a/a | Περίληψη | Άρθρο | Ημερ |
97 |
Έχουμε μία ράβδο που στο ένα της άκρο έχει μία μάζα και το άλλο της άκρο είναι αρθρωμένο. Αν θέσουμε σε κατακόρυφη ταλάνωση την άρθρωση, τότε από μία συχνότητα και πάνω η ράβδος παραδόξως ισορροπεί κατακόρυφα! Σε αυτό το άρθρο επιχειρείται να δοθεί μία ερμηνεία του φαινομένου, δίνεται μία προσομοίωση και ένα βίντεο με ένα σχετικό πείραμα. |
Μία παράδοξη ισορροπία | 2024 |
96 |
Ο νόμος του Biot-Savart δεν αποτελεί ένα επιπλέον αξίωμα στις βασικές εξισώσεις του Maxwell αλλά μπορεί ν’ αποδειχτεί μέσα από αυτές με τη βοήθεια του απειροστικού λογισμού. Μαθηματικά είναι ισοδύναμος με το νόμο του Ampere. Αυτή την ισοδυναμία επιχειρούμε ν’ αποδείξουμε χρησιμοποιώντας όμως μαθηματικά επιπέδου Λυκείου. |
Ο νόμος του Ampere ως συνέπεια του νόμου των Biot-Savart | 2024 |
95 |
Ένα άρθρο εμπνευσμένο από το βραβείο Νόμπελ Φυσικής 2024. Στο άρθρο αυτό λύνουμε ένα κλασσικό πρόβλημα των μαθηματικών με τη βοήθεια φυσικών εννοιών και μεθόδων. Προωθεί τη φυσική μία τέτοια μεθοδολογία; Αυτό ας το κρίνουν οι αναγνώστε |
Το σημείο Φερμάτ υπό το πρίσμα του Νόμπελ Φυσικής 2024 | 2024 |
94 |
Ένα άρθρο σχετικά με το φαινόμενο της κβαντικής σύμπλεξης ή διεμπλοκής ή κβαντικού εναγκαλισμού. Στα αγγλικά: Quantum entanglement |
Κβαντική σύμπλεξη | 2024 |
93 | Ένα σημείωμα που αναφέρεται στις θερμικές μηχανές. Στο σημείωμα αυτό αναφέρονται αυτά που θεωρώ ότι θα πρέπει να γνωρίζει ένας μαθητής της Β’ Λυκείου Θετικής κατεύθυνσης τελειώνοντας τη σχετική μελέτη του κεφαλαίου της θερμοδυναμικής από το βιβλίο Φυσικής κατεύθυνσης. | Θερμικές μηχανές | 2024 |
92 | Με την ευκαιρία της μελέτης μίας αντίφασης που υπάρχει στην ύλη της φυσικής της Γ’ Λυκείου, αναφερόμαστε στη σημασία που έχει για τις φυσικές επιστήμες η έννοια του σωστού και του λάθους και της προσέγγισης. Αναφερόμαστε σε ποιές περιπτώσεις μπορούμε ορισμένα μεγέθη να θα θεωρήσουμε αμελητέα. | Μελετώντας μία αντίφαση | 2024 |
91 | Τι ρόλο παίζει η στατιστική και η θεωρία πιθανοτήτων στη διαμόρφωση των Φυσικών Επιστημών αλλά και στην καθημερινή ζωή; Σε τι διαφέρουν οι πιθανότητες που αναφέρονται στην Κλασσική Φυσική από αυτές που αναφέρονται στην Κβαντομηχανική; Τι είναι η κανονική κατανομή; Τι λέει η αρχή της Αβεβαιότητας-Απροσδιοριστίας; Ένα άρθρο που προσπαθεί ν’ απαντήσει σε αυτά και σε αρκετά άλλα σχετικά ερωτήματα. | Ο ρόλος της πιθανότητας και της απροσδιοριστίας στις Φυσικές επιστήμες και στην καθημερινή ζωή | 2024 |
90 | Μία απλή μεθοδολογία που ακολουθούμε ώστε να διαπιστώσουμε αν τα αποτελέσματα ενός πειράματος συνάδουν με το θεωρητικό μαθηματικό μοντέλο | Ο ρόλος του σφάλματος-αβεβαιότητας στις Φυσικές Επιστήμες | 2024 |
89 | Ένα σημείωμα σχετικό με το φυσικό μέγεθος ενέργεια. Στο σημείωμα αυτό γίνεται μία εκτενής αναφορά στο φυσικό αυτό μέγεθος για το οποίο υπάρχουν αφενός πολλές εσφαλμένες αντιλήψεις και αφετέρου παίζει καίριο ρόλο στην ανάπτυξη μίας κοινωνίας αποτελώντας έτσι το πολυτιμότερο παγκόσμιο αγαθό. | Το φυσικό μέγεθος Ενέργεια | 2023 |
88 | Ένα άρθρο σχετικό με τα αέρια καύσιμα. Πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα, προοπτικές. | Αέρια καύσιμα | 2023 |
87 | Γιατί λαμπυρίζουν τόσο έντονα τα διαμαντένια κοσμήματα; Γιατί μπορούμε να συγκρατήσουμε ένα καΐκι χωρίς να δέσουμε το σκοινί γύρω από τον κάβο; Γιατί όταν εισπνεύσουμε ήλιο και μιλήσουμε η φωνή μας γίνεται ποιο πρίμα; | 3 Γιατί και 2 Πειράματα | 2023 |
86 | Ένα άρθρο που αναφέρεται σε ορισμένα χαρακτηριστικά των Φυσικών Θεωριών προσπαθώντας να ταξινομήσει τις διάφορες φυσικές θεωρίες και να τονίσει ορισμένα χαρακτηριστικά τους δημιουργώντας έτσι μία γέφυρα με το πρώτο άρθρο αυτού του καταλόγου που γράφτηκε το 2005. | Μερικά χαρακτηριστικά των Φυσικών Θεωριών | 2023 |
85 | Ένα άρθρο με αφορμή ένα βίντεο του καναλιού Veritasium. Στο άρθρο αναπτύσσονται κάποιες αιρετικές ( και πολύ πιθανό εσφαλμένες ) απόψεις σχετικές με τη μεταφορά της ηλεκτρικής ενέργειας μέσω καλωδίων και μέσω ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων. | Η μεταφορά της ηλεκτρικής ενέργειας ή
Ουδείς άσφαλτος |
2022 |
84 | Το βραβείο Νόμπελ Φυσικής 2022 δόθηκε στους τρεις Φυσικούς που απόδειξαν ότι οι ισχυρισμοί του Αϊστάιν και της ομάδας του ήταν λανθασμένοι. Λεπτομέρειες στο άρθρο. | Βραβείο Νόμπελ 2022 | 2022 |
83 | Ένα άρθρο που επιχειρεί να κάνει μία στοιχειώδη εισαγωγή στην κβαντομηχανική θεωρία μέσα από μία ιστορική αναδρομή και με την πρόταση κάποιων πειραματικών δραστηριοτήτων. Το μεταβατικό πρόγραμμα σπουδών της Γ΄ Λυκείου που θα εφαρμοστεί από το σχ. έτος 2022-23 προβλέπει την εισαγωγή της κβαντικής θεωρίας. Ελπίζουμε το άρθρο αυτό να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς που θα αναλάβουν τη διδασκαλία αυτού του κεφαλαίου. |
Εισαγωγή στη Κβαντομηχανική | 2022 |
82 | Γιατί αποτυγχάνουν ορισμένα πειράματα; Ποιά είναι η σωστή γραφή των πειραματικών δεδομένων; Γιατί η γνώση της αβεβαιότητας ενός πειράματος είναι τόσο σημαντική; Πως μπορούμε να κρίνουμε αν μία ανακοίνωση είναι αντιεπιστημονική; Ένα ακόμη άρθρο σχετικό με τα σφάλματα, τα σημαντικά ψηφία και άλλα πολλά. | Στοιχεία από τη θεωρία σφαλμάτων με πολύ απλά λόγια | 2022 |
81 | Στο άρθρο αυτό αποδεικνύεται ότι αν θέλουμε να βγάλουμε εκτός πεδίου βαρύτητας έναν δορυφόρο που περιφέρεται γύρω από τη γη, τότε συμφέρει ενεργειακά η πυροδότηση να γίνει στο περίγειο της τροχιάς του. Για πάρα πολλά χρόνια δίδασκα το λάθος όπως ακριβώς αναφέρεται στο σχολικό βιβλίο κατεύθυνσης της Β’ Λυκείου στην άσκηση 105 της παραγράφου 5. Η ανακάλυψη του λάθους έγινε από την αναμετάδοση της εκτόξευσης από τη NASA του δορυφόρου James Webb στις 25-12-21 η οποία αναφέρθηκε στο συγκεκριμένο θέμα. | Που συμφέρει ενεργειακά να γίνει η πυροδότηση ενός δορυφόρου; | 2022 |
80 | Στο άρθρο αυτό εξηγούμε με απλά λόγια πως λειτουργεί ένα πυρηνικό εργοστάσιο σχάσης. Στη συνέχεια αναφέρουμε τους κινδύνους που ελλοχεύει η λειτουργία ενός τέτοιου εργοστασίου για το μέλλον και προσπαθούμε να πείσουμε τον αναγνώστη γιατί η προσπάθεια της λύσης του ενεργειακού προβλήματος μέσω της πυρηνικής ενέργειας σχάσης είναι καταστροφική για το μέλλον. | Πυρηνική Ενέργεια: Όχι ευχαριστούμε δεν θα πάρουμε | 2022 |
79 | Στο άρθρο αυτό εξηγούμε τι είναι τα 5 σημεία Lagrange, υπολογίζουμε την απόσταση του σημείου L2 από τη γη και εξηγούμε γιατί το τηλεσκόπιο James Webb τέθηκε σε τροχιά γύρω από τον ήλιο σε αυτό ακριβώς το σημείο. | Τα 5 σημεία Lagrage και το τηλεσκόπιο James Webb | 2021 |
78 | Στο άρθρο αυτό γίνεται μία προσπάθεια ερμηνείας της λογικής με την οποία ορίζουμε τα θεμελιώδη μεγέθη στο διεθνές σύστημα μονάδων, συνδυάζοντάς τα με παγκόσμιες σταθερές. | Το διεθνές σύστημα μονάδων | 2021 |
77 | Στο άρθρο αυτό, μέσα από την προσπάθεια επίλυσης ενός γεωμετρικού προβλήματος θα γίνει η προσπάθεια ανάδειξης της μεθοδολογίας που χρησιμοποιούμε γενικά στις Φυσικές Επιστήμες. | Η μεθοδολογία των Φυσικών Επιστημών | 2020 |
76 | Τι σχέση μπορεί να έχει το θεώρημα των ροπών και η ισορροπία ενός στερεού σώματος με τη θερμική ισορροπία; Και όμως. Η συνέχεια στο άρθρο. | Ισορροπία στερεού και θερμική ισορροπία | 2020 |
75 | Σ’ αυτό το άρθρο θα αποδειχθεί ένα παράδοξο που έχει να κάνει με την περίοδο ταλάντωσης ενός δακτυλιδιού και τη μεταβολή της περιόδου όταν κόβουμε συμμετρικά το δακτυλίδι. | Ακρωτηριάζοντας ένα δακτυλίδι | 2020 |
74 | Σε αυτό το άρθρο δίνεται η ερμηνεία της δημιουργίας άλως. Άλως είναι ένα φωτεινό στεφάνι που εμφανίζεται σπανίως κάτω από ορισμένες καιρικές συνθήκες γύρω από τον ήλιο ή τη σελήνη. | Δημιουργία άλως | 2020 |
73 | Σε αυτό το άρθρο αποδεικνύω με απλό τρόπο τους τύπους που δίνουν το εμβαδό κύκλου το εμβαδό επιφάνειας σφαίρας καθώς και τον όγκο σφαίρας | Περί_Σφαίρας | 2020 |
72 | Σε αυτό το άρθρο γίνεται η προσπάθεια ερμηνείας ενός ωραίου «παράδοξου». Αν πάρουμε έναν πλαστικό σωλήνα και ζωγραφίσουμε στα άκρα του δύο σύμβολα, τότε ανάλογα με το ποια άκρη πιέζουμε εμφανίζεται και το συγκεκριμένο σύμβολο | Ένα ωραίο παράδοξο ζητάει την ερμηνεία του | 2020 |
71 | Το πείραμα των δακτυλίων που αναπηδούν είναι γνωστό. Βάζομε έναν δακτύλιο στον πυρήνα ενός πηνίου, τροφοδοτούμε το πηνίο με εναλλασσόμενη τάση 110V και το δακτυλίδι πετάγεται ψηλά. Αν συνεχίσουμε την τροφοδοσία το δακτυλίδι αιωρείται. Την αιώρηση αυτή προσπαθούμε να μελετήσουμε και να ερμηνεύσουμε με αυτό το άρθρο | Αιώρηση δακτυλίου σε μεταβαλλόμενο μαγνητικό πεδίο | 2019 |
70 | Φουσκώνουμε δύο μπαλόνια και αποκαθιστούμε την επικοινωνία αέρα μεταξύ τους. Τι θα συμβεί; Ένα απλό πείραμα που κρύβει αρκετές εκπλήξεις και αναδεικνύει την ομορφιά της φυσικής επιστήμης. | Το πρόβλημα των δύο μπαλονιών | 2019 |
69 | Ένα άρθρο που επιχειρηματολογεί γιατί θα πρέπει στη Β/θμια Εκ/ση να διδάσκεται στοιχειωδώς η θεωρία σφαλμάτων, πράγμα που ισχύει σε όλα τα Ευρωπαϊκά κράτη. | Αναγκαιότητα διδασκαλίας των σφαλμάτων | 2019 |
68 | Περιγραφή και δυναμική ανάλυση του ζυγού Roverbal. Ενός ζυγού που ισορροπεί ανεξάρτητα από το πόσο κοντά ή μακριά από τον άξονα συμμετρίας τοποθετεί κάποιος τα σώματα που θέλει να συγκρίνει τα βάρη τους. | Ο ζυγός Roverbal | 2018 |
67 | Ένα άρθρο που εξηγεί τη φυσική του χαρταετού, το ρόλο της ουράς του, το σχήμα του σπάγκου, τρόπο για να προσδιορίσουμε με τη βοήθεια ενός κινητού το ύψος που πετάει κλπ. | Ο χαρταετός | 2018 |
66 | Ένα άρθρο στο οποίο αναδεικνύεται η μεγαλοφυΐα του Αρχιμήδη. Παρουσιάζονται δύο μεθοδολογίες που χρησιμοποίησε ο μεγαλύτερος ίσως φυσικομαθηματικός όλων των εποχών, μία που βασίζεται σε αρχές της μηχανικής και μία δεύτερη που βασίζεται σε αρχές του απειροστικού λογισμού, με τις οποίες υπολόγισε το εμβαδόν παραβολικού χωρίου. | Αρχιμήδης ο Μέγας | 2017 |
65 | Η έννοια του δυναμικού και της τάσης μέσα από μία αντιστοιχία καθώς και η απόδειξη της σχέσης που δίνει τη δυναμική ενέργεια δύο σημειακών φορτίων, με απλά μαθηματικά | Η έννοια του δυναμικού και της τάσης μέσα από μια αντιστοιχία | 2017 |
64 | Μία ολοκληρωμένη πρόταση για την ανάπτυξη Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών και Τ.Π.Ε για τα Γυμνάσια. Είναι δοκιμασμένη στην πράξη και πλήρως κοστολογημένη | Ανάπτυξη Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών στα Γυμνάσια | 2016 |
63 | 2015 έτος αφιερωμένο στο φως. Με την ευκαιρία αυτή παρουσιάζεται σ’ ένα φύλλο εργασίας, ένας έμμεσος τρόπος μέτρησης της ταχύτητας του φωτός που βασίζεται στη βασική κυματική σχέση c=λf.
Με την ευκαιρία αυτή γίνεται μία ιστορική αναδρομή στη μέτρηση της ταχύτητας του φωτός και τη σημασία της στην εξέλιξη της φυσικής, καθώς και οδηγίες για την κατασκευή ενός φράγματος περίθλασης. |
Μέτρηση της ταχύτητας του φωτός. Ένα φύλλο εργασίας και μία ιστορική αναδρομή. | 2015 |
62 | Σε αυτό το άρθρο παρουσιάζεται η ιστορία κατασκευής των θερμομέτρων μέσα από τα προβλήματα που έπρεπε να λυθούν για την υλοποίηση της κατασκευής. Παρουσιάζεται επίσης και μία εναλλακτική πρόταση για την Α’ Γυμνασίου σχετική με το θέμα. | Η βαθμονόμηση ενός θερμομέτρου | 2014 |
61 | Το πυθαγόρειο θεώρημα στο εργαστήριο. Ένας πολύ σπουδαίος φυσικός νόμος. Η βαθύτερη σχέση φυσικής – μαθηματικών μέσα από ένα παράδειγμα. | Το πυθαγόρειο θεώρημα στο πάγκο του εργαστηρίου | 2014 |
60 | Μελέτη της ελεύθερης πτώσης με μία “κακή” και μία “καλή” πρακτική. Ανάδειξη μίας λανθασμένης μεθοδολογίας που χρησιμοποιείται αρκετά συχνά ακόμη και από τον επίσημο εργαστηριακό οδηγό. | Μελέτη της ελεύθερης πτώσης | 2014 |
59 | Ένα εκλαϊκευμένο άρθρο σχετικό με τη θεωρία ζωνών που προσπαθεί να ερμηνεύσει τη λειτουργία των ημιαγωγών τύπου p και n και των επαφών p-n σε επίπεδο Λυκείου | Θεωρία ζωνών | 2013 |
58 | Ένα άρθρο σχετικά με τον τρόπο μέτρησης της ταχύτητας του φωτός από τον Romer. Αφορμή οι πάρα πολλές αναφορές οι οποίες ερμηνεύουν λανθασμένα τη μέθοδο Romer | Μέτρηση ταχύτητας του φωτός από τον Romer | 2013 |
57 | 5 εξαιρετικά άρθρα σχετικά με την ενέργεια, μεταφρασμένα στα Ελληνικά | 1. άρθρο | 2013 |
56 | 10 εργαστηριακές συμβουλές σχετικά με τις εργαστηριακές ασκήσεις | 10 εργαστηριακά tips | 2012 |
55 | Ένα άρθρο σχετικά με το φαινόμενο της διέλευσης της Αφροδίτης στις 6 Ιουνίου 2012 | Διέλευση Αφροδίτης | 2012 |
54 | Χρηστικές οδηγίες σε σχέση με την πραγματοποίηση πειραμάτων στα Γυμνάσια | Χρηστικές οδηγίες για πειράματα στα Γυμνάσια | 2012 |
53 | Ένα άρθρο σχετικό με τα σφάλματα σε επίπεδο μαθητών αλλά και επίπεδο καθηγητών. Μία πολύ βασική γνώση που μπορεί να τεκμηριωθεί μέσω των εργαστηριακών δραστηριοτήτων | Θεωρία σφαλμάτων | 2012 |
52 | Διαβάζοντας αυτό το άρθρο ίσως να αναθεωρήσετε τις γνώσεις σας για την πτήση των αεροπλάνων. Ίσως να βοηθηθείτε για να μάθετε τι δεν ξέρετε για αυτό το θέμα. | Πως πετάνε τα αεροπλάνα; | 2012 |
51 | Ποιά ήταν τα δεδομένα, τα ζητούμενα και η μέθοδος που ακολούθησε ο Ερατοσθένης σχετικά με την μέτρηση της ακτίνας της γης;. Ένα άρθρο που εκφράζει μια διαφορετική άποψη πάνω σε αυτό το θέμα. | Μέτρηση της ακτίνας της γης από τον Ερατοσθένη | 2011 |
50 | Προτάσεις πάνω στις πρώτες υποχρεωτικές εργαστηριακές ασκήσεις του Γυμνασίου που διαμορφώθηκαν μετά την πρώτη συνάντηση με τους καθηγητές των Γυμνασίων | Προτάσεις σχετικές με τα υποχρεωτικά εργαστήρια του Γυμνασίου – μέρος 1- | 2010 |
49 | Σημειώσεις πάνω σε εργαστηριακές ασκήσεις Λυκείου, Νέες Τεχνολογίες και κατασκευές. Συνέχεια του μικρού εργαστηριακού οδηγού που εκδόθηκε το 1999 | ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ -2- | 2010 |
48 | Η ζυγοστάθμιση των αυτοκινήτων. Μια πολύ ωραία εφαρμογή της εξαναγκασμένης ταλάντωσης. | Ζυγοστάθμιση-άρθρο | 2010 |
47 | Μερικές παρατηρήσεις πάνω στη κατασκευή και στη λειτουργία του ηλεκτρικού κινητήρα. | Ηλεκτρικός Κινητήρας | 2010 |
46 | Μια κβαντική θεώρηση του φαινομένου της διάθλασης. Ένα άρθρο που μπορεί να σας λύσει αρκετές απορίες σε σχέση με την επίδραση του φωτός με την ύλη. | Αλληλεπίδραση ύλης -φωτός
|
2009 |
45 | Ότι θέλετε να μάθετε σχετικά με τη μηχανή Wimshurst | Μηχανή Wimshurst | 2009 |
44 | Μερικές εκπλήξεις που κρύβει η εξαναγκασμένη ταλάντωση. Δεν ισχύει η αρχή διατήρησης της μηχανικής ενέργειας. Δεν έχουμε μέγιστη μεταφορά ενέργειας στο συντονισμό κτλ. | Εξαναγκασμένη ταλάντωση | 2008 |
43 | Μερικές πληροφορίες γύρω από τα πειράματα που θα πραγματοποιηθούν στο CERN. Το πείραμα του θεού ή του διαβόλου;. | Πειράματα του Cern | 2008 |
42 | Ένα άρθρο σχετικά με τη διάρκεια της ημέρας, την εξίσωση του χρόνου και το ανάλημμα, με αφορμή μια επίσκεψη στην μητρόπολη του Μιλάνου | Η διάρκεια της ημέρας, και η εξίσωση του χρόνου | 2008 |
41 | Είναι δυνατό αλλά και αναγκαίο να εισαχθούν στην εξεταστική διαδικασία οι εργαστηριακές δραστηριότητες. | Εξετάσεις σε πειραματικές δραστηριότητες | 2008 |
40 | Μια ρεαλιστική πρόταση για την εισαγωγή των εργαστηριακών δραστηριοτήτων στα Γυμνάσια. | Πραγματοποίηση εργαστηρίων στα Γυμνάσια | 2008 |
39 | Κριτήρια για το ποιες εργαστηρικές ασκήσεις θεωρούνται πετυχημένες και ποιες αποτυχημένες. | Ποιες εργαστηριακές ασκήσεις θεωρούνται πετυχημένες |
2008
|
38 | Ένα άρθρο στο οποίο ακολουθώντας τα βήματα του R.Feynman αποδεικνύουμε με μαθηματικά Λυκείου τους νόμους του Kepler ξεκινώντας από τους νόμους του Newton | Νεύτωνας – Κέπλερ 1 -1 Διαιτητής του αγώνα ο Ευκλείδης | 2007 |
37 | Κυκλοειδής είναι η καμπύλη που κάνει ένα σημείο της περιφέρειας μιας ρόδας που κυλίεται. Η μελέτη της κυκλοειδούς καμπύλης κρύβει πάρα πολλές εκπλήξεις | Μελέτη Κυκλοειδούς Καμπύλης | 2006 |
36 | Μια πολύ ενδιαφέρουσα σύμπτωση που μπορεί να οδηγήσει σε παρεξηγήσεις σχετικά με το ‘έργο’ της κεντρομόλας δύναμης | Το έργο της κεντρομόλας δύναμης | 2006 |
35 | Γιατί το αλκοολόμετρο έχει έντονα μη γραμμική κλίμακα σε σχέση με το πυκνόμετρο και πως βαθμολογείται θεωρητικά;. | Βαθμολόγηση αλκοολόμετρου | 2006 |
34 | Παρατηρήσεις πάνω στην εξίσωση του κύματος καθώς και στο στάσιμο κύμα | Παρατηρήσεις πάνω στα κύματα | 2006 |
33 | Εισήγηση στο σεμινάριο νεοδιορίστων καθηγητών ΠΕ4 2005 του Π.Ε.Κ από τον υπεύθυνο του Ε.Κ.Φ.Ε Κέρκυρας | Εκπαιδευτικές προτάσεις σχετικές με το μάθημα της Φυσικής |
2006
|
32 | Ένα άρθρο σχετικό με το φράγμα περίθλασης. Αφού αναλύει θεωρητικά το φράγμα δίνει οδηγίες πως μπορείτε να φτιάξετε μόνοι σας ένα φράγμα και να πάρετε μετρήσεις με μεγάλη ακρίβεια. | Φράγμα Περίθλασης | 2005 |
31 | Αλήθεια έχετε διερωτηθεί ποτέ ποιο είναι το σχήμα μιας αλυσίδας που κρέμεται από δύο σημεία;. Μοιάζει με παραβολή. Μήπως είναι; |
|
2005 |
30 | Στο άρθρο γίνεται η εύρεση του αλγορίθμου με τον οποίο εορτάζεται το Πάσχα και δίνεται η ερμηνεία γιατί το Πάσχα των Καθολικών δεν εορτάζεται πάντα ταυτόχρονα με το Πάσχα των Ορθοδόξων Χριστιανών. | Εορτασμός του Πάσχα | 2000 |
29 | Πέντε Αποδείξεις για την κεντρομόλα δύναμη. Μερικές από αυτές είναι πρωτότυπες. | Κεντρομόλα Δύναμη | 2000
|
28 | Άρθρο γύρω από τη ζωή και τον θάνατο των άστρων βασισμένο σε 3 αρχές της Φυσικής. | Ο Θάνατος των αστέρων | 2000 |
27 | Άρθρο που αναφέρεται στον ορισμό του έργου. Εξηγεί μέσα από ένα παραμύθι γιατί ορίσαμε το έργο ως W = FSσυνφ | Ο ορισμός του έργου μέσα από ένα παραμύθι | 2000 |
26 | Άρθρο που αναφέρεται στην πολύ σπουδαία αρχή της ελάχιστης ενέργειας και πως αυτή εφαρμόζεται στους διάφορους τομείς της Φυσικής | Η αρχή της ελάχιστης ενέργειας. Μια παραμελημένη αρχή | 2000 |
25 | Άρθρο που αναφέρεται στις πιο σύγχρονες απόψεις για τη τριβή | ΤΡΙΒΗ | 2000 |
24 | Ένα ταξίδι στο μικρόκοσμο | Τα αστρονομικά μικρά μεγέθη | 2000 |
23 | Απορίες από τη καθημερινή ζωή | Μήπως γνωρίζετε; | 2000 |
22 | Άρθρο που εξηγεί γιατί το 2000 είναι έτος δίσεκτο. | Γιατί το 2000 είναι έτος δίσεκτο; | 2000 |
21 | Άρθρο γύρω από τα διάφορα είδη των εμπεδήσεων | Εμπέδηση. | 2001 |
20 | Άρθρο γύρω από τον αλγόριθμο εύρεσης της ημέρας οποιασδήποτε ημερομηνίας καθώς και της εύρεσης της ημερομηνίας του Ορθόδοξου Πάσχα | Eύρεση ημερομηνίας και Ορθόδοξου Πάσχα | 2002 |
19 | Το προηγούμενο άρθρο υλοποιημένο στο λογιστικόφύλο του Excel | Εύρεση ημερομηνίας στο ECXEL | 2002 |
18 | Το βαλιτσάκι του καθηγητή. Τι μπορεί να περιλαμβάνει ένα βαλιτσάκι για να γίνουν 10 τουλάχιστον πειράματα ανά τάξη Γυμνασίου και Λυκείου | Το βαλιτσάκι του καθηγητή | 2004 |
17 | Ένα τέστ πάνω στις τριβές | τεστ τριβών | 2004 |
16 | Ένα τέστ με λαμπάκια που μπορεί να ζωντανέψει με το πρόγραμμα crocodile-clips elements (κοίτα στα downloads) | παίζοντας με τα λαμπάκια | 2004 |
15 | Ένα άρθρο σχετικά με τις δυναμικές γραμμές. Σίγουρα πολλά πράγματα θα σας εκπλήξουν… | Οι δυναμικές γραμμές | 2003 |
14 | Η θεωρία σχετικότητας επιτρέπει τα μακρινά ταξίδια!!. Μια σκέψη που ίσως να μην την γνωρίζατε | Η θεωρία σχετικότητας και τα διαγαλαξιακά ταξίδια | 2004 |
13 | Θέματα Φυσικής που έχουν σχέση με τις πειραματικές δραστηριότητες. Μια πρόταση για το πως το εργαστήριο μπορεί να ενταχθεί στην εξεταστική διαδικασία | Θέματα πειραματικής φυσικής. | 2003 |
12 |
Η περιγραφή μεταφοράς της ηλεκτρικής ενέργειας μέσα από μια παρομοίωση. Πως μπορούμε να καίμε τα κάρβουνα στην Πτολεμαΐδα και να ζεσταινόμαστε στην Κέρκυρα; | Η μεταφορά της ηλεκτρικής ενέργειας. | 2003 |
11 | Μια πρωτότυπη πειραματική άσκηση για τη μέτρηση της ροπής αδράνειας ενός στρόβου. | Προσδιορισμός της ροπής αδράνειας ενός στρόβου | 2004 |
10 | Κατασκευή πειραματικής συσκευής για τη μελέτη της στροφορμής. | Στροφορμοσκόπιο | 2004 |
9 | Kατασκευή πειραματικής διάταξης για τη μελέτη της πόλωσης | ΠΟΛΩΣΗ | 2003 |
8 | Θεωρητική και πειραματική μελέτη της ροπής αδράνειας μιας ράβδου. | Ροπή Αδράνειας Ράβδου | 2005 |
7 |
Άρθρο για τα αδρανειακά ή πιο σωστά για τα μη αδρανειακά συστήματα αναφοράς | Αδρανειακές ή πιο σωστά μη αδρανειακές δυνάμεις | 2005
2023 |
6 | Μια απλή εισαγωγή στην γενική θεωρία της σχετικότητας. | Γενική Θεωρία της Σχετικότητας | 2005 |
5 | Άρθρο σχετικά με τη λειτουργία του ραδιόμετρου Crookes | Ραδιόμετρο | 2005 |
4 | Μια προσομοίωση της διάθλασης και της ανάκλασης με τη βοήθεια λογιστικού φύλλου EXCEL | Διάθλαση με το EXCEL | 2004 |
3 | Ένα άρθρο σχετικά με υπέροχο φαινόμενο του ουράνιου τόξου. Δημοσιεύτηκε στον Φυσικό Κόσμο | Ουρανιο Τόξο | 2004 |
2 |
Χρήση του γραφικού υπολογιστή στην επεξεργασία πειραματικών δεδομένων. Εργασία που παρουσιάσθηκε στο συνέδριο Φυσικών στο Λουτράκι | Γραφικος Υπολογιστής | 2005 |
1 | Ένα άρθρο που αναφέρεται στους φυσικούς νόμους, στα αξιώματα της φυσικής και στη σχέση των αρχών διατήρησης με τις συμμετρίες. Τέλος αναφέρεται στο ρόλο των συμμετριών στη σύγχρονη φυσική και στην προσπάθεια της εύρεσης της θεωρίας των πάντων. | Τ΄αξιώματα της Φυσικής και οι αρχές διατήρησης | 2005 |