Μαθαίνοντας τους αριθμούς: Οι αριθμοί από το 1 έως το 5 και από το 6 έως το10

Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

20241127 123139

Οι αριθμοί από το 1-5

20241122 12474220241127 123010 20241219 122057

Κατά την εκπαιδευτική διαδικασία στη Θεματική: Μαθηματικά – Φθινόπωρο  με στόχο την προσέγγιση του αριθμού 1,  υλοποιήθηκαν στην τάξη μας αρκετά παιχνίδια  η βιωματική μάθηση, η Διαθεματική προσέγγιση καθώς και η ομαδοσυνεργατικότητα.

Προσέγγιση του αριθμού  Ένα (1)

20241121 090521 20241121 091128

Βιωματικό παιχνίδι: Η Νηπιαγωγός λέει στα παιδιά ανά τραπέζι να πάρουν από ένα κουτί, να συνεργαστούν να το μεταφέρουν στο τραπέζι τους. Η  κάθε ομάδα επιλέγει από ένα μπαλάκι διαφορετικού χρώματος, όπου παίρνει και η κάθε ομάδα το όνομά της. Έπειτα λέει στα παιδιά όποια ομάδα βάλει το μπαλάκι της  πιο γρήγορα στο κουτί θα είναι και η νικήτρια.

20241121 092512 20241121 092513 20241121 09251420241121 092532

Ακόμη η νηπιαγωγός μοιράζει από 1 νεράντζι στην κάθε ομάδα και τους λέει να κυλούν το νεράντζι τους από παιδί σε παιδί, γρήγορα, αλλά αν τους πέσει από το τραπέζι θα χάνουν. Όποια ομάδα τα καταφέρει θα είναι και νικήτρια. Κατά το παιχνίδι αυτό προέκυψε ο αριθμός ένα (1) όταν κέρδισε ένα τραπέζι, όταν είχαμε ισοπαλία στο σκορ ένα ένα.

20241121 093219 20241121 09410420241121 09323120241121 094115 20241121 09390720241121 094304

20241121 093607 20241121 094323

Έπειτα η νηπιαγωγός παρουσιάζει στα παιδιά τον αριθμό 1 σε φύλλο Α4 τους δίνει κάποια υλικά ανά ομάδα: καπάκια νερού, καπάκια μαρκαδόρων, μαρκαδόρους και όποια ομάδα γεμίσει -σχηματοποιήσει  τον αριθμό ένα πιο γρήγορα είναι και η νικήτρια.

20241122 085425

Η Ολομέλεια στη συνέχεια ζωγραφίζει τον αριθμό ένα(1) ΣΕ χαρτί Α4.

Επίσης η νηπιαγωγός θέλοντας να προβληματίσει τα παιδιά θέτει την ερώτηση εκτός από το σχολείο που αλλού έχετε συναντήσει τους αριθμούς? Οι μαθητές απάντησαν μέσα από τις εμπειρίες τους: Στο μάρκετ, στην πολυκατοικία, στον υπολογιστή.

20241121 12171320241121 12181220241121 121932

Στη συνέχεια η νηπιαγωγός παρότρυνε τα παιδιά να βγουν από την τάξη έξω στο δρόμο από το σχολείο και να παρατηρήσουν καλά, ώστε να δουν αν υπάρχουν αριθμοί. Τα παιδιά εντόπισαν τον αριθμό 3 σε ταμπελάκι διεύθυνσης, καθώς και στο καντράν από μηχανή και στις ταμπέλες των αυτοκινήτων.

20241121 121958

Έπειτα εντόπισαν τον αριθμό 1.

20241121 114215 20241121 114736 20241121 11462720241121 114526

Γυρίζοντας στην τάξη εργάστηκαν ανά ομάδα σε αυθεντικά φυλλάδια μάρκετ, όπου έπρεπε να εντοπίσουν τον αριθμό 1.

Στη συνέχεια η νηπιαγωγός ζητά από τα παιδιά του κάθε τραπεζιού να πάρουν από το καλάθι συλλογής φύλλων από  ένα κλαδί με φύλλα, να τα κόψουν , να πάρει ο καθένας από ένα, και να κολλήσουν ένα αυθεντικό φύλλο του Φθινοπώρου στο χαρτί τους  Α4 και να γράψουν τον αριθμό ένα(1).σύνδεση με τη θεματική Φθινόπωρο.

                                                                                              20241121 09471620241121 12232020241121 124620

Τα παιδιά ακόμη εργάστηκαν σε διάφορα φύλλα εργασίας

20241121 115749 20241121 11580520241121 120323

Βίντεο μαθητών

Αρχικά ανά ομάδες εργάστηκαν διαφοροποιημένα όπου τα προνήπια σχεδίαζαν τον Κύριο 1 ενώνοντας τις γραμμές, τα νήπια παρατηρούσαν αν το κάνουν σωστά και έπειτα τα νήπια τον έγραψαν κανονικά, όπου παρατηρούν τα προνήπια.

20241122 091130 20241122 093517 20241122 095644

Ο Αριθμός 2

20241122 102110

Τα παιδιά γεμίζουν τον αριθμό 2.

20241122 122712 20241122 12375520241122 124353

20241122 12224620241122 12394020241122 124550

Έπειτα τα παιδιά αποφασίζουν να εργαστούν σε ομάδες και να γεμίσουν τον αριθμό ένα με το δένδρο του Φθινοπώρου και τον αριθμό δύο με τα φύλλα του Φθινοπώρου.(Σύνδεση με τη θεματική Φθινόπωρο).

Ο Αριθμός 3

20241127 120529 20241127 122618 20241127 120742 20241127 122419

Τα παιδιά εργάζονται σε ομάδες και γεμίζουν τον αριθμό 3

20241127 115159 20241127 113847

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες και πειραματίζονται με αυθεντικά υλικά της τάξης, ώστε να σχηματίσουν τον αριθμό τρία.

Ο Αριθμός 4

20241219 120542 20241219 121347

Οι μαθητές εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά, αποφάσισαν να γεμίσουν τον αριθμό τέσσερα: επέλεξαν να σχεδιάσουν μέσα στον αριθμό τέσσερις χριστουγεννιάτικες μπάλες , επέλεξαν τα χρώματα.

 

Ακόμη εργάστηκαν σε διάφορα φύλλα εργασίας, ενδεικτικά:

20241219 094940

Ο Αριθμός 5

Εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά αποφασίζοντας να γεμίσουν τον αριθμό πέντε με τον αριθμό που προκύπτει από το νέο έτος που θα έρθει: 2025, επέλεξαν το χρώμα του φόντου.

20241219 120814 20241219 121313 20241219 121905

Τα παιδιά ασκήθηκαν σε μετρήσεις διάφορων αντικειμένων της τάξης(μπαλάκια, μαρκαδόροι, καρεκλάκια)

20241205 114020

Επίσης δημιούργησαν την σκιά των δαχτύλων του χεριού τους στο ταβάνι της τάξης και μέτρησαν από το 1 έως το 5.

Οι αριθμοί από το 6-10

20250114 084937  20250114 093800

Τα παιδιά εργάζονται στην ολομέλεια μετρώντας από το 1 εως το 10, διάφορα αντικείμενα όπως μαρκαδόρους, μολύβια, καρεκλάκια , συρταράκια της τάξης καθώς επίσης και τα δάχτυλά τους.

Έπειτα παρατήρησαν τον πίνακα αναφοράς με τους αριθμούς μέτρησαν και εντόπισαν τον αριθμό 6.

20250114 091659

Στη συνέχεια εργάστηκαν δημιουργικά για τον αριθμό 6 στην ολομέλεια

20250114 092646 20250114 093002 20250114 093247 20250114 09372220250114 093740

 

αλλά και ομαδοσυνεργατικά ώστε να εμπλουτίσουν τον πίνακα αναφοράς των αριθμών.

20250115 084925 20250115 091543 20250115 094351

Ακόμη τα παιδιά εργάστηκαν σε φύλλα εργασίας για τον αριθμό 6.

Ο Αριθμός 7

 

 

 

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

Κατηγορίες: Θεματική. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.