Στην ενότητα 1 του πρόσθετου ψηφιακού εγχειριδίου του ΙΕΠ για το μάθημα της πληροφορικής της Γ’ γυμνασίου γίνεται αναφορά στους αναδρομικούς αλγόριθμους.
Σε μια προσπάθεια οι μαθητές/τριες του Γ3 του 8ου γυμνασίου Ηρακλείου να εξοικειωθούν με την έννοια του του αλγόριθμου και να δώσουμε απλοποιημένους ορισμούς (πχ. εκτέλεση συγκεκριμένων βημάτων- οδηγιών σε ορισμένη σειρά προκειμένου να παραχθεί ένα αποτέλεσμα ή να δοθεί λύσει σε ένα πρόβλημα) παρουσιάστηκε ο αναδρομικός αλγόρθμος με τον οποίο δημιουργείται το τρίγωνο Sierpinski.
Στην δραστηριότητα 2 ζητείται από τους/τις μαθητές/τριες να σχεδιάσουν ένα τέτοιο τρίγωνο…
Οι μαθητές/τριες αφού αντιλήθφηκαν τον αλγόριθμο και την έννοια της αναδρομικότητας και της επανάληψης δημιούργησαν τα δικά τους τρίγωνα Sierpinski στα οποία πρόσθεσαν και χρώμα.
Τα σχέδια αυτά των μαθητών/τριών μας έδωσε έμπνευση για συνεργασία με το μάθημα των καλλιτεχνικών και την περιέργεια να μελετήσουμε αν υπάρχουν και άλλοι αλγόριθμοι που να προσφέρονται για καλλιτεχνική δημιουργία.