Προγράμματα 1997-98
Προγράμματα 2008-09
Σκιάθος – Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Προγράμματα 2009-10
Τίτλος: «ΓΗ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΗΣ ΚΕΡΑΤΕΑΣ: ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ»
Το περιβαλλοντικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε από τους μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου Κερατέας το σχολικό έτος 2009-2010.
ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ:
ΚΙΤΣΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ, ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
ΜΑΡΤΙΝΟΥ ΑΝΝΑ, ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
ΚΕΡΑΜΑΡΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ, ΒΙΟΛΟΓΟΣ
Επιμέρους δράσεις του προγράμματος υλοποιήθηκαν στο ΚΠΕ Λαυρίου, με την παρακολούθηση δύο προγραμμάτων: «Στο δρόμο του μεταλλωρύχου» και «Γιαλό – γιαλό». Η κορύφωση της δράσης μας πραγματοποιήθηκε στο νησί του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, στη Σκιάθο. Η βοήθεια και η συμπαράσταση των υπευθύνων της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Δ/νσης ΔΕ Ανατ. Αττικής, Ε. Αγγελίδου και Ε. Κρητικού ήταν αμέριστη και τις ευχαριστούμε γι’ αυτό.Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ: “ΓΗ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΗΣ ΚΕΡΑΤΕΑΣ”
1. Εισαγωγή: Γη και θάλασσα της Κερατέας
6. Η Λαυρεωτική κατά τους Αρχαίους χρόνους
10. Η θάλασσα στη διηγηματογραφία του Α. Παπαδιαμάντη
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΕΡΑΤΕΑΣ
ΤΑ ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ
ΣΚΙΑΘΟΣ
Τίτλος: “ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ”
Περιβαλλοντική ομάδα Α΄ Γυμνασίου
Υπεύθυνοι καθηγητές: Δημοπούλου Μάχη, Ογλάνης, Βασίλειος, Κεραμάρης Κων/νος
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΚΠΕ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
TΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ – ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
BLANOS SPORTS PARK – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Προγράμματα 2010-11
Τίτλος: “ΝΕΡΟ ΠΗΓΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ”
Περιβαλλοντική ομάδα Β΄Γυμνασίου
Υπεύθυνοι καθηγητές: Βλάχου Χριστίνα, Κίτσιου Δήμητρα
“Νερό πηγή ζωής και έμπνευσης” – Βίντεο των μαθητών
ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗΝ ΚΕΡΑΤΕΑ – ΒΙΝΤΕΟ
Τίτλος: “ΧΕΡΣΑΙΑ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ: ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΙΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ”
Περιβαλλοντική ομάδα Γ΄Γυμνασίου
Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί:
1. Κεραμάρης Κωνσταντίνος, Βιολόγος
2. Μαρτίνου Άννα, Φιλόλογος
3. Κίτσιου Δήμητρα, Φιλόλογος
Αναλυτική Περιγραφή μιας επιλεγμένης δραστηριότητας που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ως παράδειγμα καλής πρακτικής.
Οι μαθητές στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος εργάστηκαν υποδειγματικά. Στην Α΄ φάση που περιελάμβανε την μελέτη των χερσαίων οικοσυστημάτων και την επίσκεψη στην Κόνιτσα, οι μαθητές είχαν ήδη συλλέξει σχετικό βιβλιογραφικό και φωτογραφικό υλικό για το οικοσύστημα του Αώου, για τα Ηπειρώτικα γεφύρια και για τα Μαστοροχώρια της Κόνιτσας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι μαθητές να έχουν ενεργή συμμετοχή και να συνδιαμορφώνουν την υλοποίηση του προγράμματος.
Εντυπωσιακή ήταν η δραστηριότητα στην Πυρσόγιαννη, όπου οι δύο διαφορετικές ομάδες των μαθητών, με την καθοδήγηση των υπευθύνων του ΚΠΕ Κόνιτσας, έστησαν θεατρικά δρώμενα στα στενά δρομάκια και στα πρεβάζια του χωριού με εντυπωσιακούς διάλογους και κίνηση. Εμπνευσμένες ήταν επίσης οι επισημάνσεις των μαθητών σχετικά με τον παραδοσιακό οικισμό, τα αρχιτεκτονικά του χαρακτηριστικά και την άριστη συνύπαρξη και ένταξη του οικισμού στο φυσικό περιβάλλον.
Η Β΄ φάση της υλοποίησης του προγράμματος αφορούσε στα θαλάσσια οικοσυστήματα και τα απειλούμενα είδη και περιελάμβανε την επίσκεψη στη Ζάκυνθο. Οι μαθητές προετοίμασαν όλο το πληροφοριακό υλικό για τη Ζάκυνθο, τη θαλάσσια χελώνα Caretta caretta και τη φώκια Monachus monachus. Η προετοιμασία των μαθητών, που ήταν επίπονη, περιελάμβανε τη μελέτη των ποιημάτων του Δ. Σολωμού και την προετοιμασία του δρώμενου «Ελεύθεροι πολιορκημένοι».
Η πιο συγκινητική στιγμή στη Ζάκυνθο ήταν στο λόφο του Στράνη, όπου οι μαθητές απάγγελλαν ποιήματα του Σολωμού, μίλησαν για τη ζωή και τη δράση του ποιητή, τραγούδησαν μελοποιημένους στίχους. Η κορύφωση της δράσης αυτής ήταν η στιγμή της παρουσίασης του δρώμενου «Ελεύθεροι πολιορκημένοι».
Ιδιαίτερες και ξεχωριστές στιγμές, σε όλη αυτή την πορεία της υλοποίησης του προγράμματος, βιώσαμε στην διάρκεια του καθημερινού απολογισμού κατά τις ημέρες των επισκέψεων μας στην Κόνιτσα και στη Ζάκυνθο. Στο τέλος της κάθε ημέρας, όλοι μαζί, η ομάδας μας, καθόμασταν σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο της μαθητικής εστίας που διαμέναμε, σχηματίζοντας κύκλο. Κάναμε τον απολογισμό της ημέρας, εκθέταμε τις εντυπώσεις μας και τα συναισθήματά μας, παρουσιάζαμε τα σημεία που μας εντυπωσίασαν και τις καλές πρακτικές από τους ανθρώπους που συνεργαστήκαμε. Ζήσαμε πραγματικά συγκινητικές στιγμές που θα μείνουν ανεξίτηλες στην μνήμη μας.
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΧΕΡΣΑΙΑ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΔΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
2. ΙΩΑΝΝΙΝΑ: ΛΙΜΝΗ – ΜΟΥΣΕΙΑ – ΣΠΗΛΑΙΟ
3.1 ΤΑ ΠΕΤΡΙΝΑ ΤΟΞΩΤΑ ΓΕΦΥΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
7. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΜΠΟΥΡΑΖΑΝΙΟΥ
8. ΒΙΝΤΕΟ
10. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΕΡΑΤΕΑΣ
11. Χ.Υ.Τ.Α.: Η ΠΛΕΟΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΚΤΟΝΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗ
13. ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ – ΑΠΕΙΛΟΥΜΕΝΑ ΕΙΔΗ
ΚΟΝΙΤΣΑ – ΜΑΣΤΟΡΟΧΩΡΙΑ
ΖΑΚΥΝΘΟΣ – ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΑΛΑΣΣΑ – ΠΙΚΡΟΘΑΛΑΣΣΑ
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Χαβιάρα Μαρία
Αφήστε μια απάντηση