Καλωσήλθατε στο Δίκτυο “Βιώσιμη πόλη”
Σας καλωσορίζουμε στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο “Βιώσιμη πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία”.
Αυτός είναι ο χώρος επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης των μελών του δικτύου. Εδώ οι σχολικές ομάδες και οι κομβικοί συνεργάτες που συμμετέχουν στο δίκτυο μπορούν να αναρτούν εργασίες από τις δραστηριότητες που υλοποιούν, να σχολιάζουν αναρτήσεις άλλων σχολικών ομάδων, να ανταλλάσσουν ιδέες, να ενημερώνουν για τις δράσεις που πραγματοποιούν στο πλαίσιο του δικτύου, να αναπτύσσουν συνεργασίες. Εδώ επίσης τα μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου θα δίνουν ανατροφοδότηση στις σχολικές ομάδες και θα ενημερώνουν για τη λειτουργία του δικτύου.
Πρώτη ενημέρωση Σχολικών Ομάδων που συμμετέχουν στο Δίκτυο «Βιώσιμη πόλη» τη σχολική χρονιά 2024-25
Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,
Σας καλωσορίζουμε στη δωδέκατη χρονιά λειτουργίας του Εθνικού Θεματικού Δικτύου «Βιώσιμη πόλη: Η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία». Σας ζητάμε συγγνώμη για την καθυστέρηση στην ενημέρωση σχετικά με την έγκριση των αιτήσεών σας και τη λειτουργία του δικτύου, όμως αντιμετωπίζουμε σοβαρά προβλήματα με το κτίριό μας και τη συνέχιση της λειτουργίας του ΚΕΠΕΑ και αυτό απορροφά το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου και της ενέργειάς μας. Παρόλα αυτά συνεχίζουμε το έργο μας, την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και τον συντονισμό του δικτύου.
Το δίκτυο μας υποστηρίζει εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που θα επιτρέψουν:
- στους/τις μαθητές/τριες να παρατηρήσουν και να κατανοήσουν πώς είναι δομημένη και πώς λειτουργεί η γειτονιά ή η πόλη τους, να δουν τα όμορφα και τα άσχημα της, να γνωρίσουν τους θεσμούς που έχουν την ευθύνη για όσα μελετούν, να αναρωτηθούν τι θέλουν να αλλάξουν και τέλος να αναλάβουν μια μικρή δράση ως «ενεργοί πολίτες» ώστε να γνωρίσουν τις αξίες της συμμετοχής στα κοινά.
- στους εκπαιδευτικούς – εμψυχωτές αυτής της διαδικασίας να δημιουργήσουν τα κατάλληλα εκπαιδευτικά ερεθίσματα και διαδικασίες, ώστε οι μαθητές ως ενεργοί πολίτες να προβληματιστούν και να φανταστούν – οραματιστούν την πόλη που τους αξίζει και να τους δοθεί η δυνατότητα να ακουστεί με κάποιο τρόπο η φωνή τους στο σχεδιασμό της πόλης στην οποία θα ζήσουν.
Τη φετινή χρονιά 2024-25 στο δίκτυο μας συμμετέχουν 80 Σχολικές ομάδες, 34 Υπεύθυνοι/ες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή Σχολικών Δραστηριοτήτων και 16 Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (πρώην Κ.Π.Ε.). Ο κατάλογος των σχολικών μονάδων που συμμετέχουν φέτος στο δίκτυο έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ. Βεβαιωθείτε πως τα στοιχεία που σας αφορούν είναι σωστά (π.χ. τίτλος προγράμματος, ονόματα εκπαιδευτικών κλπ.). Μήπως μπορείτε να βρείτε ομάδες από άλλα σχολεία με τις οποίες μπορείτε να συνεργαστείτε είτε γιατί βρίσκονται γεωγραφικά κοντά είτε γιατί τα προγράμματά σας έχουν θεματική συνάφεια;
Για την τεκμηρίωση του Δικτύου παρακαλούμε συμπληρώσετε και στείλτε μας με email την κατάσταση μαθητών/τριών – εκπαιδευτικών της ομάδας σας που σας έχουμε προωθήσει. Σημειώστε μόνο τον αριθμό μητρώου των μαθητών/τριών και όχι τα ονοματεπώνυμά τους.
Για την περιγραφή της λειτουργίας του δικτύου και την καλύτερη οργάνωση της συμμετοχής σας παρακαλούμε δείτε τον ΧΑΡΤΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ, στον οποίο περιλαμβάνονται πληροφορίες για το διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό του δικτύου και τη χρήση του, για τις τέσσερις φάσεις του δικτύου και τις προτεινόμενες δραστηριότητες, για την επικοινωνία μας και τη χρήση του ιστολογίου του δικτύου..
Σύντομα θα σας ενημερώσουμε για τη διεξαγωγή μιας πρώτης ενημερωτικής-επιμορφωτικής διαδικτυακής συνάντησης για τη γνωριμία μεταξύ μας, με το δίκτυο και για να απαντήσουμε σε ερωτήσεις-απορίες.
Είμαστε στη διάθεσή σας για περισσότερες διευκρινίσεις και υποστήριξη τόσο σε εκπαιδευτικά θέματα όσο και για τη λειτουργία του Δικτύου. Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας για το Εθνικό Θεματικό Δίκτυο «Βιώσιμη πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία» στο e-mail polis@kpe-thess.gr και στα τηλέφωνα 2310707150, 2310757130.
Καλή δύναμη για τη φετινή χρονιά και καλή επιτυχία στην κοινή μας προσπάθεια!
Με εκτίμηση,
Η Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΕΠΕΑ
Γιώργος Υφαντής, Χρυσούλα Αθανασίου, Γιώργος Σλαυκίδης
Πρόσκληση συμμετοχής σχολικών ομάδων στο Δίκτυο «Βιώσιμη Πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία» για τη σχολική χρονιά 2024-25
Αγαπητές/αγαπητοί εκπαιδευτικοί,
Το Εθνικό Θεματικό Δίκτυο “Βιώσιμη πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία” ξεκινά τη δωδέκατη χρονιά λειτουργίας του και προσκαλεί τις σχολικές μονάδες που ενδιαφέρονται, να δηλώσουν συμμετοχή ή να ανανεώσουν τη συμμετοχή τους στο Δίκτυο συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική αίτηση στο σύνδεσμο https://tinyurl.com/viosimi24-25 μέχρι τις 27 Οκτωβρίου 2024. Την ηλεκτρονική αίτηση παρακαλούμε να σύμπληρώσουν και οι σχολικές μονάδες που συμμετείχαν στο δίκτυο κατά τη σχολική χρονιά 2023-2024 και επιθυμούν να συνεχίσουν και την τρέχουσα σχολική χρονιά επικαιροποιώντας τα στοιχεία συμμετοχής τους.
Λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες οικολογικές προκλήσεις της κλιματικής κρίσης και της απώλειας βιοποικιλότητας και τον αντίκτυπό τους στη βιωσιμότητα των πόλεων, θα προτείναμε οι σχολικές ομάδες που θα συμμετέχουν τη φετινή χρονιά στο δίκτυο να εντάξουν στην προβληματική τους τις σχέσεις:
- πόλη και κλιματική αλλαγή και ειδικότερα την ανθεκτικότητα των πόλεων (π.χ. σε καύσωνες, πλημμύρες και άλλα ακραία καιρικά φαινόμενα αλλά και τις δράσεις πρόληψης, σχεδιασμού, ενημέρωσης, αντιμετώπισης κ.ά.).
- πόλη και βιοποικιλότητα.
Σχετικές εκπαιδευτικές προτάσεις θα παρουσιαστούν σε επιμορφωτικές συναντήσεις και θα κοινοποιηθούν στα συμμετέχοντα σχολεία.
Περισσότερες πληροφορίες για τη συμμετοχή στο δίκτυο και την πρόσκληση εδώ.
Ευχόμαστε σε όλες και όλους υγεία και καλή δύναμη και για τη φετινή σχολική χρονιά και ελπίζουμε να έχουμε και πάλι μια εξαιρετική συνεργασία!
Η Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΕΠΕΑ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου
Όραμα για τη βελτίωση της περιοχής μας, 2ο Δ. Σ. Νεοχωρίου, Οινιάδες Αιτωλοακαρνανίας
Όραμα για τη βελτίωση της περιοχής όπου διαμένουμε
2ο Δημοτικό Σχολείο Νεοχωρίου, Οινιάδες Αιτωλοακαρνανίας
H δράση πραγματοποιήθηκε με τους μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης.
Βιωσιμότητα περιοχών και κοινοτήτων, Στόχος 11 της Ατζέντας για το Περιβάλλον 2030.
Μέρος του Ευρωπαϊκού έργου “Sharing the Road: A shared vision of improving our living area”.
Α΄ Φάση:
Υπαίθριο μάθημα στο προαύλιο. Παρατήρηση της γειτονιάς του σχολείου. Εντοπισμός αρνητικών και θετικών. Συνονθύλευμα λέξεων. Φύλλα εργασίας της δραστηριότητας 1 και 2 του υλικού.
Β’ Φάση:
Δημιουργία ενός βιώσιμου μονοπατιού γύρω από το σχολείο. Εικαστική αποτύπωση.
Τα έργα που απεικονίζουν το όραμα των μαθητών για την βιωσιμότητα της περιοχής τους εκτέθηκαν στην εικαστική Έκθεση στην Βιβλιοθήκη «Μίνως Ζώτος» του Νεοχωρίου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Νέων Νεοχωρίου Acheloistas.
Γ΄ Φάση:
Από το υλικό χρησιμοποιήθηκαν τα φύλλα εργασίας: Κυκλοφοριακός σχεδιασμός πόλεων, Διαλέγω την πόλη μου
Δ΄ Φάση: Ξεναγοί στη γειτονιά του σχολείου.
Φωτογραφικό υλικό:
https://school-education.ec.europa.eu/en/networking/projects/161649
https://blogs.sch.gr/2dimneoch/2024/02/28/ypaithria-ekpaideysi-kai-technologia/
1ο ΕΠΑ.Λ. Αγ. Παρασκευής “Τοπία και Πρόσωπα σε καιρούς αναταραχής” 2ο μέρος
Κατά τη διάρκεια του Προγράμματος μας με θέμα “Τοπία και πρόσωπα σε εποχές αναταραχής” ζητήσαμε από τους μαθητές μας να σχεδιάσουν τη μορφή μίας απωθητικής πόλης και μίας βιώσιμης πόλης, ώστε να αναδείξουν τις διαφορές τους. Οι μαθητές του τμήματος Α2 του 1ου ΕΠΑ.Λ. Αγ. Παρασκευής υπήρξαν πολύ επινοητικοί και οι δημιουργίες τους εντυπωσιάζουν. Ας τις απολαύσουμε
Ένα σκουπίδι ας μαζέψουμε… Ένα λουλούδι να φυτέψουμε!
Νηπιαγωγείο Νέας Ηράκλειας
Τα παιδιά, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, αποφάσισαν να αναλάβουν δράση για ένα πιο καθαρό και πιο υγιές χώρο για να ζουν! Όμως, φτάνει η δική τους προσπάθεια;Είναι μια αρχή αλλά όχι αρκετή, στο χωριό μας ζουν κι άλλοι, μικροί μα και μεγάλοι! Όλοι πρέπει λοιπόν να μάθουν και μαζί μας να δράσουν…
Το μυαλουδάκι μας στύψαμε και λύση βρήκαμε… Βοήθεια ζητήσαμε, στην οργάνωση και στην υλοποίηση,όλοι μαζί βρεθήκαμε και αμέσως ξεκινήσαμε!
Πρόσφατα σχόλια