Δημοσιεύθηκε στην My english

“The Fisherman and the Golden Fish” – Μαθαίνουμε Αγγλικά με παραμύθι και… ψάρεμα!

Η εκμάθηση αγγλικών στο νηπιαγωγείο μας γίνεται πάντα με τρόπο διασκεδαστικό και δημιουργικό! Αυτή την εβδομάδα, ταξιδέψαμε στον κόσμο του παραμυθιού “Ο Ψαράς και το Χρυσό Ψαράκι”, μαθαίνοντας νέες αγγλικές λέξεις και χρώματα μέσα από την αφήγηση, τη φαντασία και το παιχνίδι.

📚 Αφού ακούσαμε το παραμύθι στα ελληνικά και στα αγγλικά, τα παιδιά γνώρισαν λέξεις όπως:
🐠 fish (ψάρι)
👴 fisherman (ψαράς)
🌊 sea (θάλασσα)
💛 gold (χρυσό)
🔴 red, 🔵 blue, 🟢 green — τα χρώματα των ψαριών!

🎲 Στη συνέχεια, παίξαμε ένα υπέροχο παιχνίδι ψαρέματος με χρωματιστά ψαράκια! Κάθε παιδί “ψάρευε” ένα ψάρι και έλεγε το χρώμα του στα αγγλικά. 

Μέσα από το παραμύθι και το διαδραστικό παιχνίδι, τα παιδιά όχι μόνο διασκέδασαν, αλλά έμαθαν νέες λέξεις με φυσικό και βιωματικό τρόπο. Ένας μαγικός συνδυασμός αφήγησης, γλώσσας και παιχνιδιού!

1 18 2 18 3 8

Δημοσιεύθηκε στην Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2024-2025

4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει»

4ος Θεματικός Κύκλος

Δημιουργώ και Καινοτομώ

Θέμα: Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία Ψηφιακές Δεξιότητες

Τίτλος: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει»

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» βασίστηκε στις αρχές του εποικοδομητισμού
και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές κλήθηκαν να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα, να παρατηρήσουν το φαινόμενο ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας.

Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές  πειραματίστηκαν και γνώρισαν με βιωματικό τρόπο.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα συνδέθηκε και με την υλοποίηση του καινοτόμου προγράμματος “Myth2Space” στο οποίο συμμετείχαν και υλοποίησαν και τα τέσσερα τμήματα του Νηπιαγωγείου.

1 16 2 16 3 7 4 3 5 3 6 2 7 8 9 10 11

Δημοσιεύθηκε στην Εκπαιδευτικές Επισκέψεις, Νηπίων δράσεις

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων

«Πουλιά και Ζώα» – Η τέχνη συναντά τη φύση!

Το νηπιαγωγείο μας επισκέφτηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων και παρακολούθησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα

«Πουλιά και Ζώα».

 Ξενάγηση με την υπεύθυνη από το μουσείο

Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στην έκθεση και είδαν αρχαία αγγεία, αγάλματα και άλλα αντικείμενα που απεικόνιζαν ζώα και πουλιά.
Με απλό και κατανοητό τρόπο, η υπεύθυνη τους εξήγησε πώς οι αρχαίοι Έλληνες ζωγράφιζαν ζώα για να αφηγηθούν ιστορίες, να δείξουν το σεβασμό τους στη φύση ή να τιμήσουν τις θεότητες.

 Ζωγραφίζουμε ό,τι είδαμε!

Στο τέλος της επίσκεψης, τα παιδιά κρατώντας μολύβια και χρώματα, έπιασαν δουλειά σε χαρτί! Έδειξαν τι τους εντυπωσίασε περισσότερο – γεράκια, περιστέρια, αλογάκια και άλλα – αποτυπωμένα με αγάπη και φαντασία.

Η επίσκεψη στο μουσείο ήταν ένα ολοκληρωμένο μάθημα που συνδυάζει καλλιτεχνία, ιστορία και φύση και άφησε στα παιδιά υπέροχες εικόνες και χαμόγελα. Η ζωγραφική γέφυρα ανάμεσα στο παρελθόν και τη φαντασία τους έδειξε ότι η τέχνη είναι ένας ζωντανός διάλογος με την ιστορία… και τα ζωάκια της φύσης! 

1 21 2 21 3 10 4 4 5 4

Δημοσιεύθηκε στην Δράσεις, Μικροί Πολίτες, Μεγάλες Παρέες, Νηπίων δράσεις

Συμμετοχή στο 1ο Πανελλήνιο Φοιτητικό Προσχολικής Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων!

Με μια υπέροχη μουσικοχορευτική  παράσταση το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο 1ο Πανελλήνιο Φοιτητικό Συνέδριο (Προ)σχολικής Παιδαγωγικής με τίτλο: «Επιστημονική Έρευνα και Δημιουργία: Συνδυάζοντας Γνώσεις και Καλλιτεχνικές Εκφράσεις στην Εκπαίδευση». που διοργάνωσε το Εργαστήριο «Παιδαγωγικής και Διδακτικής Μεθοδολογίας» του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στις 16 & 17 Μαϊου 2025.
Ένα μεγάλο “ευχαριστώ” στους φοιτητές για τη συνεργασία και την ενέργεια που μοιράστηκαν μαζί μας, καθώς και στους μικρούς μας πρωταγωνιστές που γέμισαν τη σκηνή με χαμόγελα και ζωντάνια!
Συγχαρητήρια στο Τμήμα Νηπιαγωγών και στον Πρόεδρο του Τμήματος κ .Χ.Ζάραγκα όπως επίσης και σε όλους όσους συνέβαλαν στην πολύ όμορφη αυτή εκδήλωση!
Μαζί μαθαίνουμε, δημιουργούμε και ονειρευόμαστε! 
1 19 2 19
Δημοσιεύθηκε στην Δράσεις, Μικροί Πολίτες, Μεγάλες Παρέες, Νηπίων δράσεις

Συμμετοχή στον Εορτασμό των 60 Χρόνων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Το Νηπιαγωγείο μας με ιδιαίτερη χαρά συμμετείχε με ένα εικαστικό έργο στον εορτασμό των 60 χρόνων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Στο πλαίσιο διεξαγωγής του Πανελλήνιου Συνεδρίου της ΟΜΕP (9-10-11/5/2025) το έργο των μικρών μας καλλιτεχνών με θέμα: «Νηπιαγωγείο, ένα μικρό Πανεπιστήμιο» κόσμησε τη γραμματεία του συνεδρίου.
Το πρόγραμμα τελεί υπό την αιγίδα της ΠΕΔΙΕΚ Ηπείρου (Δράσεις Ενεργού Πολίτη).
499048253 122132279462649119 4666562778016238020 n 499136935 122132279612649119 6750010380769944135 n 499158203 122132279492649119 4038430127964345618 n
Δημοσιεύθηκε στην Δράσεις, Νηπίων δράσεις, Προγράμματα

Συμμετοχή στο Πανελλήνιο Συνέδριο της ΟΜΕΡ στις 9-11 Μαΐου 2025.

Με μια πολύ όμορφη συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Κρανούλας το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε συνέδριο της ΟΜΕP παρουσιάζοντας μια εκπαιδευτική πρόταση στο πλαίσιο των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκε στα δυο νηπιαγωγεία τα σχολικά έτη 2023-2024 και 2024-2025.
Δημοσιεύθηκε στην Δράσεις, Μικροί Πολίτες, Μεγάλες Παρέες, Νηπίων δράσεις, Προγράμματα

Η Δεύτερη Ζωή των Ρούχων” – Μικροί Καλλιτέχνες, Μεγάλα Μηνύματα!

Στο πλαίσιο της εικαστικής δράσης “Η Δεύτερη Ζωή των Ρούχων” που οργάνωσε ο Δήμος Ιωαννιτών, οι μικροί μας καλλιτέχνες των ολοήμερων τμημάτων του σχολείου μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό στην εικαστική αυτή δράση. Με φαντασία και δημιουργικότητα, έδωσαν νέα πνοή σε παλιά ρούχα, δημιουργώντας μοναδικά έργα τέχνης που αναδεικνύουν τη σημασία της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης.
Μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργία, τα παιδιά μας έμαθαν ότι κάθε ύφασμα έχει τη δική του ιστορία και ότι με λίγη φαντασία μπορεί να αποκτήσει μία δεύτερη ευκαιρία!
Τα παιδιά μέσα ήρθαν σε επαφή με διάφορες μορφές της τέχνης, γνώρισαν σπουδαίους ζωγράφους και εμπνεύστηκαν από τα έργα τους.
499430657 122132281694649119 4738311027551235335 n499692059 122132281748649119 5816818873492399523 n 499063363 122132281844649119 8875206265405719836 n  499901321 122132281880649119 3074174026585503096 n 499588185 122132281736649119 2431985889461141370 n499730199 122132281826649119 2436997479175078185 n 499069075 122132281976649119 4259086714032447740 n499963199 122132282012649119 4897732415057117978 n
Δημοσιεύθηκε στην My english

“Into the Forest!” – Μαθαίνουμε Αγγλικά μέσα από παιχνίδι και κάρτες!

Ένα φανταστικό ταξίδι μέσα στο δάσος — όχι με τα πόδια, αλλά με τη φαντασία μας και τις αγγλικές λεξούλες στο πλευρό μας κάναμε αυτή τη βδομάδα στο νηπιαγωγείο μας!

Μέσα από διαδραστικές κάρτες, παιχνίδια ρόλων και κινητικές δραστηριότητες, τα παιδιά γνώρισαν λέξεις όπως:
 tree (δέντρο)
 bird (πουλάκι)
 river (ποτάμι)
 mountain (βουνό)

Τα παιδιά έπαιξαν το παιχνίδι “Find it in the forest”, όπου έπρεπε να εντοπίσουν και να κατονομάσουν στα αγγλικά τις εικόνες του δάσους. Με ενθουσιασμό έλεγαν: “It’s a bird!”, “Its a river!”, και φυσικά, δεν έλειψαν τα χαμόγελα!

Μέσα από αυτόν τον δημιουργικό τρόπο, δεν μάθαμε μόνο αγγλικές λέξεις, αλλά καλλιεργήσαμε και τη φαντασία, τη συνεργασία και την παρατηρητικότητα των παιδιών.

Mathainontas gia to dasos

Δημοσιεύθηκε στην Δράσεις, Νηπίων δράσεις

Οι Τσάντες της Βιβλιοθήκης μας !

Στο Νηπιαγωγείο μας, η αγάπη για το βιβλίο και τη δημιουργία συνδυάστηκαν σε μια όμορφη δράση! Γονείς του σχολείου μας πρόσφεραν με δωρεά υφασμάτινες τσάντες στο πλαίσιο της ενίσχυσης του σχεδίου δράσης για τη σχολική μας βιβλιοθήκη

Με πολλή χαρά, τα παιδιά ζωγράφισαν και διακόσμησαν τις δικές τους τσάντες, βάζοντας μέσα φαντασία και χρώμα! Οι τσάντες αυτές δεν είναι μόνο όμορφες αλλά και χρηστικές, καθώς από εδώ και πέρα θα τις χρησιμοποιούν κάθε φορά που δανείζονται βιβλία από τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας.

Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά έμαθαν για την αξία της προσωπικής ευθύνης, της αγάπης για το βιβλίο, αλλά και για τη χαρά της δημιουργίας. Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο για την υποστήριξή του και για την πολύτιμη συμβολή του στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας!

1 1 2 1 4 1 5 1

Δημοσιεύθηκε στην Προγράμματα

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα από τη Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων!

Στις 29 Απριλίου, το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε σε ένα ξεχωριστό διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Γκρεμίζω τα τείχη. Όλοι μαζί μια παρέα», που υλοποιήθηκε από τη Ζωσιμαία Δημόσια Κεντρική Ιστορική Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία και τους χώρους της Βιβλιοθήκης, να ξεναγηθούν διαδικτυακά και να μάθουν πώς μπορούν να την επισκεφθούν με τους γονείς τους και να δανειστούν βιβλία.

Παρακολουθήσαμε το παραμύθι «Ένας τοίχος στη μέση του βιβλίου» του Jon Agee (εκδόσεις Κλειδάριθμος), και τα παιδιά μπήκαν στον ρόλο του μικρού ιππότη, συζητώντας για τα στερεότυπα και τις έννοιες του “καλού και του κακού”, του “φίλου και του εχθρού”. Μέσα από τον προβληματισμό τους κατανόησαν πως πολλές φορές τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται και πως η συντροφικότητα, η ενότητα και η αποδοχή οδηγούν στη χαρά. 

Στη συνέχεια, τα νήπια, χωρισμένα σε ομάδες (ελέφαντες, ρινόκεροι, κροκόδειλοι και πίθηκοι), συμμετείχαν σε δύο εκπαιδευτικά παιχνίδια: ένα επιτραπέζιο με ερωτήσεις γνώσεων και ένα παιχνίδι μνήμης με εικόνες από την ιστορία.

Στο τέλος παρακολουθήσαμε ένα βραβευμένο μικρού μήκους animation με Oscar (δες εδώ), που ξεχώρισε για τον τρόπο που παρουσιάζει πως η στάση μας απέναντι στη ζωή – ο τρόπος που βλέπουμε και ερμηνεύουμε τα γεγονότα – μπορεί να αλλάξει τα πάντα. Το βίντεο  μετέφερε ένα δυνατό μήνυμα: πως αν αλλάξουμε τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, μπορούμε να ανακαλύψουμε την ομορφιά ακόμα και στις πιο καθημερινές στιγμές.

Ευχαριστούμε θερμά τους υπεύθυνους της Ζωσιμαίας Βιβλιοθήκης για τη συνεργασία και την πολύτιμη εμπειρία που χάρισε στα παιδιά μας!

1 8 2 8 3 1