Τη Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη συνάντηση στα πλαίσια των Σχολών Γονέων με θέμα “Συναισθήματα, Αυτοεκτίμηση και Ψυχική Ανθεκτικότητα στην Προσχολική Ηλικία”. Η κυρία Μαρία Δερβίση, η κοινωνική λειτουργός του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας, με τη στήριξη του οποίου υλοποιούνται οι Σχολές Γονέων, μίλησε στους γονείς για το θέμα αυτό που αφορά στην ψυχική υγεία των παιδιών τους.
Για 5η συνεχόμενη χρονιά, το «Επισκεπτήριο Αγάπης» καλεί όλη την Ελλάδα να κάνει κάτι απλό: να στείλει μια χριστουγεννιάτικη κάρτα σε όσους θα περάσουν τις γιορτές μέσα στα αντικαρκινικά νοσοκομεία. Έτσι, λοιπόν, για μια ακόμη χρονιά το σχολείο μας ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Win Cancer και σε συνεργασία με τους μαθητές μας και τους γονείς τους δημιουργήσαμε χριστουγεννιάτικες κάρτες με θερμές ευχές για τον σκοπό αυτό.
Αρχικά, μιλήσαμε στους μαθητές μας για τη δράση αυτή μέσα από ένα παραμύθι “Ο Ορφέας και το δωμάτιο με τα κουμπιά” με πρωταγωνιστή τον Ορφέα, ο οποίος δεν είναι μόνο ένα παιδί· είναι κάθε παιδί και κάθε ασθενής που χρειάζεται φως. Είναι κάθε φροντιστής, κάθε νοσηλευτής, κάθε άνθρωπος που πατάει το κουμπί της φροντίδας. Το παραμύθι γράφτηκε από την Πίστη Κρυσταλλίδου και η εικονογράφηση έγινε από τον Περικλή Καλαϊτζόπουλο.
Η βιωματική μάθηση των γραμμάτων στο νηπιαγωγείο βασίζεται στις αρχές της ανακαλυπτικής και πολυαισθητηριακής διδασκαλίας, σύμφωνα με τις οποίες τα παιδιά κατακτούν τη γνώση μέσα από την άμεση εμπλοκή τους σε ουσιαστικές δραστηριότητες. Κατά τη διαδικασία αυτή ενεργοποιούνται ταυτόχρονα πολλαπλά αισθητηριακά κανάλια (οπτικό, ακουστικό, κιναισθητικό), γεγονός που ενισχύει τη μνήμη, τη φωνολογική επίγνωση και την ανάπτυξη του γραμματισμού. Μέσα από το παιχνίδι , τη χρήση υλικών και τη σωματική έκφραση, τα παιδιά οικοδομούν ενεργητικά τις πρώτες τους αναπαραστάσεις για τη μορφή, τον ήχο και τη λειτουργία των γραμμάτων.
Στο σχολείο μας υλοποιούμε φέτος το πρόγραμμα «Τροφή για Δράση», μια πρωτοβουλία που εντάσσεται στην Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας, η οποία πραγματοποιείται από το Υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με τη UNICEF, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0, με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU. Το πρόγραμμα στοχεύει στη στήριξη παιδιών 4–17 ετών ώστε να αποκτήσουν ένα υγιές ξεκίνημα στη ζωή τους και να υιοθετήσουν θετικές καθημερινές συνήθειες, εστιάζοντας σε τέσσερις βασικές συμπεριφορές: επαρκή σωματική δραστηριότητα, μείωση του καθιστικού χρόνου και της χρήσης οθονών, συστηματική κατανάλωση πρωινού και υγιεινών γευμάτων, καθώς και επαρκή πρόσληψη νερού με ταυτόχρονη μείωση των ζαχαρούχων ροφημάτων.
Ξεκινήσαμε τη διαδρομή μας στο πρόγραμμα εστιάζοντας στην υγιεινή διατροφή γενικότερα και στη συνέχεια στο πρωινό και τα υγιεινά ενδιάμεσα γεύματα.
Γνωρίσαμε τους ήρωες του προγράμματος και εξηγήσαμε στα παιδιά ότι θα μας βοηθήσουν να υιοθετήσουμε πιο υγιείς συνήθειες.
Με αφορμή το παραμύθι «Η κυρά διατροφή πρώτη στη μαγειρική» μιλήσαμε για τις υγιεινές τροφές, τις ομάδες των τροφών και την πυραμίδα της διατροφής. Τα παιδιά έφτιαξαν τις δικές τους πυραμίδες σε παζλ.
Παρακολουθήσαμε βιντεάκια που υπάρχουν στο διαδίκτυο αλλά και στο υλικό του προγράμματος με τους ήρωες και την Δρ Πέλι να μας δίνουν πληροφορίες και συμβουλές για την υιοθέτηση μιας πιο υγιεινής διατροφής.
Δημιουργήσαμε σουπλά με το ουράνιο τόξο της υγιεινής διατροφής.
Παίξαμε παιχνίδια. Τα παιδιά έγιναν ρομποτάκια. Όποτε τα παιδιά άκουγαν μια υγιεινή τροφή, τότε τα ρομποτάκια είχαν καύσιμα και κινούνταν ζωηρά στο χώρο. Όταν άκουγαν όμως ανθυγιεινή τροφή, τότε ήταν αδύναμα και έπεφταν στο πάτωμα γιατί δεν είχαν ενέργεια να κινηθούν.
Τα παιδιά άκουσαν το παραμύθι «Τα θυμωμένα λαχανικά»
Μιλήσαμε για τη σημασία της σωματικής άσκησης και πραγματοποιήσαμε διάφορες ασκήσεις.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.