Τρέφομαι υγιεινά, προστατεύω το περιβάλλον_2η διδακτική παρέμβαση

Η ασύγχρονη εξ αποστάσεως δραστηριότητα που ακολουθεί αποτελεί μέρος ενός Σεναρίου διδακτικών παρεμβάσεων με θέμα «Τρέφομαι υγιεινά, προστατεύω το περιβάλλον» το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Επιμόρφωσης Β2 επιπέδου ΤΠΕ –Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας (Περίοδος Μαρτίου – Ιουνίου 2020) για εκπαιδευτικούς. 

Το σενάριο αυτό εντάσσεται στο γενικότερο Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Τρέφομαι υγιεινά, προστατεύω τον εαυτό μου και το περιβάλλον», το οποίο είχε προγραμματιστεί να υλοποιηθεί κατά το Γ’ τρίμηνο του σχ. έτους 2019-2020 στο 9ο Νηπιαγωγείο Ελευθερίου – Κορδελιού.

11η ασύγχρονη δραστηριότητα   

2η διδακτική παρέμβαση με χρήση λογισμικών στο διδακτικό αντικείμενο της γλώσσας 

1ο Μέρος 

😛 Παιδιά γεια σας!   Ας ξεκινήσουμε διαβάζοντας τις απόψεις σας για τη σχέση που έχουν τα τρόφιμα με περιβάλλον, όπως παρουσιάζονται στο ιστόγραμμα που ακολουθεί. (Μπορείτε να τις δείτε επίσης, πατώντας εδώόπως τις στείλατε εσείς με τη βοήθεια των γονιών σας).

 

 

 

 😉 Σήμερα θα παρακολουθήσουμε ένα βίντεο. Θα ταξιδέψουμε σε μια πόλη και θα συναντήσουμε τους “ήρωες” μιας ιστορίας που έχει τίτλο “Αν μπορούσες να κάνεις κάτι…”.

Σας προτρέπω να παρατηρήσετε καλά τις συμπεριφορές των ηρώων και τις συνήθειές τους. Οι γονείς σας θα σας βοηθήσουν διαβάζοντας τους διάλογους (το κείμενο μέσα στα συννεφάκια), να καταλάβετε τη συζήτηση που κάνουν μεταξύ τους. Θα χρειαστεί να είστε προσεκτικοί/ες, καθώς στο τέλος οι “ήρωες” της ιστορίας θα σας κάνουν κάποιες ερωτήσεις.

2ο Μέρος 

 😛 Τώρα παιδιά, μπορείτε να βρείτε κάποιους/ες συμμαθητές/τριές σας (αυτούς/αυτές που μιλάτε τις ημέρες αυτές στο τηλέφωνο) και να δουλέψετε σαν ομάδα. Μπορείτε να συνεργαστείτε μέχρι 4  😛  😛  😛  😛 παιδιά ή να δουλέψετε μόνοι/ες σας. 

Διαλέξτε με τη βοήθεια της τύχης, μία από τις εικόνες που ακολουθούν. Το τραγούδι “Α μπε μπα μπλόμ”, θα σας βοηθήσει. 

 🙂 Αφού επιλέξετε την εικόνα σας, προσπαθήστε να τη βρείτε μέσα στο προηγούμενο βίντεο. Δηλαδή:

  • Στην αρχή πατήστε το κουμπί “Play” (κουμπί “Αναπαραγωγής”), ώστε να ξεκινήσει και πάλι η ιστορία. 

  • Στη συνέχεια μόλις βρείτε τη σκηνή με τη δική σας εικόνα, πατήστε το κουμπί “Pause” – (κουμπί “Παύσης”)

  • Δείτε καλά τη σκηνή που περιγράφεται στο βίντεο. Οι γονείς σας θα σας διαβάσουν το σχετικό κείμενο.
  • Στη συνέχεια πατήστε και πάλι τα κουμπιά “Play”, ώστε να φτάσετε στο τέλος της ιστορίας, στη σκηνή με τις ερωτήσεις. Τότε πατήστε και πάλι “Pause”.

 😀 Οι γονείς σας θα σας διαβάσουν τις ερωτήσεις των ηρώων και εσείς θα τους ακούσετε με προσοχή.

“Πώς σου φάνηκαν όσα είδες;

Έχεις να προτείνεις κάτι;

Αν μπορούσε να άλλαζες κάτι, τι θα ήταν;”

 😉 Στο τέλος κάθε ομάδα ή κάθε παιδί θα γράψετε σε ένα χαρτί Α4 με διάφορα σύμβολα ή λέξεις (όπως μπορείτε) τις προτάσεις σας, αυτές που θέλετε να μας παρουσιάσετε. 

3ο Μέρος 

 💡 Το επόμενο παιχνίδι μας θα είναι η παρουσίαση των προτάσεών σας. Μπορείτε να στείλετε με τη βοήθεια των γονιών σας τις προτάσεις σας σχετικά με το θέμα – πρόβλημα της εικόνας σας. 

 

Πρόταση για τις επόμενες ημέρες…

 💡 …Τις επόμενες ημέρες και όταν θα έχετε στείλει τις προτάσεις σας, θα μπορείτε ανά ομάδες ή ένα – ένα παιδί να σχολιάσετε και να πείτε αν συμφωνείτε ή όχι και για ποιον λόγο, με τις προτάσεις των άλλων ομάδων/παιδιών. 

Mπορείτε να γράψετε τα σχόλιά σας για τις προτάσεις των άλλων ομάδων/παιδιών, σε χαρτί Α4, ή στο μαθησιακό αντικείμενο «Κειμενογράφος για μικρά παιδιά».

Πηγές:

Οι εικόνες που χρησιμοποιούνται ανακτήθηκαν από τις ιστοσελίδες:

https://tinyurl.com/tsjsrha

https://tinyurl.com/yx2jyqfu

https://tinyurl.com/tnzowgg