5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΕΡΟΙΑΣ

Τα νέα του σχολείου μας

Το 5ο ΓΕΛ Βέροιας στην ΚΖ΄ Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων

Σεπ 202321

Το 5ο ΓΕΛ Βέροιας στην ΚΖ΄ Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων – Σωτήρης Χειμώνας: «Ήταν εμπειρία ζωής»

viber image 2023 09 18 18 09 48 873

Το 5ο Γενικό Λύκειο της Βέροιας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2022-2023 θέτοντας στόχο να βοηθήσει τους μαθητές και τις μαθήτριές του να αναπτύξουν στάσεις, δεξιότητες και ικανότητες για τη συμμετοχή τους στα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα μιας δημοκρατικής κοινωνίας συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Βουλή των Εφήβων: Βήματα Δημοκρατίας – Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή».

Μια ομάδα 18 μαθητών/τριών με συντονίστριες τις καθηγήτριες Αικατερίνη Τότσκα και Χαρίκλεια Αξούριστου πραγματεύτηκαν το θέμα της ΚΖ΄ Συνόδου της Βουλής των Εφήβων «Αφοπλίζοντας τη βία». Επίσης, κατά το χρονικό διάστημα 4-7 Σεπτεμβρίου 2023 το σχολείο εκπροσώπησε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο ο έφηβος βουλευτής της Β΄ τάξης, Σωτήριος Χειμώνας.

Μιλώντας για την εμπειρία του ο μαθητής αναφέρει: «Τη συμμετοχή μου στην ΚΖ΄ Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων θα την χαρακτήριζα ως μια εμπειρία ζωής. Ζυμωθήκαμε με τις δημοκρατικές διαδικασίες, καθώς με μέσο το διάλογο εξετάσαμε πολύπλευρα το φαινόμενο της βίας και αναθεωρήσαμε δεδομένες απόψεις. Το πρόγραμμα μας ήταν αυστηρό, όμως φροντισμένο. Συγκεκριμένα, γνώστες των θεμάτων που ασχοληθήκαμε μάς βοήθησαν να καταλάβουμε το βάθος που κρύβει μέσα της η βία (στην περίπτωση της ομάδας μου, το cyberbullying) στο Μουσικό Σχολείο Αθήνας, συνεδριάσαμε αρκετές φορές στον χώρο της Βουλής και, για ψυχαγωγία, παρακολουθήσαμε τις “Βάκχες” του Ευριπίδη στο Κηποθέατρο Παπάγου. Τα παιδιά – συμμετέχοντες ήταν άτομα μοναδικά, από τα οποία έμαθαγια τις συνήθειες κατοίκων άλλων μερών της Ελλάδας, και όχι μόνο, και με τα οποία αντάλλαξα ιδέες και απόψεις. Οι συνοδοί μας ήταν άνθρωποι καλοσυνάτοι, που μεριμνούσαν για την ασφάλεια και καλοπέρασή μας, ικανότατοι να διαχειριστούν τις δυσκολίες που προέκυψαν από την παράταση της διαμονής μας στην Αθήνα λόγω των καιρικών φαινομένων. Γενικά, πρόκειται για μια αξέχαστη εμπειρία οργανωμένη τόσο καλά που σίγουρα θα ενέπνευσε κάθε νέο – έφηβο να αγωνίζεται για τη διατήρηση – αλλά και τη βελτίωση – του Κοινοβουλευτισμού στη χώρα μας».

IMG 07 09 2023 109 0 viber image 2023 09 13 13 45 26 744 viber image 2023 09 13 13 45 26 916 viber image 2023 09 13 13 45 27 280

.png

από κάτω από: Βουλή των εφήβων, Δελτίο Τύπου, Μαθητές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το 5ο ΓΕΛ Βέροιας στην ΚΖ΄ Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων    

Διάχυση ευρωπαϊκών προγραμμάτων

Ιούλ 202314

Διάχυση ευρωπαϊκών προγραμμάτων

Το 5ο Λύκειο Βέροιας παρουσίασε τη Δευτέρα 26 Ιουνίου σε ανοιχτή εκδήλωση στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας τρία από τα ευρωπαϊκά προγράμματα που εκπόνησε την τελευταία διετία.

arxiki foto

Συγκεκριμένα, έγινε από την κ. Γιαννάκη Ελένη ενημέρωση του κοινού της πόλης και μάλιστα των εκπαιδευτικών άλλων σχολείων πάνω στο Διαπιστευμένο Σχέδιο Κινητικότητας ΚΑ121, το οποίο υλοποιεί το σχολείο μας από το 2021 ως το 2027 και αφορά την Επιτόπια Παρακολούθηση Εργασίας (Job Shadowing) και την Κατάρτιση Εκπαιδευτικών, αλλά και την Οργάνωση Δραστηριοτήτων Μαθησιακής Κινητικότητας για Μαθητές και Προσωπικό Σχολείων. Οι άξονες του Διαπιστευμένου αυτού σχεδίου είναι η Διαπολιτισμική εκπαίδευση-Διαχείριση πολύμορφων τάξεων με έμφαση στην ανάπτυξη παιδαγωγικών μεθόδων για την δημιουργία κλίματος αποδοχής, αλληλεγγύης, ισότητας ευκαιριών στο  σχολείο, η βελτίωση δεξιοτήτων επικοινωνίας και χρήσης Ξένων Γλωσσών για τους εκπαιδευτικούς – εφαρμογή της μεθόδου CLIL και η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Μάθηση σε συνδυασμό με την χρήση των Νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας και των υπόλοιπων μαθημάτων. Οι καθηγητές που ήδη επιμορφώθηκαν στους δύο πρώτους άξονες, Πασχούλας Κώστας,  Παντελίδου Κυριακή, Λιακοπούλου Έφη και ο Διευθυντής Χρυσής Σταμάτης μοιράστηκαν με την εκπαιδευτική κοινότητα και γενικότερα την κοινωνία της πόλης τις καλές πρακτικές που γνώρισαν στο πλαίσιο των σεμιναρίων και τα οφέλη που αποκόμισαν.

Κατόπιν οι μαθητές-μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος ERASMUS+ KA2, με τίτλο Light of the Future παρουσίασαν τις εργασίες που έκαναν για να μελετήσουν το θέμα της φωτορρύπανσης και περιέγραψαν τις κινητικότητες στις οποίες συμμετείχαν στη Βόννη και τη Ρώμη καθώς και τη φιλοξενία των Ευρωπαίων εταίρων τους στη Βέροια. Επισήμαναν ως αρνητικό στοιχείο τη διαμονή σε ξενοδοχείο και όχι στις οικογένειες των Ευρωπαίων συμμαθητών τους, καθώς δυσχέρανε την επαφή και αλληλεπίδρασή τους, ενώ αναγνώρισαν τη μεγάλη συμβολή του προγράμματος ERASMUS+ στη διεύρυνση των οριζόντων και στην ανάπτυξη περαιτέρω δεξιοτήτων των μαθητών. Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε τη σταθερή σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στο σχολείο και τους μαθητές του, καθώς φοιτητές τώρα οι πρώτοι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, ήρθαν και έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην προετοιμασία και διεξαγωγή της εκδήλωσης διάχυσης. Οι μαθητές/μαθήτριες που συμμετείχαν ήταν οι: Βασίλτσης Ραφαήλ, Γεωργίου Παύλος, Θυμιόπουλος Κωνσταντίνος, Καρυπίδης Κυριάκος, Κουρουζίδου Δήμητρα, Μπλέτσιου Ιωάννα, Σγούρου Στυλιανή, Σταμάτη Αναστασία, Στεφάνου Ασπασία, Ταϊπλιάδης Σταύρος, Τσαχουρίδου Ναυσικά, Φανδινάκη Γεωργία, Χαιρωνίδου Ελένη και Χαντζαρίδης Αριστείδης. Τους εμψύχωσαν οι εκπαιδευτικοί Αξούριστου Χάρη, Λιακοπούλου Έφη, Μοσχόπουλος Τάσος, Χρυσής Σταμάτης.

Τέλος, οι μαθητές και μαθήτριες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Erasmus+ KA229, με τίτλο Mental Health for European Youth έκαναν γνωστές στην κοινωνία της Βέροιας τόσο τις προπαρασκευαστικές για τις τέσσερις κινητικότητες ενέργειες, με τις οποίες ερεύνησαν ζητήματα ψυχικής υγείας των νέων και μάλιστα υπό το πρίσμα των επιπτώσεων της πανδημίας, όσο και τις δραστηριότητες με τις οποίες επιχείρησαν να κατακτήσουν την ψυχική υγεία στο Χόμπουργκ της Γερμανίας, στο Λιντς της Αυστρίας, στη Βέροια και στη Μάφρα της Πορτογαλίας. Ετοίμασαν με ιδιαίτερη υπευθυνότητα και μεράκι την παρουσίασή τους και εντυπωσίασαν με το πλήθος των εμπειριών που κατέγραψαν. Οι μαθητές/μαθήτριες που συμμετείχαν ήταν οι: Βαϊνά Άννα, Γερμάνη Μαρία Ελένη, Γκαϊτατζή Στέλλα Θεοδώρα, Ζαχοπούλου Κατερίνα, Θεοχαροπούλου Αλίκη, Καλαϊτζίδου Κων/να, Μπουλιόπουλος Σωτήρης,  Νικόλοβ Νικόλαος, Πέιου Γεωργία, Παπαδοπούλου Εβελίνα, Πορλίδα Ραφαηλία, Σκούφιας Αθανάσιος, Τσιτινίδου Αντωνία, Φανδινάκη Γεωργία, Χαρέλας Γεώργιος και Χριστοφορίδης Αιμίλιος. Τους καθοδήγησαν οι εκπαιδευτικοί Αξούριστου Χάρη, Γιαννάκη Ελένη, Λιακοπούλου Έφη, Μοσχόπουλος Τάσος, Χρυσής Σταμάτης.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Αθανάσιος Αλατζόγλου, η Προϊσταμένη του Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων κ. Μαριάννα Λούκα, η Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων της ΔΔΕ Ημαθίας κ. Λένα Δημητριάδου, πολλοί συνάδελφοι εκπαιδευτικοί καθώς και γονείς των μαθητών του σχολείου, τους οποίους και ευχαριστούμε. Επίσης ευχαριστούμε τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας για την αμέριστη βοήθειά της στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση της εκδήλωσης.

20230626 172635 20230626 173344 20230626 173536 20230626 174539 20230626 175029 20230626 180315 20230626 181012 20230626 181801  20230626 184014 20230626 184624 20230626 185413 20230626 192236

20230626 182550logo ΔιαπίστευσηςNew Erasmus 2021 2027 EU emblem with tagline pos ELLogoIKY

από κάτω από: Erasmus+, Erasmus+ (KA2), Erasmus+ (KA229), Erasmus+ accreditation (KA121) | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διάχυση ευρωπαϊκών προγραμμάτων    

Υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου 2023

Ιούλ 20237

Από την Παρασκευή 7-7-2023 μέχρι και την Δευτέρα 17-7-2023 και ώρα 24:00, όλοι οι υποψήφιοι θα πρέπει να υποβάλουν το μηχανογραφικό τους δελτίο στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://michanografiko.it.minedu.gov.gr χρησιμοποιώντας τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας τους

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ



Λήψη αρχείου

mixanografiko 600x382 1 1ipovoli michanografikoy 2023ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ

.png

από κάτω από: Απόφοιτοι, Μηχανογραφικό Δελτίο, Πανελλαδικές εξετάσεις, Υποψήφιοι πανελληνίων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου 2023    

Εκδήλωση διάχυσης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων

Ιούλ 20235

Το 5ο Γενικό Λύκειο Βέροιας διοργανώνει τη Δευτέρα 26 Ιουνίου 2023 στις 5.30 μ.μ. στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας εκδήλωση διάχυσης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων :

  • Erasmus+ 2021-2027

KA121 – ΔιαπιστευμένοΣχέδιοΜαθησιακήςΚινητικότηταςΑτόμων

  • Erasmus+ KA229 – ΣτρατηγικέςΣυμπράξεις μεταξύΣχολείων

Mental Health for European Youth
Light of the Future

Στην εκδήλωση θα παρουσιαστούν καλές πρακτικές που εφαρμόστηκαν κατά την υλοποίησή τους.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

5ο ΓΕΛ ΑΦΙΣΑ ΔΙΑΧΥΣΗ 5ο ΓΕΛ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ

logo Διαπίστευσης LogoIKY New Erasmus 2021 2027 EU emblem with tagline pos EL

από κάτω από: Erasmus+, Erasmus+ (KA229), Erasmus+ accreditation (KA121) | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εκδήλωση διάχυσης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων    

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών του 5ου ΓΕΛ Βέροιας (Erasmus+ 2021-2027)

Ιούλ 20231

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών του 5ου ΓΕΛ Βέροιας

Το 5ο Γενικό Λύκειο Βέροιας, ξεκίνησε την υλοποίηση του Διαπιστευμένου Σχεδίου Μαθησιακής Κινητικότητας

Χρυσής Λιακοπούλου Δουβλίνο 00Ατόμων (ΚΑ1) του τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης του Προγράμματος Erasmus+ 2021-2027  με Κωδικό Πιστοποίησης: 2020-1-EL01-KA120-SCH-000094709 που αφορά: α) τη διαμόρφωση ενός συμπεριληπτικού χαρακτήρα σε αυτό, με έμφαση στην ανάπτυξη παιδαγωγικών μεθόδων για την δημιουργία κλίματος αποδοχής, αλληλεγγύης, ισότητας ευκαιριών β) τη βελτίωση δεξιοτήτων επικοινωνίας και χρήσης ξένων γλωσσών και γ) διαφοροποιημένη διδασκαλία και Μάθηση σε συνδυασμό με την χρήση των Νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας και των υπόλοιπων μαθημάτων. Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2022-2023 συμμετείχε με τέσσερις εκπαιδευτικούς σε επιμορφωτικά σεμινάρια, που υλοποιήθηκαν σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Οι επιμορφώσεις αυτές είναι ενταγμένες στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ Βασική Δράση 1 (ΚΑ1): Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων με κωδικό 2022-1-EL01-KA121-SCH-000060031.

Συγκεκριμένα, μετακινήθηκε στο Ελσίνκι της Φινλανδίας από 31/3 έως 9/4/2023, ο εκπαιδευτικός Πασχούλας Κωνσταντίνος, κλάδου ΠΕ11, προκειμένου να συμμετάσχει-επιμορφωθεί, σε σεμινάριο με τίτλο “We are All special: Inclusion and Support for Students with Special Needs in and Out of the Classroom “. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και ομαδικά παιχνίδια εξοικειώθηκε με μεθόδους και τεχνικές μέσω των οποίων μαθητές με ειδικές ανάγκες μπορούν να ενταχθούν ομαλά στην εκπαιδευτική πράξη, κατακτώντας μια ισότιμη θέση τόσο μέσα στο σχολείο όσο και ευρύτερα στην κοινωνία.

Ακολούθησε η καθηγήτρια Γαλλικών του σχολείου, Παντελίδου Κυριακή, την εβδομάδα 17-23 Απριλίου 2023, η οποία παρακολούθησε επιμορφωτικό σεμινάριο στο Βερολίνο της Γερμανίας με τίτλο «Facing Diversity: Intercultural Classroom Management». Στο εν λόγω σεμινάριο εκπαιδευτικοί από την Ισπανία, την Ιταλία, την Κύπρο και την Ελλάδα εκπαιδεύτηκαν στον εντοπισμό των διαφορετικών μαθησιακών αναγκών και την επιλογή των κατάλληλων στρατηγικών διδασκαλίας. Ειδικότερα απέκτησαν τεχνογνωσία σχετικά με τη διαπολιτισμική επικοινωνία, τα παιχνίδια ρόλων και τη συνεργατική μάθηση. Τέλος, όλοι οι συμμετέχοντες παρουσίασαν το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας τους, το σχολείο τους καθώς και την πόλη τους και την ευρύτερη περιοχή τους. Όλη η εμπειρία κρίθηκε εξαιρετική από όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν.

Παράλληλα, την ίδια εβδομάδα ο Διευθυντής του σχολείου Χρυσής Σταμάτιος και η φιλόλογος Λιακοπούλου Ευσταθία συμμετείχαν σε επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο «English Language Course (Advanced Level)» στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας. Στο πλαίσιο αυτό είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας στα Αγγλικά δουλεύοντας σε ομάδες με εκπαιδευτικούς από πολλές χώρες της Ευρώπης, να αποκτήσουν άνεση στον προφορικό λόγο μέσα από θεατρικό παιχνίδι, να ασκηθούν στον γραπτό μέσω δημιουργικής γραφής και να προάγουν τις γνώσεις τους στις Νέες Τεχνολογίες δημιουργώντας βίντεο. Επιπλέον τους δόθηκε η δυνατότητα να θέσουν τις βάσεις για μελλοντικές συνεργασίες με σχολεία του εξωτερικού. Κρίνουν ωστόσο ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός πως μπόρεσαν με αυτή την κινητικότητα να συναισθανθούν το δράμα της μετανάστευσης των Ιρλανδών, ώστε να αντιμετωπίσουν πιο αποτελεσματικά/ανθρωπιστικά τους πρόσφυγες/μετανάστες μαθητές στο σχολείο τους.

Οι κινητικότητες στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ που πραγματοποιεί το σχολείο αποτιμώνται απολύτως θετικά. Όχι μόνο βελτιώνεται η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου με τις νέες γνώσεις που αποκτώνται στην εκάστοτε θεματική, αλλά πολύ περισσότερο αναπτύσσεται η ευρωπαϊκή συνείδηση των εκπαιδευτικών, μέσα από την αλληλεπίδραση με τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους και τη σύγκριση των εκπαιδευτικών συστημάτων και ως αποτέλεσμα δημιουργείται ένα νέο πνεύμα συνεργασίας, δεκτικότητας και εξέλιξης.

Το πρόγραμμα Erasmus+ επιχορηγείται από την ΕΕ και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) αποτελεί την Εθνική Μονάδα Συντονισμού.

#IKY #IKY_Erasmusplus #Erasmusplus #StateScholarshipsFoundation

Παντελίδου Βερολίνο 00 Πασχούλας Ελσίνκι 00

logo v03 01.png

από κάτω από: Erasmus+, Erasmus+ (KA1), Erasmus+ (KA229), Erasmus+ accreditation (KA121) | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών του 5ου ΓΕΛ Βέροιας (Erasmus+ 2021-2027)    

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ, ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ & ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΕ ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ.

Ιούν 202330

Οι μαθητές/τριες που επιθυμούν να εγγραφούν, να ανανεώσουν την εγγραφή τους ή να μετεγγραφούν σε οποιαδήποτε τάξη Δημόσιων Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2023-24, υποβάλλουν «Ηλεκτρονική Αίτηση εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής», μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://e-eggrafes.minedu.gov.gr
ή μέσω της διαδικτυακής πύλης
https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/eggraphe-ananeose-eggraphes-se-geniko-kai-epaggelmatiko-lukeio ,
συμπληρώνοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία, από την 28η Ιουνίου 2023 και ώρα 07:00 έως και την 07η Ιουλίου 2023 και ώρα 23:59.
Στην περίπτωση ανήλικων μαθητών/τριών, την Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλει ο κηδεμόνας που έχει καταχωρισθεί ως «Κηδεμόνας E-eggrafes» στο ΠΣ myschool, σύμφωνα με την αριθμ. 51019/ΓΔ4 /05-05-2023 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.. Σε περίπτωση ενήλικων μαθητών/τριών, Ηλεκτρονική Αίτηση μπορούν να υποβάλουν οι ίδιοι/ες, με τους δικούς τους κωδικούς ΓΓΠΣΔΔ (TaxisNet), εφόσον είναι καταχωρισμένοι/ες στο ΠΣ myschool (ως κηδεμόνες του εαυτού τους).
Επισημαίνεται ότι, αν οι αιτούντες/σες κηδεμόνες ή ενήλικοι/ες μαθητές/τριες δεν διαθέτουν κωδικούς ΓΓΠΣΔΔ (TaxisNet), οφείλουν να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να τους αποκτήσουν έγκαιρα.

Υποβολή αίτησης
Κατά την υποβολή της Ηλεκτρονικής Αίτησης εμφανίζονται αυτόματα χωρίς δυνατότητα επεξεργασίας το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του κηδεμόνα, όπως αντλούνται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), η οποία παρέχει την υπηρεσία ταυτοποίησης των χρηστών της πλατφόρμας e- εγγραφές, ενώ καταχωρίζονται απαραίτητα τα παρακάτω στοιχεία:

  • Το e-mail του κηδεμόνα ή του/της ενήλικου/ης μαθητή/τριας

Για τα ΓΕ.Λ.:

  • Επιλογή Ημερήσιου ή Εσπερινού ΓΕ.Λ.
  • Η τάξη στην οποία θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες το επόμενο σχολικό έτος
  • Επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας (Α΄ Λυκείου, στην περίπτωση που στη Γ΄ Γυμνασίου δεν διδάχθηκαν Γαλλικά ή Γερμανικά)
  • Επιλογή Ομάδας Προσανατολισμού (Β΄ και Γ΄ Λυκείου)

Για τα ΕΠΑ.Λ.:

  • Η τάξη στην οποία θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες το επόμενο σχολικό έτος
  • Ο τομέας της Β’ Τάξης ή η ειδικότητα της Γ’ Τάξης ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ.
  • Η επιλογή έως τριών (3) ΕΠΑ.Λ.

Κοινά (ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ):

  • Το σχολείο τελευταίας φοίτησης, καθώς και το έτος τελευταίας φοίτησης
  • Ο Αριθμός Μητρώου (Α.Μ.) μαθητή/τριας (ο οποίος αναγράφεται σε πρόσφατο έλεγχο προόδου, στο Ατομικό Δελτίο μαθητή)
  • Η ημερομηνία γέννησης του/της μαθητή/τριας
  • Από ποιον/α καταχωρίζεται η Ηλεκτρονική Αίτηση
  • Ο αριθμός του κινητού τηλεφώνου του/της κηδεμόνα ή του/της μαθητή/τριας

Σημειώνεται ότι:
Η Ηλεκτρονική Αίτηση επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης του ν. 1599/1986 (Α ́ 75)

  • Οι μαθητές/τριες, που επιθυμούν να φοιτήσουν στην Α’ τάξη  ΓΕ.Λ., δεν δηλώνουν σχολείο προτίμησης στην εφαρμογή e-εγγραφές, αλλά τοποθετούνται σύμφωνα με απόφαση του/της Διευθυ-ντή/ντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανάλογα με την περιοχή της μόνιμης κατοικίας τους. Σε περίπτωση που οι περιοχές των σχολείων δεν μπορούν να καθοριστούν στο πλαίσιο της δικαιοδοσίας ενός/μίας μόνο Διευθυντή/ντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθορίζονται με απόφαση του/της αρμόδιου/ας Περιφερειακού/ής Διευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης.
  • Οι κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών και οι ενήλικοι/ες μαθητές/τριες πρέπει να γνωρίζουν ότι η κατανομή των μαθητών/τριών σε ΕΠΑ.Λ. γίνεται με βάση τη σειρά προτίμησης που δηλώθηκε και θα γίνει σε Τάξεις, Τομείς και Ειδικότητες που πληρούν τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους.

Αποτελέσματα κατανομής σε σχολικές μονάδες
Μετά την οριστική κατανομή τους σε συγκεκριμένο ΓΕ.Λ, ΕΠΑ.Λ. ή Π.ΕΠΑ.Λ., οι ενδιαφερόμενοι/ες εισέρχονται εκ νέου, προκειμένου να ενημερωθούν μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές, στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://e-eggrafes.minedu.gov.gr
και συγκεκριμένα στο πεδίο «Οι αιτήσεις μου» (κουμπί επάνω δεξιά).

Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας της εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής, οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να υποβάλουν τα δικαιολογητικά που απαιτούνται  στη σχολική μονάδα, δηλαδή:

  1. Αίτηση εγγραφής μαθητή
  2. Εκτύπωση της Ηλεκτρονικής Αίτησης εγγραφής
  3. Υπεύθυνη Δήλωση του ν. 1599/1986 (Α’ 75), του κηδεμόνα του/της μαθητή/τριας

(Στην Υ.Δ.  θα δηλώνονται: αα) Η νόμιμη άσκηση της κηδεμονίας σύμφωνα με το άρθρο 13, αν ο/η μαθητής/τρια είναι ανήλικος/η, εκτός εάν έχουν ήδη υποβάλει δήλωση κηδεμονίας κατά την εγγραφή τον Ιούνιο.
ββ) Η αποδοχή της ηλεκτρονικής ενημέρωσης για ζητήματα της πορείας φοίτησης του/της μαθητή/τριας, καθώς και η ηλεκτρονική διεύθυνση για την παραλαβή των ηλεκτρονικών μηνυμάτων ή ο αριθμός του τηλεφώνου στον οποίο θα αποστέλλονται τα σύντομα μηνύματα(SMS). (Στην περίπτωση διάσπασης της συμβίωσης, είτε αυτή έχει συντελεσθεί με γάμο ή με σύμφωνο συμβίωσης των κηδεμόνων θα πρέπει να υποβάλλονται δύο υπεύθυνες δηλώσεις με τα προσωπικά τους στοιχεία.)
γγ) Ότι ο/η εγγραφόμενος/η μαθητής/τρια δεν φοιτά σε άλλο Γυμνάσιο, Γενικό Λύκειο ή Επαγγελματικό Λύκειο ή Πρότυπο Επαγγελματικό Λύκειο ή σχολείο/σχολή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οποιουδήποτε Υπουργείου ή σε σχολή της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή στο μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας των ΕΠΑ.Λ. ή σε Επαγγελματική Σχολή (ΕΠΑ.Σ) ή σε Επαγγελματική Σχολή Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) ή σε Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) ή σε αντίστοιχα σχολεία/σχολές/εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού, σύμφωνα με την παράγραφο ΙΕ του παρόντος άρθρου περί Διπλής Φοίτησης.
δδ) Ότι ο/η εγγραφόμενος/η μαθητής/τρια δεν είναι κάτοχος Απολυτηρίου Λυκείου. )

4. Υπεύθυνη Δήλωση του ν. 1599/1986 (Α’ 75), του άλλου γονέα σε περίπτωση διάσπασης της συμβίωσης

5. Φωτοτυπία ταυτότητας μαθητή/τριας (μόνο σε περίπτωση αλλαγής ή σε περίπτωση που κατατίθεται στο σχολείο για πρώτη φορά)

6. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή/τριας (Αφορά μαθητή της Α’ Λυκείου)

Ημέρες και ώρες προσέλευσης στο σχολείο: από 08.30 έως  14.00  την Παρασκευή 30/6, κάθε Τετάρτη κατά την διάρκεια θερινών διακοπών Ιουλίου και Αυγούστου και μέχρι την έναρξη των μαθημάτων στις 11 Σεπτεμβρίου 2023.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

από κάτω από: e εγγραφές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ, ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ & ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΕ ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ.    

Δημιουργία κωδικού ασφαλείας για την υποβολή Μηχανογραφικού

Ιούν 202316

Μηχανογραφικό 2023: Από τη Δευτέρα η έκδοση προσωπικών κωδικών ασφαλείας

Από την ερχόμενη Δευτέρα, 19 Ιουνίου 2023, μέχρι και την Παρασκευή 30 Ιουνίου 2023 θα μπορούν οι τελειόφοιτοι μαθητές μας  να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) για την υποβολή Μηχανογραφικού, απευθυνόμενοι στο λύκειο.

Συγκεκριμένα,  , υποψήφιοι για Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ή για  δημόσιο ΙΕΚ που θα προσέλθουν στο λύκειο  για να δημιουργήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας είναι όσοι έχουν συμμετάσχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ  έτους 2023, και κατέχουν απολυτήριο, προκειμένου στη συνέχεια να υποβάλουν Μηχανογραφικό Δελτίο για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ή/και Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο για την εισαγωγή τους σε δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ).

Στην περίπτωση που κάποιος υποψήφιος υποβάλει και τα δύο Μηχανογραφικά, ο προσωπικός κωδικός ασφαλείας (password) θα είναι ο ίδιος.

Επιπλέον, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα (19-30 Ιουνίου 2023), θα μπορούν να απευθύνονται στο λύκειο τους για τη δημιουργία κωδικού ασφαλείας και οι φετινοί τελειόφοιτοι που δεν έχουν υποβάλει αίτηση δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2023, αλλά ενδιαφέρονται να υποβάλουν Παράλληλο Μηχανογραφικό για την εισαγωγή τους σε ΔΙΕΚ.

Ακόμη, κωδικό μπορούν να αποκτήσουν και όσοι απόφοιτοι συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ημερησίων ΓΕΛ τα έτη 2021 ή 2022, διεκδικώντας φέτος το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, προκειμένου να υποβάλουν Μηχανογραφικό Δελτίο. Οι απόφοιτοι αυτοί, που είναι υποψήφιοι για το 10%, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση, χωρίς τη δυνατότητα να εξεταστούν ξανά σε ειδικό μάθημα ή αγωνίσματα.

Όπως έχει γίνει γνωστό, η υποβολή Μηχανογραφικού και Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου θα γίνει κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, το οποίο θα ανακοινωθεί αργότερα.

mixanografiko 600x382 1 1.png

από κάτω από: Απόφοιτοι, Εξετάσεις, Μαθητές, Μηχανογραφικό Δελτίο, Πανελλαδικές εξετάσεις, Υποψήφιοι πανελληνίων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δημιουργία κωδικού ασφαλείας για την υποβολή Μηχανογραφικού    

Συμπληρωματική προκήρυξη διαγωνισμού για την εισαγωγή στις Στρατιωτικές Σχολές, με το σύστημα των εξετάσεων σε πανελλαδικό επίπεδο, το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024, όσον αφορά τον αριθμό εισακτέων

Ιούν 20239

Σας γνωρίζουμε ότι αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του ΓΕΕΘΑ: www.geetha.mil.gr η συμπληρωματική προκήρυξη του αντίστοιχου διαγωνισμού για την επιλογή σπουδαστών/τριών ΑΣΕΙ, ΣΣΑΣ, ΣΑΝ & ΑΣΣΥ ακαδημαϊκού έτους 2023-2024, όσον αφορά τον αριθμό εισακτέων.

Συμπληρωματική προκήρυξη



Λήψη αρχείου

από κάτω από: Απόφοιτοι, Εξετάσεις, Μαθητές, Πανελλαδικές εξετάσεις, Υποψήφιοι πανελληνίων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συμπληρωματική προκήρυξη διαγωνισμού για την εισαγωγή στις Στρατιωτικές Σχολές, με το σύστημα των εξετάσεων σε πανελλαδικό επίπεδο, το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024, όσον αφορά τον αριθμό εισακτέων    

ΥΠΕΝΘΙΜΗΣΗ: Εξετάσεις ειδικών μαθημάτων έτους 2023

Ιούν 20239

Υπενθυμίζεται ότι οι εξετάσεις των Eιδικών Μαθημάτων για τους υποψηφίους Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), οι οποίοι έχουν δηλώσει εξέταση σε ένα ή περισσότερα Ειδικά Μαθήματα προκειμένου να αποκτήσουν δικαίωμα συμμετοχής στην επιλογή για εισαγωγή το τρέχον έτος σε Σχολή ή Τμήμα για το οποίο απαιτείται εξέταση σε ένα ή περισσότερα ειδικά μαθήματα, θα διενεργηθούν από 17 μέχρι και 29 Ιουνίου.

Επισημαίνεται ότι τα εξεταστικά κέντρα των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι ξεχωριστά και αναφέρονται αναλυτικά στο κεφάλαιο Δ του Δελτίου Τύπου.

Εξεταστικά κέντρα ειδικών μαθημάτων έτους 2023

 

 

από κάτω από: Απόφοιτοι, Δελτίο Τύπου, Εξετάσεις, Μαθητές, Πανελλαδικές εξετάσεις, Υποψήφιοι πανελληνίων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΥΠΕΝΘΙΜΗΣΗ: Εξετάσεις ειδικών μαθημάτων έτους 2023    

Το 5ο ΓΕ.Λ «κέρδισε ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ παίζοντας» στην Πορτογαλία

Ιούν 20233

Το 5ο ΓΕ.Λ «κέρδισε ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ παίζοντας» στην Πορτογαλία

Την εβδομάδα 7-13 Μαΐου 2023 ολοκληρώθηκε με επιτυχία το πρόγραμμα ERASMUS+ KA229 “Mental Health for European Youth” (HEY!)  με την πραγματοποίηση και της τελευταίας προγραμματισμένης κινητικότητας στη Μάφρα της Πορτογαλίας.

Η ομάδα των 6 μαθητών -που αποτελούνταν από τις: Γεωργία Πέιου, Γεωργία Φανδινάκη, Κωνσταντίνα Καλαϊτζίδου,  Ραφαέλα Πορλίδα, Αντωνία Τσιτινίδου και τον Σωτήρη Μπουλιόπουλο-  και των δύο καθηγητών που τους συνόδευσαν  (Σταμάτιο Χρυσή και Χάρη Αξούριστου) είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μία εβδομάδα αφιερωμένη στην προώθηση της ψυχικής υγείας μέσα από τη διενέργεια παραδοσιακών παιχνιδιών και σπορ που διοργάνωσε το Escola Secundaria Jose Saramago. Στο πλαίσιο αυτής της κινητικότητας οι μαθητές και οι καθηγητές του 5ου Γενικού Λυκείου επισκέφτηκαν μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της  UNESCO, όπως το Palácio Nacional de Sintra και το Palácio Nacional de Mafra, έμαθαν αλλά και έπαιξαν παραδοσιακά παιχνίδια της Πορτογαλίας, της Αυστρίας, της Γερμανίας και της Ελλάδας, ενώ παράλληλα συμμετείχαν σε επιμορφώσεις και βιωματικά εργαστήρια για σπορ κατάλληλα για άτομα με ειδικές ανάγκες. Βέβαια,  το αποκορύφωμα αυτής της κινητικότητας υπήρξε η δυνατότητα να κάνουν σέρφινγκ με τη βοήθεια καταρτισμένων δασκάλων του σερφ στην υπέροχη και βραβευμένη παραλία της Ericeira στον Ατλαντικό ωκεανό. Kλείνοντας, το πρόγραμμα περιλάμβανε μία επίσκεψη στο περίφημο δάσος της Tamada, που επίσης αποτελεί χώρο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO και φιλοξενεί ζώα, πτηνά και έντομα που ζουν απόλυτα εναρμονισμένα με το φυσικό περιβάλλον.

Το όλο πρόγραμμα Erasmus+ HEY! έκλεισε με τον πιο επιτυχημένο τρόπο, καθώς ο κύκλος της ενασχόλησης με την ψυχική υγεία ξεκίνησε με τη σχέση της ψυχικής υγείας με τη φύση στο Homburg της Γερμανίας, συνεχίστηκε με την τέχνη στη Βέροια και με τη μουσική στο Linz της Αυστρίας, ενώ ολοκληρώθηκε με τη σχέση της με τα σπορ και τα παραδοσιακά παιχνίδια στη Mafra της Πορτογαλίας, τη σχέση με άλλα λόγια της ψυχικής μας υγείας τόσο με το πνεύμα όσο και με το σώμα.

Πέρα όμως από τη συγκεκριμένη θεματική του προγράμματος, στους μαθητές που έλαβαν μέρος σε αυτό δόθηκε η δυνατότητα της συνύπαρξης με τους Ευρωπαίους συμμαθητές τους. Αυτή αποτέλεσε το μέσο ώστε να αναπτύξουν δεξιότητες άμεσης διαπροσωπικής επικοινωνίας και συνεργασίας, να ενισχύσουν αρετές όπως η υπευθυνότητα και η αυτονομία, να γνωρίσουν διαφορετικούς πολιτισμούς και να γίνουν πρεσβευτές της ελληνικής κουλτούρας στην Ευρώπη.

Οι ίδιοι αποτιμούν την τελευταία εμπειρία τους ως εξής:

Αντωνία Τσιτινίδου: «Για εμένα αυτό το πρόγραμμα αποτέλεσε μια καταπληκτική εμπειρία αφού μας δόθηκε η ευκαιρία να κάνουμε ένα απίστευτο ταξίδι και να γνωρίσουμε τον πολιτισμό μιας άλλη χώρας! Κάναμε πολλές δραστηριότητες, από τις οποίες ξεχώρισα το surfing και την ημέρα παιχνιδιών με τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.»

Κωνσταντίνα Καλαϊτζίδου: «Προσωπικά, εκτίμησα ιδιαίτερα την φιλοξενία που μου επιφύλαξε η οικογένεια που με υποδέχθηκε. Οι αθλητικές δραστηριότητες στην αυλή, ήταν πολύ καλά οργανωμένες από τους μαθητές και έφεραν κοντά την ομάδα. Η ημέρα που περάσαμε με τα παιδιά με ειδικές ανάγκες ήταν ένα μάθημα ζωής. Η εμπειρία του surfing ξεχώρισε μεταξύ των άλλων δραστηριοτήτων, ως η πιο διασκεδαστική!»

Γεωργία Φανδινάκη: «Μετά την επιστροφή μου από την Πορτογαλία, όποτε με ρωτούσαν πώς ήταν η εμπειρία μου, δυσκολευόμουν να περιγράψω τα συναισθήματα που μου προκάλεσε η ίδια, για αυτό απαντούσα απλώς “Η Πορτογαλία είναι όμορφη”. Κάποια στιγμή συνειδητοποίησα ότι η δυσκολία μου αυτή οφειλόταν στο γεγονός ότι οι αναμνήσεις που έπλασα εκεί είναι απερίγραπτες, τουλάχιστον με την ανθρώπινη γλώσσα. Νιώθω πως κάθε λεπτό που πέρασα εκεί θα μείνει αξέχαστο. Απόλαυσα κάθε δραστηριότητα, κάθε μικρή παραδοσιακή λιχουδιά και κάθε γωνιά των πορτογαλικών εδαφών και υποδομών. Η σύναψη φιλικών σχέσεων και η κοινωνικοποίηση είναι τυπικοί όροι που δε μπορούν να πλησιάσουν ούτε στο ελάχιστο τους δεσμούς που ανέπτυξα με τους συνομηλίκους μου από τις άλλες χώρες. Γέλασα και διασκέδασα τόσο, που μόνο ευγνωμοσύνη αισθάνομαι κοιτώντας πίσω· είμαι ευγνώμων στο σχολείο, στα παιδιά που γνώρισα και στον υπέροχο οικοδεσπότη μου.»

Το πρόγραμμα επιχορηγείται από την ΕΕ και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) αποτελεί την Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+.

#IKY #IKY_Erasmusplus #Erasmusplus #StateScholarshipsFoundation

Στιγμιότυπο οθόνης 611

IMG 20230508 090244 IMG 20230509 151245 IMG 20230510 091222 Αντιγραφή IMG 20230510 104517 IMG 20230510 150359 IMG 20230510 160033

.png

από κάτω από: Erasmus+, Erasmus+ (KA229), ΔΡΑΣΕΙΣ, Εκπαιδευτικοί, Μαθητές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το 5ο ΓΕ.Λ «κέρδισε ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ παίζοντας» στην Πορτογαλία    
« Παλιότερα άρθρα

Ιστορικό

Το site του Σχολείου μας

avatar site 5o big

Το site του Σχολείου μας

Το site της Περιβαλλοντικής Ομάδας

Το site της περιβαλλοντικής ομάδας

http://perib5gelverias.weebly.com/

European Radio Logo

Ημερολόγιο αναρτήσεων

Δεκέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων