5/11/2019: Ζωγραφίζουμε το λογότυπό μας!
Στην σημερινή 4η συνάντηση του ομίλου Γερμανικών οι μαθητές του σχολείου μας σχεδίασαν το λογότυπο για το eTwinning πρόγραμμά μας, ζωγραφίζοντας είτε με μαρκαδόρους ή ξυλομπογιές, είτε χρησιμοποιώντας web 2.0 tools.
Γερμανικό πρωινό
Στην 3η συνάντηση του ομίλου μας με τίτλο “Deutsch geht durch den Magen”, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γευτούν τις νοστιμιές ενός τυπικού γερμανικού πρωινού.
Υπήρχαν τα παραδοσιακά Brezel, Laugenwecken, κασέρι Emental, αλλαντικά, βρώμη, γιαούρτι, μέλι, μαρμελάδα, αυγά, γάλα και φυσικά χυμός μήλου.
Οι μαθητές αφού αντιστοίχησαν τις λέξεις με τα φαγητά απόλαυσαν το πρωινό τους λέγοντας
Guten Appetit!
2η Συνάντηση: Παρουσιάζουμε τον εαυτό μας και το σχολείο μας
Wir stellen uns und unsere Schule vor! Παρουσιάζουμε τον εαυτό μας και το σχολείο μας!
Οι μαθητές ετοίμασαν την παρουσίασή τους στα Γερμανικά και την εικόνα του αγαπημένου τους φαγητό και στη συνέχεια έγινε η βιντεοσκόπηση.
Έπειτα μάθαμε πως ονομάζονται οι αίθουσες του σχολείου στα Γερμανικά και ακολούθησε και η δεύτερη λήψη για το βιντεάκι μας.
1η Συνάντηση Ομίλου
Στην σημερινή πρώτη μας συνάντηση γνωρίσαμε τους στόχους του προγράμματος, τις χώρες συνεργασίας και εξοικειωθήκαμε με την πλατφόρμα του Twinspace.
Στην συνέχεια πλοηγηθήκαμε στις σελίδες της πλατφόρμας και παρακολουθήσαμε το βίντεο παρουσίασης των φίλων μας από την Πολωνία. Ετοιμάσαμε αφίσες με τις φωτογραφίες τους, τα ονόματά τους και τα αγαπημένα τους φαγητά.
Όμιλος Γερμανικών: “Deutsch geht durch den Magen”
Στον φετινό όμιλο Γερμανικών μαθητές σχολείων από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες θα συνεργαστούν, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) και της πλατφόρμας του eTwinning, προκειμένου να γνωριστούν καλύτερα γράφοντας για τον εαυτό τους, το σχολείου τους και την χώρα τους. Βασικό θέμα του έργου είναι το φαγητό και η μαγειρική. Ποιο είναι το αγαπημένο τους φαγητό και ποια είναι τα παραδοσιακά φαγητά της χώρας τους;
Οι μαθητές θα έχουν την δυνατότητα να μάθουν, να εμπεδώσουν και να διευρύνουν το λεξιλογίου γύρω από το θέμα «Essen/ φαγητά» και «Kochen/ μαγειρική». Θα ζωγραφίσουν, θα ετοιμάσουν παρουσιάσεις και βίντεο, θα ανταλλάξουν συνταγές και θα μαγειρέψουν.
Στόχος του ομίλου είναι να παροτρύνει τους μαθητές από τις χώρες της Ευρώπης να γνωριστούν, να έρθουν σε επαφή με ένα διαφορετικό πολιτιστικό περιβάλλον, να αναπτύξουν διαπολιτισμική συνείδηση, να εξασκήσουν τις ικανότητες τους στις ΤΠΕ και παράλληλα να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις σε ένα αυθεντικό περιβάλλον, επιτυγχάνοντας έτσι τον επικοινωνιακό στόχο που έχει η εκμάθηση της ξένης γλώσσας.
Besuch aus Deutschland! Επισκέπτες από την Γερμανία!
Την Τρίτη 1 Οκτωβρίου είχαμε την χαρά να καλωσορίσουμε στο σχολείο μας την κυρία Brunhilde Focke και την κυρία Bettina Becker δασκάλες του Δημοτικού Σχολείου Otto Wels Grundschule – Berlin στο πλαίσιο του Erasmus+ προγράμματος “Otto Wels goes Europe”.
Η επίσκεψή τους στο 1ο Πειραματικό Δ.Σ. Αλεξανδρούπολης μας έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε εξάσκηση των Γερμανικών μας και να τις πάρουμε μια mini συνέντευξη χρησιμοποιώντας τον πληθυντικό ευγενείας.
Από την συνάντηση αυτή προέκυψε και μια πολύ όμορφη συνεργασία με την κυρία Brunhilde Focke και τους μαθητές της, εξασφαλίζοντας την δυνατότητα ανταλλαγής αλληλογραφίας με γερμανόφωνους μαθητές. Έτσι οι μικροί μας μαθητές θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις κεκτημένες γνώσεις σε πραγματικές καταστάσεις, να γράψουν για τον εαυτό τους, την οικογένειά τους, την πόλη τους και τα ενδιαφέροντά τους, να διαβάσουν τα γράμματα των μαθητών από το Βερολίνο και να γνωρίσουν νέους φίλους.
26 Σεπτεμβρίου 2019: Ημέρα Ευρωπαϊκών Γλωσσών μέρος Β’
Για την Ημέρα Ευρωπαϊκών Γλωσσών μιλήσαμε και με τους μαθητές του 1ου Δ.Σ. και του 9ου Δ.Σ. Αλεξανδρούπολης και στη συνέχεια ετοιμάσαμε αφισούλες με τις λέξεις “καλημέρα” και “γεια σου” σε διάφορες γλώσσες.
26 Σεπτεμβρίου 2019: Ημέρα Ευρωπαϊκών Γλωσσών
Με αφορμή τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών στις 26 Σεπτεμβρίου 2019 που στόχο έχει την προώθηση της εκμάθησης γλωσσών και της πολυγλωσσίας στην Ευρώπη μαθητές των τμημάτων Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας της Ε’ και ΣΤ’ Τάξης συμμετείχαν σε διάφορες δράσεις, οι οποίες υλοποιήθηκαν στον προαύλιο χώρο του 1ου Πειραματικού Δ.Σ. Αλεξανδρούπολης.
Οι μαθητές της Ε’ Τάξης αφού χωρίστηκαν σε ομάδες δημιούργησαν αφίσες γράφοντας και ζωγραφίζοντας σε διάφορες γλώσσες
α) τις λέξεις «καλημέρα» και «γεια σου»
β) τα ονόματα των χωρών
γ) τα χρώματα
δ) τις φωνές των ζώων
ε) τις σημαίες χωρών
Οι μαθητές της ΣΤ’ Τάξης έπαιξαν το «κυνήγι του θησαυρού». Χωρίστηκαν σε δύο ομάδες α) μαθητές των Γαλλικών και β) μαθητές των Γερμανικών και επιδόθηκαν στην αναζήτηση των στοιχείων που θα τους βοηθούσαν να βρουν την κρυμμένη λέξη κλειδί. Ακολούθησαν τραγούδια στις δυο γλώσσες και σύγκριση της αλφαβήτας με παιγνιώδη τρόπο.
Ευχαριστώ την αγαπημένη μου συνάδελφο κυρία Ραλλού Δούρου (ΠΕ05) για την εξαιρετική πάντα συνεργασία και την κα Ελένη Βουλιουβάση, οι οποία μας ενέπνευσε με τις αναρτήσεις της στο ιστολόγιό της.









