Ήρωες του κόσμου – Εκπαιδευτική Ρομποτική

 

 

 

 

 

 

Στα πλαίσια του 4ου κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι μαθητές των τάξεων Ε΄ και ΣΤ΄ ως μέλη της ομάδας STEAM Academy, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Ανουκέτ από το Cape Town της Νότιας Αφρικής για βοήθεια και κλήθηκαν να βρουν λύση στο πρόβλημα λειψυδρίας που βασανίζει τους κατοίκους της περιοχής…

Αρχικά, ζητήθηκε από τους μαθητές να εξηγήσουν πως πέφτουν οι σταγόνες της βροχής στη γη αλλά και να σκεφτούν τρόπους καθαρισμού του βρώμικου νερού, κάνοντας παράλληλα και σχετικά πειράματα.
Το πιο διασκεδαστικό και δημιουργικό μέρος του προγράμματος, που απόλαυσαν πραγματικά μαθητές και εκπαιδευτικοί ήταν αναμφίβολα η κατασκευή των ρομπότ. Δούλεψαν σε ομάδες, αντάλλαξαν απόψεις και ιδέες, έμαθαν να βρίσκουν λύσεις σε προβλήματα χρησιμοποιώντας κριτική σκέψη και ευαισθητοποιήθηκαν σε σοβαρά ζητήματα που απασχολούν τον πλανήτη μας όπως η έλλειψη νερού. Με αξιοθαύμαστη εφευρετικότητα και ενεργητικότητα, οι μαθητές με την βοήθεια και καθοδήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών, πειραματίστηκαν με το πακέτο Spike Prime της LegoEducation και αφού εξοικειώθηκαν με το υλικό και προγραμματιστικό κομμάτι του πακέτου, ολοκλήρωσαν τις κατασκευές τους στον προβλεπόμενο χρόνο.

Γαλλική  Εβδομάδα Μαθηματικών “La semaine des mathématiques”

 

 

 

 

 

 

Οι μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων του σχολείου μας συμμετείχαν στην Εβδομάδα Μαθηματικών της Γαλλίας, στο πλαίσια του ERASMUS+. Οι μικροί μας μαθητές, ασχολήθηκαν με το αίνιγμα 1 που είχε τέσσερα κλιμακωτά επίπεδα αυξανόμενης δυσκολίας. Έγινε παρουσίαση του προβλήματος από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι είχαν ρόλο διαμεσολαβητή, υποστηρίζοντας και ενθαρρύνοντας τους μαθητές τους. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες: οι Ζωγράφοι, οι Μαθηματικοί και οι Λογοτέχνες. Δόθηκε σε κάθε ομάδα το ανάλογο υλικό για να δουλέψουν. Η κάθε ομάδα προσπάθησε να λύσει με ξεχωριστό τρόπο το κάθε επίπεδο. Οι ζωγράφοι έλυσαν το πρόβλημα με ζωγραφιές, οι Μαθηματικοί χρησιμοποιώντας αριθμούς και οι Λογοτέχνες χρησιμοποιώντας τα αρχικά γράμματα των ζώων. Τα παιδιά έκαναν διάφορους συνδυασμούς και υποθέσεις για να βρουν τη σωστή λύση. Στο τέλος, η κάθε ομάδα παρουσίασε στις υπόλοιπες ομάδες το δικό της ξεχωριστό τρόπο που εργάστηκε για να φτάσει στη λύση του προβλήματος. Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και συμμετείχαν με χαρά στην όλη διαδικασία, η οποία είχε παιγνιώδη χαρακτήρα, ευχάριστο και δημιουργικό!!!

Η δράση προτάθηκε από τον Γάλλο εταίρο μας και υλοποιήθηκε και από τους μαθητές των  άλλων σχολείων του ευρωπαϊκού προγράμματος.

Εκπαιδευτική Ρομποτική – Οικοσύστημα του Γλυκού νερού

 

 

 

 

 

 

Στο  πλαίσιο  του  4ου  Θεματικού Κύκλου  των  Εργαστηρίων  Δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» και του μαθήματος των ΤΠΕ οι μαθητές των Γ΄ και Δ΄ τάξεων του σχολείου μας, υλοποίησαν το πρόγραμμα με τίτλο: «Πρόγραμμα Ρομποτικής & STEAM FLL». Συγκεκριμένα ασχολήθηκαν με εφαρμογές της εκπαιδευτικής ρομποτικής στη Μελέτη ΠεριβάλλοντοςΤα παιδιά έδειξαν ενθουσιασμό  για τις  δραστηριότητες του προγράμματος. Καλλιέργησαν τη δημιουργικότητά τους, συνεργάστηκαν, ανέπτυξαν την κριτική τους σκέψη και  την ευαισθησία τους για την τροφική αλυσίδα και το οικοσύστημα. Ασκήθηκαν σε δεξιότητες της ρομποτικής, της τεχνολογίας και της επιστήμης και δημιούργησαν τα δικά τους ρομπότ. Με τη χρήση του υλικού των πακέτων WeDo 2.0,  προγραμμάτισαν τα ρομποτάκια τους  και έκαναν αναπαράσταση του κύκλου ζωής του βατράχου μέσα στη λίμνη και της τροφικής αλυσίδας (λιβελούλα, βάτραχος, φίδι).  Οι μαθητές συγκέντρωσαν τις εμπειρίες τους από την διαδικασία και έδωσαν σύντομη συνέντευξη ώστε να μεταδώσουν τις γνώσεις τους και στους άλλους μαθητές. Ήταν μια ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική εμπειρία, καθώς μέσα από το παιχνίδι ήρθαν σε επαφή με την ρομποτική και τον προγραμματισμό.  (περισσότερα…)

Πράξη ενίσχυσης προς «Το Χαμόγελο του Παιδιού»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η αλληλεγγύη χαρακτηρίζει τη σχολική κοινότητα του Δημοτικού Σχολείου Δεσφίνας και εκδηλώνεται έμπρακτα με την προσφορά μας. Ευχαριστούμε όλους  τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, για την ανταπόκρισή τους σ΄ αυτή την πράξη ενίσχυσης  προς τον οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

Δημιουργώ την πόλη που θα ήθελα να ζω

 

 

 

 

 

 

 

 

Στο  πλαίσιο  του  4ου  Θεματικού Κύκλου  των  Εργαστηρίων  Δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» και του μαθήματος των ΤΠΕ οι μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων του σχολείου μας υλοποίησαν το πρόγραμμα με τίτλο: «Πρόγραμμα Ρομποτικής & STEAM FLL» και συγκεκριμένα ασχολήθηκαν με τη δραστηριότητα «BOOMTOWN  BUILD»  της  Lego  Education.

Τα  παιδιά  χωρισμένα  σε  ομάδες  ανέλαβαν  πρωτοβουλίες  και  συνεργάστηκαν  με  μεράκι  για  να  δημιουργήσουν  τη  δική  τους  πόλη, όπως  την  φαντάστηκαν. Η  κάθε  ομάδα  κατασκεύασε  το  δικό  της  τμήμα  της  πόλης (πάρκα, καταστήματα, σχολεία, εκκλησίες, σπίτια κ.α.). Μαθητές της Β΄ τάξης  έφτιαξαν ένα γερανό, με το πακέτο  WeDo 2.0, τον οποίο προγραμμάτισαν  και του έδωσαν κίνηση. Τα  παιδιά  έδειξαν  ιδιαίτερο  ενδιαφέρον  και  χρησιμοποιώντας  τη  φαντασία  και  τις  εμπειρίες  τους,  έφτιαξαν  πρωτότυπες  κατασκευές, δημιουργώντας  την  πόλη  που  θα  ήθελαν  να  ζήσουν. Αντιμετώπισαν  τη  δραστηριότητα  σαν  παιχνίδι, γιατί  έχουν  παίξει  και  έχουν  εξοικειωθεί  με  τα  τουβλάκια  Lego.  Έμαθαν  να  σκέφτονται  ως  μηχανικοί, ως αρχιτέκτονες, ως προγραμματιστές….. συνδέοντας  εμπειρίες, γνώσεις, ιδέες….  Ήταν μια ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική εμπειρία, καθώς μέσα από το παιχνίδι ήρθαν σε επαφή με την ρομποτική και τον προγραμματισμό.  (περισσότερα…)

Ενημέρωση για το πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα»

Σύντομη περιγραφή του προγράμματος: Tο πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα» εξασφαλίζει επιταγή (voucher) αξίας 200 ευρώ για κάθε μαθητή, σπουδαστή και φοιτητή, που εμπίπτει σε συγκεκριμένα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια, για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού (tablet, laptop, desktop). Το πρόγραμμα εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και στοχεύει στον περαιτέρω ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων της εκπαιδευτικής κοινότητας και την επίτευξη ενός συμπεριληπτικού ψηφιακού εκπαιδευτικού μοντέλου. (περισσότερα…)

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

 

 

 

 

 

Σάββατο 5 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.  

«Δεν μπορούμε να γυρίσουμε τον χρόνο πίσω. Αλλά μπορούμε να φυτέψουμε δέντρα, να πρασινίσουμε τις πόλεις μας, να ζωντανέψουμε τους κήπους μας, να αλλάξουμε τη διατροφή μας και να καθαρίσουμε τα ποτάμια και τις ακτές. Εμείς είμαστε η γενιά που θα συμφιλιωθεί με τη φύση. Ας ενεργοποιηθούμε, χωρίς να ανησυχούμε. Ας είμαστε τολμηροί, όχι διστακτικοί», μας καλεί μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, ο ΟΗΕ. 

Σήμερα, Δευτέρα 7 Ιουνίου και σε συνεργασία με το ΚΠΕ Άμφισσας οι μαθητές των Γ΄ και Δ΄ τάξεων υλοποίησαν το περιβαλλοντικό Πρόγραμμα  «Κορινθιακός η μικρή μας θάλασσα». Σκοπός του προγράμματος ήταν, να 

(περισσότερα…)

Ολυμπιακή Παιδεία – Ολυμπιακή Εβδομάδα στο σχολείο μας

ΕΘΝ.Ο.Α. – ΕΘΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ

Ολυμπιακή Εβδομάδα η εβδομάδα 31 Μαΐου έως 4 Ιουνίου 2021, μια εβδομάδα αφιερωμένη στην Ολυμπιακή Παιδεία, μια εβδομάδα γεμάτη δράσεις.

Κατά τη διάρκεια της Ολυμπιακής εβδομάδας, στην οποία συμμετείχαν οι μαθητές όλων των τάξεων της σχολικής μας μονάδας, πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακές συναντήσεις μέσω της πλατφόρμας zoom με διακεκριμένους Έλληνες αθλητές και Ολυμπιονίκες, ζωντανή σύνδεση με το Μουσείο και το Στάδιο της Αρχαίας Ολυμπίας και συνδέσεις για τις παρακάτω 4 θεματικές ενότητες, Αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες, Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες, Αθήνα 2004 και Ολυμπιακά Ιδεώδη- Ολυμπιακές αξίες.

Παράλληλα διοργανώθηκαν, αθλητικές και κινητικές δραστηριότητες τόσο στο σχολείο μας όσο και στις αθλητικές εγκαταστάσεις (γήπεδο 5Χ5). Συγκεκριμένα διοργανώθηκαν  από τον εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής, μικρά πρωταθλήματα, αγωνιστικές δραστηριότητες, προσομοίωση αθλημάτων και  βιωματικές δράσεις. (περισσότερα…)

Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου

 Καστοριά: Ποδηλατοβόλτα για την Παγκόσμια μέρα ποδηλάτου – Φούιτ.grΗ 3η Ιουνίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου κατόπιν ψηφίσματος της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών. Με την εν λόγω διακήρυξη αναγνωρίζεται το ποδήλατο ως ένα απλό, προσιτό, αξιόπιστο, καθαρό και φιλικό προς το περιβάλλον βιώσιμο μέσο μεταφοράς, με το οποίο παρέχεται η δυνατότητα μεταξύ άλλων, της πρόσβασης στην εκπαίδευση την υγειονομική περίθαλψη και τον αθλητισμό. Μπορείτε να επισκεφτείτε τη διαδικτυακή πλατφόρμα «e-Drive Academy» http://edrive.yme.gov.gr/ στη θεματική ενότητα της Κυκλοφοριακής Αγωγής και Οδικής Ασφάλειας. Η εν λόγω θεματική ενότητα περιλαμβάνει ηλεκτρονικά διαδραστικά μαθήματα, βιβλία, φυλλάδια/οδηγούς, καθώς και διαδραστικά παιχνίδια. Θυμηθήκαμε ……μια παλιότερη δράση μας όταν δεν υπήρχαν οι περιορισμοί λόγω πανδημίας: Εξετάσεις για Δίπλωμα Ποδηλάτου.    (περισσότερα…)

Erasmus+, Διαδικτυακή Συνάντηση

 

 

 

 

 

 

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ «Préservation de la Planète, Développement Durable et Écocitoyenneté» στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη  διαδικτυακή συνάντηση, με μαθητές  του σχολείου  Ecole primaire publique Mouguerre-Bourg, της Γαλλίας. Σε αυτή τη συνάντηση οι μαθητές μας, είχαν την ευκαιρία να παίξουν διαδικτυακά με τους μαθητές της Γαλλίας το Παιχνίδι της Περιγραφής, Le Jeu de la déscription. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού άκουγαν την περιγραφή ενός μαθητή της άλλης τάξης και μάντευαν ποιος είναι. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικό κλίμα και οι μαθητές μας ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στην πρόκληση. Στις επόμενες μέρες το παιχνίδι θα πραγματοποιηθεί και στην Αγγλική γλώσσα. Η ανταπόκριση και ο ενθουσιασμός των παιδιών, μας οδήγησε να κανονίσουμε το επόμενο ραντεβού μας πριν τη λήξη του διδακτικού έτους, με καινούριο περιεχόμενο επικοινωνίας και ανταλλαγής.

(περισσότερα…)

15ος Διαγωνισμός της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

 

 

 

 

 

 

Οι μαθητές των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του σχολείου μας συμμετείχαν σήμερα Παρασκευή 28 -05- 2021 στον 15ο  Μαθητικό Διαγωνισμό στα Μαθηματικά, με τίτλο «Παιχνίδι και Μαθηματικά» που διοργάνωσε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και το περιοδικό «Ο Μικρός Ευκλείδης». Ο διαγωνισμός τελεί υπό την αιγίδα του ΥΠΑΙΘ. Ο παιδαγωγικός σκοπός του διαγωνισμού είναι να αντιληφθούν οι μαθητές ότι τα μαθηματικά κρύβουν ομορφιά και προσφέρουν πολλές δυνατότητες στη ζωή μας, να εκτιμήσουν τη χρήση των μαθηματικών σε πολλές εφαρμογές και να χρησιμοποιήσουν τη μαθηματική τους σκέψη σε ευχάριστα και έξυπνα προβλήματα.

Τα θέματα  και οι λύσεις του 15ου  διαγωνισμού της  Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας «Παιχνίδι και Μαθηματικά» στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι μαθητές των Ε΄ και ΣΤ΄  τάξεων του σχολείου μας είναι τα ακόλουθα.

Θέματα Ε΄Δημοτικού    Λύσεις Ε΄ Δημοτικού             Θέματα ΣΤ΄Δημοτικού      Λύσεις ΣΤ΄ Δημοτικού

 

Συγκέντρωση ειδών διατροφής και πρώτης ανάγκης για «Το Χαμόγελο του Παιδιού»

Στο πλαίσιο των δράσεων της κοινωνικής προσφοράς του σχολείου και στο πλαίσιο του τρίτου Θεματικού Κύκλου των ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ με θέμα: «ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ και ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ και ΕΥΘΥΝΗ»,  ζητάμε τη βοήθειά σας, ώστε να συγκεντρωθούν τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης μετά από έκκληση του εθελοντικού οργανισμού:  «Το Χαμόγελου του Παιδιού», (Α.Π.: Φ32/54616/Δ2/18-05-2021 του ΥΠΑΙΘ).

Παρακαλούμε όποιος επιθυμεί να συμβάλει  στη προσπάθειά μας αυτή.

Η συγκέντρωση των ειδών θα γίνει από την Τετάρτη 26-5-2021 έως και τη Δευτέρα 7-6-2021 στο χώρο του Σχολείου.

Σας παραθέτουμε ενδεικτική λίστα προϊόντων. (περισσότερα…)

Πιλοτικό Σχολείο – Εργαστήρια Δεξιοτήτων: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»

 

 

 

 

 

 

Oι μαθητές των Γ΄ και Δ΄ τάξεων επισκέφτηκαν με όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις το Νηπιαγωγείο και τον Παιδικό Σταθμό του χωριού μας στολίζοντας τα κάγκελα με μπαλόνια και ποιήματα αφιερωμένα στον εθελοντισμό. Τραγούδησαν με τους μικρούς τους φίλους και θυμήθηκαν την εποχή που γέμιζαν με τις φωνές τους αυτά τα προαύλια. Γέμισε ο αέρας συνθήματα, τραγούδια, γέλια και χρώματα. Η ακτιβιστική αυτή δράση των μαθητών μας, την ώρα αποχώρησης των μαθητών του Νηπιαγωγείου και του Παιδικού Σταθμού, είχε σκοπό την ευαισθητοποίηση των γονέων και της τοπικής κοινωνίας σχετικά με την αξία του εθελοντισμού. Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και του τρίτου Θεματικού Κύκλου «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη».