Καλωσήλθατε στο Δίκτυο “Βιώσιμη πόλη”
Σας καλωσορίζουμε στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο “Βιώσιμη πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία”.
Αυτός είναι ο χώρος επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης των μελών του δικτύου. Εδώ οι σχολικές ομάδες και οι κομβικοί συνεργάτες που συμμετέχουν στο δίκτυο μπορούν να αναρτούν εργασίες από τις δραστηριότητες που υλοποιούν, να σχολιάζουν αναρτήσεις άλλων σχολικών ομάδων, να ανταλλάσσουν ιδέες, να ενημερώνουν για τις δράσεις που πραγματοποιούν στο πλαίσιο του δικτύου, να αναπτύσσουν συνεργασίες. Εδώ επίσης τα μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου θα δίνουν ανατροφοδότηση στις σχολικές ομάδες και θα ενημερώνουν για τη λειτουργία του δικτύου.
Η πόλη που επιθυμώ ( 4ο Δ. Σχ. Νίκαιας)
– Οι Μαθήτριες και οι Μαθητές της Ε΄ τάξης του 4ου Δημοτικού σχολείου της Νίκαιας στα πλαίσια της γ΄ φάσης του προγράμματος ” Βιώσιμη πόλη” μέσα από ζωγραφιές και κείμενα παρουσίασαν τις επιθυμίες τους για την πόλη που ονειρεύονται και στην οποία θα ήθελαν να ζήσουν.
- Όρισαν τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μια πόλη ώστε να είναι βιώσιμη. Φανέρωσαν τις επιθυμίες τους για τους συμπολίτες τους, τους ελεύθερους χώρους, τις μετακινήσεις και την καθαριότητα.
– Επίσης αφού ζωγράφισαν αυτή την ιδανική πόλη επέλεξαν τα ονόματα των πόλεων τους και στη συνέχεια παρουσίασαν στους συμμαθητές τους τις επιλογές τους και τις προτεραιότητες που βάζουν στη ζωή ως ενεργοί πολίτες της κοινωνίας μας.
- Ολοκληρώσαμε την γ΄ φάση του εκπαιδευτικού προγράμματος με τη δημιουργία ενός σταυρόλεξου.
Το σταυρόλεξο που δημιουργήσαμε έχει τον τίτλο : “ Η ΝΙΚΑΙΑ”
Κάντε κλίκ εδώ και προσπαθήστε να το λύσετε
15ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας – Οι πηγές της Αρέθουσας
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β1 & Β2 τάξης του 15ου Δ. Σχολείου Χαλκίδας, στα πλαίσια του προγράμματος Βιώσιμη Πόλη και σε συνδυασμό με το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος: Τρέχει, τρέχει ,τρέχει το νερό, δημιούργησαν τη σταγόνα του νερού με κολλάζ από οχήματα που θα μπορούσαν να ταξιδέψουν και στις τρεις μορφές του νερού: υγρή ,στερεά και αέρια. (Β΄ Φάση)
Στη συνέχεια ασχολήθηκαν με τις πηγές της Αρέθουσας, που αναβλύζουν εδώ και χιλιάδες χρόνια στο Πάρκο του Λαού, στην όμορφη πόλη μας, τη Χαλκίδα. Πρόκειται για έναν ιερό χώρο άρρηκτα συνδεδεμένο με την πόλη και την ιστορία της. Έμαθαν για τον μύθο της νύμφης, περιηγήθηκαν εικονικά στην περιοχή αυτή και μέσω του Google maps εντόπισαν την πηγή στο χάρτη. Κατά την Ελληνική Μυθολογία η Αρέθουσα ήταν νύμφη των πηγών και των δασών, συνοδός της Θεάς Αρτέμιδος, καθώς και θυγατέρα του Νηρέα (εξ ου Νηρηίδα νύμφη) και της Δωρίδας. Σύμφωνα πάντα με την αρχαία Ελληνική μυθολογία, η νύμφη Αρέθουσα παρενοχλείτο συνεχώς από τον ποταμό Αλφειό. Για να τη γλιτώσει η θεά Άρτεμις την έκανε ποτάμι και τα νερά της τα μετέφερε στις Συρακούσες. Επειδή όμως η αγάπη του Αλφειού ήταν μεγάλη, η θεά Άρτεμις μετέφερε τα νερά του στη Σικελία, όπου ενώθηκαν με τα νερά της Αρέθουσας. (Γ΄ Φάση)
15ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας – Πράσινες διαδρομές στην πόλη μας
Στα πλαίσια του προγράμματος ‘’Χαλκίδα: Βιώσιμη πόλη’’ και σε συνέχεια της διερεύνησης όσον αφορά τη βιωσιμότητα και την ‘’Πράσινη μετακίνηση’’, οι μαθητές της Δ΄ Τάξης του σχολείου μας, αναζήτησαν σε ζευγάρια, στο Εργαστήριο Πληροφορικής στην εφαρμογή My Maps , τον χάρτη της πόλης μας, της Χαλκίδας και εντόπισαν τους πεζόδρομους και τους ποδηλατόδρομους . Στη συνέχεια με τις δυνατότητες της εφαρμογής, έβαλαν χρώμα στους συγκεκριμένους δρόμους, σημείωσαν σύμβολα και πινέζες, πρόσθεσαν φωτογραφίες με σχόλια και παρατήρησαν πόσο περιορισμένες είναι οι ‘’πράσινες διαδρομές’’ σε σχέση με το μέγεθος της πόλης.
Πεζόδρομοι και ποδηλατόδρομοι Χαλκίδας
Γινόμαστε ενεργοί πολίτες!
Οι μαθητές της Στ τάξης του 6ου δημοτικού σχολείου Κορίνθου πραγματοποίησαν επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης .Συζήτησαν για τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό και θέματα που αφορούν τη μετακίνηση στην πόλη .
Το περιβαλλοντικό μονοπάτι της Στ΄ τάξης του 18ου Δημοτικού Ευόσμου
Την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου πραγματοποιήσαμε με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ΄ τάξης το περιβαλλοντικό μονοπάτι στον Εύοσμο.
Πρώτα σχεδιάσαμε το μονοπάτι μας με τη βοήθεια του google map.
Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίστηκαν σε 7 ομάδες και κάθε ομάδα πήρε φύλλα εργασίας για το θέμα που θα ερευνούσαν κατά τη διάρκεια του περιβαλλοντικού μονοπατιού ( τα φύλλα εργασίας τα πήραμε από την ιστοσελίδα του ΚΠΕ Κορδελιού Βερτίσκου). Στο περιβαλλοντικό μονοπάτι μας συνόδευσαν και γονείς που συνέβαλαν καθοριστικά στην ομαλή διεξαγωγή της έρευνας αλλά και στην καλύτερη ασφάλεια των παιδιών στους κεντρικούς δρόμους του Ευόσμου.
Κατά τη διάρκεια της περιήγησής μας επισκεφτήκαμε την πλατεία Ευόσμου και αδράξαμε την ευκαιρία να μπούμε στο Δημαρχείο όπου η υπεύθυνη του τμήματος του Ληξιαρχείου μίλησε στα παιδιά για το έργο που επιτελούν, τον Ιερό Ναό του Αγίου Αθανασίου, το παλαιότερο χτίσμα στο Δήμο μας, όπου ο πάτερ Γεώργιος μας μίλησε για την ιστορία του ναού αλλά και για το έργο που συντελείται εκεί με συσσίτιο, το σπίτι της Αγάπης αλλά και τη συγκέντρωση ρουχισμού για τους συμπολίτες μας που έχουν ανάγκη.
Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσίασαν τα παιδιά επιστρέφοντας στην σχολική μας τάξη.
Συγκεκριμένα, τα παιδιά διαπίστωσαν ότι:
Στον Δήμο μας υπάρχει μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα καθώς τα αυτοκίνητα κυριαρχούν. Ελάχιστα ποδήλατα συναντήσαμε και πολύ λίγα πατίνια. Δεν υπάρχει ποδηλατόδρομος και το καυσαέριο είναι αυξημένο.
Η ομάδα που ασχολήθηκε με την καθαριότητα παρατήρησε ότι υπάρχουν αρκετοί κάδοι όμως αυτό που τους έκανε εντύπωση είναι ότι οι περισσότεροι είναι κάδοι σκουπιδιών ενώ δεν συναντήσαμε κανέναν κάδο κομποστοποίησης. Σε έναν τόσο μεγάλο δήμο θεωρούμε ότι οι κάδοι ανακύκλωσης θα έπρεπε να είναι περισσότεροι.
Η ομάδα που ασχολήθηκε με τους ελεύθερους χώρους διαπίστωσε ότι στη διαδρομή μας λίγοι ελεύθεροι χώροι ήταν περιποιημένοι και όμορφοι. Οι περισσότεροι ήταν εγκαταλελειμμένοι και με αρκετά σκουπίδια. Ιδιαίτερα αρνητική εντύπωση τους έκανε η αλάνα που βρίσκεται δίπλα στο κέντρο υγείας που έχει μετατραπεί σε πάρκινγκ ενώ, σαν σχολείο, έχουμε αναφερθεί και παλαιότερα στην ανάγκη αξιοποίησης του χώρου προς όφελος των παιδιών αλλά και γενικά όλων των κατοίκων της περιοχής.
Όσον αφορά την οικονομία της περιοχής διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν πάρα πολλά μαγαζιά που λειτουργούν στον Δήμο μας ενώ ελάχιστα κλειστά συναντήσαμε, τα οποία βρίσκονταν σε μικρούς δρόμους και όχι στους κεντρικούς. Όπως ανέφεραν τα παιδιά τα περισσότερα από αυτά είναι καφετέριες και καταστήματα εστίασης και το απέδωσαν στο γεγονός ότι στον Εύοσμο ζουν πολλοί νέοι άνθρωποι.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα, όμως, προέκυψε από την ομάδα που ασχολήθηκε με την προσβασιμότητα. Το συμπέρασμά τους είναι ότι ο δήμος μας, δυστυχώς, δεν είναι προσβάσιμος. Σε όλη τη διαδρομή δεν συναντήσαμε πεζοδρόμια για τυφλούς ενώ οι περισσότερες ράμπες δεν ήταν κατάλληλα κατασκευασμένες για να μπορεί να ανέβει κάποιο αμαξίδιο. Εκτός αυτών υπήρχαν πάρα πολλά σπασμένα πλακάκια, αυτοκίνητα έκλειναν τα πεζοδρόμια και ανάγκαζαν ακόμα και εμάς που περπατούσαμε να κατέβουμε στο δρόμο ενώ ακόμα και τα δέντρα ήταν τοποθετημένα στη μέση μικρών πεζοδρομίων κάνοντας τη διέλευση δύσκολη.
Τέλος, η ομάδα που ασχολήθηκε με τα φυτά και τα ζώα της περιοχής μας διαπίστωσε ότι υπάρχουν αρκετά δέντρα στη γειτονιά μας ενώ πολλές πολυκατοικίες έχουν δημιουργήσει στις πυλωτές τους μικρά κηπάκια με πολλά ωραία λουλούδια. Τα περισσότερα ζώα που συναντήσαμε ήταν σκυλιά που τα συνόδευαν τα αφεντικά τους.
Γυμνάσιο Νέας Καρβάλης-Διαλέγω την πόλη μου
Αυτό είναι το δικό μας μήνυμα για το πώς θέλουμε να γίνει η πόλη μας: ζωντανή, φωτεινή, καλύτερη!
ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΥΦΛΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΤΡΑΓΟΥΔΑΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ
Στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στο Δίκτυο «Βιώσιμη Πόλη», αποφασίσαμε να αναζητήσουμε στον υπολογιστή τραγούδια που μιλάνε για σημεία και περιοχές της Θεσσαλονίκης. Βρήκαμε τα σημεία αυτά στο χάρτη και ταιριάξαμε κάθε σημείο με το τραγούδι στο οποίο το ακούμε. Ονομάσαμε το χάρτη «Τραγουδάμε την πόλη μας» και είναι διαθέσιμος εδώ: https://www.google.com/maps/d/edit?mid=10mzErh0ej-A5OB0XFLPa_mWOA7BIrb4&usp=sharing
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ
Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης του 6ου Δημοτικού Σχολείου Κορίνθου κατέγραψαν την κίνηση στους δρόμους σε διάφορες μέρες και ώρες και παρουσίασαν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους με γραφήματα .
Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι πολίτες της Κορίνθου προτιμούν για τις μετακινήσεις τους το αυτοκίνητο αν και η πόλη διαθέτει ποδηλατόδρομο και πρόσφατα ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά ποδήλατα.
Στην τάξη συζήτησαν τις επιπτώσεις που έχει για το περιβάλλον αυτή η επιλογή και πρότειναν λύσεις.
Νηπιαγωγείο Ποταμού Κέρκυρας / Η γειτονιά μας όπως την ονειρευόμαστε!
Οι μαθητές/τριες κατά την περιήγησή τους στο περιβαλλοντικό μονοπάτι επισήμαναν προβλήματα και ελλείψεις που υπάρχουν στην περιοχή. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, με διεξοδική συζήτηση και καταιγισμό ιδεών, δημιουργήσαμε με την τεχνική του κολάζ, ομαδοσυνεργατικά, τα στοιχεία εκείνα που ονειρευόμαστε για τη γειτονιά μας και τα συνθέσαμε προκειμένου να αποτυπώσουμε τη γειτονιά μας μέσα από τα μάτια των παιδιών.
Πρόσφατα σχόλια