Παροχή προσωπικών λογαριασμών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο στους μαθητές των Νηπιαγωγείων

 Σύμφωνα με την εγκύκλιο (20/3/2020) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να αποκτήσουν λογαριασμό πρόσβασης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.), μέσω του οποίου θα έχουν τη δυνατότητα να συνδεθούν στις διαθέσιμες πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, καθώς και σε όλες τις υπηρεσίες του ΠΣΔ (https://www.sch.gr/services).

Παρακαλούνται οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών μαθητές των Νηπιαγωγείων αλλά και κάθε μαθητή/τριας που μέχρι σήμερα δεν έχει αποκτήσει λογαριασμό πρόσβασης το ΠΣΔ  να φροντίσουν για την εγγραφή των μαθητών/τριών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) στο σύνδεσμο: https://register.sch.gr/students/

Για τη διαδικασία εγγραφής επισημαίνουμε τα ακόλουθα σημεία:

  • Οι γονείς/κηδεμόνες  θα πρέπει  να ακολουθήσουν προσεκτικά τις οδηγίες συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής αίτησης, ώστε να ολοκληρωθεί επιτυχώς η εγγραφή.
  • Κατά την εγγραφή  θα ζητηθεί ο Α.Μ. (αριθμός μητρώου) του/της μαθητή/τριας.
  • Οι γονείς/κηδεμόνες μαθητών/τριών των Νηπιαγωγείων και των Α’ και Β’ Τάξεων Δημοτικού Σχολείου που πιθανόν δεν γνωρίζουν τον ΑΜ του μαθητή μπορούν να επικοινωνούν με το σχολείο για να τον πληροφορηθούν.
  • Είναι αναγκαία η ορθή αναγραφή της διεύθυνσης email του  και του αριθμού κινητού τηλεφώνου, ώστε να είναι εύκολη η ανάκτηση των στοιχείων μαθητικού λογαριασμού σε περίπτωση που αυτά ξεχαστούν.
  • Στο πεδίο «Τμήμα» αν υπάρχει μόνο ένα τμήμα, πρέπει να οριστεί ο αριθμός 1.
  • Όταν ολοκληρωθεί η εγγραφή του/της μαθητή/τριας αποστέλλεται  μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείο (e-mail), στη διεύθυνση e-mail που δήλωσε ο γονέας/κηδεμόνας, με τα στοιχεία εγγραφής.

Κλειστά την Παρασκευή 18/9 τα σχολεία του Δήμου Θηβαίων, λόγω έντονων καιρικών φαινομένων

Ο Δήμος Θηβαίων ενημερώνει ότι με απόφαση Δημάρχου Θηβαίων όλα τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής του θα είναι κλειστά την Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2020.
Η απόφαση ελήφθη μετά το υπ’ αρ. 04/16-9-2020 έκτακτο δελτίο επικίνδυνων καιρικών φαινομένων που εξέδωσε η ΕΜΥ/ΕΜΚ, που προβλέπει ισχυρές βροχές, καταιγίδες και πολύ θυελλώδεις ανέμους, με ισχύ από το απόγευμα της Πέμπτης 17/9 έως και το Σάββατο 19/9.

Επιπλέον, συνεκτιμήθηκε η δυσκολία υπό αυτές τις καιρικές συνθήκες προαυλισμού των μαθητών, φυσικού αερισμού και καθαριότητας των αιθουσών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.
Οι δημοτικοί παιδικοί σταθμοί θα λειτουργήσουν κανονικά.

Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

Τα σχολεία ανοίγουν.Σχολική χρονιά 2020-2021! Μια καινούρια χρονιά αρχίζει,μια χρονιά με νέα δεδομένα που ενδεχομένως να μας φοβίζει ,όμως το νέο  μας ταξίδι ξεκινά! Ένα ταξίδι στη γνώση και στη φαντασία .Συνοδοιπόροι στο ταξίδι μας τα  παιδιά και οι γονείς τους! Όλοι μαζί , ως μια ομάδα -όπως λέμε εμείς εδώ στο 6ο Νηπιαγωγείο -είναι σίγουρο ότι θα τα καταφέρουμε!!!Ραντεβού στον αγιασμό, στο 6ο Νηπιαγωγείο Θήβας, την Δευτέρα, 14/9/2019 και ώρα 10:30πμ. !  Φορέστε τη μάσκα σας και ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ!!! ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!!!!

Μη φοβάστε το ταξίδι, είμαστε όλοι δυνατοί!!!! Ακούστε το τραγούδι μας…..Σας περιμένουμε με ανυπομονησία!!!!

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Οι πρώτες μέρες φοίτησης είναι καθοριστικές για τη μετάβαση των νηπίων από την οικογένεια στο Νηπιαγωγείο. Καλό  είναι να λάβουμε υπόψη μας τα παρακάτω προκειμένου η μετάβαση των νηπίων να είναι ομαλή.

  • βάζουμε τα παιδιά για ύπνο νωρίς το βράδυ.
  • ετοιμάζουμε  μαζί τους την τσάντα και το κολατσιό τους.  Φροντίζουμε να βάλουμε για δεκατιανό κάτι υγιεινό και παράλληλα ελκυστικό.
  • ετοιμάζουμε τα ρούχα τους μαζί από το βράδυ. Φροντίζουμε τα ρούχα τους να είναι άνετα και  ευρύχωρα  χωρίς ζώνες, ώστε να είναι εύκολα στο κατέβασμα στην τουαλέτα.
  • τα ξυπνάμε αρκετά πιο νωρίς ώστε να πάρουν το πρωινό τους χωρίς να δουν τηλεόραση.
  • καλημερίζουμε τη δασκάλα με χαμόγελο και αφήνουμε το παιδί μας στην πόρτα στη νηπιαγωγό. Χαιρετάμε το παιδί μας με χαμόγελο αφού το διαβεβαιώσουμε ότι θα επιστρέψουμε να το πάρουμε την ώρα αποχώρησης . Δεν χρονοτριβούμε τις πρώτες μέρες μέσα στην τάξη και αν κλαίει το παιδί ή έχουμε συγκινηθεί, συνεχίζουμε το δρόμο μας χωρίς να κοιτάξουμε πίσω. Τα παιδιά που δεν έχουν ομαλές μεταβάσεις φροντίζουμε να έχουν μαζί τους ένα μεταβατικό αντικείμενο και σε  συνεργασία με τη νηπιαγωγό σχεδιάζουμε ένα πρόγραμμα προσαρμογής

Η ΤΣΑΝΤΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Επιλέγουμε μία τσάντα νηπιαγωγείου, ούτε πολύ μεγάλη αλλά ούτε και μικρή.Τι μπορεί να περιέχει ;

  •  μικρή πετσέτα που το νήπιο θα χρησιμοποιεί κατά την διάρκεια του πρωινού γεύματος. Αυτή η πετσέτα καλό είναι να έχει διακριτικό σημάδι έτσι ώστε το νήπιο να μπορεί να την ξεχωρίζει από τις πετσέτες των άλλων παιδιών
  • θήκη για το κολατσιό
  •  μπουκάλι ή παγούρι με νερό στο οποίο θα αναγράφεται το όνομα του παιδιού-ποτήρι
  • πακέτο μωρομάντιλα, χαρτομάντιλα
  • μεταβατικό αντικείμενο
  • μια δεύτερη αλλαξιά σε περίπτωση που τα παιδί λερωθεί
  • βρακάκι,κάλτσεςΚάθε νήπιο  έχει την  τσάντα του. Συνιστάται οι τσάντες να είναι χωρίς ροδάκια, ώστε να καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο . Επιλέγουμε μία τσάντα νηπιαγωγείου -δεν χρειάζεται να είναι η μεγαλύτερη του ραφιού- και προσέχουμε να μην πάρουμε κάποια που παραείναι μικρή.Στη συνέχεια δίνουμε βάση στο μπουκάλι-παγούρι που θα διαλέξουμε, αλλά και το σκεύος για το φαγητό στα ολοήμερα τμήματα, εφόσον βέβαια πρέπει να στέλνουμε φαγητό από το σπίτι.Τα περισσότερα παγούρια της αγοράς είναι συνήθως… αμφίβολης ποιότητας, δεν καθαρίζονται εύκολα -ειδικά αυτά με το καλαμάκι- και τα πλαστικά τους σπανίως φέρουν ένδειξη ασφάλειας. Σε περίπτωση που επιλέξουμε πλαστικό παγούρι, καλό θα είναι να το αλλάζουμε ανά 3-4 μήνες.Το  σκεύος  του φαγητού εξαρτάται από τον τρόπο ζεστάματος που θα επιλέξουμε.  Το φαγητό  στο νηπιαγωγείο μας  ζεσταίνεται σε φούρνο ή φούρνο μικροκυμάτων.  Γράφουμε το όνομα τους με ανεξίτηλο μαρκαδόρο στα καπάκια των  φαγητοδοχείων .Προσέχουμε πάντα το βάρος που έχουν οι τσάντες. Αυτό το βάρος δεν πρέπει να κουράζει και να επιβαρύνει την μέση των παιδιών. Ελέγχουμε καθημερινά τις τσάντες των παιδιών και καθαρίζουμε τα υπολείμματα των τροφών.ΤΡΟΦΕΣ  ΠΟΥ  ΠΡΟΤΙΜΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
  • Σάντουιτς με φρέσκα και υγιεινά υλικά ( τυρί, ντομάτα ή άλλα λαχανικά, αυγό, γαλοπούλα, κοτόπουλο, ζαμπόν ή ψάρι
  • Κουλούρι Θεσσαλονίκης
  • Τοστ
  • Άψητοι/ανάλατοι ξηροί καρποί
  • Γιαούρτι ( κατά προτίμηση λευκό-χωρίς χρωστικές ή συντηρητικά)
  • Πίτες ( τυρόπιτα, σπανακόπιτα κτλ ) μόνον εάν είναι σπιτικές ( όχι έτοιμες κατεψυγμένες-όχι αγορασμένες από φούρνο)
  • Φρέσκα φρούτα πολύ καλά πλυμένα και λαχανικά
  • Ψωμί με βούτυρο και μαρμελάδα ή μέλι ,καμιά φορά πραλίνες τύπου «μερέντα»
  • Δημητριακά ( κορν φλέικς )
  • Αυγό
  • Σπιτικό ρυζόγαλο
  • Φρέσκο γάλα

οτιδήποτε έχουμε παρασκευάσει στο σπίτι(κέικ, κουλουράκια, γλυκά , κρουασάν,κα)

ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ

  •  Τυρόπιτες, σπανακόπιτες κ.α. αγορασμένες ή κατεψυγμένες έτοιμες για ψήσιμο
  • Κρουασάν του εμπορίου ( όλων των ειδών)
  • σνακ σοκολάτας
  • Τσιπς, γαριδακια ή άλλα συσκευασμένα σνακ, π.χ. αλμυρά μπισκότα ή κράκερ
  • Μπισκότα ή οποιοδήποτε άλλο επεξεργασμένο/τυποποιημένο τρόφιμο
  • Σοκολατούχο γάλα
  • Χυμοί του εμπορίου

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  •  Τα παιδιά τακτοποιούν μόνα τους τα προσωπικά τους είδη (τσάντες, μπουφάν) στο νηπιαγωγείο στα πλαίσια της αυτονόμησης τους.
  • Φροντίζουμε να ελέγχουμε και να κόβουμε τα  νύχια των παιδιών.  Σταυρουδάκια, βραχιολάκια και κρεμαστά σκουλαρίκια δε φοράμε στο νηπιαγωγείο.
  • Για να εγγραφεί ένα παιδί στο νηπιαγωγείο απαραίτητη προϋπόθεση είναι η κατάκτηση της  τουαλέτας.
  • Τα παιδιά πλένουν μόνα τους τα χέρια και μπορούν να  χρησιμοποιούν μόνα τους χαρτομάντιλα  σε περιπτώσεις καταρροής.
  • Φοράνε μόνα τους μπουφάν και τα κρεμάνε από το κορδελάκι που υπάρχει στο μέσα μέρος. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει φροντίζουμε να ράψουμε ένα μόνοι μας.
  • Φοράνε και δένουν μόνα τους τα κορδόνια στα παπούτσια διαφορετικά  έχουν παπούτσια χωρίς κορδόνια
  • Τα νήπια που αρρωσταίνουν  μένουν στο σπίτι τους και  έρχονται στο νηπιαγωγείο αφού αναρρώσουν πλήρως(ένα 24/ωρο χωρίς πυρετό).
  • Σ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς  κάνουμε σχολαστικό έλεγχο για τις ψείρες και σε περίπτωση που κολλήσουμε ενημερώνουμε το σχολείο.
  • Παίζουμε με τα παιχνίδια του σχολείου και δεν φέρνουμε  δικά μας παιχνίδια από το σπίτι. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο για παιδαγωγικούς λόγους(μεταβατικό αντικείμενο)και εφόσον ζητηθεί  από τον/την νηπιαγωγό.
  • Οι διδακτικές επισκέψεις πραγματοποιούνται εντός του διδακτικού ωραρίου και αφορούν εξόδους των παιδιών ή επισκέψεις καλλιτεχνών στο νηπιαγωγείο. Για όλες αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει οικονομικό κόστος και η συμμετοχή των νηπίων είναι προαιρετική. «Όσα νήπια δεν παίρνουν μέρος στις εξόδους δεν προσέρχονται στον νηπιαγωγείο την ημέρα αυτή, μετά από έγκαιρη ενημέρωση των γονέων τους» (παράγραφος 3δ, Άρθρο 11). Οι γονείς που δηλώνουν ότι επιθυμούν το παιδί τους να συμμετάσχει τηρούν το λόγο τους και σε περίπτωση απουσίας του παιδιού πληρώνουν το κόστος του λεωφορείου.
  • Τα νήπια που ανήκουν σε άλλο δόγμα ή θρήσκευμα δεν συμμετέχουν στην πρωινή προσευχή αλλά παρευρίσκονται σ’ αυτή. Σχετικά με  τις εκδηλώσεις θρησκευτικού περιεχομένου μπορούν να απουσιάζουν(εκκλησιασμός) ,εφόσον οι γονείς τους το ζητήσουν με γραπτή δήλωση(παράγραφος 4γ,άρθρο 11). Συμμετέχουν όμως στον εορτασμό των εθνικών επετείων.
  • Ενημερώνουμε για οποιοδήποτε πρόβλημα που θα προκύψει τη νηπιαγωγό της τάξης και αν δε δοθεί λύση απευθυνόμαστε στην προϊσταμένη του νηπιαγωγείου. Ενημερωνόμαστε έγκυρα από  την προϊσταμένη του νηπιαγωγείου και όχι από τα» πηγαδάκια»τα οποία αποτελούν κουτσομπολιό και κάνουν κακό στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Η καλημέρα είναι ευχή. Καλημερίζουμε με χαμόγελο όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου αλλά και τους άλλους γονείς. Δεν ξεχνάμε ότι αποτελούμε παράδειγμα για τα παιδιά μας.

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΟΥ 6ΟΥ ΝΗΠ/ΓΕΙΟΥ

.

ΛΟΙΜΩΞΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΚΟΡΩΝΟΪΟ SARS–CoV-2 (COVID-19) ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

Η συνέχιση της λειτουργίας των σχολείων κατά τη διάρκεια της πανδημίας–που αναμένεται ότι θα συνεχιστεί κατά τους επόμενους μήνες– είναι εξαιρετικά σημαντική. Η παρουσία των παιδιών στο σχολείο, ιδιαίτερα αυτών που είναι μικρής ηλικίας, είναι απαραίτητη και δεν μπορεί να αντικατασταθεί με την αποκλειστική εξ αποστάσεως ηλεκτρονική διδασκαλία. Η παρουσία στο σχολείο είναι σημαντική για την εκπαιδευτική διαδικασία, την απόκτηση νέων γνώσεων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων. Επιπλέον, οι δημιουργικές σχέσεις με τους συμμαθητές και τους διδάσκοντες, η συμμετοχή στο παιχνίδι και τις αθλητικές δραστηριότητες έχουν μεγάλη σημασία για την κοινωνική και συναισθηματική ολοκλήρωση των παιδιών και των εφήβων, τη σωματική και ψυχική τους υγεία. Η πλήρης λειτουργία του σχολείου
είναι σημαντική και για τους εργαζόμενους γονείς που έτσι έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στην παραγωγική διαδικασία.

Μπορείτε να διαβάσετε τις οδηγίες εδώ: https://blogs.sch.gr/6nipthiv/files/2020/09/COVID_νηπιαγωγεια_οδηγιες-Αυγουστος-2020.pdf

Πίνακας φοιτούντων προνηπίων σχ. έτους 2020-2021

Το σχ, έτος 2020-2021 στο 6ο Νηπιαγωγείο Θήβας θα φοιτήσουν τα παρακάτω προνήπια:

Αλεξάκη Βάγια

Αντωνάκης Μάριος Δημήτριος

Βαρσάμη Μαρία

Γεωργαντά Αικατερίνη

Γκιόκας Απόστολος

Δρουγούτης Απόστολος

Καλόγρηας Χρήστος Ιωάννης

Καρατσώλη Δέσποινα

Κουρουμπέτσης Γεώργιος

Κυριάκου Αικατερίνη

Κυριάκου Ιάκωβος

Κυροχρίστου Ελένη

Λάμπρου Ιωάννης

Λαψάνης Κεραμιδάς Θεόδωρος

Λιάκου Χριστίνα Ευδοκία

Μακρή Ευσταθία

Μοσχάκος Άγγελος

Μουλκκιώτης Δημήτριος

Μουρίκη Παναγιώτα

Μπαλογιάννη Αποστολία

Μπιρνίκοβα Μιρέμ

Νικολάου Αναστασία

Πανουργιάς Αθανάσιος

Παπαδημητρίου Νικολέτα

Παρπουτζίδη Ασημίνα

Πελώνης Νικόλαος

Πόθας Βασίλειος

Τραμπάκουλος Νικήτας Μάριος

Χρυσάντζας Σωτήριος

Μετεγγραφέντα προνήπια που θα φοιτήσουν στο 6ο Νηπιαγωγείο Θήβας:

Παραπούλης Ηλίας

Ντάμκας Ιωάννης

Κουντουριώτης Γρηγόριος

Παύλου Χαραλαμπία

Καραϊσκου Κωνσταντίνα

Ρόκκος Νικόλαος

Ανδριανού Ευαγγελία

Οι γονείς όλων των εγγραφέντων προνηπίων θα πρέπει να προσέλθουν στο 6ο Νηπιαγωγείο προκειμένου να συμπληρώσουν τα απαραίτητα έντυπα.

Ώρα προσέλευσης:13:00-14:00

Ο Σύλλογος Διδασκόντων  ΚΑΛΟΣΩΡΙΖΕΙ τους νέους μαθητές και τους γονείς στο 6ο Νηπιαγωγείο και τους εύχεται:

ΚΑΛΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΣΤΟ 6Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ,ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!!

Ο Ιούνιος, ο πρώτος μήνας του καλοκαιριού

Αγαπημένα μας παιδιά,

σας αγαπάμε και σας σκεφτόμαστε τόσο εμείς οι δασκάλες σας όσο και οι συμμαθητές σας. Συνεχίζουμε να κάνουμε αναρτήσεις για να νιώθετε ότι είστε κοντά μας. Μας λείπετε!!

Τμήματα Νηπιαγωγείου εκ περιτροπής

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι τα τμήματα του νηπιαγωγείου μας θα ξαναλειτουργήσουν  από τη Δευτέρα 1/6/2020 ως εξής:

Τμήμα Υποχρεωτικό (κυρία Γιώτα)  όλα τα παιδιά θα  έρχονται καθημερινά.

Στα υπόλοιπα τμήματα τα παιδιά θα έρχονται εκ περιτροπής  επειδή ο αριθμός των παιδιών υπερβαίνει τους 15 μαθητές . Ο χωρισμός έγινε κατά αλφαβητική σειρά.

Τμήμα Υποχρεωτικό 1  (κυρίες Αντιγόνη και Ειρήνη)  Δευτέρα ,Τετάρτη και Παρασκευή θα ξεκινήσουν οι:

Βακαρίου Νταβίντ, Βαρσάμης Νικόλας, Δρουγούτη Κατερίνα, Καλπούζου Ιωάννα ,Κασσινάς Νίκος,Κανέτης Έκτορας, Φίλη Παναγιώτα, Χρήστου Εύα

Τρίτη και Πέμπτη θα ξεκινήσουν οι :Βουδούρης Παναγιώτης,  Κούκας Μάριος, Κουντουριώτης Κωνσταντίνος, Μάμαλης Μάριος,Μαργαρίτης Γιώργος,Ταχταρά Θεοδώρα, Ταχταρά Γεωργία, Σταύρου Ιωάννα,Φίλης Στέλιος

Τμήμα Υποχρεωτικό 2 (κυρίες Μάγδας και Κατερίνας)  Δευτέρα ,Τετάρτη και Παρασκευή θα ξεκινήσουν οι : Βακαρίου Ραφαέλ,Γιαννάκης Σπύρος, Γούνα Φαίη,  Κατσίμπας Θανάσης, Λάμπρου Παναγιώτης, Παπανίκος Θωμάς,  Παπαπέτρου Άννα Μαρία, Πρωτονοτάριος Βασίλης, Στρογγύλης Στέφανος,Τσώλη Νεφέλη,Χαλιαμάλιας Γιάννης

Τρίτη και Πέμπτη θα ξεκινήσουν οι : Γούνα Φαίη, Καλογεροπούλου Κατερίνα, Κατσίμπας Θανάσης,Κασκαβέλης Βαγγέλης, Παντελαίου Ραλία,Συνοδινού Υακίνθη-Σταυρούλα, Ταμπούκα Κατερίνα, Τρακάδας Αργύρης,  Τσώτσης Άγγελος, Χαλιαμάλιας Γιάννης

Τμήμα Υποχρεωτικό 3  (κυρία Χρυσάνθη) Δευτέρα ,Τετάρτη και Παρασκευή θα ξεκινήσουν οι:

Αδάμ Γιώργος, Αργυρίου Ιόλη, Γκιόκα Μελίνα, Ζώζουλας Στέλιος,Κόλλιας Λάμπρος, Κώνστας Παρασκευάς, Λυμπερίου Κατερίνα, Μπεκρής Στέφανος, Νίκα Κατερίνα

Τρίτη και Πέμπτη θα ξεκινήσουν οι : Γκιόκα Μελίνα, Κατσιγιάννη Δήμητρα, Μαντέκας Δημήτρης, Μίχας Χρήστος,Μπεκρής Στέφανος, Νίκα Διονυσία, Πρεβεζάνου Κωνσταντίνα,  Τσαρουχά Μελιτίνη, Χρυσάντζα Άννα Μαρία

Σας ενημερώνουμε ότι δεν θα λειτουργήσει η πρωινή ζώνη και το ολοήμερο και ότι την επόμενη εβδομάδα οι ημέρες παρακολούθησης θα αντιστραφούν για τους μαθητές των τμημάτων Υποχρεωτικό 1,2,3.

Πειράματα με φυτά-Φυσικές επιστήμες

Προτείνει η Γιώτα Βλούχου

ΕΡΩΤΗΣΗ: Από πού προέρχονται τα φυτά;

ΥΠΟΘΕΣΗ:

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι θα συμβεί αν τοποθετήσουμε σπόρους στο χώμα ή  σε βρεγμένο βαμβάκι;

ΥΠΟΘΕΣΗ:

1ο ΠΕΙΡΑΜΑ

Για το πείραμα  χρειαζόμαστε:

  • σπόρους φασολιών
  • γυάλινα βάζα
  • χαρτοπετσέτα ή βαμβάκι

Πρώτα πρέπει να βρέξετε τις χαρτοπετσέτες και να τις βάλετε στα βάζα. Τώρα απλώστε τα φασόλια κάτω από τις χαρτοπετσέτες ή το βαμβάκι.

Αυτό είναι σημαντικό! Πριν βάλετε τους σπόρους στα βάζα, θα πρέπει να εξετάσετε προσεκτικά και να επιλέξετε μόνο υγιή και άθικτα φασόλια. Το βάζα με τα φασόλια είναι καλύτερο να τοποθετηθούν στο περβάζι του παραθύρου. Για ποιο λόγο;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

 

Παρακολουθούμε τα φυτά καθημερινά. Παίρνουμε ένα χαρτί Α4και ζωγραφίζουμε τις αλλαγές.  Εάν παρακολουθείτε στενά τους σπόρους, θα παρατηρήσετε πώς αλλάζει το σχήμα και το μέγεθος τους και σε λίγες μέρες θα βλαστήσουν.

 

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Το φυτό φυτρώνει από έναν σπόρο. Οι σπόροι  βγάζουν μέσα στο χώμα ή στο βαμβάκι ρίζα και προς τα πάνω βλασταράκι. Στη συνέχεια στο βλασταράκι βγαίνουν φύλλα.

Στο ερώτημα «Τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει» τα παιδιά απάντησαν:

  • χώμα
  • νερό
  • ήλιο, φως
  • αέρα

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι θα γίνει αν το ένα βάζο με το φυτό σταματήσω να το ποτίζω;

ΥΠΟΘΕΣΗ:

 

2ο ΠΕΙΡΑΜΑ

Σταματώ να ποτίζω το ένα βάζο με το φυτό και το παρατηρώ. Το άλλο συνεχίζω να το ποτίζω κανονικά.

Μετά από μερικές μέρες.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Τα φυτά για να αναπτυχθούν χρειάζονται νερό.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πως πίνουν νερό τα φυτά;

ΥΠΟΘΕΣΗ:

 

3ο ΠΕΙΡΑΜΑ

Τι πρέπει να κάνετε, τι θα χρειαστείτε:

  • Δυο ποτήρια με χρωματιστό νερό, χρησιμοποιήστε νερομπογιές. Μπλε, κόκκινο χρώμα
  • βάλτε 2 λευκά γαρύφαλλα στα 2 χωριστά ποτήρια
  • Γεμίστε τα μπολ με το χρωματιστό νερό στο ίδιο ύψος
  • Αφήστε το για λίγες ημέρες

 

ΥΠΟΘΕΣΗ:Τι πιστεύετε ότι θα συμβεί;

 

Μετά από μερικές μέρες.

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Τι συνέβει; Πως το εξηγείτε;

 

 

ΣΕΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ο βλαστός ή κορμός του φυτού αποτελείται από μικρά σωληνάκια  που ονομάζονται τριχοειδή αγγεία, και μεταφέρουν τα διαλυμένα  θρεπτικά συστατικά, που απορροφούν οι ρίζες στα φύλλα και στο άνθος.

Με τα παραπάνω πειράματα διαπιστώσαμε ότι για να να αναπτυχθεί, να μεγαλώσει ,ένα φυτό χρειάζεται χώμα και νερό.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι άλλο χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει;

ΥΠΟΘΕΣΗ:

 

4ο ΠΕΙΡΑΜΑ: Τοποθετούμε τη μια γυάλα με το φυτό μέσα σε ένα ντουλάπι ή σε ένα σκοτεινό μέρος για μια εβδομάδα περίπου και το άλλο το αφήνουμε κοντά στο παράθυρο ή καλύπτουμε την επιφάνεια ενός σκληρού φύλλου με μονωτική ταινία. Παρατηρούμε τα δυο φυτά. Ποτίζουμε τα φυτά κανονικά.

Μετά από μερικές μέρες.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Τι συνέβη; Πως το εξηγείτε;

 

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Τα φυτά μαγειρεύουν μόνα τους την τροφή τους. Για να μαγειρέψουν το φαγητό τους χρειάζονται:

Νερό και θρεπτικά συστατικά από το χώμα

Κατσαρόλα, είναι τα φύλλα

Θερμότητα, την παίρνουν από τον ήλιο, φως

Αέρα

Το νερό και τα θρεπτικά συστατικά μεταφέρονται με τα τριχοειδή αγγεία στα φύλλα που αποτελούν την κατσαρόλα του φυτού. Το φαγητό για να μαγειρευτεί χρειάζεται θερμότητα ,που το φυτό την παίρνει από τον ήλιο. Το φυτό για να μαγειρέψει το φαγητό του. ρουφάει τον μολυσμένο αέρα που υπάρχει γύρω μας. Το φαγητό που παρασκευάζει, είναι η ουσία που του δίνει το πράσινο χρώμα και ονομάζεται χλωροφύλλη. Τέλος ,μετά το μαγείρεμα το φυτό αφήνει στο περιβάλλον καθαρό αέρα που ονομάζεται οξυγόνο.

 

Μπράβο σου ,τα κατάφερες μικρέ ερευνητή!

 

 

Τα παιχνίδια του Μάη

 

Προτείνει η Κατερίνα Καρκάνα

     Μάιος, το τελευταίο παιδάκι της άνοιξης, που και μόνο στο άκουσμα του ονόματός του πλημμυρίζουμε χρώματα, λουλούδια, αρώματα. Οι ημέρες είναι ηλιόλουστες, η φύση μας χαμογελά, ο καιρός είναι ζεστός, τι άλλο θέλουμε; 

-Κίνηση!

 

 

 

 

     Σε κάθε ευκαιρία προσπαθούμε να βγαίνουμε έξω και να χαιρόμαστε-πάντα με ασφάλεια- την φύση
και το παιχνίδι στην ύπαιθρο.

 

 

 

     Ειδικά όταν βρισκόμαστε σε εξωτερικούς χώρους δεν μας χρειάζονται και πολλά υλικά για να διασκεδάσουμε. Μπορούμε να παίξουμε το αγαπημένο μας κυνηγητό που μας είχε λείψει όσο βρισκόμασταν μέσα στο σπίτι, ενώ με μια μόνο μπάλα μπορούμε να παίξουμε πολλά διαφορετικά παιχνίδια, όπως ποδόσφαιρο, τα παραδοσιακά μήλα, βόλεϊ, μπάσκετ.

     Για τα παιχνίδια που θα διαβάσετε παρακάτω θα χρειαστούμε κάποια απλά υλικά και μπορείτε να τα παίξετε είτε σε εξωτερικούς χώρους, είτε μέσα στο σπίτι.

  • Κρεμάω το στεφάνι: Παίρνουμε χάρτινα πιάτα και κόβουμε το εσωτερικό τους μέρος αφήνοντας ανέπαφο το γύρω γύρω, έτσι ώστε να μείνει ένας κρίκος. Αν θέλουμε μπορούμε να βάψουμε το τμήμα που έμεινε ώστε κάθε ομάδα να έχει το δικό της χρώμα, π.χ. η ομάδα με τα μπλε στεφάνια και η ομάδα με τα κίτρινα. Τοποθετούμε στη σειρά ένα ρολό από χαρτί κουζίνας για την κάθε ομάδα (ή π.χ. ένα σκουπόξυλο). Αφού τα ετοιμάσουμε, παίρνει η κάθε ομάδα τα δικά της στεφάνια και προσπαθεί από μια (μικρή) απόσταση να τα περάσει στα ρολά. Καλή επιτυχία!
  • Μέλισσες στην κυψέλη: Σε ένα χαρτόκουτο ανοίγουμε δύο τρύπες, μία πιο μεγάλη και μία λίγο πιο μικρή. Από μια απόσταση που έχουμε συμφωνήσει πετάμε μπαλίτσες από εφημερίδα ή χαρτί προσπαθώντας να περάσουν μέσα από τις τρύπες της κυψέλης μας. Όποιος βάλει τις πιο πολλές είναι νικητής!
  • Πεταλούδες και λουλούδια: Στο πάτωμα σχεδιάζουμε με κιμωλία ή χαρτοταινία μικρούς κύκλους, αυτά είναι τα λουλούδια μας. Έπειτα σαν πεταλούδες πηδάμε από λουλούδι σε λουλούδι με όποιον τρόπο θέλουμε (με κουτσό, ή και με τα δύο πόδια μαζί, ή με το ένα πόδι στο ένα λουλούδι και με το άλλο πόδι σε άλλο, ή μπουσουλώντας), με όποια σειρά θέλουμε (από το πρώτο λουλούδι στο τρίτο και μετά στο δεύτερο κ.λ.π.) και όπως θέλουμε (πότε αργά, πότε γρήγορα).
  • Μπόουλινγκ: Τοποθετούμε στη σειρά άδεια πλαστικά μπουκάλια και με μια ελαφριά μπαλίτσα προσπαθούμε να ρίξουμε όσα περισσότερα μπορούμε καθώς στεκόμαστε σε μία απόσταση που έχουμε ορίσει από πριν. Καλή επιτυχία!

ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ!!!