Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών – Tag der europäischen Sprachen

 

tag_euro 1 DSC00403 DSC00404 DSC00412

 

Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών

 

Με αφορμή τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών στις 26 Σεπτεμβρίου 2014 που στόχο έχει την προώθηση της εκμάθησης γλωσσών και της πολυγλωσσίας στην Ευρώπη οι μαθητές της Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξης του 1ου Πρότυπου Πειραματικού Δ. Σ. Αλεξανδρούπολης συμμετείχαν στο eΤwinningproject με τίτλο: «Tag der Europäischen Sprachen».

 

Πρόκειται για ένα project το οποίο αρχικά θα υλοποιούνταν στο πλαίσιο του μαθήματος των Γερμανικών και στο οποίο θα συμμετείχαν μαθητές από 30 διαφορετικά σχολεία της Ευρώπης. Στην συνέχεια όμως ολοένα και περισσότερα σχολεία εξέφραζαν την επιθυμία τους να συμμετάσχουν στο συγκεκριμένο project και ο τελικός αριθμός συμμετεχόντων έφτασε τα 100 σχολεία από 27 ευρωπαϊκές χώρες.

 

Για το λόγο αυτό ζητήθηκε «ενίσχυση» από τις συναδέλφους των Αγγλικών (κα Καφετζή Άθη και Κοσμά Γεωργία ) και των Γαλλικών (κα Δούρου Ραλλού) οι οποίες αγκάλιασαν το πρόγραμμα και πρόσφεραν τα μέγιστα προκειμένου να υλοποιηθεί με επιτυχία η όλη προσπάθεια.

 

Στόχος ήταν οι μαθητές των χωρών ν’ ανταλλάξουν καρτ ποστάλ με ευχές τόσο στην μητρική τους γλώσσα όσο και σε μια ξένη γλώσσα ευαισθητοποιώντας με τον τρόπο αυτό τους μαθητές για τη σημασία της εκμάθησης γλωσσών και της διαφοροποίησης των γλωσσών που μαθαίνονται και ενθαρρύνοντας έτσι τη δια βίου εκμάθηση γλωσσών μέσα και έξω από το σχολείο.

 

Οι μαθητές του σχολείου μας αφού έγραψαν τις κάρτες, τις τοποθέτησαν στον φάκελο με το γραμματόσημα και στη συνέχεια πήγαν στο ταχυδρομείο για την αποστολή τους. Εκεί ακολούθησε συζήτηση για τις διαφορές που υπάρχουν στο χρώμα των ταχυδρομικών κουτιών και στο σύμβολο του ταχυδρομείου στις χώρες Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία.

 

Επιστρέφοντας στην τάξη οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να μάθουν το λεξιλόγιο που αφορά το θέμα «στο Ταχυδρομείο» και να φτιάξουν ένα «lapbook».

 

Μεγάλη ήταν η χαρά των μαθητών όταν άρχισαν να καταφτάνουν οι κάρτες από τις άλλες χώρες. Οι μαθητές παρατηρούσαν τα γραμματόσημα για να καταλάβουν την χώρα προέλευσής των καρτών, προσπαθούσαν να διαβάσουν τις ευχές που ήταν γραμμένες στην γλώσσα προέλευσης και να δουν τις διαφορές στον τρόπο γραφής (π.χ. υπήρχαν πολλές κάρτες στις οποίες οι μαθητές χρησιμοποιούσαν καλλιγραφία).

 

Τέλος, οι μαθητές με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών κόλλησαν τις κάρτες γύρω από έναν χάρτη της Ευρώπης, που βρισκόταν αναρτημένος σε ένα ταμπλό σε περίοπτη θέση στο σχολείο. Η ιδέα ήταν οι μαθητές να ενώσουν τις κάρτες με πολύχρωμές κορδέλες με τις χώρες προέλευσης των καρτών κι έτσι να γνωρίσουν  και τη γεωγραφική θέση της χώρας αλληλογραφίας.

 

Ήταν λοιπόν μια υπέροχη εμπειρία η υλοποίηση αυτού του project από τους μαθητές των τεσσάρων τάξεων που πήραν μέρος, πρώτιστα γιατί με ευχάριστο και διαδραστικό τρόπο κατέκτησαν σχετικό λεξιλόγιο στις τρεις ξένες γλώσσες και ιδιαίτερα στη γερμανική γλώσσα και δεύτερον γιατί γνώρισαν τη χαρά που προσφέρει η ανταλλαγή αλληλογραφίας.

 

DSC00419 DSC00420

 

Αφήστε μια απάντηση