Διαχείριση αναφορών και καταγγελιών συναδέλφων από τον Σύλλογο

Το παρακάτω κείμενο στάλθηκε στον Σύλλογο Δασκάλων & Νηπιαγωγών Χαλκίδας τον Οκτώβριο του 2021 (δεν υπήρξε απάντηση) και στη σελίδα FB του Συλλόγου  τον Φεβρουάριο του 2022 (δε δημοσιεύτηκε, χωρίς να δοθεί εξήγηση). 

Σύμφωνα με το Καταστατικό του Συλλόγου (άρ.10, εδ. δ) τα μέλη έχουν δικαίωμα «να υποβάλλουν προβλήματα – αιτήματα τους στο Δ.Σ. για λύση ή ικανοποίηση», ενώ ο Σύλλογος έχει σκοπό «τη διαφύλαξη και προαγωγή των επαγγελματικών, οικονομικών και ασφαλιστικών συμφερόντων των μελών» (ο.π. άρ.2, εδ.α).
Πώς, όμως, διασφαλίζεται ότι η/ο συνάδελφος μετά την αναφορά/ το αίτημα/ την καταγγελία/ το ερώτημα (στο εξής α/α/κ/ε) θα βρει την κατάλληλη υποστήριξη, με βάση αντικειμενικά κριτήρια; Πώς μία/ένας συνάδελφος θα προβεί σε α/α/κ/ε, αν δεν ξέρει ποια θα είναι τα επόμενα βήματα και τι μπορεί να περιμένει;
Τα παραπάνω ερωτήματα τίθενται σήμερα, αλλά δεν αφορούν στην επικαιρότητα. Γράφονται με βάση τη λειτουργία του Συλλόγου τις προηγούμενες δεκαετίες και στοχεύουν στο να ανοίξει μια κουβέντα για το πώς θα λειτουργεί ο Σύλλογος στις επόμενες.
Καθώς, λοιπόν, το επαγγελματικό περιβάλλον των εκπαιδευτικών γίνεται όλο και πιο απαιτητικό και περίπλοκο, προτείνεται ο Σύλλογος να οργανώσει σε νέο, διάφανο και αντικειμενικό πλαίσιο την υποδοχή και διαχείριση των αναφορών των μελών του.
Επιγραμματικά η πρόταση περιλαμβάνει τα παρακάτω:
Ο Σύλλογος συγκροτεί επιτροπή από μέλη του, σύμφωνα με το Καταστατικό (άρ. 24, εδ. 3), με σκοπό την υποδοχή και διαχείριση των α/α/κ/ε.
Ο Σύλλογος συντάσσει Ειδικό Κανονισμό Λειτουργίας της επιτροπής, όπου περιγράφονται σαφώς το πλαίσιο λειτουργίας της (δικαιώματα, υποχρεώσεις, έντυπα/ φόρμες, διαδικασίες) και θέματα που αφορούν τα μέλη της εν λόγω επιτροπής (κριτήρια επιλογής, διαδικασία ορισμού, αρμοδιότητες, θητείες, διαδικασία αντικατάστασης, κ.τ.λ.).
• Για τη λειτουργία τής παραπάνω επιτροπής και σύμφωνα με το Καταστατικό (άρ. 24, εδ. 11), ο Σύλλογος ζητά τη συνδρομή και άλλων φορέων ή συλλόγων, όπως π.χ. του τοπικού Δικηγορικού Συλλόγου.
Ο Σύλλογος διοργανώνει ειδικά σεμινάρια για τα μέλη του (ό.π., αρ. 3, εδ. γ) ώστε να ενημερωθούν για τα επαγγελματικά τους δικαιώματα αλλά και για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από την προσφυγή στην εν λόγω επιτροπή.
Η επιτροπή σε περιοδική βάση (π.χ. ετήσια) δημοσιοποιεί ανώνυμα στατιστικά στοιχεία, επισημάνσεις και συμπεράσματα.
Τα παραπάνω είναι επιγραμματικά διατυπωμένα και δεν μπορούν να καλύψουν όλα τα θέματα που θα μπορούσαν να προκύψουν στο ενδεχόμενο λειτουργίας μιας τέτοιας επιτροπής. Γι’ αυτό το λόγο κρίνεται χρήσιμη η συνεργασία με ειδικούς σε εργατικά θέματα πριν ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.
Ελπίζω οι παραπάνω προτάσεις να τύχουν ευνοϊκής αντιμετώπισης από όσους/όσες αποφασίζουν για το μέλλον του Συλλόγου μας.

Κατηγορίες: Συνδικαλισμός. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση