Τα παιδιά μας μέσα από τη Διαθεματική προσέγγιση και τη βιωματική μάθηση είχαν την ευκαιρία να μάθουν και να αναγνωρίζουν τα φρούτα του Φθινόπωρου και να εκφραστούν με δημιουργικό τρόπο.
Παρακολούθησαν βίντεο στο Yuo tube σχετικά με τα φρούτα(εκμάθηση φρούτων-τραγουδάκια)
Επέλεγαν φρούτα από τη θεματική γωνιά και έλεγαν το όνομά τους
Εργάστηκαν σε χαρτί Α4 ζωγραφίζοντας φρούτα-λαχανικά, έγραψαν δημιουργικά λέξεις φρούτων.
Ηχογράφηση των λέξεων:
Ανακάλυψαν την προέλευση των φρούτων(Μηλιά δένδρο-Μήλο φρούτο, κ.λ.π.) και βρήκαν σύνθετες λέξεις με το Μήλο: Μηλόπιτα, μηλόξυδο, μπανανόμηλο, ξυνόμηλο.
Ενεργοποιήθηκαν και εμπλούτισαν με αυθεντικά φρούτα τη θεματική γωνιά της τάξης.Ασκήθηκαν σε μετρήσεις και κατηγοριοποιήσεις φρούτων ανά είδος, ανά χρώμα και μέγεθος.
Έπαιξαν με τα φρούτα και τις χαρτοσακκούλες(παιχνίδι ταχύτητας-ποσότητας)
Ανακάλυψαν από που προμηθευόμαστε τα φρούτα και λαχανικά(μανάβικο- Σούπερ Μάρκετ και ενεργοποίησαν τη γωνιά μαγαζάκι σε μανάβικο με αυθεντικά προϊόντα, δημιούργησαν προσφορές τιμών σε φρούτα που επέλεξαν και μέσα από παιγνίδια ρόλων με βιωματικό τρόπο(μανάβης-πελάτες) εμπλούτισαν το σχετικό λεξιλόγιο, απέκτησαν συνείδηση καταναλωτή παρατηρώντας και αναγνωρίζοντας τις τιμές στις προσφορές καταλήγοντας στην αγορά τους.
Ανακάλυψαν την διατροφική αξία των φρούτων(βιταμίνες-θωράκιση του οργανισμού) και αποφάσισαν να υλοποιήσουν στην τάξη ένα δεκατιανό με φρούτα ανά ομάδες τραπεζιού, επιλέγοντας τα φρούτα τους και δημιουργώντας την φρουτοσαλάτα τους.
Γυρίζοντας στην τάξη αφού έκαναν τις συγκρίσεις στις τιμές, συνειδητοποίησαν την έννοια του ανταγωνισμού στην ελεύθερη αγορά, αποφάσισαν να δημιουργήσουν νέες προσφορές με ένα φθηνό καλάθι φρούτων, κατανοώντας την έννοια της επιχειρηματικότητας.
Επίσης αποφάσισαν τα παιδιά ύστερα από παρότρυνση της νηπιαγωγού να επισκεφτούν Σούπερ Μάρκετ της γειτονιάς τους και να προβούν σε έρευνα αγοράς των φρούτων, καταγράφοντας τις τιμές και γυρίζοντας στην τάξη να τις συγκρίνουν με τις δικές τους τιμές στο μανάβικο και να καταλήξουν σε συμπεράσματα αλλά και να ξαναδημιουργήσουν αν κρίνουν ότι χρειάζεται σε νέο τιμοκατάλογο προσφοράς των τιμών τους.
Στην εκπαιδευτική μας αυτή επίσκεψη είχαμε και συνοδούς συνεργάτες γονείς που στήριξαν το εκπαιδευτικό μας έργο.
Στο τέλος τα παιδιά μας δημιούργησαν το εξώφυλλο της θεματικής τους και έκαναν όπως πάντα τον αναστοχασμό τους.
Η Ολομέλεια της τάξης αξιολογώντας αποφασίζει να δημιουργήσει μία αφίσα από το βιωματικό δεκατιανό τους με τις φρουτοσαλάτες τους.
Μπράβο στα παιδιά μας!!
Μπράβο και στους συνεργάτες γονείς που στηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία ως προς την αποτελεσματικότητά της και συντελεί στο ουσιαστικό όφελος των μαθητών μας.
Η Νηπιαγωγός
Ζούζουλα Αικατερίνη












































