Μαρ
31
2014
![]() ![]() Οδηγός χρήσης dropbox για εκπαιδευτικούςΔημοσιευμένο από Νίκος Κακλαμάνος στην κατηγορία Γενικά
Αυγ
28
2010
![]() ![]() Η ύλη των Πανελλαδικών ΕξετάσεωνΔημοσιευμένο από Νίκος Κακλαμάνος στην κατηγορία εκπαίδευση, Εκπαιδευτική πολιτική, εξετάσεις, με ετικέτες: εξετάσεις, πανελλαδικές, ύλη
Από μια πρόχειρη ματιά στην ύλη της Θεωρητικής δε φαίνεται να υπάρχουν αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά με εξαίρεση τη Νεοελληνική Λογοτεχνία στην ύλη της οποίας δεν περιλαμβάνονται τα δυο ποιήματα της Κικής Δημουλά. Θα ήταν ενδιαφέρον να βλέπαμε το σκεπτικό που οδήγησε τους υπεύθυνους στην απόφαση καθώς τα ποιήματα κινούνται κοντά στην αναγνωστική πρόσληψη των μαθητών και κεντρίζουν πάντα το ενδιαφέρον τους…
Απρ
11
2010
![]() ![]() Ars GrammaticaΔημοσιευμένο από Νίκος Κακλαμάνος στην κατηγορία blog, web 2.0, αρχαία ελληνικά, διαδίκτυο, εκπαίδευση, εκπαιδευτική τεχνολογία, ηλεκτρονική μάθηση, με ετικέτες: Ars Grammatica, Cliaroline, αρχαία ελληνικάp>Η κ. Αδαμίδου παρουσιάζει στο ιστολόγιό της, την Ars Grammatica, μια πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης για τη διδασκαλία της γραμματικής της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, που προσφέρει τη δυνατότητα στο χρήστη να διαβάσει τη θεωρία και να λ<ύσει ασκήσεις. Πέρα από το γεγονός ότι η προσπάθεια είναι αξιόλογη, ο δημιουργός της πλατφόρμας στο ιστολόγιο που δημιούργησε για την υποστήριξή της, αναφέρεται και στο λογισμικό που χρησιμοποίησε για την υλοποίησή της. Πρόκειται για το -άγνωστο σε μένα- Claroline, LMS ανοικτού κώδικα, το οποίο από χτες που ασχολούμαι μαζί του μου «άναψε φωτιές», καθώς φαίνεται σταθερό, λιγότερο απαιτητικό από το Moodle σε υπολογιστικούς πόρους και φαίνεται να συνεργάζεται καλύτερα με τους servers του Σχολικού Δικτύου (πότε θα καταλάβουν στο ΠΣΔ ότι ασφάλεια δε σημαίνει κλείδωμα των μισών δυνατοτήτων της php με την ενεργοποίηση του safe mode;). Για πιο αναλυτικές πληροφορίες και εντυπώσεις από το Claroline θα επανέλθω με νέα ανάρτηση. Δείτε:
Απρ
09
2010
![]() ![]() Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών 1899 – 1999 ή πώς να ακυρώσετε μια καλή προσπάθεια…Δημοσιευμένο από Νίκος Κακλαμάνος στην κατηγορία εκπαίδευση, Εκπαιδευτική πολιτική, ιστορία, με ετικέτες: εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, Νόμοι, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ΦΕΚ
«Με τη συλλογή αυτή του Π.Ι.», όπως σημειώνει στο εισαγωγικό του σημείωμα ο Σωτήριος Γκλαβάς, «δίνεται η δυνατότητα μιας ολικής εικόνας και γενικής εκτίμησης των κατά καιρούς αλλαγών στα προγράμματα σπουδών με τις οποίες επισφραγίζονται αλλά και οριοθετούνται σημαντικές προσπάθειες για εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι τα τέλη του 20ού, όσον αφορά την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον ανοίγεται δρόμος στην έρευνα επιμέρους θεματικών ενοτήτων, ενώ υπάρχει πλέον ένα γενικό και ολοκληρωμένο κείμενο αναφοράς αλλά και προσφυγής σε κάθε αναγκαία μελλοντική αναμόρφωση ή αλλαγή των ωρολογίων και αναλυτικών προγραμμάτων». Όμως, ο τρόπος που επιλέχτηκε για την «ψηφιοποίηση» του υλικού μάλλον ακυρώνει την προσπάθεια παρά διευκολύνει την πρόσβαση σ’ αυτή. Κάθε σελίδα φωτογραφήθηκε χωριστά και παρουσιάζεται ως αρχείο εικόνας (jpg ή tiff) και μάλιστα χαμηλής ανάλυσης. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία τεράστιων αρχείων zip που περιέχουν το σύνολο των σελίδων σε μορφή εικόνας. Πχ., το ΠΔ217 του 1985, που αναφέρεται στα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα των τεχνικών και επαγγελματικών Λυκείων της εποχής, αποτελείται από 158 (!) εικόνες συμπιεσμένες σ’ ένα αρχείο 50 Mb. Κατανοώ ασφαλώς ότι η «πραγματική» ψηφιοποίηση απαιτεί χρόνο και εξειδικευμένο προσωπικό καθώς τα προγράμματα OCR (Οπτικής Αναγνώρισης Χαρακτήρων) ψηφιοποιούν πολυτονικά κείμενα, που μάλιστα προέρχονται από εκτυπώσεις όχι ιδιαίτερα ευκρινείς, παράγοντας πολλά λάθη που πρέπει να διορθωθούν και να ελεχθούν ένα προς ένα. Δεν κατανοώ όμως, στο βαθμό που το ψηφιακό υλικό υπάρχει, γιατί δεν επιλέχθηκε να μετατραπούν οι αρχικές φωτογραφίες σε αρχεία pdf για παράδειγμα, που θα πρόσφεραν τη δυνατότητα μελέτης του κειμένου χωρίς να απαιτείται το συνεχές άνοιγμα δύσχρηστων αρχείων ανά σελίδα. Βεβαίως, όπως αναφέρει ο κ. Γκλαβάς στο εισαγωγικό του σημείωμα, έχει κατατεθεί στην ΕΥΔ/ΕΠΨΣ πρόταση για ψηφιοποίησή τους. Ποιος ο λόγος όμως, να γίνεται δυο φορές η ίδια δουλειά;
Απρ
09
2010
![]() ![]() Αφήστε τα παιδιά να blogάρουνΔημοσιευμένο από Νίκος Κακλαμάνος στην κατηγορία blog, web 2.0, διαδίκτυο, εκπαίδευση, εκπαιδευτική τεχνολογία
Απρ
08
2010
![]() ![]() Όταν η Minolta συνάντησε την Αφροδίτη της ΜήλουΔημοσιευμένο από Νίκος Κακλαμάνος στην κατηγορία εικονική πραγματικότητα, εικονικοί κόσμοι, εκπαίδευση, εκπαιδευτική τεχνολογία, Τέχνες, τεχνολογία, με ετικέτες: minolta, Αφροδίτη της Μήλου, εικονική πραγματικότητα, τέχνη
Η εταιρεία χρησιμοποιώντας το νέο της ψηφιοποιητή (Non Contact 3d Digitizer) κατόρθωσε να αναδημιουργήσει ψηφιακά το άγαλμα αναδεικνύοντας λεπτομέρειες που είναι δύσκολο να συλλάβει ακόμα και το πιο εξασκημένο μάτι. Κάντε κλικ στην εικόνα για να δείτε την παρουσίαση της Minolta
Απρ
08
2010
![]() ![]() Μετανάστευση ΕκπαιδευτικώνΔημοσιευμένο από Νίκος Κακλαμάνος στην κατηγορία εκπαίδευση, Εκπαιδευτική πολιτική, με ετικέτες: διορισμός, εκπαιδευτική πολιτιτική, εκπαιδευτικοί, Κύπρος
Ως κλάδος φαίνεται ότι έχουμε το (μάλλον θλιβερό) προνόμιο να πρωταγωνιστούμε σ’ αυτή την εξέλιξη. Σύμφωνα με άρθρο της Καθημερινής, θέση εργασίας στα σχολεία της Κύπρου αναζητούν πάρα πολλοί υποψήφιοι εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα, οι οποίοι ενεγράφησαν στους καταλόγους διοριστέων. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ο Φιλελεύθερος» οι προερχόμενοι από την Ελλάδα υποψήφιοι καλύπτουν το 20% (δηλαδή, ένας στους πέντε) στους πίνακες για διορισμό στη Μέση Εκπαίδευση, ενώ στη Δημοτική, το ποσοστό τους ξεπερνά το 10%. Πέρσι τον Μάρτιο, οι υποψήφιοι από την Ελλάδα, επί του συνόλου των υποψηφίων εκπαιδευτικών της Κύπρου, δεν ξεπερνούσαν το 14,4%, συνεπώς, σε διάστημα ενός έτους αυξήθηκαν κατά 5,6%. Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (ΕΕΥ) της Κύπρου, οι εξ Ελλάδος υποψήφιοι είναι για τα μαθήματα των Θρησκευτικών, της Φυσικής και των Φιλολογικών. Φανταστείτε τι έχει να γίνει με τα τριαντάρια τμήματα…
Απρ
05
2010
![]() ![]() Ο παιδοψυχολόγος ΒιζυηνόςΔημοσιευμένο από Νίκος Κακλαμάνος στην κατηγορία λογοτεχνία, Νεοελληνικές σπουδές, με ετικέτες: Αλέξανδρος Σιδεράς, Γεώργιος Βιζυηνός, λογοτεχνία, Νεοελληνικές σπουδές, Παρασκευή Σιδερά - Λύτρα
Αυτός που δεν είναι ευρέως γνωστός είναι ο επιστήμονας Βιζυηνός, ο οποίος σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (1874-1875) και συνέχισε με σπουδές στη Γερμανία, στο Γκέτινγκεν, στη Λειψία και στο Βερολίνο. Το 1881 υπέβαλε στο Πανεπιστήμιο του Γκέτινγκεν, στα γερμανικά, διδακτορική διατριβή με θέμα την ψυχολογική και παιδαγωγική σημασία του παιχνιδιού, η οποία παρέμενε ανέκδοτη ως σήμερα στα ελληνικά. Ο Αλέξανδρος Σιδεράς και η Παρασκευή Σιδερά – Λύτρα, καθηγητές Ελληνικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο του Γκέτινγκεν, ανέσυραν την ξεχασμένη διατριβή του Βιζυηνού από τις γερμανικές βιβλιοθήκες και την εκδίδουν σε ελληνική μετάφραση, σε τόμο που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις των Αδελφών Κυριακίδη. Ενδιαφέρον είναι ότι τα δεκατρία αντίτυπα της διατριβής που εντόπισαν και μελέτησαν βρέθηκαν σε γερμανικές βιβλιοθήκες και κανένα σε ελληνικές… Διαβάστε περισσότερα στο ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Ας είναι… Ετεροχρονισμένα αλλά εκ βάθους καρδίας «χρόνια πολλά»! |