Άλλη μια φορά το θέμα των προσωπικών δεδομένων και της χρήσης τους στο διαδίκτυο έρχεται στο προσκήνιο. Η (πανίσχυρη) Επιτροπή Ενέργειας και Εμπορίου του Αμερικανικού Κογκρέσου ξεκίνησε την 1η Αυγούστου προανάκριση για τις αμφιλεγόμενες πρακτικές παρακολούθησης με τις οποίες συλλέγουν και μεταπωλούν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα 33 δικτυακές επιχειρήσεις (μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν οι Google, Yahoo!, Microsoft).

Αντικείμενο  της έρευνας που συνεχίζεται είναι οι λεγόμενες συμπεριφορικές ή στοχευμένες διαφημίσεις που προβάλλονται στους ιστοτόπους που επισκεπτόμαστε. Οι μεγάλες δικτυακές επιχειρήσεις χρησιμοποιώντας cookies, παρακολουθούν τις δικτυακές κινήσεις κάθε χρήστη, διαμορφώνουν το προφίλ του βάσει των συνηθειών και των προτιμήσεών του και στη συνέχεια των βομβαρδίζουν με διαφημίσεις «κοντά στα ενδιαφέροντα» του.

Αυτό όμως, που είναι άγνωστο είναι σε ποιους τρίτους μεταπωλούνται αυτά τα δεδομένα, πώς συνδέονται (και αν) με άλλα δημογραφικά ή προσωπικά δεδομένα, πόσο καιρό διατηρούνται και ποιοι έχουν πρόσβαση σ’ αυτό το υλικό. Το κυριότερο όμως, που φαίνεται ν’ απασχολεί την επιτροπή, είναι αν η συλλογή και επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων είναι σε γνώση των χρηστών ή όχι.

Φαίνεται ότι ο φόβος επιβολής σημαντικών κυρώσεων οδήγησε δυο από τις εταιρείες (Google και Yahoo) στην απόφαση να δώσουν στους χρήστες τη δυνατότητα να απαλλαγούν από τα cookies με τα οποία παρακολουθούν τις κινήσεις τους. Βεβαίως, όπως επισημαίνει το έγκυρο για θέματα τεχνολογίας TechCrunch, οι εταιρείες έσπευσαν να υιοθετήσουν αυτή την πρακτική γιατί είναι οπωσδήποτε καλύτερο (για τις ίδιες) να είναι προαιρετική η απαλλαγή από τα cookies παρά να είναι προαιρετική η ενεργοποίησή τους…

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων