1η Ημέρα διδασκαλίας 2-5-2023
Δημιουργία φιλικού κλίματος στην τάξη
Τα παιδιά υποδέχονται την φοιτήτρια με χαρά, της δείχνουν τα στεφάνια που έφτιαξαν για την Πρωτομαγιά, η φοιτήτρια ενθουσιάζεται και τα βρίσκει όλα πανέμορφα τα στεφάνια τους!! Ένας μαθητής της κάνει δώρο το στεφάνι που έφτιαξε.. Όλα τα παιδιά λένε στη φοιτήτρια το αγαπημένο τους τραγούδι: Γεια γεια, όλοι μαζί μια αγκαλιά και της προσφέρουν μία όμορφη και ζεστή αγκαλιά!!
ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Κυκλοφοριακή Αγωγή
1η Εβδομάδα από 2 έως 5/5/2023
2/5/2023
Γνωριμία με τα μέσα μεταφοράς
Στην πρώτη φάση η διδασκαλία θα ξεκινήσει με έναυσμα μία προσωπική εμπειρία της φοιτήτριας που θα περιλαμβάνει μέσα μεταφοράς (π.χ «Πριν λίγες μέρες με πήγε η μαμά μου στο σταθμό των λεωφορείων για να πάρω λεωφορείο και να πάω στη φίλη μου που μένει στη Λάρισα. Όμως όταν έφτασα στη Λάρισα η φίλη μου δεν ήταν εκεί με το αυτοκίνητό της, όπως μου είχε υποσχεθεί και έτσι δεν μπορούσα να πάω στο σπίτι της. Τελικά μετά από λίγη ώρα με πήρε τηλέφωνο, μου ζήτησε συγγνώμη και ήρθε να με πάρει με το αυτοκίνητο. Αν δεν ερχόταν να με πάρει η φίλη μου, με ποιον άλλο τρόπο θα μπορούσα να φτάσω στο σπίτι της;» . Μετά την ολοκλήρωσή της θα ξεκινήσει συζήτηση με τα παιδιά, ώστε να εξεταστεί ποια μεταφορικά μέσα γνωρίζουν. Αφού τα παιδιά ονομάσουν όσα μέσα ξέρουν, η εν δυνάμει εκπαιδευτικός θα τα ωθήσει να βρουν περισσότερα χρησιμοποιώντας ερωταπαντήσεις (Υπάρχουν άλλα μεταφορικά μέσα; Πώς μπορώ να πάω στο τάδε μέρος; κλπ) προβαίνοντας παράλληλα και στην οπτικοποίησή τους (είτε παρουσιάζοντας οχήματα σε μορφή αντικειμένων-παιχνιδιών είτε επιδεικνύοντας καρτέλες με μέσα μεταφοράς). Έχοντας γνωρίσει όσο το δυνατόν περισσότερα οχήματα οι μαθητές και οι μαθήτριες με τη βοήθεια της φοιτήτριας θα προχωρήσουν στην ταξινόμησή τους σε επίγεια, θαλάσσια και εναέρια μέσα. Ειδικότερα, θα τοποθετήσουν τα παιχνίδια ή/και τις καρτέλες σε τρία πλαίσια (τάπερ/καλαθάκια) καθένα από τα οποία θα έχει μία επιγραφή (έδαφος, θάλασσα, αέρας).
Στη δεύτερη φάση τα παιδιά θα εργαστούν σε 3 ομάδες. Τα μέλη κάθε ομάδας θα αναλάβουν να ζωγραφίσουν μέσα μεταφοράς από κάθε κατηγορία μέσων, ενώ στη συνέχεια, θα κόψουν το περίγραμμα του έργου τους θα το παρουσιάσουν στους/στις υπόλοιπους/ες και θα το κολλήσουν στον πίνακα των μεταφορικών μέσων. Πιο συγκεκριμένα, η φοιτήτρια θα φέρει ένα χαρτόνι χωρισμένο σε τρεις στήλες, όπου στην κορυφή κάθε μιας θα υπάρχει ένα σύμβολο που θα υποδηλώνει την κατηγορία των μεταφορικών μέσων (π.χ δρόμος για τα επίγεια, κύμα για τα θαλάσσια και σύννεφο για τα εναέρια) και κάθε ομάδα θα πρέπει να ονομάζει τα μέσα που έφτιαξε και να τα κολλάει στην κατάλληλη στήλη του πίνακα (αξιολόγηση), ο οποίος μετά την ολοκλήρωσή του θα αναρτηθεί στην τάξη.
Στην τρίτη φάση τα παιδιά θα δημιουργήσουν συνεργατικά το αερόστατο της συντροφιάς, στο οποίο θα είναι συνεπιβάτες στο ταξίδι της γνώσης. Σκοπός είναι μέσα από αυτή τη δράση τα παιδιά να ενισχύσουν τις συνεργατικές τους δεξιότητες και να κατανοήσουν πως είναι συνοδοιπόροι στο νηπιαγωγείο και πως ως ομάδα μπορούν να καταφέρουν όμορφα πράγματα. Έτσι, κάθε μαθητής και μαθήτρια θα σχεδιάσει πάντα με τη βοήθεια της εν δυνάμει νηπιαγωγού το περίγραμμα της παλάμης του πάνω σε χαρτόνια διάφορων χρωμάτων, το οποίο μετά θα κόψει και θα γράψει πάνω του το όνομά του/της. Έπειτα, θα κολλήσουν τα χεράκια σε ένα χαρτόνι σχηματίζοντας το μπαλόνι του αερόστατου, ενώ στη συνέχεια θα το ενώσουν με τη βάση του, που μπορούν είτε να τη ζωγραφίσουν είτε να τη φτιάξουν κολλώντας καλαμάκια μεταξύ τους, εμπλουτίζοντας έτσι το έργο τους με περισσότερα υλικά και δίνοντάς του μια ανάγλυφη αίσθηση. Ακόμη, μετά την ολοκλήρωσή του μπορούν να ζωγραφίσουν επιπλέον στοιχεία, όπως πουλιά, ήλιο, σύννεφα, κλπ. Αργότερα, το έργο θα αναρτηθεί στην τάξη.
Ως προς την αξιολόγηση της συνεργασίας τους αλλά και της μαθησιακής διαδικασίας, αυτή μπορεί να γίνει τόσο μέσα από την παρατήρηση της φοιτήτριας (πώς κύλησαν οι δραστηριότητες, πώς αλληλεπίδρασαν τα παιδιά μεταξύ τους, βαθμός εμπλοκής τους, κλπ) είτε μέσα από ερωτήσεις προς τα παιδιά (π.χ Πώς περάσατε; Σας άρεσαν αυτά που κάναμε; Πιστεύετε πως συνεργαστήκατε όμορφα με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές σας, κλπ).
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί πως η ενασχόληση των παιδιών με τη ζωγραφική και τις κατασκευές μπορεί να συνοδεύεται από χαλαρωτική μουσική. Ενδεικτικά: https://www.youtube.com/watch?v=_dmOgDlWAkU&ab_channel=Jacob%27sPiano
3/5/2023
Γνωριμία με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ)
Περιγραφή
Η διδασκαλία θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις.
Στην πρώτη φάση η διδασκαλία θα ξεκινήσει με έναυσμα την επίδειξη μιας εικόνας από την φοιτήτρια, η οποία θα απεικονίζει ένα τροχαίο ατύχημα. Αφού τα παιδιά παρατηρήσουν την εικόνα θα ερωτηθούν τι βλέπουν (Τι βλέπετε; Τι έγινε εδώ; Τι έπαθαν τα αυτοκίνητα, κλπ) , με σκοπό να αναδυθεί η έννοια «ατύχημα». Στη συνέχεια η εν δυνάμει νηπιαγωγός θα διατυπώσει ερώτηση (π.χ Τι πιστεύετε πως προκάλεσε αυτό το ατύχημα; Γιατί συνέβη το ατύχημα;, κλπ) και τα παιδιά θα αρχίσουν να μοιράζονται τις υποθέσεις τους. Με αυτό τον τρόπο θα ξεκινήσει μία συζήτηση μετά από ερώτημα της φοιτήτριας (<<Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για να αποφύγουμε το ατύχημα και να είμαστε ασφαλείς;>>) που θα αποσκοπεί στην εξαγωγή του συμπεράσματος από τους μαθητές και τις μαθήτριες πως για να κυκλοφορούν με ασφάλεια τα οχήματα είναι απαραίτητο να τηρούνται ορισμένοι κανόνες.
Έτσι, στη δεύτερη φάση τα παιδιά θα εισαχθούν στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας μέσα από την επεξεργασία του βιβλίου «Καλώς τον κύριο ΚΟΚ». Ειδικότερα, η εν δυνάμει εκπαιδευτικός θα διαβάζει το βιβλίο και τα παιδιά παράλληλα θα βλέπουν τις εικόνες, ενώ μόλις ολοκληρωθεί η ανάγνωση θα το ξεφυλλίσουν για να επεξεργαστούν περαιτέρω τις πληροφορίες. Στη συνέχεια, θα γίνει σχολιασμός του βιβλίου με την προσοχή να εστιάζεται στα σήματα και τη σημασία τους. Έτσι, με τη βοήθεια καρτελών θα πραγματοποιηθεί η κατηγοριοποίηση των σημάτων σε απαγορευτικά, σε υποχρεωτικά, σε προειδοποιητικά και σε πληροφοριακά, ενώ θα προσεγγιστεί και η διαφοροποίηση μεταξύ των κατηγοριών ως προς το χρώμα και το σχήμα των σημάτων τους.
Στην τρίτη φάση θα γίνει η αξιολόγηση των παιδιών με παιχνίδι. Ειδικότερα, η φοιτήτρια θα φέρει ένα χαρτόνι χωρισμένο σε τέσσερις στήλες, μία για κάθε κατηγορία σημάτων οδικής κυκλοφορίας. Επίσης θα έχει προετοιμάσει εικονίτσες από διάφορα σήματα, τα οποία στη συνέχεια θα κολληθούν από τα παιδιά στην κατάλληλη στήλη.
4-5-2023
Γνωριμία με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) (συνέχεια)
Περιγραφή
Στην παρούσα ημερήσια διδασκαλία θα πραγματοποιηθεί μία ανακεφαλαίωση και μία επανάληψη των σημάτων που επεξεργάστηκαν την προηγούμενη ημέρα. Αυτό θα πραγματοποιηθεί μέσα από την προβολή βίντεο, το οποίο σταδιακά θα διακόπτεται για να συζητά η φοιτήτρια μαζί με τα παιδιά τόσο για να σχολιάσουν τα σήματα που γνώρισαν την προηγούμενη μέρα όσο και για να γνωρίσουν νέα. Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα εμπλακούν ξανά στο παιχνίδι με τα σήματα που έπαιξαν την προηγούμενη μέρα για την αξιολόγηση τους, ενώ αυτή θα πραγματοποιείται και μέσα από ερωτήσεις της εν δυνάμει εκπαιδευτικού κατά την επεξεργασία του βίντεο (π.χ Ποιο είναι αυτό το σήμα; Τι μας λέει; Σε ποια κατηγορία-οικογένεια σημάτων ανήκει; κλπ)
Το βίντεο για τα σήματα:
https://www.youtube.com/watch?v=ZIvSgvHvdIg&ab_channel=AMJO
5-5-2023
Γνωριμία με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) (συνέχεια)
Περιγραφή
Στην πρώτη φάση η διδασκαλία θα ξεκινήσει με έναυσμα μία ερώτηση της φοιτήτριας (π.χ Θυμάται κανείς για ποιο πράγμα μιλήσαμε εχθές; Τι είπαμε ότι πρέπει να προσέχει ένας οδηγός; κλπ). Αφού τα παιδιά απαντήσουν, η φοιτήτρια θα θέσει ξανά ερώτημα (π.χ Τι άλλο πρέπει να προσέχει ένας οδηγός όταν οδηγεί σύμφωνα με τον κύριο ΚΟΚ;) και θα αφήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες να ξαναεπεξεργαστούν το βιβλίο «Καλώς τον κύριο ΚΟΚ», με σκοπό να εκμαιεύσει τη λέξη «φανάρια». Έτσι, λοιπόν, η προσοχή θα εστιαστεί στον φωτεινό σηματοδότη και στην ανάλυσή του. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από συζήτηση θα γίνει λόγος για τον αριθμό των φώτων, τα χρώματα, τη σειρά και τη σημασία τους.
Στη δεύτερη φάση έχοντας ολοκληρωθεί η επεξεργασία του φαναριού, η εν δυνάμει νηπιαγωγός θα μοιράσει στα παιδιά το ποίημα του κυρίου ΚΟΚ, το οποίο θα μάθουν όλοι μαζί. Ειδικότερα, η φοιτήτρια θα έχει τρία κυκλάκια χαρτονιού (κόκκινο, πράσινο, πορτοκαλί) με φατσούλες στο καθένα (λυπημένη, χαρούμενη και ουδέτερη αντίστοιχα), τα οποία θα αξιοποιηθούν για δραματοποίηση η οποία σε συνδυασμό με την επανάληψη των στίχων θα βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν το ποίημα. Έπειτα, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα κατασκευάσουν το δικό τους φανάρι χρησιμοποιώντας χαρτόνια και χάρτινα καλαμάκια για να στηρίξουν το φανάρι τους (αξιολόγηση) και θα παίξουν δύο παιχνίδια που θα εμπλέκουν τις τρεις φατσούλες του φωτεινού σηματοδότη. Έτσι, αρχικά τα παιδιά θα εμπλακούν σε κινητικό παιχνίδι στον προαύλιο χώρο κατά το οποίο θα πρέπει να ελέγχουν την κίνησή τους ανάλογα με το χρώμα που τους παρουσιάζεται (τρέξιμο όταν βλέπουν την πράσινη φατσούλα, μείωση ταχύτητας όταν βλέπουν την πορτοκαλί και παύση όταν βλέπουν την κόκκινη). Έπειτα, στο δεύτερο παιχνίδι οι μαθητές και οι μαθήτριες θα αξιοποιήσουν τη φωνή τους αυξομειώνοντάς τη πάλι ανάλογα με το χρώμα του φωτεινού σηματοδότη που θα δείχνει η φοιτήτρια (δυνατή κραυγή με το πράσινο χρώμα, χαμηλότερη με το πορτοκαλί και παύση με το κόκκινο).
Τα παιδιά μαθαίνουν το ποίημα του κ. ΚΟΚ
Βίντεο
2η Εβδομάδα
8-5-2023
Κυκλοφοριακή Αγωγή και Φροντίζω το περιβάλλον
Η διδασκαλία θα ξεκινήσει με έναυσμα μία ερώτηση στην ολομέλεια (π.χ ένας οδηγός προσέχει μόνο τα σήματα και τα φανάρια όταν οδηγεί ή και άλλα πράγματα;) σκοπεύοντας στην έναρξη συζήτησης γύρω από τις ορθές συνήθειες/συμπεριφορές ενός οδηγού αλλά και ενός επιβάτη, για την εύρεση των οποίων τα παιδιά θα στηριχθούν τόσο σε στοιχεία του βιβλίου όσο και σε προσωπικές εμπειρίες από την καθημερινή τους ζωή (π.χ τι κάνουν οι γονείς τους καθώς οδηγούν, τι κάνουν τα ίδια όταν βρίσκονται στο αυτοκίνητο, κλπ).
Στην τέταρτη φάση, τα παιδιά μαζί με τη φοιτήτρια θα παίξουν ένα παιχνίδι με εικόνες (αξιολόγηση). Ειδικότερα, η φοιτήτρια αρχικά θα παρουσιάσει στα παιδιά εικόνες με σωστές και λανθασμένες συμπεριφορές οδηγού και επιβάτη. Στη συνέχεια, κάθε παιδί θα επιλέγει μία εικόνα, θα την περιγράφει και ανάλογα με το περιεχόμενό της θα την κολλάει σε έναν πίνακα. Ο πίνακας (χαρτόνι) θα περιλαμβάνει δύο στήλες, όπου στην κορυφή της μίας θα υπάρχει ένα πράσινο σύμβολο (τικ) και στην κορυφή της άλλης ένα κόκκινο σύμβολο (Χ) υποδηλώνοντας την κατηγορία της συμπεριφοράς που απεικονίζεται στην εικόνα (σωστή ή λανθασμένη). Ο πίνακας στο τέλος θα μπορούσε να αναρτηθεί στην τάξη. Έπειτα, τα παιδιά θα συμπληρώσουν και ένα φύλλο εργασίας. Συγκεκριμένα, κάθε παιδί θα χωρίσει το χαρτί του στη μέση και στο αριστερό πλαίσιο θα ζωγραφίσει μια λανθασμένη συμπεριφορά και στο δεξί μία ορθή συμπεριφορά. Τέλος, αφού ολοκληρώσουν τις δύο ζωγραφιές θα προσθέσουν το σύμβολο που ταιριάζει στην κάθε μία (τικ στη σωστή συμπεριφορά με πράσινο μαρκαδόρο και Χ στη λανθασμένη συμπεριφορά με κόκκινο μαρκαδόρο).
9-5-2023
Συμμετοχή φοιτήτριας στο σχέδιο δράσης. βλέπε κατηγορία Συλλογικός προγραμματισμός-Έκθεση Αξιολόγησης.
Υλοποιήθηκε το σχέδιο δράσης του σχολείου μας, όπου υλοποιήθηκαν οι εικαστικές παρεμβάσεις των νηπίων στους εξωτερικούς τοίχους.
10-52023
Κυκλοφοριακή Αγωγή
Οδική Συμπεριφορά:
Τα παιδιά να αναγνωρίζουν ορθές συμπεριφορές του ποδηλάτη
Την παρούσα ημέρα, η φοιτήτρια με τα παιδιά θα ασχοληθούν με τις συμπεριφορές που πρέπει να υιοθετoύνται όταν κάποιος οδηγεί ποδήλατο. Έτσι, η διδασκαλία θα ξεκινήσει με έναυσμα το την ιστορία «Ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας», την οποία θα επεξεργαστούν τα παιδιά αρχικά μέσα από βίντεο. Αφού, λοιπόν, η φοιτήτρια εξηγήσει στα παιδιά τι πρόκειται να παρακολουθήσουν, τα παιδιά θα δουν το βίντεο και στη συνέχεια θα συζητήσουν με τη φοιτήτρια πάνω σε αυτό. Με αυτό τον τρόπο θα προσεγγίσουν την ορθή συμπεριφορά ενός ποδηλάτη εστιάζοντας στον εξοπλισμό του και στα μέρη που πρέπει να οδηγεί.
Έπειτα, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα συμπληρώσουν το πρώτο φύλλο εργασίας τους.
Λόγω βροχής η παρακάτω δραστηριότητα υλοποιήθηκε στην τάξη
Στη συνέχεια τα παιδιά θα βγουν στον προαύλιο χώρο για να εφαρμόσουν τους κανόνες σωστής οδήγησης ποδηλάτου σε πραγματικές συνθήκες. Ειδικότερα, ένας μαθητής ή μία μαθήτρια θα φέρει το ποδήλατό του στο σχολείο με σκοπό να τα χρησιμοποιήσουν όλα τα παιδιά, ώστε αφενός να ψυχαγωγηθούν και αφετέρου να εξασκήσουν τους κανόνες.
Τέλος, τα παιδιά θα επιστρέψουν στην τάξη και θα συμπληρώσουν το δεύτερο φύλλο εργασίας τους. Συγκεκριμένα, θα ζωγραφίσουν τον εαυτό τους να ποδηλατεί στο κατάλληλο μέρος με τον κατάλληλο εξοπλισμό.
11-5-2023
Κυκλοφοριακή Αγωγή
Τίτλος Δραστηριότητας: Γνωριμία με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ)
Η διδασκαλία θα ξεκινήσει με έναυσμα μία ερώτηση της φοιτήτριας (π.χ Πώς έρχεστε στο σχολείο; Υπάρχει κανείς που να έρχεται με τα πόδια; κλπ), με σκοπό να ξεκινήσει μία συζήτηση γύρω από τη συμπεριφορά του πεζού γενικότερα και των παιδιών ειδικότερα, εστιασμένη στην καθημερινή ζωή και στις προσωπικές εμπειρίες των μαθητών και των μαθητριών (π.χ Πώς περνάς το δρόμο; Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο σημείο από το οποίο περνάς; Όταν μετακινείσαι με τα πόδια πού περπατάς; Υπάρχουν κανόνες για αυτούς που μετακινούνται με τα πόδια ή μόνο για τους οδηγούς; κλπ). Με αυτό τον τρόπο και με υποστήριξη από το βιβλίο «Καλώς τον κύριο ΚΟΚ» θα προσεγγιστούν έννοιες όπως πεζός, διάβαση, πεζοδρόμιο, φανάρι πεζών και θα συζητηθεί ο τρόπος που πρέπει να συμπεριφέρονται τα παιδιά καθώς μετακινούνται με τα πόδια αλλά και με το ποδήλατο.
Έτσι, η εν δυνάμει νηπιαγωγός με τα παιδιά θα μιλήσουν για τα βήματα που είναι απαραίτητο να ακολουθούν για να περάσουν ένα δρόμο. Αφού ολοκληρωθεί η συζήτηση, θα ακολουθήσει η αξιολόγηση των παιδιών μέσα από ζωγραφική, ψηφιακό παιχνίδι και κατασκευή. Ειδικότερα, η ζωγραφική θα αφορά το φανάρι των πεζών, το ψηφιακό παιχνίδι συμπεριφορές των πεζών και η κατασκευή τα βήματα διάβασης του δρόμου.
Πιο συγκεκριμένα, κάθε παιδί θα σχεδιάσει πάνω σε ένα χαρτόνι το περίγραμμα του χεριού του, θα το κόψει και στη συνέχεια θα κολλήσει σε κάθε δάχτυλο με τη σειρά, από το 1 έως το 5 κομμάτια χαρτί με βήματα διάβασης δρόμου (1. Στοπ. Σταματάω και περιμένω, 2. Κοιτάζω αριστερά, 4. Κοιτάζω δεξιά, 3. Ξανακοιτάζω αριστερά, 5. Εάν ο δρόμος είναι ελεύθερος περνώ).
12-5-2023
Αντί για τη θεματική : Κυκλοφοριακή Αγωγή τις δύο πρώτες ώρες υλοποιήθηκε το παρακάτω.
Στο πλαίσιο της Ομαλής Μετάβασης και της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών ΠΕ60 και ΠΕ70, ΠΕ06 υλοποιήθηκε συνδιδασκαλία με την Α Τάξη με θέμα: Η μητέρα μας γιορτάζει!! Βλέπε σχετική ανάρτηση στην κατηγορία Ομαλή Μετάβαση.
15-5-2023
Αντί της θεματικής υλοποίησε το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων αφού τα σχολεία θα είναι κλειστά Παρασκευή και Δευτέρα. (Βλέπε κατηγορία εργαστήρια Δεξιοτήτων)
16-5-2023
Κυκλοφοριακή Αγωγή
Τα παραδοσιακά μέσα μεταφοράς
Περιγραφή
Στην παρούσα ημερήσια διδασκαλία τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τα παλιά μέσα μεταφοράς. Πριν την έναρξη της διδασκαλίας, η εν δυνάμει νηπιαγωγός θα έχει ήδη αναρτημένες στον πίνακα της θεματικής ενότητας σε μία στήλη εικόνες από παλιά μέσα μεταφοράς (κάρο, άμαξα, γαϊδούρια, βάρκα κλπ) και σε μία δεύτερη εικόνες από σύγχρονα μέσα μεταφοράς (τις ίδιες κάρτες με εκείνες που επεξεργάστηκε με τα παιδιά την πρώτη φορά τα μέσα μεταφοράς). Έτσι, η διδασκαλία θα ξεκινήσει με έναυσμα ερώτηση της φοιτήτριας (π.χ «Θυμάστε τα μέσα μεταφοράς που επεξεργαστήκαμε τις προάλλες; Άραγε τα παλιά χρόνια υπήρχαν οχήματα;»), που θα έχει σκοπό να προβληματίσει τα παιδιά και να τα ωθήσει να σκεφτούν. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, λοιπόν, λαμβάνοντας υπόψη και τις εικόνες που θα τους έχουν παρουσιαστεί θα εκφράσουν τις απόψεις τους δημιουργώντας έτσι γόνιμο έδαφος για συζήτηση γύρω από τα παραδοσιακά οχήματα.
Μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης, η φοιτήτρια θα προβάλει βίντεο που θα απεικονίζει εικόνες από παλιά μέσα μεταφοράς συνοδευόμενες από μουσική. Το βίντεο θα διακόπτεται σταδιακά, ώστε τα παιδιά με τη φοιτήτρια να συζητούν τι παραδοσιακό όχημα βλέπουν και να το αντιστοιχούν με το σύγχρονο μέσο μεταφοράς από το οποίο αντικαταστάθηκε (εξέταση της εξέλιξης των οχημάτων). Στη συνέχεια, με βάση το σχολιασμό του βίντεο τα παιδιά θα κληθούν να τοποθετήσουν δίπλα από κάθε εικόνα με τα παραδοσιακά μέσα μεταφοράς, τις εικόνες των σύγχρονων οχημάτων που διαδέχθηκαν τα πρώτα.
Τέλος, θα πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση των μαθητών και των μαθητριών μέσα από ένα φύλλο εργασίας. Ειδικότερα, κάθε παιδί θα πρέπει να επιλέξει εκείνο το παραδοσιακό μέσο μεταφοράς που του έκανε περισσότερο εντύπωση και να το αποτυπώσει στο χαρτί.
Το βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?v=D47k2AFeB3Y&ab_channel=LoulisMuseum
Κυκλοφοριακή Αγωγή
Μέσα μεταφοράς και περιβάλλον
Περιγραφή
Σε συνέχεια της προηγούμενης διδασκαλίας τα παιδιά με τη φοιτήτρια θα προσεγγίσουν τα φιλικά προς το περιβάλλον σύγχρονα μέσα μεταφοράς. Πιο συγκεκριμένα, η διδασκαλία θα ξεκινήσει με μία ανακεφαλαίωση των παλιών-παραδοσιακών και σύγχρονων οχημάτων. Στη συνέχεια, η εν δυνάμει εκπαιδευτικός θα θέσει ερώτηση («Τι πιστεύετε; Ποια μεταφορικά μέσα είναι καλύτερα για τον πλανήτη; Τα παραδοσιακά ή τα σύγχρονα; Γιατί;) με σκοπό να γίνει αναφορά στα καυσαέρια. Σε αυτή την αναφορά θα βοηθήσει και η επίδειξη εικόνας, που θα δείχνει οχήματα που βγάζουν καυσαέρια, η οποία θα χρησιμοποιηθεί ως έναυσμα για το σχολιασμό των καυσαερίων και της επίδρασής τους στο περιβάλλον. Σκοπός, λοιπόν, είναι τα παιδιά να συγκρίνουν τα παλιά και τα σύγχρονα οχήματα και να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι τα πρώτα ήταν πιο ωφέλιμα για τον πλανήτη. Αμέσως μετά, το ενδιαφέρον θα επικεντρωθεί στα σύγχρονα οχήματα που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον. Έτσι, η φοιτήτρια θα ρωτήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες: «Μπορείτε να σκεφτείτε κάποιο σύγχρονο όχημα που να μη μολύνει το περιβάλλον;» επιδεικνύοντάς τους παράλληλα και τον πίνακα της θεματικής με τα μέσα μεταφοράς που επεξεργάστηκαν προηγουμένως, προκειμένου να τους βοηθήσει να αναφέρουν το ποδήλατο και το πατίνι.
Αφού γίνει αυτό, τα παιδιά θα συμπληρώσουν ένα φύλλο εργασίας, στο οποίο θα πρέπει να επιλέξουν εάν θέλουν να μετακινούνται με ποδήλατο ή με πατίνι και να ζωγραφίσουν το αντίστοιχο όχημα.
18-5-2023
Ψηφιακά παιχνίδια και Κυκλοφοριακή Αγωγή
Περιγραφή
Κατά την παρούσα ημερήσια διδασκαλία τα παιδιά θα ασχοληθούν με ψηφιακά παιχνίδια στον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή μέσα από εργασία σε ομάδες. Πιο συγκεκριμένα, δύο ομάδες θα αναλάβουν ζωγραφική στον υπολογιστή, δύο ομάδες δημιουργία παζλ στον υπολογιστή και μια ομάδα ένα παιχνίδι μνήμης.
Ως προς τις δύο ομάδες που θα ζωγραφίσουν στον Η/Υ, η πρώτη θα ασχοληθεί με την αποτύπωση στοιχείων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (π.χ σήματα, φωτεινός σηματοδότης) και η δεύτερη με την αποτύπωση των φιλικών προς το περιβάλλον μέσων μεταφοράς (π.χ ποδήλατο και πατίνι). Επίσης, τη στιγμή που θα εργάζεται η πρώτη ομάδα η δεύτερη θα είναι από πίσω της, προκειμένου να παρακολουθεί τη διαδικασία και έτσι να βοηθηθεί στη συνέχεια.
Όσον αφορά τις δύο ομάδες που θα αναλάβουν τη δημιουργία παζλ στον Η/Υ, η πρώτη θα ασχοληθεί με τη σύνθεση της εικόνας ενός παλιού λεωφορείου και η δεύτερη με τη σύνθεση της εικόνας του ποδηλάτου που έφερε σε προηγούμενη ημέρα μία μαθήτρια.
Αναφορικά με την ομάδα που θα ασχοληθεί με το παιχνίδι μνήμης, η εν δυνάμει νηπιαγωγός θα τοποθετήσει στο κεντρικό τραπέζι της τάξης εικόνες από διάφορα σήματα κάθε κατηγορίας και θα αφήσει τα παιδιά να τα επεξεργαστούν. Στη συνέχεια θα τα αναποδογυρίσει, θα τα μπερδέψει και θα δώσει στους μαθητές και τις μαθήτριες τα αντίστοιχα αυτοκόλλητα από τον πίνακα των σημάτων που είχαν δημιουργήσει σε προηγούμενη διδασκαλία. Έτσι, κάθε παιδί θα επιλέγει από ένα αυτοκόλλητο και θα πρέπει να το ταιριάξει στο αντίστοιχο αναποδογυρισμένο σήμα. Όποιο παιδί ταιριάξει πρώτο το αυτοκόλλητο με το σήμα στο χαρτί και βρει τι σημαίνει το σήμα του, κερδίζει.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως οι εικόνες του παζλ επιλέχθηκαν από τα ίδια τα παιδιά, όπως και ο χωρισμός τους σε ομάδες. Ειδικότερα, η κατανομή των μαθητών και των μαθητριών σε κάθε παιχνίδι έγινε με βάση το ενδιαφέρον τους και την εκδήλωση προτίμησής τους.
Μετά τις εκλογές
23-5-2023, Η φοιτήτρια εργάστηκε με τα παιδιά στο 5ο εργαστήριο Δεξιοτήτων σχετικές αναρτήσεις υπάρχουν εκεί.
24-5-2023
Μηνύματα για την κυκλοφοριακή αγωγή
Περιγραφή
Η σημερινή διδασκαλία αποσκοπεί στην εξαγωγή μηνυμάτων από τα παιδιά για την κυκλοφοριακή αγωγή και στη διάχυσή τους προς τους συνανθρώπους τους. Έτσι, η διδασκαλία θα ξεκινήσει με μία ανακεφαλαίωση γύρω από τα θέματα που επεξεργάστηκαν τα παιδιά με τη φοιτήτρια στο πλαίσιο της θεματικής (ΚΟΚ, οδική συμπεριφορά, μέσα μεταφοράς) και μετά την ολοκλήρωσή της εκείνα θα διατυπώσουν τα δικά τους μηνύματα για την κυκλοφοριακή αγωγή ωθούμενα από ερωτήσεις της φοιτήτριας (π.χ «Τι θα συμβουλεύατε κάποιον οδηγό να κάνει;», «Τι θα λέγατε σε κάποιον οδηγό που δε φοράει κράνος;» κλπ). Καθώς εκτυλίσσεται η συζήτηση και εξάγονται τα μηνύματα, η εν δυνάμει παιδαγωγός θα καταγράφει τα μηνύματα με διαφορετικά χρώματα σε ένα χαρτί Α3, τα οποία θα αξιοποιηθούν στη συνέχεια για τη δημιουργία μίας αφίσας στο διαδίκτυο. Αφού τα παιδιά με τη φοιτήτρια δημιουργήσουν την αφίσα, εκείνη θα εκτυπωθεί και θα μοιραστεί σε κάθε παιδί.
Έπειτα, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα χωριστούν σε δύο ομάδες, με σκοπό να βγουν από το σχολείο και κατευθυνόμενα προς το πάρκο της περιοχής να ευαισθητοποιήσουν τους συμπολίτες τους μοιράζοντάς τους τις αφίσες τους. Η μία ομάδα θα συνοδεύεται από τη νηπιαγωγό και μία μητέρα και η άλλη από τη φοιτήτρια και άλλη μία μητέρα.
Έτσι, τα παιδιά θα ξεκινήσουν να μοιράζουν τις αφίσες και να μεταφέρουν τα μηνύματά τους είτε σε οδηγούς είτε σε πεζούς, ενώ παράλληλα θα έχουν την ευκαιρία να εντοπίσουν σήματα του ΚΟΚ και να τα αποκωδικοποιούν με τη φοιτήτρια (π.χ ερωτήσεις φοιτήτριας: «Ποιο σήμα είναι αυτό;», «Τι χρώμα και τι σχήμα έχει;», «Τι σημαίνει;», κλπ).
Τέλος, αφού ολοκληρωθεί το κομμάτι της ευαισθητοποίησης, τα παιδιά θα καταλήξουν στο πάρκο της περιοχής για να παίξουν και να κλείσει έτσι ευχάριστα το κεφάλαιο της πρακτικής.
Τέλος της πρακτικής άσκησης..
Μπράβο στην φοιτήτρια!
Μπράβο στα παιδιά μας!
Μπράβο στους γονείς συνεργάτες!!
25-5-2023, δραστηριότητα με τη νηπιαγωγό.
Οι μαθητές δημιουργούν το εξώφυλλό τους στο βιβλιαράκι τους για την Κυκλοφοριακή Αγωγή.
Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ΜΕΝΤΟΡΑΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη




















































































































