Σκέψεις…

Σκέψεις για την εργατική εξέγερση στην Γαλλία

Του Γ.Γ.

Όπως παρακολουθούμε και στο βίντεο που παραθέτουμε η μπατσάδικη βία είναι παντού η ίδια. Καθώς και οι βάρβαρες ταξικές πολιτικές. Είτε οι καπιταλιστικές χώρες βρίσκονται υπό την «σπάθη» Μνημονίων είτε όχι, όπως συμβαίνει σήμερα στην Γαλλία του Ολάντ.
Θα ήταν παρακινδυνευμένο να κάνουμε οποιαδήποτε εκτίμηση για το αποτέλεσμα της σφοδρής σύγκρουσης που υπάρχει εδώ και βδομάδες στην Γαλλία μεταξύ κυβέρνησης – απεργών.
Επιγραμματικά όμως μπορεί να κάνουμε κάποιες σκέψεις σχετικά με το σκηνικό στο οποίο διεξάγεται αυτή η σύγκρουση που μπορεί πια να εξελιχθεί με απρόβλεπτες διαστάσεις αφού και οι δυο πλευρές «παίζουν τα ρέστα» τους.
Αν γίνουν δεκτά τα αιτήματα των απεργών και αποσυρθεί δηλαδή το αντεργατικό νομοσχέδιο –που σημειωτέον μόνο μέσω διατάγματος, χωρίς συζήτηση το Γαλλικό κοινοβούλιο μπόρεσε να περάσει- η κυβέρνηση Ολάντ-Βαλς δεν μπορεί να σταθεί ούτε λεπτό στην εξουσία.
Απ’ την άλλη η Γαλλία έχει παράδοση στο ισχυρό της συνδικαλιστικό κίνημα και η Συνδικαλιστική Ομοσπονδία CGT, που πρόσκειται στο Κομμουνιστικό Κόμμα Γαλλίας έχει κύρος μέσα στον λαό –καμιά σχέση με τα δικά μας τομάρια της ΓΣΕΕ- και οι δηλώσεις των στελεχών του όπως του Φιλίπ Μαρτινές ότι θα συνεχίσουν και θα κλιμακώσουν τον αγώνα τους μέχρι την πλήρη απόσυρση του αντεργατικού νομοσχεδίου έχουν βαρύτητα. Αλλωστε όταν τις εργατικές κινητοποιήσεις υποστηρίζει πάνω από το 70% του Γαλλικού λαού την ίδια ώρα που η δημοτικότητα του Ολάντ κατρακύλησε στο πρωτοφανές 14% δεν υπάρχουν περιθώρια να υποχωρήσει το CGT.

Κρατήστε επίσης και κάποια βασικά δεδομένα. Οι απεργοί αμφισβήτησαν έμπρακτα το μονοπώλιο της κρατικής βίας. Τα Γαλλικά ΜΜΕ ακόμα και τα καθεστωτικά δεν έκαναν την παραμικρή αναφορά για «πλήγμα της εθνικής οικονομίας, της εικόνας της χώρας, του τουρισμού», και τα σχετικά τροπάρια που θα απήγγειλαν οι Πρετεντεροπαπασουγιάδες αν κάτι αντίστοιχο συνέβαινε στην χώρα μας.
Ακόμα και όταν μασκοφόροι έκαιγαν αυτοκίνητα της αστυνομίας και πυρπολούσαν κρατικά κτήρια τα κυβερνητικά ΜΜΕ απέφυγαν να μιλήσουν για «προβοκάτορες» και έκαναν λόγο γα «ταραξίες».
Και το βασικότερο. Ότι ο «κοινωνικός αυτοματισμός» δεν είχε την παραμικρή παρουσία στους μήνες που κρατάει η Γαλλική εξέγερση.  Όπως και να είναι πάντως είναι  επιπόλαιο κάποιος να προβλέψει την εξέλιξη του Γαλλικού αναβρασμού. Οι εργαζόμενοι δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν και να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, ενώ η κυβέρνηση του Ολάντ παρουσιάζεται ανυποχώρητη. Όπως όμως κανείς δεν περίμενε το μέγεθος και την διάρκεια αυτών των εργατικών κινητοποιήσεων έτσι και τώρα δεν μπορεί να διατυπώσει εκτίμηση για το φινάλε τους.

c7fa286509b0ec4f487eaa09febee315_XL

http://tsak-giorgis.blogspot.gr/2016/05/blog-post_287.html

 

 

 

 

απαντήσεις μαθηματικών ο.π.

θέματα μεθηματικών προσανατολισμού 2016

Απαντήσεις Μαθηματικών Προσανατολισμού Πανελλαδικών 18-05-2016

Το (αντι)κοινωνικό συμβόλαιο της μετα-νεωτερικότητας

Η διαρροή εγγράφων της Συμφωνίας Ελεύθερου Εμπορίου και Επενδύσεων (TTIP) από την Greenpeace έφερε στην επιφάνεια τις τεχνοκρατικές, «από τα πάνω» ασκήσεις ισορροπίας μεταξύ των παραδοσιακών κρίκων της ενδο-ιμπεριαλιστικής αλυσίδας (Η.Π.Α. και Ε.Ε.).

Μέσω της TTIP συντάσσεται πίσω από κλειστές πόρτες το (αντι)κοινωνικό συμβόλαιο της μετα-νεωτερικότητας μεταξύ των κυρίαρχων παικτών του καπιταλιστικού οικοδομήματος, συντίθεται ένα εκρηκτικό (για τους λαούς της οικουμένης) μίγμα των εγγενών αδυναμιών του αγγλοσαξονικού και του ηπειρωτικοευρωπαϊκού κόσμου, καθώς το κοινωνικό έλλειμμα των Η.Π.Α. εναρμονίζεται με το δημοκρατικό έλλειμμα της Ε.Ε.

Από άποψη περιεχομένου, η Συμφωνία επικαιροποιεί τη Συναίνεση της Ουάσινγκτον, βίβλο της νεοφιλελεύθερης ηγεμονίας. Η φιλελευθεροποίηση του εμπορίου συνδέεται άρρηκτα αφενός με την απορρύθμιση της αγοράς εργασίας κι αφετέρου με την κατάργηση των περιβαλλοντικών ελέγχων.

Για να διατηρήσουν οι καπιταλιστικές οικονομίες της Δύσης την ισχύ τους, βάσει της TTIP, υποχρεούνται σαν αναγκαία θυσία να απεμπολήσουν κοινωνικά δικαιώματα δεκαετιών, παίζοντας το παιχνίδι με τους όρους του αναπτυσσόμενου κόσμου (πρακτικές εργασιακού και περιβαλλοντικού dumping). Οι εργαζόμενοι-σκλάβοι του 21ου αιώνα και οι κλιματικοί πρόσφυγες θεωρούνται απλώς παράπλευρες απώλειες μιας ταξικά μεροληπτικής μεγέθυνσης για ολίγους κι εκλεκτούς.

Το παταγωδώς διαψευσμένο (μετά την κατάρρευση της Lehman Brothers) trickle down effect (διάχυση της ευημερίας προς τα κάτω) αναδεικνύεται σε αυτοσκοπό της νέας Συμφωνίας χωρίς συναίνεση. Η αυτορρύθμιση της «αλάθητης» αγοράς και η επέκταση των πολυεθνικών, ακόμα και σε πεδία μέχρι σήμερα παράνομα και ηθικώς απορριπτέα (όπως τα μεταλλαγμένα τρόφιμα), τεκμαίρονται αμάχητα ως όροι ατομικής εξέλιξης και κοινωνικής προόδου.

Πίσω από τη γοητευτική μάσκα του διασυνοριακού εμπορίου που ενώνει ανθρώπους διαφορετικού φύλου, φυλής, θρησκείας, χρώματος κ.τ.λ., κρύβεται το σκληρό πρόσωπο της εκμετάλλευσης πλουτοπαραγωγικών πηγών, εργατικής δύναμης και του κρατικού μονοπωλίου της νόμιμης βίας.

Η TTIP επιφυλάσσει για τα έθνη-κράτη ή τις υπερεθνικές συσσωματώσεις κρατών έναν διαφορετικό ρόλο σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Αντιμετωπίζει τη νομοθετική, εκτελεστική και δικαστική εξουσία ως εγγυητή (κατ’ ουσίαν υπηρέτη) της νέας Χάρτας των θεμελιωδών δικαιωμάτων μιας χούφτας επενδυτών.

Ακριβώς στον καινούριο ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν τα κράτη εστιάζεται η πιο επικίνδυνη, κατά την ταπεινή μου γνώμη, συνέπεια της διατλαντικής αυτής Συμφωνίας. Πλέον οι νομιμοποιημένες κυβερνήσεις δεν λειτουργούν ως ταξικά ουδέτεροι διαμεσολαβητές στις διαπραγματεύσεις μεταξύ κεφαλαίου και εργασίας, διασφαλίζοντας την ύπαρξη ενός minimum κοινωνικού κράτους πρόνοιας (σοσιαλδημοκρατικό μοντέλο κατά τη χρυσή τριακονταετία του καπιταλισμού, 1945-1975).

Ούτε καν νομοθετούν και αποφασίζουν με γνώμονα τα συμφέροντα των κεφαλαιοκρατών (ταξική μεροληψία του νεοφιλελεύθερου υποδείγματος από τη Θάτσερ και πέρα). Πλέον εκχωρούν συνειδητά κυριαρχικές τους αρμοδιότητες σε εταιρικά λόμπι. Από το κράτος-διαχειριστή περάσαμε στο κράτος-νυκτοφύλακα και τώρα πλησιάζουμε ολοταχώς στο κράτος-εταιρία.

Στο (φιλελεύθερο) κοινωνικό συμβόλαιο της νεωτερικότητας, ο ύψιστος σκοπός της σύστασης κράτους ήταν η διασφάλιση της προσωπικής και συλλογικής αυτονομίας (ως ασφάλεια στον Hobbes, ως ελευθερία και ιδιοκτησία στον Locke, ως κοινωνική αλληλεγγύη και αυτοκυβέρνηση στον Rousseau).

Το μέσο για την κατάκτηση του στόχου ήταν η συναίνεση των ατόμων-πολιτικών υποκειμένων κατά την αρχική φάση σύνταξης του πρωταρχικού συμβολαίου οργάνωσης της πολιτικής κοινότητας, ανεξάρτητα από την αντίληψη για την ανθρώπινη φύση που είχε ο εκάστοτε πρωτεργάτης της συμβολαιοκρατικής παράδοσης (homo homini lupus o Hobbes, tabula rasa o Locke, καλοκάγαθος άγριος ο Rousseau).

Αντίθετα, στο δυστοπικό (νεοφιλελεύθερο) συμβόλαιο της μετα-νεωτερικότητας, η σύσταση κράτους ερμηνεύεται ως αθέμιτο εμπόδιο στη διάχυση της υλικής ευημερίας με όχημα τις εταιρίες. Τα κράτη υπάρχουν πλέον μόνο για να διασφαλίζουν την ιδιοκτησία στην πιο συσταλτική της εκδοχή (επιχειρηματική ελευθερία και ανταγωνισμός).

Νεωτερικά αιτήματα, όπως η βιοτική αυτοτέλεια ή η αξιοπρεπής διαβίωση, προκειμένου κάθε μέλος της πολιτικής κοινότητας να μπορεί να συμμετέχει ανεμπόδιστα και αυτοδύναμα στην παραγωγή, κτήση και κάρπωση των υλικών και διανοητικών πόρων, θεωρούνται στην καλύτερη μεγαλόστομες ονειροπόλες διακηρύξεις.

Στο χειρότερο δε σενάριο, δεν είναι τίποτε άλλο παρά ανεπιθύμητα εμπόδια-λείψανα ενός «σοσιαλιστικού ολοκληρωτισμού», τα οποία δηλητηριάζουν με οκνηρία και αντιπαραγωγικότητα το εγωιστικό όραμα του «μέσου, χρηστού, συνετού και φιλήσυχου» ατόμου της μεταμοντέρνας κοινωνίας των πολιτών.

Το μέσο για την επίτευξη ενός άκρως ιδιοτελούς στόχου (επιχειρηματική ελευθερία απαλλαγμένη από κάθε λογής κρατικούς ή κοινωνικούς φραγμούς) δεν βρίσκεται πλέον στη συναίνεση, αλλά σε εν κρυπτώ ελιγμούς, τεχνικές διευθετήσεις, τελευταίες πινελιές σε ένα κάδρο που έχει ήδη στηθεί.

Η διαρροή απόρρητων εγγράφων (wikileaks, Panama Papers, TTIP-leaks) είναι ένα μικρό, αλλά αναγκαίο βήμα για να αντικρύσουμε κατάματα τη δυστοπική πραγματικότητα που ξετυλίγεται για τις παρούσες και μέλλουσες γενιές. Ωστόσο, από μόνη της μια διαρροή στοιχείων δεν είναι ικανή να αφυπνίσει συνειδήσεις, να πείσει τις κοινωνίες να ξαναπάρουν τις τύχες στα χέρια τους, να μπογιατίσουν το διαπλανητικό κάδρο με τα χρώματα και τα σχήματα που επιθυμούν οι ίδιες.

Ένας συνδυασμός γνώσης και οράματος, δημοκρατικής και κοινωνικής ευαισθησίας μπορούν να προσφέρουν μια ριζοσπαστική διέξοδο απέναντι στο There Is No Alternative της TTIP (στην τυφλή αποδοχή ότι οι πολλοί είμαστε αδύναμοι απέναντι στους ολίγους πλούσιους) , αλλά και στην (πολύ πιο εφιαλτική) εθνικιστική αναδίπλωση (στην επικάλυψη της οικονομικής-τεχνοκρατικής ολιγαρχίας με απάνθρωπα πορίσματα περί φυλετικής υπεροχής κάποιων κοινωνιών έναντι άλλων).

Συμπερασματικά, ο μόνος δρόμος για να παραμείνουν τα κοινωνικά δικαιώματα (στην εργασία, την υγεία, το περιβάλλον κ.τ.λ.) αυταξίες σε ένα όλο και πιο ατομικιστικό πλέγμα αξιών, είναι να ανακτήσουμε τη δημόσια σφαίρα (λήψη αποφάσεων και παραγωγή αγαθών), να μην επιτρέψουμε σε κανέναν ανομιμοποίητο, εξωθεσμικό παράγοντα να καταλάβει μια για πάντα τα κλειδιά του μέλλοντός μας, τη δημοκρατική διαβούλευση. Κοινώς, να αποκτήσουμε ξανά το δικαίωμα και την ευθύνη για τις πλάνες μας.

* Δικηγόρος, ΜΔΕ Ιστορίας, Φιλοσοφίας & Κοινωνιολογίας του Δικαίου (ΑΠΘ)

http://www.efsyn.gr/arthro/ttip-antikoinoniko-symvolaio-tis-meta-neoterikotitas

https://www.ttip-leaks.org/

1η Μαϊου

όταν αυτοί που βρίσκονται ψηλά…

Γερμανικό εγχειρίδιο πολέμου

Στίχοι: Bertolt Brecht
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος
Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Κούτρας & Θάνος Μικρούτσικος ( Ντουέτο )

Αυτοί που βρίσκονται ψηλά
Θεωρούνε ταπεινό
Να μιλάς για το φαΐ
Ο λόγος; Έχουνε κι όλας φάει

Οι ταπεινοί αφήνουνε τον κόσμο
Χωρίς να’χουνε δοκιμάσει κρέας της προκοπής

Πώς ν’αναρωτηθούν πού’θε έρχονται
Και πού πηγαίνουν
Είναι τα όμορφα δειλινά τόσο αποκαμωμένοι
Το βουνό και την πλατειά τη θάλασσα
Δεν τά’χουν ακόμα δει
Όταν σημαίνει η ώρα τους

Αν δεν νοιαστούν οι ταπεινοί
Γι’αυτό που είναι ταπεινό
Ποτέ δεν θα υψωθούν

Το ημερολόγιο
Δεν δείχνει ακόμα την ημέρα
Όλοι οι μήνες, όλες οι ημέρες
Είναι ανοιχτές
Κάποια απ’ αυτές θα σφραγιστεί
Μ’ έναν σταυρό

Οι εργάτες φωνάζουν για ψωμί
Οι έμποροι φωνάζουν γι’αγορές
Οι άνεργοι πεινούσαν
Τώρα πεινάνε κι όσοι εργάζονται

Αυτοί που αρπάνε το φαΐ απ’ το τραπέζι
Κηρύχνουν τη λιτότητα
Αυτοί που παίρνουν όλα τα δοσήματα
Ζητάνε θυσίες
Οι χορτάτοι μιλάνε στους πεινασμένους
Για τις μεγάλες εποχές που θα’ρθουν
Αυτοί που τη χώρα σέρνουνε στην άβυσσο
λεν πως η τέχνη να κυβερνάς το λαό
Είναι πολύ δύσκολη για τους ανθρώπους του λαού

Αυτοί που βρίσκονται ψηλά λένε
Πόλεμος και ειρήνη
Είναι δυο πράγματα ολότελα διαφορετικά
Όμως η ειρήνη τους και ο πόλεμός τους
Μοιάζουν όπως ο άνεμος κι η θύελλα
Ο πόλεμος γεννιέται απ’ την ειρήνη τους
καθώς ο γιος από την μάνα
έχει τα δικά της απαίσια χαρακτηριστικά
ο πόλεμός τους σκοτώνει
ό,τι άφησε όρθιο η ειρήνη τους

Όταν αυτοί που είναι ψηλά
Μιλάνε για ειρήνη
Ο απλός λαός ξέρει
Πως έρχεται ο πόλεμος
Όταν αυτοί που είναι ψηλά
Καταριούνται τον πόλεμο
Διαταγές για επιστράτευση
Έχουν υπογραφεί

Στον τοίχο με κιμωλία γραμμένο
Θέλουνε πόλεμο
Αυτός που το΄χε γράψει
Έπεσε κι όλας

Αυτοί που βρίσκονται ψηλά λένε
Να ο δρόμος για τη δόξα
Αυτοί που είναι χαμηλά
Να ο δρόμος για το μνήμα

Τούτος ο πόλεμος που έρχεται
Δεν είναι ο πρώτος
Πριν απ’ αυτόν γίνανε κι άλλοι πόλεμοι
Όταν ετέλειωσε ο τελευταίος
Υπήρχαν νικητές και νικημένοι
Στους νικημένους ο φτωχός λαός
Πέθαινε απ’ την πείνα
Τους νικητές ο φτωχός λαός
Πέθαινε το ίδιο

Σαν θα’ρθει η ώρα της πορείας
Πολλοί δεν ξέρουν
Πως επικεφαλής βαδίζει ο εχθρός τους
Η φωνή που διαταγές τους δίνει
Είναι του εχθρού τους η φωνή
Εκείνος που για τον εχθρό μιλάει
Είναι ο ίδιος τους ο εχθρός

Νύχτα
Τ’ανδρόγυνα ξαπλώνουν στο κρεβάτι τους
Οι νέες γυναίκες θα γεννήσουν ορφανά

Στρατηγέ το τανκς σου
Είναι δυνατό μηχάνημα
Θερίζει δάση ολόκληρα
Κι εκατοντάδες άνδρες αφανίζει
Μόνο που έχει ένα ελάττωμα
-χρειάζεται οδηγό

Στρατηγέ το βομβαρδιστικό
Είναι πολυδύναμο
Πετάει πιο γρήγορα απ’ τον άνεμο
Κι απ’ τον ελέφαντα σηκώνει βάρος πιο πολύ
Μόνο που έχει ένα ελάττωμα
-χρειάζεται πιλότο

Στρατηγέ ο άνθρωπος είναι χρήσιμος πολύ
Ξέρει να πετάει
Ξέρει και να σκοτώνει
Μόνο που έχει ένα ελάττωμα
-ξέρει να σκέφτεται.

 

 

Banda Bassotti

Μετρώντας τους νεκρούς…

Τα Μαθηματικά του Ιμπεριαλισμού: Μετρώντας τους νεκρούς.

Του Thomas S. Harrington (μετάφραση, επιμέλεια Σύλβια Βαρνάβα)

Την Τρίτη, αμέσως μετά τις αιματηρές επιθέσεις στις Βρυξέλλες, ο Michael Morrell, ο πρώην νούμερο δύο της CIA, ανακοίνωσε, ότι το ISIS “νικάει” στη συνεχιζόμενη αντιπαράθεση του με τις ΗΠΑ και τις χώρες της Ευρώπης. «Νικούν, και θα πρέπει να βρούμε επιπλέον στρατηγικές, για να μπορέσουμε να τους υπονομεύσουμε.»

Δεν είμαι ειδικός στις μετρήσεις που χρησιμοποιούνται από τους στρατιωτικούς σχεδιαστές στρατηγικής, για να υπολογίσουν την επιτυχία σε ένοπλες συγκρούσεις. Εικάζω, όμως, πως όλα συνοψίζονται σ’έναν συνδυασμό από α) την ικανότητα να σκοτώσεις τον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό μαχητών του εχθρού και των υποτιθέμενων υποστηρικτών του και β) από την ικανότητα να προκαλέσεις όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ζημιά και αναστάτωση στις κοινωνικές και φυσικές υποδομές των κοινωνιών από τις οποίες προέρχοναι οι   καθορισμένοι εχθροί, ή με τις οποίες πιστεύεται ότι ταυτίζονται πιο έντονα.

Έτσι, ας δούμε πώς κυμαίνεται το σκορ ανάμεσα σε “μας” και τις κοινωνίες όπου “οι εχθροί μας” ζουν ή / και βρίσκουν την αίσθηση της πολιτιστικής τους κατεύθυνσης. Τα στοιχεία επιλέγονται από διάφορες πηγές άμεσα διαθέσιμες στο Διαδίκτυο.

Κατά τα τελευταία 15 χρόνια ισλαμιστές μαχητές έχουν διεξάγει πέντε μεγάλες συντονισμένες επιθέσεις κατά των ΗΠΑ και δυτικών ευρωπαϊκών στόχων (στη Νέα Υόρκη και την Ουάσιγκτον το 2001,  στη Μαδρίτη το 2004, στο Λονδίνο το 2005, στο Παρίσι το 2015 και στις Βρυξέλλες το 2016) σκοτώνοντας περίπου 3402 άτομα. Αν διευρυνθεί το πεδίο της έρευνας για να συμπεριλάβει και τους Ισραηλινούς κάτω από την ομπρέλα των ΗΠΑ και της δυτικής ευρωπαϊκής κουλτούρας και του πολιτισμού (όπως τόσο συχνά μας υπενθυμίζουν ότι θα πρέπει ) υπάρχουν κάπου 465 άνθρωποι περισσότεροι που προστίθενται, με το σύνολο να φτάνει στους 3867. Αν θέλουμε να το διευρύνουμε περαιτέρω για να συμπεριλάβουμε και επιθέσεις που συνέβησαν στη Ρωσία, μαζί με όλες τις λιγότερο μαζικές επιθέσεις κατά των ΗΠΑ και των ευρωπαϊκών εδαφών (συνολικά 693, κυρίως Ρώσοι), ο αριθμός ανέρχεται σε 4560.

Ως προς το θέμα των κατεστραμμένων υποδομών και τη διαρκή διαταραχή της καθημερινής ζωής στις ΗΠΑ και τη Δυτική Ευρώπη, δεν υπάρχει πραγματικά τίποτα να αναφερθεί. Ενώ οι επιθέσεις υπήρξαν ψυχολογικά τρομακτικές και αποτέλεσαν μια πηγή ατέλειωτου πόνου και θλίψης για τις οικογένειες και τους αγαπημένους εκείνων των οποίων οι ζωές βάναυσα τερματίστηκαν, οι επιθέσεις δεν συνέβαλαν σχεδόν σε τίποτα ώστε να αλλάξει η δυνατότητά μας να ζούμε και να εργαζόμαστε, όπως κάναμε πριν από αυτές.

Είναι αλήθεια, πως τώρα κατασκοπευόμαστε συνεχώς από τη δική μας κυβέρνηση και υποβαλλόμαστε σε τελετουργικό βιασμό στα αεροδρόμια, αλλά αυτό είναι όλο.

Όσοι από εμάς είχαν τρόφιμα, καύσιμα, στέγη, σχολεία και ηλεκτρική ενέργεια πριν από τις επιθέσεις, γενικά εξακολουθούν να τα έχουν όλα αυτά και τώρα. Και πολύ λίγοι άνθρωποι, αν υπάρχουν, στην Ευρώπη ή τις ΗΠΑ έχουν εκδιωχθεί από τα σπίτια τους εξαιτίας αυτών των ένοπλων επιθέσεων στις κοινωνίες μας.

Ας δούμε τώρα τις χώρες των οποίων ο ισλαμικός «πολιτισμός του μίσους», όπως συνεχώς μας λένε, δημιουργεί μια ατέλειωτη αρμαθειά ανθρώπων, που είναι πρόθυμοι να μας σκοτώσουν για κανέναν προφανή λόγο.
Πώς τα χουν βγάλει πέρα σε σχέση με τις επιθέσεις που πραγματοποιούνται σε αυτές, από τις ΗΠΑ και τους σύμμαχούς τους;

Σύμφωνα με τη μελέτη του Πανεπιστημίου Μπράουν για το Κόστος των Πολέμων,  92,000 Αφγανοί έχουν σκοτωθεί από την εισβολή των ΗΠΑ στη χώρα τους το 2001 και 165,000 Ιρακινοί σκοτώθηκαν ως αποτέλεσμα του πολέμου στη χώρα αυτή μετά την εισβολή των ΗΠΑ το 2003. Στο Πακιστάν, εκτιμάται πως 57.000 Πακιστανοί έχουν σκοτωθεί από τότε που οι ΗΠΑ ξεκίνησαν το μυστικό πόλεμο τους στην εν λόγω χώρα κατά την περίοδο 2004-2005. Και αυτά είναι συντηρητικές εκτιμήσεις από τον υπολογισμό του ίδιου του αρθογράφου.

Στη Λιβύη, η οποία αδικαιολόγητα καταστράφηκε από τις ΗΠΑ και τους Ευρωπαίους με την προτροπή της υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ Χίλαρι Κλίντον, ακριβή στατιστικά στοιχεία είναι δύσκολο δοθούν. Αλλά φαίνεται ότι περίπου 3.000 άνθρωποι σκοτώθηκαν ως άμεσο αποτέλεσμα της εκστρατείας βομβαρδισμού Allied το 2011, και επανειλημμένα ανάλογος αριθμός ανθρώπων έχασε τη ζωή του ως αποτέλεσμα των φανατικών θρησκευτικών συγκρούσεων που στην ουσία απελευθέρωσε η εκστρατεία.

Μήπως να πούμε και για τη Συρία; Εκεί, ένας εμφύλιος πόλεμος πλησίαζε στον επίλογό του το 2013 με μια αρκετά πιθανή νίκη του Άσαντ όταν, οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους (το Ισραήλ, η Τουρκία και η Σαουδική Αραβία), αποφάσισαν να παρέμβουν, όπως επιβεβαιώνει η πρόσφατη αποκάλυψη των ηλεκτρονικών μηνυμάτων  του Sidney Blumenthal στη Χίλαρι Κλίντον -με την ελπίδα να προκληθεί ένα αιματηρό και παρατεταμένο αδιέξοδο, ο μακροπρόθεσμος στόχος του οποίου ήταν, να διασφαλιστεί ότι η Συρία δεν θα είναι σε θέση να ενεργεί ως περιφερειακό αντίβαρο του Ισραήλ ή της Τουρκίας, τουλάχιστον για την επόμενη γενιά.

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, πάνω από 250.000 άνθρωποι έχουν πλέον σκοτωθεί στον πόλεμο, και σχεδόν το 75% αυτών των θανάτων έχει προκληθεί από τη στιγμή που οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους, ενεπλάκησαν πιο ενεργά στη σύγκρουση στα τέλη του 2013.

Κατά την ίδια αυτή περίοδο των 15 χρόνων, από το 2001, ο πιο σημαντικός στρατηγικός «φίλος» των ΗΠΑ, το Ισραήλ, έχει πραγματοποιήσει τρεις επιθέσεις (2006, 2008-09 και 2014) στη Λωρίδα της Γάζας, σκοτώνοντας συνολικά περίπου 4000 Παλαιστίνιους. Το σύνολο των Ισραηλινών που σκοτώθηκαν από αυτές τις επιθέσεις, τις οποίες τα διεφθαρμένα και εκδιδόμενα μέσα μαζικής ενημέρωσής μας, επιμένουν να τις αποκαλούν “πολέμους”, είναι 95.

Το 2006, το Ισραήλ επιτέθηκε επίσης στη γείτονά του χώρα στο Βορρά, το Λίβανο, μια χώρα της οποίας το νότιο τμήμα είχε ήδη υποβληθεί σε στρατιωτική κατοχή από το 1982 έως το 2000. Το αποτέλεσμα αυτής της επίθεσης ήταν 1.200 Λιβανέζοι νεκροί. Οι ισραηλινές απώλειες (θυμηθείτε, όπως συνέβη με τους περισσότερους Ισραηλινούς που σκοτώθηκαν  στην Γάζα, αυτά ήταν στρατεύματα που επιθετικά εισέβαλαν σε μια κυρίαρχη χώρα) ήταν 165.

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, η Σαουδική Αραβία, η μεσαιωνική δικτατορία που δεν προκαλεί τίποτα άλλο παρά εκφράσεις ζεστής και αδελφικής αγάπης στην Ουάσιγκτον και στις ευρωπαϊκές καγκελαρίες πραγματοποίησε α) μια αιματηρή επίθεση στο Μπαχρέιν, στην οποία σκοτώθηκαν 90 άνθρωποι και ξερίζωσε οποιεσδήποτε φιλο δημοκρατικές δυνάμεις θα μπορούσε να έχει η χώρα και β) έναν αδυσώπητο από αέρα πόλεμο στην Υεμένη κατά των Χούθι, με εξοπλισμό και υλικοτεχνική καθοδήγηση από τις ΗΠΑ,  επιθέσεις  που είχαν ως αποτέλεσμα για το 2015 μόνο το θάνατο 2.800 αμάχων.

Στη συνέχεια, υπάρχει η υποστηριζόμενη από τις ΗΠΑ πραξικοπηματική κυβέρνηση του στρατηγού Αλ-Σίσι στην Αίγυπτο η οποία, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, πραγματοποίησε την “εκ προμελέτης” σφαγή των 817 ειρηνικών διαδηλωτών στην Πλατεία Rabaa στο Κάιρο στις 14 του Αυγούστου, 2013

Υπάρχει επίσης και ο συνεχιζόμενος πόλεμος στη Σομαλία που διεξάγεται με τα υπο αμερικανική ηγεσία drones και τις ειδικές δυνάμεις των ΗΠΑ, όπου τουλάχιστον 250 Σομαλοί έχασαν τη ζωή τους στα χέρια αυτών των δυνάμεων.

Και  υπάρχει βέβαια και η Αλγερία, για την οποία κανείς απολύτως δεν μιλάει,  αλλά αποτελεί το κλειδί για την ουσιαστική κατανόηση των τρέχουσων εντάσεων στη γαλλόφωνη Ευρώπη.
Για την ακρίβεια, οι περισσότεροι από τους θανάτους συνέβησαν εκεί, πριν από το 2001, και ως εκ τούτου, για να κυριολεκτούμε, εφόσον μιλάμε εδώ για την τελευταία μόνο 15ετία μπορεί να βρίσκονται έξω από τις παραμέτρους των υπολογισμών, που διέπουν το συγκεκριμένο άρθρο.
Αλλά το γεγονός ότι οι κυβερνήσεις δράστες της πλειοψηφίας αυτών των θανάτων, δεν έχουν ποτέ προσαχθεί στη δικαιοσύνη, και μάλιστα επίσημα προστατεύονται από οποιαδήποτε δίωξη, σημαίνει ότι οι πληγές που δημιουργήθηκαν από αυτή τη σύγκρουση, μας ακολουθούν ακόμη, ιδιαίτερα τη Γαλλία, τον πρώην αποικιακό αφέντη της βόρειας αφρικανικής χώρας.

Τι συνέβη εκεί;
Το 1991, οι ισλαμιστές στην εν λόγω χώρα ήταν στο δρόμο τους για μια προφανή εκλογική νίκη στις επερχόμενες εκλογές, όταν οι ΗΠΑ και η υποστηριζόμενη από την Γαλλία κυβέρνηση οργάνωσε πραξικόπημα. Κατά τα επόμενα 15 χρόνια κυνηγούσαν βάναυσα οποιονδήποτε και οτιδήποτε συνδεόταν με την πολιτική των ισλαμιστών. Μόλις η σύγκρουση εξελίχθηκε υπήρξαν βέβαια φρικαλεότητες και από τις δύο πλευρές. Αλλά ας μην υπάρχει καμία αμφιβολία, ότι ο πόλεμος, ο οποίος προκάλεσε περίπου 200.000 θανάτους, προήλθε από  το γεγονός ότι η κοινωνική και η κυβερνητική ελίτ που υποστηριζόταν από δυτικές δυνάμεις, δεν επιθυμούσε να επιτρέψει στην δημοκρατία της Αλγερίας, να ακολουθήσει την δική της πορεία.

Πώς διαμορφώνονται τα πράγματα για τους “εχθρούς μας” όσον αφορά τους όρους για την δεύτερη μέτρηση, που χαρακτηρίζει έναν πόλεμο “επιτυχία”, όπως  αναφέρθηκε παραπάνω: την καταστροφή, δηλαδή, των φυσικών υποδομών και την ευρεία διατάραξη της καθημερινής ζωής για την πλειοψηφία του πληθυσμού;

Λοιπόν, το Ιράκ, η Λιβύη,η Γάζα, η Σομαλία, το Πακιστάν και η Συρία,  θεωρούνται τώρα ευρέως ως τελείως αποτυχημένες και κατεστραμμένες πολιτείες, όπου η καθημερινή μάχη για επιβίωση, απαιτεί σχεδόν κάθε ουγγιά της ενέργειας που διαθέτουν οι πολίτες που ζουν εκεί. Με την πιθανή εξαίρεση της πρωτεύουσας του, το ίδιο μπορεί να λεχθεί και για το Αφγανιστάν. Ενώ τα πράγματα είναι ίσως πιο ανεκτά στο επίπεδο των καθημερινών ρυθμών, η Αίγυπτος και η Αλγερία και το Λίβανο, αποτελούν πλέον πραγματικές φωλιές του φόβου και της απέχθειας, όπου οι άνθρωποι ξέρουν ότι λίγες «απαγορευμένες» λέξεις , μπορούν να σου προκαλέσουν μια ολόκληρη ζωή με προβλήματα ή έναν θάνατο.

Αλλά ο Michael Morrell, ο οποίος έχει όλα αυτά τα γεγονότα και πολύ, πολύ περισσότερες πληροφορίες στη διάθεσή του, λέει ότι «εμείς» χάνουμε στον αγώνα εναντίον «τους»;

Θα μπορούσε κάτι τέτοιο να σημαίνει, ότι ο Morrell, οικονομολόγος στο επάγγελμα, είναι τόσο κακός στους αριθμούς και τους υπολογισμούς;
Όχι, σημαίνει απλώς, ότι είναι ένας επαγγελματίας ένος νέου και ταχέως αναπτυσσόμενου επιστημονικού τομέα, των «Μαθηματικών του Ιμπεριαλισμού», ο οποίος, με το να εισάγει υπερπλήρεις δόσεις ρατσισμού και συστηματικής αποκτήνωσης στους υπολογισμούς και τις εξισώσεις του, καταλήγει διαρκώς στο συμπέρασμα, ότι ένας τετραψήφιος αριθμός, όπως το 4560 είναι πάντα μεγαλύτερος, από έναν 6ψήφιο ή 7ψήφιο διαρκώς αυξανόμενο αριθμό.  

(πηγή:https://omniatv.com/blog/5907-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B9%CE%BC%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%8E%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BD%CE%B5%CE%BA%CF%81%CE%BF%CF%8D%CF%82

http://www.counterpunch.org/2016/03/25/imperial-math-counting-the-dead/)

με τίνος το μέρος είσαι;

https://www.youtube.com/watch?v=2hGRcScbmqg

πατρίδα ζητάμε…

…για τους ξεριζωμένους…

Το ανεπίδοτο χρέος

Καθισμένος μετρώ τα χαρτονομίσματα. Πράσινα, καφετιά, γαλάζια, κόκκινα. Τοποθετώ σχολαστικά πλάι τους τα κέρματα. Δίφραγκα, φράγκα, πενηντάλεπτα, δεκάλεπτα. Συμβουλεύομαι κατόπιν τα κιτάπια μου, αλλά δεν βγαίνει ο λογαριασμός. Βαρύ χρέος μού ανέθεσαν να πληρώσω. Γεννά διαρκώς σημαινόμενα, συναισθήματα και εικόνες, με απότοκο αλληγορίες, πρωθύστερα και ευφημισμούς. Καταφεύγω κι εγώ στα πολύτιμα τιμαλφή μου· τις λέξεις. Και όπου βγει. Ξετυλίγω το νήμα. Κλωστήρια, υφαντουργεία, πλεκτήρια και ταπητουργεία πανταχόθεν. Σιδηρουργεία, μηχανουργεία, ασβεστουργεία. Βιοτεχνίες και καταστήματα κάθε λογής. Δεσπόζουν ανάμεσά τους η φάμπρικα της ΧΡΩΠΕΙ, πιο κάτω η πλινθοποιία Δηλαβέρη κι ο Πετζετάκις στο Ποτάμι. Οχι Νίκαια· Κοκκινιά. Περί το 1960.

Ανάστα ο Κύριος. Σείεται ο κόσμος απ’ τις σειρήνες των εργοστασίων κατά τις πεντέμισι κάθε πρωί. Λεφούσι ξεχύνεται στους δρόμους η εργατιά. Μου το περιγράφουν σαν διαδήλωση· σωστό ραβαΐσι. Προβάλλω στη φαντασία μου σκηνές του παλιού σινεμά, ασπρόμαυρες μνήμες σε κιτρινισμένα χαρτιά. Κεφάτα καλημερίσματα, φωναχτές παραγγελιές και ορμήνιες, πειράγματα και κους κους στα πεταχτά διαχέονται σ’ ένα διαπεραστικό βουητό. Γεμάτο σφρίγος. Σιωπηλοί επιστρέφουν οι προλετάριοι αργά το απόγευμα, καταπονημένοι απ’ το μεροκάματο. Συναμετάξυ τους δεκατριάχρονα και δεκαπεντάχρονα παιδιά, ορισμένα απ’ τα οποία, με τη σάκα στο χέρι κατά το απόδειπνο, κατευθύνονται προς το νυχτερινό σχολειό. Κοντά στο Αλσος στεγάζεται. Με τσίγκο.

Λεπτόφλοιο υλικό, εξόχως φιλικό στους μαθητές. Στα ψιλόβροχα χορεύουν ράθυμα οι ψιχάλες στη σκεπή, αποκοιμίζοντας τα ήδη καταβεβλημένα παιδιά. Ουδείς διανοείται να τα ξυπνήσει. Κορυβαντιούν πάνω της οι χοντρές σταγόνες, όταν το ρίχνει με το τουλούμι. Οσο κι αν κραυγάζει, δεν ακούγεται ο καθηγητής κι έτσι δεν γίνεται μάθημα. Εξαίρεση αποτελεί ο δάσκαλος της Ιστορίας, ιερωμένος με βροντώδη φωνή και τραχειά ρουμελιώτικη προφορά. Αυτός ούτως ή άλλως γοητεύει την τάξη, που περιμένει την ώρα του πώς και πώς. Ξαναζωντανεύει μ’ έναν μαγικό τρόπο τον Θουκυδίδη, τον Πλούταρχο, τον Προκόπιο και προπαντός το Εικοσιένα. Γνωρίζει σε βάθος τα γεγονότα και τα διανθίζει με ζωηρές παραστάσεις κι ανέκδοτα επεισόδια. Ο παπα-Χολέβας γεννιέται κοντά στη Μακρακώμη Φθιώτιδας στα 1907. Σπουδάζει φιλολογία και αρχαιολογία στη Σαλονίκη, όπου αποκτά και μεταπτυχιακούς τίτλους.

ο υπαίτιος για την πορεία του, καθηγητής του στο Νυχτερινό Γυμνάσιο Νικαίας παπα-Χολέβας , φωτογραφημένος από τον Σπύρο Μελετζή, όταν ήταν αντάρτης του ΕΛΑΣ
ο υπαίτιος για την πορεία του, καθηγητής του στο Νυχτερινό Γυμνάσιο Νικαίας παπα-Χολέβας , φωτογραφημένος από τον Σπύρο Μελετζή, όταν ήταν αντάρτης του ΕΛΑΣ |

Ανηφορίζει στο Βουνό το 1942, βγαίνει στο κλαρί πά’ να πει, δίπλα στον Αρη και τον παπα-Ανυπόμονο με το αντάρτικο προσωνύμιο Παπαφλέσσας. Παρότι δεν είναι κομμουνιστής, διώκεται απηνώς μετά την απελευθέρωση. Επειτα απ’ τον εκτοπισμό του στην Ικαριά, διορίζεται εκπαιδευτικός, αρχικά στο Λαύριο κι αργότερα, από δική του επιλογή, στο Νυχτερινό Γυμνάσιο Νικαίας. Με τα προσόντα του θα μπορούσε κάλλιστα να διδάσκει στο Κολλέγιο Αθηνών ή στη Σχολή Μωραΐτη. Κάνει πως δεν ακούει τον ανετσούμπαλο νεαρό που μιμείται πιστά το ιδιόλεκτό του, προκαλώντας τρανταχτά γέλια στα διαλείμματα. Πρόκειται για τον Γιάννη Καλαϊτζή, ο οποίος γράφεται στο εσπερινό στην Τετάρτη. Φοιτά μέχρι τότε στο ημερήσιο, αλλά ο πρόωρος χαμός του πατέρα του τον αναγκάζει να αναλάβει μαζί με τη μάνα του το οικογενειακό καφενείο. Η αδελφή του η Καίτη είναι ακόμη μικρή.

Ιδιοχείρως σε σύντομο αυτοβιογραφικό σημείωμα αναφέρει: «Καταδικάστηκα σε δωδεκαετή εκπαίδευση. Μου ‘ριξαν κι έναν χρόνο επιπλέον ως μη συνεργάσιμο. Δραπέτευσα προτού εκτίσω την ποινή…». Να τι εννοεί: Η μεταρρύθμιση Παπανούτσου τον βρίσκει στην Εκτη. Απαλλάσσει τους μαθητές των νυχτερινών απ’ τον βραχνά των διδάκτρων. Τους κοστίζουν περίπου το εν τρίτον του μηνιάτικου. Ουδέν καλόν αμιγές κακού όμως. Αυξάνονται κατά μία οι τάξεις. Ο Καλαϊτζής αρνείται να πάει στην Εβδόμη. Δεν μπορεί, ως εκ τούτου, να πάρει απολυτήριο παρά μόνον ενδεικτικό. Κάποια στιγμή κτυπά την πόρτα του γυμνασιάρχη να το ζητήσει. Στη θέση εν τω μεταξύ έχει προαχθεί ο Χολέβας.

Τον αντιμετωπίζει με τη στόφα μεγάλου παιδαγωγού. Αδιαφορεί τάχα μου στην αρχή. – «Τι θέλ’ς παιδί μ’;» τον ρωτά.

  • – «Το ενδεικτικό μου, κύριε καθηγητά» αποκρίνεται ο Γιάννης.
  • – «Δε σε θ’μάμαι. Ερχόσουν εδώ;».
  • – «Τρία ολόκληρα χρόνια ειρκτή».
  • – «Τώρα που το λες… Σάμπως να μουντζούρωνες τα τετράδια. Ουραία σχέδια έκανες. Τι το θέλ’ς το χαρτί;».
  • – «Να ψάξω για καμιά δουλειά, κύριε».
  • – «Ακου! Εχω έναν γνουστό, κείθε προς το Κουτσουκάρ’, που φτιάνει πιθάρια για τσ’ τουρίστες. Να του πεις πως σε στέλνου ιγώ. Είναι καλός άνθρωπος. Θα σε πάρ’».

Ευχαριστεί ο απόφοιτος για το αναπάντεχο ενδιαφέρον και κάνει να φύγει διακριτικά. Ο Χολέβας του γνέφει να περιμένει, εξηγώντας ότι απαιτεί ένα ακριβό δώρο.

Ζορίζεται να το πιστέψει ο Καλαϊτζής. Τον τραγόπαπα, σκέφτεται, τέτοιος παραδόπιστος είναι; «Να περάσουν πρώτα δυο-τρεις μήνες, να μαζέψω χρήματα, κι έννοια σας» κατορθώνει να ψελλίσει. «Οχι με λιφτά, βρε κουτέ. Θέλω να μου φέρ’ς ένα απ’ τα λαγήνια που θα φιλοτεχνήσουν τα χέρια σ’» απαντά ο ιερέας με τη γενναιοφροσύνη του εκπαιδευτικού που ανιχνεύει το χάρισμα του μαθητή του και του ανοίγει ορίζοντες. Την επαύριο ο Γιάννης προσλαμβάνεται στο εργαστήριο κεραμικής απέναντι απ’ το Νεκροταφείο Νεαπόλεως, όπου δουλεύει πάνω από τρία χρόνια. Φουρνίζουν ομοιώματα αρχαίων αγγείων. Εντάσσεται στην ομάδα που επιμελείται τον εικαστικό διάκοσμο. Εκεί πρωταρχίζει να ζωγραφίζει συστηματικά με δασκάλους έμπειρους λαϊκούς καλλιτέχνες. Οι χαρακτηριστικές του καμπύλες ίσως οφείλονται στην πρώιμη επαφή του με την ιδιόμορφη επιφάνεια των αμφορέων και των υδριών.

Η αμεριμνησία της νεότητας κι η επιλησμοσύνη συνωμοτούν ώστε να μη λάβει ποτέ το δώρο του ο Χολέβας. Το θυμάται αργά ο Καλαϊτζής, μόλις τα τελευταία χρόνια. Το φέρει βαρέως. Μοιράζεται τον καημό του με τον Αιμίλιο Καλιακάτσο, εκδότη της «Στιγμής» -τα βιβλία κόπτονται με ευθύνη του πελάτου-, συμμαθητή και επιστήθιο φίλο του επί δεκαετίες. Εκείνος πιστεύει ακραδάντως στο συγγραφικό τάλαντο του κολλητού του και επιχειρεί να τον πείσει πως θα εξιλεωθεί μόνο αν γράψει την ιστορία. Ο Γιάννης αποκρούει πεισματικά την ιδέα να χρωματίσει το ερυθρό της Κοκκινιάς· απλώνεται μέσα του κάπως σαν πληγή. Ο Αιμίλιος πάλι είναι λάτρης και δέσμιος της παλιάς σχολής. Νομίζει πως οι εκδότες δεν πρέπει να δημοσιεύουν το παραμικρό.

Σε μένα, που δεν μπορώ να χωρίσω δυο γαϊδουριών άχυρα, έλαχε ο κλήρος. Τα ‘θελε βεβαίως ο πισινός μου. «Δημοσίως χρέους απότισις». Εύκολα το λες, αλλά κάν’ το. Συνειδητοποίησα αίφνης, μες στην αμηχανία και τον πανικό μου, πως ο ανταρτόπαπας είναι πληρωμένος στο πολλαπλάσιο. Πέθανε πλήρης ημερών τον Ιούλιο του 2001, οπότε πρόλαβε να καμαρώσει τη διαδρομή του μαθητή του στα εικαστικά που τον δικαίωσε απολύτως σαν δάσκαλο. Κερδισμένος βγήκε κι ο Καλιακάτσος. Οι εκδότες τρέφονται με λέξεις, ακόμα και δύσπεπτες που γδέρνουν το στομάχι. Ολοι εμείς ανακαλύψαμε ξεχασμένες αξίες τις οποίες οφείλουμε να επαναφέρουμε στον βίο μας. Προσωπικά μου δόθηκε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να καταβάλω, έστω ένα μικρό μέρος των τόκων του ανεξόφλητου χρέους μου στη Μιχαλού· αν εννοείτε.

http://www.efsyn.gr/arthro/anepidoto-hreos

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση