Σουπρεματισμός! Τι είναι αυτό;… Τρώγεται;

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Α' Γυμνασίου, ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ | , στις 29-05-2023

Την σχολική χρονιά 2022- 2023, στο 8ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων- του Λαγουδιανάκη Γιώργου, ΠΕ08 εκπαιδευτικός Καλλιτεχνικών, και της Πιταροκοίλη Στέλλας, ΠΕ86 εκπαιδευτικός Πληροφορικής – προέκυψε η ιδέα της παραγωγής ενός stop motion animation βίντεο μικρής διάρκειας που να εμπεριέχει – να αναπαριστά κάποιο έργο τέχνης.

Έτσι στο πλαίσιο του μαθήματος των Καλλιτεχνικών, των Μαθηματικών και της Πληροφορικής επιλέχτηκε το τμήμα Α2 για να υλοποιήσει το συγκεκριμένο πρότζεκτ. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α2 λοιπόν έμαθαν για το κίνημα του Σουπρεματισμού αξιοποιώντας διδακτικά καλλιτεχνικά έργα του Kazimir Malevich προβάλλοντάς τα, με προτζέκτορα στον πίνακα.

Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες επέλεξαν το έργο το οποίο θα κατασκεύαζαν από χρωματιστά χαρτόνια. Ενημερώθηκαν για την τεχνική stop motion animation και έπιασαν αμέσως δουλειά κατασκευάζοντας μετρώντας και κόβοντας γεωμετρικά σχήματα σε χρώματα και μεγέθη αντίστοιχα με εκείνα του πραγματικού έργου του καλλιτέχνη καθώς ο Σουπρεματισμός θεωρείται το πρώτο κίνημα καθαρής γεωμετρικής αφαίρεσης όπου χρησιμοποιούνται βασικές γεωμετρικές φόρμες όπως το τετράγωνο και ο κύκλος ή
τραπεζοειδή και ελλειψοειδή σχήματα.

Μετά την κατασκευή των σχημάτων οι μαθητές και οι μαθήτριες συνέθεσαν το έργο χρησιμοποιώντας τα χαρτονένια γεωμετρικά σχήματα και άρχισαν να προτείνουν τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν τα διάφορα κομμάτια να αναπαραχθούν και να φωτογραφηθούν προκειμένου να δημιουργηθεί η ψευδαίσθησης της κίνησης. Στήθηκε το τρίποδο, η κάμερα, κατασκευάστηκε το φόντο και άρχισαν οι δοκιμές. Έγινε η φωτογράφιση προσέχοντας τον φωτισμό και έχοντας στο νου μας το τελικό επιθυμητό αποτέλεσμα. Μετά την μεταφορά των αρχείων από την ψηφιακή φωτογραφική κάμερα στον υπολογιστή τελευταίο μα καθόλου ασήμαντο βήμα η επεξεργασία των φωτογραφιών και η παραγωγή του τελικού βίντεο. Το αποτέλεσμα που μας ικανοποίησε και μας δημιούργησε προσδοκίες για ακόμη καλύτερες και πιο δημιουργικές καλλιτεχνικές δημιουργίες στο μέλλον υποβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων/ Chania Film Festival (CFF).

ON-LINE Σταυρόλεξα – Τεστ

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Συνέδρια | , στις 23-05-2023

Πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να “τεστάρετε” τις γνώσεις σας στο μάθημα της πληροφορικής…

για να δούμε είστε άξιοι απόλυσης;;;;

Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Διαδικτυακό Παιχνίδι απόδρασης (Online Escape room) για μαθητές Γυμνασίου!

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Escape rooms- Φεστιβάλ Ψηφιακής δημιουργίας, Συνέδρια | , στις 04-05-2023

https://view.genial.ly/6288eac1b8b7d2001147ed52/interactive-content-horror-escape-room

Ώρα για ανατροφοδότηση

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 31-03-2023

Απαντώντας στο παρακάτω ερωτηματολόγιο μπορείτε να με βοηθήσετε να κάνω με διαφορετικό τρόπο το μάθημα.

Είναι η ευκαιρία σας να μου βάλετε κ εσείς βαθμό να με αξιολογήσετε και να κάνετε το μάθημα πιο ενδιαφέρον και διαδραστικό!

Ξεκινήστε λοιπόν… ανυπομονώ να διαβάσω τις απαντήσεις σας…

😎

 

https://forms.gle/MugS9epH14NUjb2A7

 

Παιχνίδια με scratch!! Δημιουργικότητα και φαντασία στην τάξη

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Scratch- Προγραμματισμός στην πράξη, Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 23-02-2023

Την εβδομάδα 20-24/2/2023 οι μαθητές και οι μαθήτριες του 8ου Γυμνασίου και συγκεκριμένα μαθητές και μαθήτριες από το Α1, Α2, Β4 σκέφτηκαν, σχεδίασαν και υλοποίησαν παιχνίδια στο scratch.

Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να τα δείτε… μάλιστα κάποιοι σας προ(σ)καλούν να δοκιμάσετε τις δυνάμεις σας κ να σπάσετε κάθε ρεκόρ!!


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

για την χαρά του παιχνιδιού

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Scratch- Προγραμματισμός στην πράξη, Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 21-02-2023

εσύ πόσους πόντους μπορείς να πιάσεις μαζεύοντας μήλα;;;

https://scratch.mit.edu/projects/806851688/

Παιχνίδια που βοηθούν τους νέους να εξοικειωθούν με θέματα ασφάλειας στο Διαδίκτυο

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία SaferINTERNET | , στις 09-02-2023

  • Πιστεύεις πως έχεις όλες τις απαραίτητες γνώσεις να προστατευτείς στον ψηφιακό κόσμο; Αν ναι δοκίμασε να επιβιώσεις στην INTERLAND

https://beinternetawesome.withgoogle.com/el_gr/interland

  • Είσαι body positive; Κάνε το τεστ!

https://saferinternet4kids.gr/quiz/quiz-body-positive/

o στόχος για τον παίκτη είναι να εκτεθεί σε μια σειρά από πληροφορίες και να επιλέξει τι θα τις κάνει: θα τις αναπαραγάγει, θα κάνει ένα απλό Like ή θα προσπαθήσει να τις διασταυρώσει. Όσο περισσότερες είναι οι αξιόπιστες πληροφορίες που διαμοιράζεται ένας παίκτης τόσο περισσότερους πόντους κερδίζει.

https://www.bbc.co.uk/news/resources/idt-8760dd58-84f9-4c98-ade2-590562670096

 

  • Το παιχνίδι Bad News ζητά από τους παίκτες να δημιουργούν και να διαδίδουν ψεύτικες ειδήσεις, αυξάνοντας διαρκώς τους ακολούθους τους. Χάνει όποιος απογοητεύσει τους ακολούθους του, δηλαδή όποιος γίνει αντιληπτό ότι λέει ψέματα. Απευθύνεται σε παιδιά άνω των 8 ετών.

https://www.getbadnews.com/en#intro

 

 

Πηγή: https://saferinternet4kids.gr/wp-content/uploads/2022/05/Fake-News-%CE%9C%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CF%8E%CE%BD.pdf

 

Hμέρα Ασφαλούς Διαδικτύου: Μια μεγάλη παγκόσμια γιορτή!

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία SaferINTERNET | , στις 08-02-2023

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνουν οι παρακάτω λέξεις;

Smishing; Phising; Vishing; Deep fake videos; Fake news; Strong passwords; clickbait; https://

Word Art

Σήμερα με τους μαθητές του Α2 τμήματος του 8ου Γυμνασίου πήραμε μέρος στην εκδήλωση του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου που αφορούσε την ασφάλεια στο διαδίκτυο και ειδικότερα στην παραπληροφόρηση.

Εκεί ενημερωθήκαμε για όλα τα παραπάνω θέματα και προβληματιστήκαμε σχετικά.

Πόσο αξιόπιστο είναι αυτό που διαβάζουμε στο διαδίκτυο; Πώς μπορούμε να ξεχωρίσουμε την αλήθεια από το ψέμα; Πρέπει να αναδημοσιεύουμε οτιδήποτε μας κάνει εντύπωση; Με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2023 μαθητές Γυμνασίου ενημερώθηκαν για την παραπληροφόρηση και πως μπορούμε να προστατευτούμε στο διαδίκτυο μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση.

Αν και εσείς μπορείτε να μάθετε περισσότερα κάνοντας κλικ “άφοβα” στους παρακάτω συνδέσμους

 

https://saferinternet4kids.gr/hot-topics-ef/fake-news/

https://saferinternet4kids.gr/nea/deep-fake-videos/

Εγχειρίδια Fake News

Διάφορα quiz για να τεστάρετε τις γνώσεις σας

Προγραμματίζω και δημιουργώ το δικό μου παιχνίδι

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Scratch- Προγραμματισμός στην πράξη, Α' Γυμνασίου, Β' Γυμνασίου, Γ' γυμνασίου, Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 08-01-2023

Μουσείο Πληροφορικής

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Α' Γυμνασίου, Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 08-01-2023

Εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας που προσομοιώνει ένα τρισδιάστατο εικονικό μουσείο με εκθέματα από την επιστήμη των υπολογιστών. Οι μαθητές καλούνται να προηγηθούν στο χώρο και να εξερευνήσουν τα εκθέματα /αντικείμενα που υπάρχουν σε πέντε δωμάτια: 1) υπολογιστικές μηχανές της αρχαιότητας, 2) το εσωτερικό του υπολογιστή, 3) μονάδες εισόδου, 4) μονάδες εξόδου και 5) αποθηκευτικά μέσα. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η εξοικείωση των μαθητών με σημαντικούς σταθμούς στην ιστορία της Πληροφορικής.
Ο/η εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης.

https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3129

 

 

Συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Αθανάσιος Τζιμογιάννης [ΙΤΥΕ]
Δημιουργία: Παύλος Τουκίλογλου [ΙΤΥΕ]
Επικαιροποίηση / προσαρμογή: Παύλος Τουκίλογλου [ΙΤΥΕ]
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα: Παύλος Τουκίλογλου [ΙΤΥΕ], Ελένη Χριστοπούλου [ΙΤΥΕ]
Επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: Αθανάσιος Τζιμογιάννης [ΙΤΥΕ], Ελένη Χριστοπούλου [ΙΤΥΕ], Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ]
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση