Πρόλογος
Σε κάθε περίπτωση, ο Πρόλογός σας θα είναι ένα πλήρως αναπτυγμένο κείμενο, και όχι ερωτοαπαντήσεις. Το περιεχόμενό του όμως θα το δείτε από τα παρακάτω…..
Σημείωση : Με μωβ χρώμα τα στοιχεία που θα χρειαστείτε. Όπου βλέπετε διαγεγραμένο κείμενο με οριζόνται γραμμή, παραλείπεται.
«Η εργασία αυτή πραγματοποιήθηκε με την επίβλεψη της καθηγήτριας Τρυφωνίδου Στέλλας, ΠΕ19 και εντάσσεται στο πλαίσιο του μαθήματος Ερευνητική Εργασίας, της Α’ Λυκείου » και να αναφέρει τα παρακάτω:
1. Πού εντάσσεται η εργασία (ως μάθημα στο αναλυτικό πρόγραμμα της Α΄ ή της Β΄ Τάξης Λυκείου).
Στο αναλυτικό πρόγραμμα της Α΄Λυκείου
2. Τη Χρονική Περίοδο – Σχολικό Έτος που εκπονείται η Εργασία.
Σχολικό έτος 2013-14 , Α΄τετράμηνο
3. Τον Τίτλο του Θέματος του συγκεκριμένου Τμήματος Ενδιαφέροντος.
Τίτλος: Καρβουνικό Αποτύπωμα
Υπότιτλος: Συμμετέχω-Υπολογίζω-Συγκρίνω-Επικοινωνώ
4. Σε ποιον ή ποιους κύκλους εμπίπτει το Θέμα:
α) κύκλος «Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες»
β) κύκλος «Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Τεχνολογία»
γ) κύκλος «Τέχνη και Πολιτισμός»
δ) κύκλος «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη»
5. Τη συσχέτιση του Θέματος με διδασκόμενα μαθήματα (Ιστορία, Γεωγραφία, Θρησκευτικά, Λογοτεχνία, Μουσική, Καλλιτεχνικά, Φυσικές Επιστήμες, Πληροφορική – Νέες Τεχνολογίες).
Φυσικές Επιστήμες, Διαχείριση φυσικών πόρων, Οικονομία , Πληροφορική-Νέες Τεχνολογίες
6. Τους Επιβλέποντες καθηγητές.
Τρυφωνίδου Στέλλα, ΠΕ19
7. Τα ονοματεπώνυμα των συντελεστών της εργασίας (συμμαθητών/τριών που αποτελούν την ομάδα).
Ονοματεπώνυμο κάθε μέλους της ομάδας , σε αλφαβητική σειρά
8. Τα κριτήρια επιλογής του Θέματος (προσωπικά κριτήρια του κάθε μέλους της ομάδας).
– Ενδιαφέροντα μαθητών
– Διαθέσιμοι πόροι σε ανθρώπινο δυναμικό
– Επικαιρότητα
– Αναλυτικό πρόγραμμα
9. Ποιο είναι το ενδιαφέρον του Θέματος της εργασίας από επιστημονική πλευρά και με ποιο τρόπο αναμένεται ότι θα συμβάλει η εργασία στην ανάπτυξη της επιστημονικής γνώσης (αναπτύσσεται μόνο από τις ομάδες που το περιεχόμενο της εργασίας τους το επιτρέπει).
Εδώ θα αναφερθείτε (όχι λεπτομερειακά, σε 2-3 γραμμές), στη σπουδαιότητα του θέματος της κλιματικής αλλαγής όχι μόνο στην επιστημονική κοινότητα, αλλά στην παγκόσμια ατζέντα. Οι διάφορες και διαφορετικές απόψεις που ακούγονται και πολιτικές που ακολουθούνται. Η σύνδεσή του με την επιβίωση του πλανήτη πρωτίστως ακια την ανάπτυξη δευτερευόντως. Ο τρόπος που το προσεγγίσαμε (όχι θεωρητικά εξ αρχής, αλλά μελετώντας ο καθένας τη δική του συμβολή -case study) ώστε άμεσα να κατανοήσει ο καθένας σας/μας την προσωπική του συμβολή σε αυτό.
10 Ποιο είναι το ενδιαφέρον του Θέματος της εργασίας από πρακτική πλευρά (αναπτύσσεται μόνο από τις ομάδες που το περιεχόμενο της εργασίας τους το επιτρέπει).
η απάντηση εμπεριέχεται στην προηγούμενη ερώτηση
11. Ποια πρακτικά θέματα αντιμετωπίζονται, ποιοι ενδιαφέρονται για τα αποτελέσματά της και πως θα ωφεληθούν.
Εξειδικεύοντας στο κομμάτι του υπολογισμού του καρβουνικού αποτυπώματος, έκαστου εξ υμών, αποτυπώθηκε στο ερωτηματολόγιο , πληθώρα καθημερινών πρακτικών. Η μελέτη αυτή εκτός του εκπαιδευτικού της χαρακτήρα, θα έχει και επιπλέον ωφέλη σε κάθε έναν μαθητή , μιας και θα έχει αποκτήσει επίγνωση του προσωπικού του αποτυπώματος αλλά και τρόπων διαθέσιμων και εύκολα εφαρμόσεων ώστε να το περιορίσει.
12. Ποια είναι τα ερευνητικά ερωτήματα που έχουν τεθεί από κάθε μέλος της ομάδας (τα θέματα που έχουν επιλεγεί από κάθε μέλος για ανάπτυξη).
-Τι είναι η κλιματική αλλαγή και το φαινόμενο του θερμοκηπίου;
-Ποιες είναι οι επιπτώσεις τους;
– Ποιοι παράγοντες συμβάλλουν στην ανάπτυξη αυτών των φαινόμένων;
– Πόσο οι καθημερινές μας συνήθειες , πρακτικές και γενικότερα ο τρόπος ζωής μας συμβάλλει στην κλιματική αλλαγή;
– Πώς μπορώ να υπολογίσω το καρβουνικό μου αποτύπωμα;
– Είναι το καρβουνικό μου αποτύπωμα (ως απόλυτη τιμή) κοντά σε αυτό των συμμαθητών μου, των συγχωριανών μου, των λοιπών κατοίκων της χώρας; Του υπόλοιπου πλανήτη;
– Πώς μπορώ να μειώσω το καρβουνικό μου αποτύπωμα;
– Γιατί θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει κάτι τέτοιο; Τι είναι ο ενεργός πολίτης;
13. Ποιες είναι οι ενότητες και υποενότητες της εργασίας και τι περιλαμβάνει η καθεμία.
Ο Πρόλογος ολοκληρώνεται με τη φράση «Για τη συμβολή τους στη διεκπεραίωση της ευχαριστώ τους , όποιους θέλετε .., μπορεί και να παραληφθεί».