Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Οι αριθμοί από το 1-5
Κατά την εκπαιδευτική διαδικασία στη Θεματική: Μαθηματικά – Φθινόπωρο με στόχο την προσέγγιση του αριθμού 1, υλοποιήθηκαν στην τάξη μας αρκετά παιχνίδια η βιωματική μάθηση, η Διαθεματική προσέγγιση καθώς και η ομαδοσυνεργατικότητα.
Προσέγγιση του αριθμού Ένα (1)
Βιωματικό παιχνίδι: Η Νηπιαγωγός λέει στα παιδιά ανά τραπέζι να πάρουν από ένα κουτί, να συνεργαστούν να το μεταφέρουν στο τραπέζι τους. Η κάθε ομάδα επιλέγει από ένα μπαλάκι διαφορετικού χρώματος, όπου παίρνει και η κάθε ομάδα το όνομά της. Έπειτα λέει στα παιδιά όποια ομάδα βάλει το μπαλάκι της πιο γρήγορα στο κουτί θα είναι και η νικήτρια.
Ακόμη η νηπιαγωγός μοιράζει από 1 νεράντζι στην κάθε ομάδα και τους λέει να κυλούν το νεράντζι τους από παιδί σε παιδί, γρήγορα, αλλά αν τους πέσει από το τραπέζι θα χάνουν. Όποια ομάδα τα καταφέρει θα είναι και νικήτρια. Κατά το παιχνίδι αυτό προέκυψε ο αριθμός ένα (1) όταν κέρδισε ένα τραπέζι, όταν είχαμε ισοπαλία στο σκορ ένα ένα.
Έπειτα η νηπιαγωγός παρουσιάζει στα παιδιά τον αριθμό 1 σε φύλλο Α4 τους δίνει κάποια υλικά ανά ομάδα: καπάκια νερού, καπάκια μαρκαδόρων, μαρκαδόρους και όποια ομάδα γεμίσει -σχηματοποιήσει τον αριθμό ένα πιο γρήγορα είναι και η νικήτρια.
Η Ολομέλεια στη συνέχεια ζωγραφίζει τον αριθμό ένα(1) ΣΕ χαρτί Α4.
Επίσης η νηπιαγωγός θέλοντας να προβληματίσει τα παιδιά θέτει την ερώτηση εκτός από το σχολείο που αλλού έχετε συναντήσει τους αριθμούς? Οι μαθητές απάντησαν μέσα από τις εμπειρίες τους: Στο μάρκετ, στην πολυκατοικία, στον υπολογιστή.
Στη συνέχεια η νηπιαγωγός παρότρυνε τα παιδιά να βγουν από την τάξη έξω στο δρόμο από το σχολείο και να παρατηρήσουν καλά, ώστε να δουν αν υπάρχουν αριθμοί. Τα παιδιά εντόπισαν τον αριθμό 3 σε ταμπελάκι διεύθυνσης, καθώς και στο καντράν από μηχανή και στις ταμπέλες των αυτοκινήτων.
Έπειτα εντόπισαν τον αριθμό 1.
Γυρίζοντας στην τάξη εργάστηκαν ανά ομάδα σε αυθεντικά φυλλάδια μάρκετ, όπου έπρεπε να εντοπίσουν τον αριθμό 1.
Στη συνέχεια η νηπιαγωγός ζητά από τα παιδιά του κάθε τραπεζιού να πάρουν από το καλάθι συλλογής φύλλων από ένα κλαδί με φύλλα, να τα κόψουν , να πάρει ο καθένας από ένα, και να κολλήσουν ένα αυθεντικό φύλλο του Φθινοπώρου στο χαρτί τους Α4 και να γράψουν τον αριθμό ένα(1).σύνδεση με τη θεματική Φθινόπωρο.
Τα παιδιά ακόμη εργάστηκαν σε διάφορα φύλλα εργασίας
Βίντεο μαθητών
Αρχικά ανά ομάδες εργάστηκαν διαφοροποιημένα όπου τα προνήπια σχεδίαζαν τον Κύριο 1 ενώνοντας τις γραμμές, τα νήπια παρατηρούσαν αν το κάνουν σωστά και έπειτα τα νήπια τον έγραψαν κανονικά, όπου παρατηρούν τα προνήπια.
Ο Αριθμός 2
Τα παιδιά γεμίζουν τον αριθμό 2.
Έπειτα τα παιδιά αποφασίζουν να εργαστούν σε ομάδες και να γεμίσουν τον αριθμό ένα με το δένδρο του Φθινοπώρου και τον αριθμό δύο με τα φύλλα του Φθινοπώρου.(Σύνδεση με τη θεματική Φθινόπωρο).
Ο Αριθμός 3
Τα παιδιά εργάζονται σε ομάδες και γεμίζουν τον αριθμό 3
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες και πειραματίζονται με αυθεντικά υλικά της τάξης, ώστε να σχηματίσουν τον αριθμό τρία.
Ο Αριθμός 4
Οι μαθητές εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά, αποφάσισαν να γεμίσουν τον αριθμό τέσσερα: επέλεξαν να σχεδιάσουν μέσα στον αριθμό τέσσερις χριστουγεννιάτικες μπάλες , επέλεξαν τα χρώματα.
Ακόμη εργάστηκαν σε διάφορα φύλλα εργασίας, ενδεικτικά:
Ο Αριθμός 5
Εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά αποφασίζοντας να γεμίσουν τον αριθμό πέντε με τον αριθμό που προκύπτει από το νέο έτος που θα έρθει: 2025, επέλεξαν το χρώμα του φόντου.
Τα παιδιά ασκήθηκαν σε μετρήσεις διάφορων αντικειμένων της τάξης(μπαλάκια, μαρκαδόροι, καρεκλάκια)
Επίσης δημιούργησαν την σκιά των δαχτύλων του χεριού τους στο ταβάνι της τάξης και μέτρησαν από το 1 έως το 5.
Οι αριθμοί από το 6-10
Τα παιδιά εργάζονται στην ολομέλεια μετρώντας από το 1 εως το 10, διάφορα αντικείμενα όπως μαρκαδόρους, μολύβια, καρεκλάκια , συρταράκια της τάξης καθώς επίσης και τα δάχτυλά τους.
Έπειτα παρατήρησαν τον πίνακα αναφοράς με τους αριθμούς μέτρησαν και εντόπισαν τον αριθμό 6.
Στη συνέχεια εργάστηκαν δημιουργικά για τον αριθμό 6 στην ολομέλεια
αλλά και ομαδοσυνεργατικά ώστε να εμπλουτίσουν τον πίνακα αναφοράς των αριθμών.
Ακόμη τα παιδιά εργάστηκαν σε φύλλα εργασίας για τον αριθμό 6.
Ο Αριθμός 7
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη






























































