“Φιλμογραφώντας την πραγματικότητα”

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Οπτικοακουστικός εγγραματισμός | , στις 10-11-2024

Στο κινηματογραφικό εργαστήριο με τίτλο: “Φιλμογραφώντας την πραγματικότητα” με εμψυχώτρια την σκηνοθέτη Ιρίνα Μπόικο του 12ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων είχαν την ευκαιρία μαθητές και μαθήτριες της Γ τάξης του 8ου Γυμνασίου Ηρακλείου να συμμετέχουν την Τετάρτη 23/10/2024.

Καταγραφή2

Οι δυσκολίες για την πραγματοποίηση αυτής της εκπαιδευτικής επίσκεψης στα Χανιά ήταν πολλές όμως η θέληση των συμμετεχόντων μαθητών/τριών και των συνοδών εκπαιδευτικών, Σφακιανάκη Ράνιας και Πιταροκοίλη Στέλλας,  τις υπερκέρασαν. Όταν έφτασε η ομάδα μας στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων η υποδοχή από τους διοργανωτές του Φεστιβάλ ήταν παραπάνω από ενθουσιώδης. Όπως πληροφορηθήκαμε ήμασταν το μοναδικό σχολείο από το Νομό Ηρακλείου που έχει συμμετάσχει ποτέ σε αυτή τη γιορτή πολιτισμού και τέχνης που διοργανώνεται τα τελευταία 12 χρόνια στα Χανιά.

IMG 3113

Εξίσου ένθερμο ήταν και το καλωσόρισμα της εμψυχώτριας του εργαστηρίου κας Ιρίνας Μπόικο. Το εργαστήριο είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για όλους μας και μας μύησε στην τέχνη του κινηματογράφου. Μάθαμε κάποια στοιχεία για την ιστορία του κινηματογράφου, παρακολουθήσαμε την πρώτη ταινία που παίχτηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες, καταλάβαμε τι είναι το κοντινό και το μακρινό πλάνο. Πληροφορηθήκαμε για τα διάφορα επαγγέλματα που σχετίζονται με τον κινηματογράφο, την αξία του ήχου, τη σημασία του φωτισμού.

IMG 3194

Σε αυτό το εργαστήριο δε μείναμε μόνο στη θεωρία αλλά περάσαμε και στην πράξη.

IMG 3178

Οι μαθητές/τριες μας χρησιμοποίησαν κάμερα και τράβηξαν πλάνα, και αφού χωρίστηκαν σε δυο ομάδες έγραψαν τα δικά τους σενάρια μετά από οδηγίες της σκηνοθέτριας κας Ιρίνας Μπόικο και τα παρουσίασαν στο κοινό. Τέλος εκφράσαμε όλοι/ες τις εντυπώσεις μας από τη συμμετοχή μας στο Φεστιβάλ και πιο συγκεκριμένα στο εργαστήριο αυτό δίνοντας συνέντευξη στους διοργανωτές.

Τόσο η συμμετοχή μας στο εργαστήριο όσο και το ίδιο το ταξίδι μας στα Χανιά μας έδωσε μεγάλη ικανοποίηση και χαρά. Είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε την τέχνη του κινηματογράφου, να συνεργαστούμε μεταξύ μας, να δημιουργήσουμε, να φανταστούμε, να καλλιεργήσουμε δεξιότητες αλλά εξίσου σημαντικό με όλα τα προηγούμενα ήταν η γρήγορη γνωριμία με την πανέμορφη πόλη των Χανίων.

IMG 3218

Τέλος, με τη συμμετοχή μας σε αυτό το εργαστήριο μπήκαν οι βάσεις τόσο για τη δημιουργία μιας ομάδας κινηματογραφικής στο σχολείο μας όσο και της συμμετοχής σε επιμορφωτικά και εκπαιδευτικά προγράμματα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων (https://chaniafilmfestival.com/cffedu/)

Tchaikovsky ~ Arabian Dance

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Συνέδρια | , στις 03-11-2024

Κωδικοποίηση ASCII

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Συνέδρια | , στις 01-11-2024

Screenshot 2

Γράψτε το όνομα σας με λατινικούς χαρακτήρες σε 0 και 1

Παιχνίδια κατασκοπείας

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Α' Γυμνασίου, Β' Γυμνασίου, Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 15-10-2024

Την Τρίτη 15/10/2024 οι μαθητές/τριες του Β3 του 8ου Γυμνασίου Ηρακλείου διδάχτηκαν έννοιες που έχουν να κάνουν με την αναπαράσταση, αποθήκευση και μετάδοση της πληροφορίας.

Αφού εξοικειώθηκαν με την έννοια της κωδικοποίησης και τη μετατροπή από το δεκαδικό στο δυαδικό σύστημα αρίθμησης παρουσιάστηκε ο κώδικας Μορς (Morse code) [σελ. 12 από συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό β γυμνασίου για το μάθημα της Πληροφορικής του ΙΕΠ].

Με σκοπό να κατανοήσουν τον τρόπο που αυτή η κωδικοποίηση λειτουργεί οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε ομάδες των 2 ατόμων και επέλεξαν μια λέξη 6 γραμμάτων  στα αγγλικά. Στη συνέχεια κωδικοποίησαν τη λέξη αυτή σύμφωνα με τον κώδικα Μορς που ήταν στον πίνακα και τυχαία οι κωδικοποιημένες λέξεις μοιράστηκαν σε όλες τις ομάδες.

Η πιο γρήγορη ομάδα ήταν του Σεραφείμ και της Χρύσας που κέρδισαν το πρώτο βραβείο «κατασκοπείας»

Στη συνέχεια τους παρουσίασα το παρακάτω μήνυμα με σκοπό να το αποκωδικοποιήσουν στο σπίτι και την επόμενη φορά να μου πουν τι γράφω….

Screenshot 3Μπορείτε να καταλάβετε τι γράφω?

Για βοήθεια σας παραθέτω το παρακάτω …

IMG 3057

Αναδρομικός αλγόριθμος ¨Σπιράλ¨

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Γ' γυμνασίου, Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 10-10-2024

Στην Γ´ γυμνασίου το συμπληρωματικό υλικό πληροφορικής του ΙΕΠ προβλέπει οι μαθητές να κατανοήσουν έννοιες όπως η αλγοριθμική και οι αναδρομικοί αλγόριθμοι (τρίγωνο Sierpinski, πύργοι του Ανόι, δηλαδή αλγόριθμους που χωρίσουν ένα πρόβλημα σε υπό προβλήματα και εφαρμόζουν σε κάθε μέρος τον εαυτό τους, δηλ. την ίδια ακριβώς διαδικασία που εφαρμόστηκε στο προηγούμενο βήμα).
Για την καλύτερη κατανόηση και εμπέδωση της έννοιας των αναδρομικών αλγορίθμων οι μαθητές/τριες του Γ3 σχεδιάσαν ¨σπιραλ´και στη συνέχεια διατύπωσαν οι ίδιοι με δικά τους λόγια τον αλγόριθμο – βήματα- οδηγίες για τη δημιουργία του σχήματος. Με αυτήν την δραστηριότητα επετεύχθη η ενεργός εμπλοκή των μαθητών/τριων.

IMG 3047IMG 3050

Αναδρομικός αλγόριθμος-τρίγωνο Sierpinski…. αλλά καλλιτεχνικά

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Γ' γυμνασίου, Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 04-10-2024

Στην ενότητα 1 του πρόσθετου ψηφιακού εγχειριδίου του ΙΕΠ για το μάθημα της πληροφορικής της Γ’ γυμνασίου γίνεται αναφορά στους αναδρομικούς αλγόριθμους.

Σε μια προσπάθεια οι μαθητές/τριες του Γ3 του 8ου γυμνασίου Ηρακλείου να εξοικειωθούν με την έννοια του του αλγόριθμου και να δώσουμε απλοποιημένους ορισμούς (πχ. εκτέλεση συγκεκριμένων βημάτων- οδηγιών σε ορισμένη σειρά προκειμένου να παραχθεί ένα αποτέλεσμα ή να δοθεί λύσει σε ένα πρόβλημα) παρουσιάστηκε ο αναδρομικός αλγόρθμος με τον οποίο δημιουργείται το τρίγωνο Sierpinski.

Screenshot 2

Στην δραστηριότητα 2 ζητείται από τους/τις μαθητές/τριες να σχεδιάσουν ένα τέτοιο τρίγωνο…


sierpinskiΟι μαθητές/τριες αφού αντιλήθφηκαν τον αλγόριθμο και την έννοια της αναδρομικότητας και της επανάληψης δημιούργησαν τα δικά τους τρίγωνα Sierpinski στα οποία πρόσθεσαν και χρώμα.

IMG 2925

Τα σχέδια αυτά των μαθητών/τριών μας έδωσε έμπνευση για συνεργασία με το μάθημα των καλλιτεχνικών και την περιέργεια να μελετήσουμε αν υπάρχουν και άλλοι αλγόριθμοι που να προσφέρονται για καλλιτεχνική δημιουργία.

Τεχνητή νοημοσύνη…. Τι είναι;

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Α' Γυμνασίου, Β' Γυμνασίου, Γ' γυμνασίου, Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 03-10-2024

DIGITAL EXPLORERS – Artificial Intelligence explainer

Στις μέρες μας η τεχνητή νοημοσύνη είναι παντού. Τι είναι όμως τεχνητή νοημοσύνη?

Νέα Εποχή για την Πληροφορική στο Γυμνάσιο

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία SaferINTERNET, Α' Γυμνασίου, Β' Γυμνασίου, Γ' γυμνασίου, Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 23-09-2024

iepΣτις 16/9/2024 δημοσιεύτηκε στον σύνδεσμο https://iep.edu.gr/el/gymnasio/pliroforiki  πρόσθετο ψηφιακό υλικό για την πληροφορική γυμνασίου.

Το διαδραστικό βιβλίο που έχουν οι μαθητές/τριες στα χέρια τους συμπληρώνεται και εκσυγχρονίζεται με το νέο υλικό που περιέχει όλες τις τάσεις και trends της εποχής (τεχνητή νοημοσύνη, ρομποτική, κυβερνοασφάλεια, chatGPT, Python, Youtube, κ.ά.)

Ερωτηματολόγιο σχετικό με τον σχολικό εκφοβισμό

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Έρευνες | , στις 20-05-2024

Το ερωτηματολόγιο έχει ως σκοπό τη διερεύνηση περιστατικών βίας και εκφοβισμού στο σχολείο μας. Σημείωσε ελεύθερα και ειλικρινά τις απόψεις σου, όποιες και να είναι. Το ερωτηματολόγιο είναι ανώνυμοΕυχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfETBvi_zOCiC5yO9TSNok1n8AbZFHS36lcACrJVo4qEhKnUQ/viewform

“Migrants”

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Διάφορα, Ενδιαφέρομαι και ενεργώ, Οπτικοακουστικός εγγραματισμός, Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων | , στις 24-04-2024

Migrants

Περίληψη ταινίας μικρού μήκους:

“Two polar bears are driven into exile due to global warming. They will encounter brown bears along their journey, with whom they will try to cohabitate.”

Μετάφραση: Δύο πολικές αρκούδες οδηγούνται στην εξορία λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Στο ταξίδι τους θα συναντήσουν καφέ αρκούδες, με τις οποίες θα προσπαθήσουν να συγκατοικήσουν.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση