Κατά την εφαρμογή του προγράμματος υλοποιήθηκαν τα ακόλουθα εργαστήρια
1ο Εργαστήριο: Γνωριμία με τον Ρούλη τον Τροφούλη-Διερεύνηση του θέματος-Προγενέστερες γνώσεις.
Ο Ρούλης ο Τροφούλης μας συστήνεται και μας μαθαίνει το σύνθημα «τρώω υγιεινά και αθλούμαι καθημερινά»
2ο Εργαστήριο: Από πού προέρχεται το αγαπημένο μου φαγητό;
Οι μαθητές/τριες ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους φαγητό και το παρουσιάζουν στην ολομέλεια. Συζητάμε για τις πρώτες ύλες και τα προϊόντα τους-τροφές.
Διαβάζουμε το βιβλίο «Η κυρά Διατροφή –πρώτη στη μαγειρική» της Λητούς Τσακίρη Παπαθανασίου, το σχολιάζουμε, οι μαθητές/τριες ζωγραφίζουν τους ήρωες και αυτό που θα έκαναν αυτά για να τους σταματήσουν να μαλώνουν.
Συζητάμε για τα τρόφιμα γενικά και την αξία τους για τον άνθρωπο, για τις σωστές και μη διατροφικές συνήθειες και τα οφέλη της σωματικής άσκησης
Συμπληρώνουν ατομικά φύλλα εργασίας.
3ο Εργαστήριο: Διατροφική πυραμίδα -ομάδες τροφίμων
Με την τεχνική του κολάζ οι μαθητές/τριες κατασκευάζουν την πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής και συμπληρώνουν τα σπιτάκια των ομάδων τροφίμων.
Παρακολουθούμε το βίντεο: πυραμίδα διατροφής https://youtu.be/G6UcWhtNslg
Παίζουμε το μουσικοκινητικό παιχνίδι «Ο Τάκης ο Ρομποτάκης»,
το επιτραπέζιο « the healthy eating pyramid», 
on line παιχνίδια για εμπέδωση των ομάδων τροφίμων
τη δραστηριότητα: φτιάχνω τη δική μου διατροφική πυραμίδα από τα αποθετήρια του Φωτόδεντρου.
4ο Εργαστήριο: τοπικότητα και η εποχικότητα των προϊόντων
Κάθε φορά που αλλάζουμε εποχή στο ημερολόγιό μας, συζητάμε για τα φρούτα και τα λαχανικά της αντίστοιχης εποχής, οι μαθητές/τριες γίνονται μικροί μάγειρες, φτιάχνουν τη φρουτοσαλάτα της εποχής και την μοιράζονται με τους μαθητές και τις μαθήτριες του συστεγαζόμενου Δημοτικού σχολείου. Φτιάξαμε και υγιεινό κολατσιό το Φθινόπωρο, μόνο με ελαιόλαδο και προϊόντα ελιάς.
Γνωρίζουμε και χορεύουμε τα παραδοσιακά τραγούδια «Μπαίνω μες τ΄ αμπέλι», «Μήλο μου κόκκινο», «Λεμονάκι μυρωδάτο».
Τις έννοιες της τοπικότητας και της εποχικότητας των προϊόντων τις προσεγγίσαμε και μέσα από τη συμμετοχή μας στο Σχολικό Δίκτυο Δράσης “Ταπερίστας 2026” και τα Επιμορφωτικά Εργαστήρια Μαθητών: «Αστεράτο τάπερ» και «Καρπούζι ή μήλο;»
Συμμετείχαμε επίσης στην «Ημέρα Δεκατιανού» και παρουσιάσαμε σε on line σύνδεση σε νηπιαγωγεία της Ελλάδας την ταυτότητα του δικού μας δεκατιανού, του «Αστεράτου δεκατιανού, 10 το καλό!»
5ο Εργαστήριο: Νερό, υγιεινή διατροφή και άσκηση. Το τρίπτυχο της επιτυχίας
Οι μαθητές και οι μαθήτριες σχολιάζουν την παρακάτω εικόνα και συνειδητοποιούν την αξία του νερού και το πόσο σημαντικό είναι να ενυδατώνουμε πάντα τον οργανισμό μας.
Μετά από συζήτηση, αποφασίζουμε να εντάξουμε τη σωματική άσκηση στην καθημερινότητα μας και να ασκούμαστε μουσικοκινητικά ανάμεσα στις διαφορετικές δραστηριότητες της ημέρας. Ξεκινήσαμε τραγουδώντας και χορεύοντας το «χοντρό μπιζέλι», το «Κεφάλι, ώμοι, γόνατα και πόδια – To Σώμα Μου | Παιδικά Τραγούδια Ελληνικά – HeyKids» και το «A Ram Sam Sam song for kids»
http://www.youtube.com/watch?v=q-3ZGfjc5ZE
https://www.youtube.com/watch?v=WEwmqyjUE8E
6ο Εργαστήριο: Γίνομαι διαιτολόγος για μια ημέρα!
Διαβάζουμε το βιβλίο της Σοφίας Μαντούβαλου
«Μια φορά ήταν… η Κολοτούμπα» για τη σωστή διατροφή,
συζητάμε και ανακεφαλαιώνουμε τις γνώσεις μας από τα προηγούμενα εργαστήρια.
Οι μαθητές/τριες συμπληρώνουν πίνακα με στήλη για το πρωινό, το δεκατιανό, το μεσημεριανό, το απογευματινό και το βραδινό τους γεύμα.
7ο Εργαστήριο: Αξιολόγηση
Το τελευταίο εργαστήριο του προγράμματος αποτελεί μια ανασκόπηση του συνόλου των εννοιών και πρακτικών που εξετάστηκαν στις προηγούμενες ενότητες.
Οι μαθητές/τριες ζωγραφίζουν το ποίημα της «Υγιεινής Διατροφής» και το «Προσέχω το σώμα μου», τους κανόνες της «δίαιτας του μαθητή» και συμπληρώνουν τον « χάρτη της υγείας». Με τον τρόπο αυτό αξιολογούνται εάν κατανόησαν τη σημασία της υγιεινής διατροφής.
Τέλος ας σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο εργαστήριο το έχουμε εντάξει και στις Δράσεις Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας.

















