Υλοποίηση εργαστήρια Δεξιοτήτων 2ου θεματικού άξονα: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

 

ως προς τη Θεματική Ενότητα

Δημιουργώ και Καινοτομώ
Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Με τίτλο: STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική

Δεξιότητες Μάθησης: Κριτική σκέψη (Critical thinking) − Επικοινωνία (Communication) − Συνεργασία (Collaboration) − Δημιουργικότητα (Creativity).

Δεξιότητες Ζωής: Υπευθυνότητα – Πρωτοβουλία – Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός – Παραγωγικότητα – Κοινωνικές Δεξιότητες – Προσαρμοστικότητα − Ανθεκτικότητα − Υπευθυνότητα.

Δεξιότητες της τεχνολογίας και επιστήμης: Δεξιότητες Μοντελισμού και Προσομοίωσης – Πληροφορικός γραμματισμός – Τεχνολογικός γραμματισμός – Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών – Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας.

Δεξιότητες του Νου: Στρατηγική σκέψη − Επίλυση προβλημάτων − Κατασκευές − Πλάγια σκέψη

Διάρκεια 7 εβδομάδες κατά την περίοδο του Β Τριμήνου(ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ)

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική», έχει σκοπό να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες του Νηπιαγωγείου και της πρώτης τάξης του Δημοτικού Σχολείου με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Φορέας/ εκπονητής του προγράμματος είναι το 3ο ΠΕΚΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ και συγκεκριμένα της Παρασκευής Φώτη.

Στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι τα παιδιά, να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.

Ωστόσο η νηπιαγωγός που υλοποιεί το σχέδιο δράσης έχει προσαρμόσει σε αυτό για την τάξη της, δικές της παρεμβάσεις για την αποτελεσματικότητα της υλοποίησης του σχεδίου δράσης.

Στην υλοποίηση του προγράμματος έχουν γίνει αρκετές παρεμβάσεις από τη νηπιαγωγό για την αποτελεσματικότητά του.

Εργαστήριο 1ο

20230117 12441120230117 104614 20230110 141337

Αφόρμηση

Η Νηπιαγωγός φέρνει γκαζάκι στην τάξη και βράζει νερό ενεργοποιώντας το ενδιαφέρον και την περιέργεια των μαθητών.(παρέμβαση νηπιαγωγού)

20230112 113014

Η νηπιαγωγός ρωτάει τα παιδιά: Μήπως μπορείτε να μου πείτε με τι θα ασχοληθούμε στο νέο μας εργαστήριο? Τα παιδιά είπαν με το βράσιμο του νερού, το νερό. Η νηπιαγωγός λέει στα παιδιά: Μπράβο το βρήκατε, θα ασχοληθούμε με το νερό και το ταξίδι του..

Η Νηπιαγωγός

Διαβάζει το βιβλιο: «Οι σταγόνες ταξιδεύουν», της Τριανταφυλλιάς Μακούλη. (Δεν έγινε)Επίσης διαβάζει και τα βιβλία «Η μικρή σταγόνα» της JOYCE MELANIE και “Πέφτει πέφτει η σταγόνα” του Σαμ Γκοντουιν.

20230116 091913

Στη συνέχεια ακούν το τραγούδι « Το νερό είναι στοιχείο και στοιχειό» του Χρήστου Θηβαίου. https://youtu.be/CFfTuVTuHlw?t=188

Παρέμβαση από τη νηπιαγωγό

Επειτα γίνεται συζήτηση στην τάξη σχετικά με το νερό: που υπάρχει και σε τι χρησιμοποιείται και η νηπιαγωγός καταγράφει σε χαρτί Α3 τις απαντήσεις των παιδιών.

20230120 082557 

Ηχογραφήσεις μαθητών:

Τα παιδιά καταλήγουν σε συμπεράσματα και τα ηχογραφούν

Τα παιδιά χρησιμοποιούν λέξεις κλειδιά : «το ταξίδι του νερού», «ο κύκλος του νερού» για αναζήτηση στο διαδίκτυο και παρακολουθούν το παρακάτω βίντεο.

https://youtu .be/StPobH5ODTw

20230120 101328 20230119 141959

Παρέμβαση νηπιαγωγού

α. Τα παιδιά εργάζονται δημιουργικά και υλοποιούν σε χαρτί κάνσολ τη σταγόνα

20230117 091530

β. Τα παιδιά σε ομαδούλες κάνουν δραματοποίηση με το σώμα τους τον κύκλο του νερού

20230117 095420 

20230117 101338 20230117 101558 20230117 101421

20230117 101512     20230117 101553

 

γ. Τα παιδιά ζωγραφίζουν σε χαρτί Α4 και αριθμούν με την σειρά τα στάδια του κύκλου του νερού και ηχογραφούν τα παραπάνω στάδια.

20230116 122259 20230117 125435

 

δ. Ζωγραφίζουν τον κύκλο του νερού σε χαρτί Α4 

20230116 103807            20230116 112755

https://youtu.be/iTy8SarU1qM   

20230120 101409

Γίνεται ακρόαση του ποιήματος του Ζαχαρία Παπαντωνίου: «Από που ήρθες ποταμάκι» και δραματοποιούν τον κύκλο του νερού. Δίνεται το ποίημα με εικονόλεξο για να διευκολύνει τα παιδιά.

β. Ζωγραφίζουν ομαδοσυνεργατικά το ποίημα με τις αντίστοιχες εικόνες σε χαρτί Α4 και κάθε ομάδα σειρά-σειρά λέει-σχηματίζει το ποίημα.

20230120 111657 20230120 11201520230120 113553

Ηχογράφηση του ποιήματος ανά ομαδούλα:

 

Δημιουργία βίντεο στο Canva

ΠΡΟΣΔΟΚΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια της σταγόνας

Να αντιληφθούν τα παιδιά ότι το νερό είναι παντού γύρω μας σε διάφορες μορφές και τη χρησιμότητά του για τη ζωή του ανθρώπου.

Να προβληματιστούν και να κατανοήσουν τον κύκλο του νερού.

Να ασκηθούν στον υπολογιστή στη χρήση του canva

2o Εργαστήριο

Ενεργοποίηση ομάδας:(παρέμβαση από τη νηπιαγωγό)

Τα παιδιά με χαρά παρακολουθούν το βίντεο παρουσίασης  που είχαν δημιουργήσει στο canva ώστε να θυμηθούν ξανά το ταξίδι και τον κύκλο του νερού.

Μετά την παρουσίαση εργάζονται δημιουργικά:

20230119 125133

Τα παιδιά ζωγραφίζουν σε χαρτί Α4 τον κύκλο του νερού(ατομική εργασία)

Η εκπαιδευτικός επίσης προτείνει στα παιδιά τη δημιουργία μιας κατασκευής- χειροτεχνίας για να αποτυπώσουν μέσω των υλικών καλλιτεχνίας τον κύκλο του νερού.(ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα)

Τα παιδιά στην ολομέλεια συζητούν και με κριτική σκέψη ανταλλάσσουν απόψεις και αξιοποιώντας τη φαντασία τους και την δημιουργική σκέψη, τελικά επιλέγουν τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουν για την χειροτεχνία τους. Μετά ανά ομαδούλα κατασκευάζουν και προσθέτουν αυτό που ανέλαβαν ώστε να καταλήξουν στο τελικό τους προιόν

20230119 103046 20230119 103519 20230119 103904 20230119 103308 20230119 105831

Τελικό προιόν

20230119 100004

ΠΡΟΣΔΟΚΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Να ενισχύσουν οι μαθητές με ομαδοσυνεργατικό τρόπο την δημιουργικότητά τους και την παραγωγικότητά τους.

Εργαστήριο 3ο

Ενεργοποίηση ομάδας.

Η Νηπιαγωγός ρωτά την ολομέλεια: Θέλετε να ασχοληθούμε δημιουργικά με το νερό? Τι προτείνετε?

Τα παιδιά μετά από συζήτηση στην ολομέλεια επιλέγουν και αποφασίζουν να ασχοληθούν με τον κύκλο του νερού και προτείνουν τις παρακάτω δημιουργικές δραστηριότητες.

20230127 122401 20230127 122207 20230127 122522 20230130 103211 20230130 104928 20230203 095546

α.Να ζωγραφίσουν σε χαρτί Α4 ομαδοσυνεργατικά για το ταξίδι της σταγόνας, για τις μορφές του νερού στη Γη(λίμνη, ποτάμια, καταρράκτης). Oι συγκεκριμένες δημιουργίες των μαθητών θα αξιοποιηθούν στο 5-6 εργαστήριο

β.Ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες των μαθητών στον υπολογιστή

1.Να δημιουργήσουν -παίξουν πάζλ με δικά τους παλαιότερα έργα για τον κύκλο του νερού. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες υλοποιώντας τα παρακάτω πάζλ. Επίσης όλα τα παιδιά στα παρακάτω λίνκ μπορούν να παίξουν το παζλ και από το σπίτι τους(Ανεστραμμένη μάθηση)

λινκ παζλ

α.Ο Κύκλος του νερού

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0d2510836e3f

20230123 122529 20230123 122634 20230123 123346 20230123 123910

 

2. Το ταξίδι της σταγόνας

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3cf60c09329b

20230126 124355 20230126 125056 20230126 125428

 

Τα παιδιά αποφασίζουν την Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη, όπου προτείνουν με δημιουργικό τρόπο: Να ασχοληθούν με τον κύκλο του νερού. δεν έγινε

γ. Ζωγραφίζουν τον κύκλο του νερού στο tux paint

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και άρχισαν να ζωγραφίζουν στο εκπαιδευτικό λογισμικό του tux paint

1η ομάδα

20230124 113541 20230124 115435

2η ομάδα

20230124 120349 20230124 121531 20230124 121707 20230124 121847 20230124 123333

3η ομάδα

20230125 120046 20230125 120543 20230125 120550 20230125 121241

β.Παιχνίδι με τον κύκλο του νερού

20230130 083737 20230130 085106 20230130 090247 20230130 090435 20230130 091519 20230130 120936

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία με παιγνιώδη τρόπο στον υπολογιστή να βλέπουν τον ήλιο που ανεβάζει την θερμοκρασία στο θερμόμετρο, την σταγόνα του ποταμού που πέφτει στη θάλασσα, τη βροχή που πέφτει.  Επίσης τα παιδιά είδαν τα ρούχα που στεγνώνουν από τον ήλιο, κατανοώντας το φυσικό φαινόμενο .Δημιουργήθηκε μία όμορφη διάδραση μεταξύ των μαθητών!!

https://www.educationsoutheastwater.com.au/resources/

γ. Τα παιδιά δημιουργούν τη βροχή

20230131 110142 20230131 110152 20230131 110201 20230131 114526

Δημιουργία βίντεο στο yuo tube

λίνκ 1ης ομάδας

https://youtu.be/DnIre4NpKHM

λίνκ 2ης ομάδας

https://youtu.be/r1l0HUfa0p0

 

 

ΠΡΟΣΔΟΚΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1.Να ασκηθούν οι μαθητές με δημιουργικό και ελκυστικό τρόπο στον υπολολογιστή ως μέσο.

2.Να μπορούν να σκέφτονται δημιουργικά και να αναπαριστάνουν το φαινόμενο της βροχής.

3. Να είναι ικανοί να δημιουργούν οι ίδιοι υλικό που θα το αξιοποιήσουν  στο μέλλον

4. Να παίρνουν πρωτοβουλίες, να ενεργοποιούν την σκέψη τους και να κάνουν προτάσεις.

Αναστοχασμός: Τα παιδιά πήραν πρωτοβουλία και εξέφρασαν τις επιλογές τους, ήταν συμμετοχικά, εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά-δημιουργικά και ευχαριστήθηκαν πολύ το συγκεκριμένο εργαστήριο.

Εργαστήριο 4ο

Α. Πειραματισμοί με το νερό.

1. Επίπλευση-Βύθιση

20230131 121926

λινκ βίντεο

https://youtu.be/NsCf4q8DeTI

2. Απορρόφηση-Στράγγισμα

20230203 112333 20230203 112339 20230203 112343 20230203 112441 20230203 112444 20230203 112451 20230203 112457 20230203 112458

Τα παιδιά πειραματίζονται με βαμβάκι και χαρτί και ανακαλύπτουν την απορροφητικότητα του νερού, το στράγγισμα του νερού, όπως ακριβώς και με το πλύσιμο των ρούχων.

3. Διαλυτότητα της ζάχαρης στο νερό

20230112 113014 1

4. Πήξη-τήξη: παγάκια-νερό

Β. Τα παιδιά δημιουργούν φράγματα

20230203 093152 20230203 093329 20230203 110612 20230203 110930 20230203 111231 20230203 111622

Κατανοούν ότι μπορούν να διατηρούν -αποθηκεύουν ποσότητα νερού.

Γ. Αέρας και Σύννεφα

Τα παιδιά παρακολουθούν το παρακάτω βίντεο , το οποίο τους αρέσει πάρα πολύ και αποφασίζουν να παίξουν.

Τα παιδιά παίζουν ανά δύο

20230203 105054 20230203 105105 20230203 1052380 20230203 105240 20230203 105423 20230203 105817 20230203 105924

Παίζουμε με τον αέρα και τα σύννεφα. Φτιάχνουμε σύννεφα από βαμβάκι και τα φυσάμε για να φτάσουν γρήγορα κοντά στο βουνό για να αρχίσουν να ρίχνουν τη βροχή! Τα παιδιά με παιγνιώδη τρόπο αντιλαμβάνονται τη σημασία που έχει και το στοιχείο του αέρα, μιας και τα οδηγεί στα κρύα μέρη για την υγροποίηση της σταγόνας.

Τα παιδιά καταγράφουν σε χαρτόνι κάνσολ τους παραπάνω φυσικούς πειραματισμούς.

20230215 094901

Προσδοκόμενα Αποτελέσματα

1.Να προσεγγίσουν έννοιες των Φυσικών Επιστημών

2. Να μάθουν τα παιδιά να πειραματίζονται

3. Να κάνουν υποθέσεις και επαληθεύσεις

4. Να καταλήγουν σε συμπεράσματα

Αναστοχασμός: Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά, συνεργάστηκαν όπου χρειάστηκε, διατύπωσαν απόψεις, έκαναν υποθέσεις-κατέληξαν σε συμπεράσματα. Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν πολύ και απόκτησαν όμορφες βιωματικές εμπειρίες.

 

Εργαστήριο 5ο&6ο

20230217 092737 20230217 093217

Δημιουργήσαμε σχετικό βίντεο στο yuo tube

Τα παιδιά πραγματοποιούν με το σώμα τους σχεδιασμένες διαδρομές στο χώρο ακολουθώντας τα σύμβολα και εκτελούν εντολές ίδιες με αυτές του ρομπότ δεινόσαυρου, που διαθέτουμε από παλιό μας μαθητή(αδελφός νηπίου μας) που φοιτά στη Β Τάξη, του συστεγαζόμενου 29ου Δημοτικού Σχολείου. Παίζουμε παιχνίδια με τις λέξεις αραίωση – συμπύκνωση (τα παιδιά μαζεύονται στο ίδιο σημείο και έπειτα σκορπάνε στο χώρο). Δίνεται έτσι η δυνατότητα στα παιδιά το ένα να καθοδηγεί το άλλο.

20230217 11475220230210 122144 20230210 122132 20230210 122344

Παίζουμε με το ρομπότ δεινόσαυρος. Κατευθύνουμε το δεινόσαυρο ρομπότ από τη θάλασσα στα σύννεφα και από εκεί στο βουνό τα ρυάκια και το ποταμάκι, προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να αποτυπώσουμε τον κύκλο του νερού μέσω του STEM.

20230130 110014 20230210 121925 20230130 112713 20230210 120826 20230130 115039 20230210 120708

Τα παιδιά μαθαίνουν την αλγοριθμική σκέψη μετράνε, υπολογίζουν, εμπεδώνουν τα όσα μάθαμε!

Παρακολουθείστε το βιντεάκι μας.

20230130 113249  

Προσδοκόμενα αποτελέσματα:

  1. Τα παιδιά να κατανοήσουν την αραίωση και την πύκνωση
  2.  Να μπορούν να κάνουν συγκεκριμένες διαδρομές στο χώρο
  3. Να δημιουργούν τα ίδια διαδρομές σε χαρτί Α4 και να δίνουν εντολές στο ρομπότ.
  4. Να συνεργάζονται-να λειτουργούν υποστηρικτικά και
  5. Να υλοποιούν μετρήσεις, να ασκηθούν σε υπολογισμούς
  6. Να μάθουν την Αλγοριθμική σκέψη

 

Αναστοχασμός: Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά, συνεργάστηκαν όπου χρειάστηκε, κατάφεραν να κάνουν υπολογισμούς και μετρήσεις, να προσεγγίσουν την αλγοριθμική σκέψη και να εμπεδώσουν όσα έμαθαν.

  1. Εργαστήριο 7ο

20230220 105109 20230220 110422Η σταγόνα φτάνει στη θάλασσα! Δε θα μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε και με αυτό το θέμα.

Το πόσο πολύτιμο είναι το νερό και πως δεν πρέπει να το σπαταλάμε. Επίσης δεν πρέπει να το μολύνουμε με τα σκουπίδια μας. Τι μπορούμε να κάνουμε γι αυτό;

Εντός σχολικού συγκροτήματος:

20230220 114250

Διάχυση και αξιοποίηση του εργαστηρίου μας

20230220 115112

 20230220 120447 

Η Μαθήτρια της Β τάξης διαβάζει στην τάξη τα μηνύματά μας για το νερό.

Αποφασίσαμε να γράψουμε τα μηνύματά μας για το νερό και τη θάλασσα και να τα μοιραστούμε με μαθητές της Α και Β τάξης. Έτσι επισκεφτήκαμε και υλοποιήσαμε ένα βιντεάκι με τη Β τάξη  του 29ου.

20230221 08405220230221 084614

Ο μαθητής της Α Τάξης του 18ου παρατηρεί καλά την εικόνα και ανακαλύπτει το ταξίδι του νερού και το ανακοινώνει στην τάξη.

20230221 085418 

Επίσης επισκεφτήκαμε την Α τάξη των δύο συστεγαζόμενων Δημοτικών σχολείων(29ο και 18ο) προς διάχυση του εργαστηρίου μας, με σκοπό την Ανατροφοδότηση.

Με μαθητές της Α τάξης του 18ου Δημοτικού σχολείο δημιουργήσαμε ένα βίντεο με το ποίημα του Παπαντωνίου Ζαχαρία με τίτλο: Από που είσαι ποταμάκι?

20230220 12144520230220 121033 20230221 090907

Οι μαθητές επίσης με συνεργατικό τρόπο υλοποίησαν διαδρομές σχετικά με τον κύκλο του νερού με το ρομπότ Δεινόσαυρος.

20230220 13101820230220 131018

Επισκεφτήκαμε το 2ο τμήμα του συστεγαζόμενου 32ου Ν/Γ Βόλου.

20230308 103102

Υλοποιήθηκε έκθεση του εργαστηρίου μας στο χώρο των Δημοτικών σχολείων.

20230308 125301 20230308 125732    20230308 130457

Την επισκέφτηκαν και τα δύο τμήματα του συστεγαζόμενου 32ου Ν/Γ Βόλου, όπου υπήρξε μία όμορφη διάδραση μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.

Οι μαθητές όλων των Νηπιαγωγείων λένε: Μας αρέσει το ΣΤΕΜ.

Την έκθεση επισκέφτηκαν και οι γονείς των μαθητών μας σε απογευματινή ώρα.

20230308 183031

Διάχυση των μηνυμάτων μας εκτός σχολείου.

μηνύματά μας για το νερό 10ο Νηπιαγωγείο Βόλου

Ως ενεργοί πολίτες αποφασίσαμε τη δημιουργία αφίσας η οποία κατόπιν συνεννόησης με τη ΔΕΥΑΜΒ θα παραδοθεί και θα τοποθετηθεί στην Υπηρεσία της Ύδρευσης, ώστε να περάσουν τα μηνύματά μας σε πολίτες της τοπικής μας κοινωνίας.

Ως ανεστραμμένη μάθηση:Με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, παίζουμε στο σύνδεσμο https://code.org/oceans . Οι μαθητές γνωρίζουν την τεχνητή νοημοσύνη. Μαθαίνουν να εκπαιδεύουν την τεχνητή νοημοσύνη, με το να ομαδοποιούν τα αντικείμενα πχ. Σε ψάρια και όχι ψάρια. Έτσι όσο πιο πολλά δεδομένα δώσουμε στην τεχνητή νοημοσύνη, τόσο καλύτερα θα εκπαιδευτεί να αναγνωρίζει τα σκουπίδια από τα ψάρια.

https://studio.code.org/s/oceans/lessons/1/levels/6

ΠΡΟΣΔΟΚΌΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

  1. Να ενεργοποιούν την κριτική τους σκέψη και να μπορούν οι μαθητές να διατυπώνουν τα μηνύματά τους.
  2. Να ασκηθούν στην αξιοποίηση των γνώσεων και στην Ανατροφοδότηση των γνώσεων.
  3. Να μπορούν να δημιουργούν με συνεργατικό τρόπο
  4. Να είναι ενεργοί πολίτες

Αναστοχασμός: Οι μαθητές ήταν συμμετοχικοί, κατάφεραν και συνεργάστηκαν ώστε να βρούν τρόπους για την διάχυση του εργαστηρίου τους(Αφίσα). Ασκήθηκαν στη συνεργασία με μαθητές του ενιαίου σχολικού συγκροτήματος. (Βίντεο) Κατανόησαν την έννοια του ενεργού πολίτη.

Αξιολόγηση: Θα δοθεί προς συμπλήρωση φύλλο Αυτοαξιολόγησης στους μαθητές.

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

ΖΟΥΖΟΥΛΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

 

 

Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας

20230220 114250 20230220 115112 20230221 085418 20230221 084614 20230220 120447

20230220 131018

Πραγματοποιήσαμε επισκέψεις στις δύο Α τάξεις των συστεγαζόμενων Δημοτικών Σχολείων και στη Β τάξη όπου υλοποιήθηκαν συνεργατικές δράσεις, οι οποίες περιγράφονται παραπάνω.

Όλοι οι μαθητές των νηπιαγωγείων λένε:μας αρέσει το ΣΤΕΜ

Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα

Το όφελος ήταν ουσιαστικό για τους μαθητές μας, αφού μέσα από ομαδοσυνεργατικό πνεύμα κατάφεραν να δημιουργηθεί στην τάξη ένα θετικό κλίμα, το οποίο επεκτάθηκε στο ευρύτερο σχολικό μας περιβάλλον.

 

20230220 105109

 

 

Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα

μηνύματά μας για το νερό 10ο Νηπιαγωγείο Βόλου

Τοποθετήθηκε η παραπάνω αφίσα στη ΔΕΥΑΜΒ.

Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών

Έγιναν αρκετές παρεμβάσεις-προσαρμογές για την αποτελεσματικότητα υλοποίησης του εργαστηρίου, το οποίο διαφαίνεται στην παραπάνω περιγραφή.

Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης

Τελικά προϊόντα (ενδεικτικά) των εργαστηρίων που υλοποιήθηκαν

 

20230220 110422

 

20230215 094901

20230203 095546

20230123 123910

20230126 12542820230124 115435

 

20230124 123333

20230125 12124120230130 090435

20230130 090435

20230119 125133 20230119 100004

20230120 082557

20230120 113553

 

 

 

 

 

 

Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ.

Δημιουργήθηκαν πολλά βίντεο στο yuo tube, δημιουργήσαμε βίντεο παρουσίασης στο canva, με το chatter pix, δημιουργήσαμε πάζλ με έργα των μαθητών μας στο Jigsawplanet τα οποία αξιοποιήθηκαν με την ανεστραμμένη μάθηση για παιδαγωγική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών μας.

 

Κατηγορίες: Εργαστήριο δεξιοτήτων. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.