ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 3ος Θεματικός άξονας (ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ-ΜΑΡΤΙΟΥ), Υλοποίηση 3ου Εργαστηρίου(3 τρεις ώρες)

Ως προς την θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Με τίτλο: : Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω

Δεξιότητες: κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία, επικοινωνία.

Μάθηση μέσω διερεύνησης προβλήματος.

Δεξιότητες του νου.

Δεξιότητες του 21ου αιώνα.

Δεξιότητες ζωής.

Ψηφιακές δεξιότητες.

Διάρκεια: 7 εβδομάδες κατά την περίοδο του Β Τριμήνου(ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΡΤΙΟΣ 2022)

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ( τρεις ώρες)

TIΤΛΟΣ: ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΡΟΛΩΝ και των Συναισθημάτων(Θύτης-θύμα-οι Άλλοι)

1η Δραστηριότητα

Διαβάζουμε το σενάριο «Μιμή η κουταλαυτού», πριν τη λύση του, ακολουθεί συζήτηση(ερωτήσεις-απαντήσεις) με την ολομέλεια σχετικά με τα πρόσωπα της ιστορίας και η νηπιαγωγός ζητά από τα παιδιά να διακρίνουν τα πρόσωπα κλειδιά της ιστορίας(θύτης-θύμα-άλλος).

Ερωτήσεις:

1.Ποιά είναι τα πρόσωπα του σεναρίου?

2. Τι χαρακτηριστικά έχουν?

3.Ποιος είναι το θύμα, ο θύτης και ο βασικός άλλος?

4. Τι συναισθήματα νοιώθουν τα τρία αυτά πρόσωπα?

5.Τα τρία αυτά πρόσωπα είναι ίδια αλλά και διαφορετικά? Είναι κακό αυτό ή είμαστε όλοι διαφορετικοί?

6. Πρέπει να αποδεχόμαστε την διαφορετικότητα του άλλου?

7.Ο Τζακ ως θύτης, ήταν πραγματικά χαρούμενος? είχε αποδεχθεί τον εαυτό του? μήπως η συμπεριφορά του κρύβει κάποιο άλλο συναίσθημα? Ποιο? 

Ηχογραφήσεις με τις ερωτήσεις-απαντήσεις του σεναρίου:

Μετά τα παιδιά χωρίζονται σε τρεις ομάδες(θύτης-θύμα-βασικός άλλος, ο διαμεσολαβητής) και ανά ομάδα ζωγραφίζουν τα πρόσωπα κλειδιά, αποτυπώνοντας  τα συναισθήματά τους.

Ηχογράφηση: Η κάθε ομάδα παρουσιάζει

2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΌΤΗΤΑ

Ενεργοποίηση δραστηριότητας: Η νηπιαγωγός(παρέμβαση νηπιαγωγού) προτείνει στα παιδιά με ομαδοσυνεργατικό πνεύμα να δημιουργήσουν την Μιμή την κουταλαυτού, αποτυπώνοντας εξωτερικά και εσωτερικά χαρακτηριστικά, συναισθήματα και να της δώσουν φωνή, λέγοντας στην ολομέλεια τι νιώθει και γιατί ώστε τα παιδιά μέσα από ενσυναίσθηση, να ενεργοποιήσουν την κριτική τους σκέψη.

Έπειτα η Νηπιαγωγός ζητά από τα παιδιά να σκεφτούν και να καταθέσουν υποθετικές προτάσεις διαχείρισης της προβληματικής κατάστασης, από την οπτική του ρόλου: ο σημαντικός άλλος!!(Δραματοποίηση ρόλων)

     

Ηχογράφηση: Δραματοποίησης μιας πρότασης συμφιλίωσης

Όταν πια πετυχαίνεται , η συμφιλίωση.Βάζουμε το τραγούδι «Όπου υπάρχει αγάπη».  https://www.youtube.com/watch?v=DBPTx1YGpGk.Τα παιδιά γλεντούν την συμφιλίωση, στην τάξη.

προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Να εμβαθύνουν στο θέμα της βίας.

Να αποτυπώσουν τις σκέψεις και τις απόψεις τους μέσα από την οπτική των ρόλων, σχετικά με το σενάριο.

Να καταθέτουν αυθόρμητα τις ιδέες τους

Να ερμηνεύουν τους ρόλους σύμφωνα με τη δική τους οπτική.

Να ανακαλύπτουν τα φανερά και κρυμμένα μηνύματα.

Να αναπτύξουν στάσεις αποδοχής και σεβασμού της διαφορετικότητας των άλλων.

Να προτείνουν λύσεις για το πρόβλημα.

Να καλλιεργήσουν τις μεταγνωστικές τους δεξιότητες.

ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά, αναγνώρισαν τους ρόλους και εμβάθυναν  στο θέμα  της βίας. Κατέθεσαν αυθόρμητα τις ιδέες τους και με ενσυναίσθηση-δραματοποίηση κατάφεραν με τον δικό τους τρόπο να ερμηνεύσουν τους ρόλους. Ανέπτυξαν στάσεις αποδοχής της διαφορετικότητας, μπόρεσαν να διακρίνουν και να ανακαλύψουν  τα φανερά-κρυφά συναισθήματα. Ενεργοποίησαν την κριτική τους σκέψη, πρότειναν λύσεις καλλιεργώντας τις μεταγνωστικές τους δεξιότητες.

Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν το συγκεκριμένο εργαστήριο!!

Μπράβο στα παιδιά μας!!

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

Κατηγορίες: Εργαστήριο δεξιοτήτων. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.