι απλά ένα μεταφορικό μέσο, όπως το αυτοκίνητο, το λεωφορείο, το τρένο, το πλοίο. Άλήθεια που διαφέρουν? πότε πετούν αυτά τα αεροπλάνα της Πολεμικής αεροπορίας? Τότε κάποια παιδιά είπαν : Όταν γίνεται πόλεμος. Μπράβο παιδιά! Εμείς θέλουμε πόλεμο? Οοοοχι είπαν τα παιδιά. Ωστόσο όμως πρέπει να έχουμε για την προστασία της πατρίδας μας και τα μαχητικά αεροπλάνα.
Τα παιδιά δημιουργούν το δικό τους αεροπλάνο.
Τότε ρωτά η νηπιαγωγός τα παιδιά: Θέλετε να δημιουργήσουμε ένα δικό μας αεροπλάνο και τους λέει ξανά για κοιτάξτε τον πίνακα αναφοράς και βρείτε μου το μεγαλύτερο αεροπλάνο που βλέπετε..
Τα παιδιά είπαν ναι, ανακάλυψαν το μεγαλύτερο αεροπλάνο και άρχισαν να εργάζονται σε ομαδούλες, όπου κάποια παιδιά εντόπισαν και ονόμασαν τα μέρη του αεροπλάνου, όπου κάποια παιδιά αποφάσισαν τα χρώματα του αεροπλάνου(Μπλε, γκρι, κίτρινο),
μία άλλη ομάδα παιδιών πειραματίστηκε με δημιουργικό τρόπο για τη λέξη αεροπορία, μία άλλη ομάδα με τη λέξη αεροπλάνο, όπου έβλεπαν τη λέξη γραμμένη και έβαζαν τα γράμματα των λέξεων στη σωστή σειρά.
Στο τέλος τα παιδιά τοποθετούν στα παράθυρα του αεροπλάνου τη λέξη αεροπλάνο.
Παιγνίδια στην αυλή με τα αεροπλάνα(Αυτορύθμιση)
1ο Παιγνίδι
Είμαστε Πιλότοι
Οι κινήσεις -φάσεις του αεροπλάνου( Απογείωση-Πέταγμα-Προσγείωση)
Τα παιδιά κρατούν τα αεροπλάνα και εκτελούν τις οδηγίες που δίνονται από τον πύργο ελέγχου.
Στο τέλος οι πιλότοι γίνονται δύο και ταξιδεύουν το αεροπλάνο που δημιούργησαν τα παιδιά στην τάξη.
Μετά όλοι μαζί βγήκαμε φωτογραφία, την οποία μας έβγαλε η φοιτήτρια που υλοποιούσε την πρακτική της, στο νηπιαγωγείο μας.
Τα παιδιά έκαναν πρόταση για την επόμενη ημέρα να πάμε στο πάρκο μετά τον εκκλησιασμό και να πετάξουμε το αεροπλάνο μας.
2ο Παιγνίδι
Ένα αεροπλάνο χάθηκε..
(Η φοιτήτρια έκρυψε στον χώρο της αυλής το αεροπλάνο)
Ψάχνουν τα παιδιά στο χώρο της αυλής με αγωνία να βρούν το αεροπλάνο που ενώ πετούσε έπεσε και χάθηκε από το ραντάρ, του πύργου ελέγχου.
Τα παιδιά ανακαλύπτουν το χαμένο αεροπλάνο και η χαρά τους μεγάλη!!
2η Ημέρα
Οι Αρχάγγελλοι Μιχαήλ και Γαβριήλ γιορτάζουν ως προστάτες της Πολεμικής αεροπορίας.
Κοινός εκκλησιασμός με το 32ο Ν/Γ Βόλου
Εκκλησιασμός στην Ενορία μας, όπου τα παιδιά εκτός τον εκκλησιασμό , είχαν την ευκαιρία να πληροφορηθούν για τους Αρχαγγέλλους, από τον ιερέα της ενορίας μας.
Μετά τον εκκλησιασμό μαζί με τους γονείς συνεργάτες, πάμε στο πάρκο να υλοποιήσουμε την πρόταση των παιδιών : Να πετάξουμε το αεροπλάνο στο πάρκο.
Οι δύο γονείς, μετά τους πειραματισμούς των παιδιών με το αεροπλάνο, πιάνουν το αεροπλάνο , το υψώνουν για την απογείωσή του και τα παιδιά το χαιρετούν με χαρά!
Ευχαριστούμε τη συνεργασία των γονέων και που στηρίζουν τις δράσεις μας.
Επίσης στο τέλος τα παιδιά εργάστηκαν στην τάξη σε φύλλα εργασίας Α4.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΌΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη
















































