5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΕΡΟΙΑΣ

Τα νέα του σχολείου μας

4η ανταλλαγή μαθητών στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 με τίτλο «Trans European Water Sustainability»

Οκτ 201920

Η τέταρτη ανταλλαγή μαθητών στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 με τίτλο «Trans European Water Sustainability» και κωδικό 2018-1-DK01-KA229-047090_5 με θέμα την αειφορία του νερού, στο οποίο το σχολείο μας συμμετέχει ως εταίρος, πραγματοποιήθηκε στο Bagenkop της Δανίας. Μετέβησαν 31 συνολικά μαθητές από Τουρκία, Λετονία, Ιταλία, Ελλάδα και Πορτογαλία.

Έτσι, επταμελής αποστολή του 5ου ΓΕ.Λ. Βέροιας, αποτελούμενη από 5 μαθητές/-τριες και 2 καθηγήτριες, επισκέφτηκε το σχολείο Magleby Fri-og Efterskole», στο Bagenkop της Δανίας από την Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου έως την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2019. Πρόκειται για την τέταρτη συνάντηση των συνεργαζόμενων σχολείων· το θέμα της αφορούσε τις επιπτώσεις της ανόδου της στάθμης της θάλασσας και συμπληρωνόταν από μυθολογικές αναφορές της κάθε χώρας σχετικές με το νερό. Ήταν η συνέχεια του θέματος της πρώτης, της δεύτερης και της τρίτης συνάντησης που είχαν πραγματοποιηθεί στο Usak της Τουρκίας, στη Ρίγα της Λετονίας και στο Torre del Greco της Ιταλίας, των οποίων τα θέματα ήταν οι πηγές των υδάτων, η υδροδότηση των πόλεων/πόσιμο νερό και η θάλασσα με τις ποικίλες ευεργετικές επιδράσεις της στον άνθρωπο και τον πολιτισμό του αντίστοιχα.

Καθώς μία πρώτη επαφή των παιδιών μεταξύ τους πραγματοποιήθηκε το βράδυ της άφιξης στο σχολείο (Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου),  οι καθηγητές του δανέζικου σχολείου υποδέχτηκαν τη Δευτέρα το πρωί τους συνεργάτες καθηγητές και μαθητές με μία λιτή αλλά ζεστή τελετή στην τραπεζαρία του σχολείου· μετά από τις τρεις συναντήσεις του προηγούμενου έτους αρκετοί ήταν οι μαθητές που ξανασυναντήθηκαν, επανασυνδέθηκαν και εκδήλωσαν τη χαρά τους για την συνάντηση με παλιούς γνώριμους. Αμέσως μετά ξεκίνησε η παρουσίαση των εργασιών των εθνικών αποστολών σχετικές με το νερό, θέμα του προγράμματος. Αυτή τη φορά το πρώτο μέρος ήταν αφιερωμένο στους μύθους κάθε χώρας σχετικά με το νερό. Η ελληνική αποστολή παρουσίασε μύθους από την πλούσια μυθολογική μας κληρονομιά· οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν αποδελτιώσει το μυθολογικό μας παρελθόν και παρουσίασαν δύο θέματα: τον μύθο των Ωκεανίδων και τον μύθο της Γοργόνας, της αδερφής του Μέγα Αλέξανδρου. Αργότερα, και αφού υπήρξε χρόνος ελεύθερος για την τους μαθητές προκειμένου να συνυπάρξουν και να γνωριστούν καλύτερα, όλες οι αποστολές περπάτησαν στην ύπαιθρο χώρα της Δανίας γνωρίζοντας την φύση και την κουλτούρα της περιοχής, επισκέφτηκαν το Langelandsfortet,  ένα μουσείο για τον Ψυχρό Πόλεμο. Εκεί, περιδιαβαίνοντας μία τεράστια έκταση, έγινε κατανοητή η πορεία των γεγονότων της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας ιστορίας από το 1945 μέχρι και το 2000, αλλά και η βίωση αυτών των γεγονότων από τους Δανούς, καθώς η Δανία υπήρξε νευραλγικός χώρος εξαιτίας της γεωγραφικής της θέσης στη Βαλτική Θάλασσα. Έτσι, οι μαθητές και οι καθηγητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν ένα αυθεντικό ναρκαλιευτικό, ένα υποβρύχιο, ένα ρωσικό και ένα αμερικανικό πολεμικό αεροσκάφος, ένα μικρό τεθωρακισμένο όχημα πόλης, μεγάλα στρατιωτικά φορτηγά μεταφοράς εξοπλισμού και προσωπικού του δεύτερου μισού του εικοστού αιώνα· εμπειρία ανεπανάληπτη για μικρούς και μεγάλους που επισκέπτονται μουσεία με περιεχόμενο συνήθως παλαιότερο χρονολογικά. Στη συνέχεια, μαθητές και καθηγητές ξεναγήθηκαν στο σχολείο και παρακολούθησαν 45λεπτο μάθημα ερχόμενοι σε επαφή πραγματικά με το δανέζικο εκπαιδευτικό σύστημα.

Την επόμενη μέρα, Τρίτη 9 Οκτωβρίου, οι μαθητές και καθηγητές παρακολούθησαν μία σύντομη παρουσίαση για το δανέζικο εκπαιδευτικό μοντέλο το οποίο έχει την ιδιαιτερότητα ότι αφήνει την ελευθερία στον κηδεμόνα να επιλέξει τον τύπο δημόσιου σχολείου που αρμόζει στο παιδί του, δεδομένου ότι η δημόσια εκπαίδευση τους διαθέτει διαφορετικά είδη σχολείων που διαφοροποιούνται σε θέματα διαπαιδαγώγησης. Στη συνέχεια, οι οικοδεσπότες-μαθητές ενημέρωσαν τους υπόλοιπους μαθητές σχετικά με τη δυσλεξία και τον τρόπο που το εθνικό τους εκπαιδευτικό σύστημα βοηθά τους μαθητές να υπερβούν τις δυσκολίες τους. Η μέρα συνεχίστηκε με τις παρουσιάσεις των μαθητών για τις επιπτώσεις της ανόδου της στάθμης της θάλασσας και συνεχίστηκε με παιχνίδια αποσκοπώντας στην αλληλοπροσέγγιση και στην αλληλογνωριμία: τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες με τους δανούς οικοδεσπότες να ηγούνται με στόχο την δημιουργία προϊόντων που θα αναδείκνυαν τη διαφορετικότητα αλλά και τα κοινά σημεία των εθνικών κουλτούρων· τα video και οι παρουσιάσεις των μαθητών προκάλεσαν έκπληξη σε όλους αλλά και γέλιο καθώς χαρακτηρίζονταν από ευφυΐα και χιούμορ.

Τις επιπτώσεις της ανόδου της στάθμης της θάλασσας σε συνδυασμό με το φαινόμενο της παλίρροιας βίωσαν οι μαθητές των αποστολών από κοντά όταν την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου επισκέφθηκαν το νησί Mandø στη Βόρεια Θάλασσα, το οποίο αποκόπτεται από τη στεριά εξαιτίας της παλίρροιας· αρχικά, στο Mandø τα παιδιά ενημερώθηκαν από τους υπαλλήλους του μουσείου φυσικής ιστορίας στο προστατευόμενο εθνικό πάρκο στο Wadden Sea National Park για την παλίρροια και για τις επιπτώσεις της ανόδου της στάθμης της θάλασσας και στη συνέχεια επισκέφτηκαν το ίδιο το νησί και συνομίλησαν με κατοίκους για τους φόβους τους για το μέλλον εξαιτίας της ανόδου της στάθμης της θάλασσας που τους περιβάλλει..

Η τέταρτη μέρα του προγράμματος, Πέμπτη 3 Οκτωβρίου, ήταν αφιερωμένη στο νερό και την αειφορία του· μαθητές και καθηγητές επισκέφθηκαν μία πρότυπη βιολογική φάρμα, τη Skovsgaard Gods, στην οποία εκτρέφονται ζώα και καλλιεργούνται προϊόντα χωρίς τη χρήση χημικών και φαρμάκων. Οι διοργανωτές του προγράμματος εστίασαν στην ανακύκλωση και χρήση του νερού, αλλά ιδιαίτερα στις μικρές λίμνες που υπάρχουν στη φάρμα. Αυτές οι μικρές λίμνες χρησιμοποιούνται αφενός για την προσέλκυση εντόμων και παρασίτων και αφετέρου για την άρδευση της γης· παράλληλα αντιλήφθηκαν την δύναμη του νερού στην δημιουργία βελτιωτικών για την καλλιέργεια: η λάσπη που δημιουργείται μέσα στις λίμνες εξάγεται και χρησιμεύει για λίπασμα στη γη. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά αρχικά σε ψάρεμα μέσα από τις λίμνες, στην αλίευση μικροοργανισμών βοηθητικών στην βελτίωση των δυνατοτήτων της γης, στην εξαγωγή λάσπης, στο κυνήγι θησαυρού, σε παιχνίδια σχετικά με την κατανάλωση του νερού και τη μελέτη του νερού ως ζωογόνου μέσου στην ύπαρξη και ανάπτυξη των φυτών και των μικροοργανισμών. Η συνεργασία τους απέδειξε για άλλη μια φορά τα ερεθίσματα που το πρόγραμμα Erasmus δίνει στα παιδιά και τα συναισθήματα που προκαλεί.

Την τελευταία μέρα οι μαθητές των έξι αποστολών επισκέφτηκαν το νησί Strynø· εκεί, αρχικά ξεναγήθηκαν και κατανόησαν τη δύναμη του νερού ως παράγοντα ανάπτυξης οικονομίας της περιοχής π.χ. αλιεία και ναυπήγηση πλωτών μέσων, αλλά και αντιλήφθηκαν για άλλη μια φορά την επικινδυνότητα της ανόδου της στάθμης της θάλασσας. Στη συνέχεια, στον ελεύθερο χρόνο που απέμεινε έπαιξαν και διασκέδασαν όλοι μαζί εθνικά παιχνίδια τα οποία δίδασκαν ο ένας τον άλλον.

Η εβδομάδα φιλοξενίας από τους συνεργάτες τελείωσε με ένα λιτό και ζεστό δείπνο με φαγητά από την δανέζικη γαστρονομική παράδοση και κουλτούρα. Η φιλοξενία εκ μέρους του δανέζικου σχολείου ήταν εξαιρετική και τα παιδιά βίωσαν την σημασία της προσέγγισης των αλλοεθνών συμμαθητών τους προσπαθώντας να τους πλησιάσουν, έχοντας πάντα υπόψη τους την διαφορετική τους κουλτούρα· οι Έλληνες μαθητές, μαθήτριες και καθηγητριες ευχαριστούν το σχολείο Magleby Fri-og Efterskole για τις ανεπανάληπτες εμπειρίες που έζησαν.

Οι μαθητές που επισκέφθηκαν την Δανία είναι οι : Βασιλείου Μαριλένα, Γκαλίτσιου Δήμητρα, Ντάφης Ραφαήλ, Πιπερίδης Παναγιώτης και Ταιπλιάδου Βασιλική συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριες/μέλη του προγράμματος Θυμιοπούλου Χριστίνα και Καραγιάννη Φράγκα.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικός φορέας για την Ελλάδα είναι το Ι.Κ.Υ..

 

Η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος «Trans European Water Sustainability»,

5ο ΓΕ.Λ. Βέροιας

Ευρωπαϊκές σχολικές αποστολές στο 5ο ΓΕΛ ΒΕΡΟΙΑΣ, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “ISLAB -IntegratedScienceLabs: The innovation of the scientific didactics”

Οκτ 201917

Tην εβδομάδα από 7 ως 11 Οτωβρίου, έλαβε χώρα στην πόλη Maia της Πορτογαλίας η τρίτη διακρατική συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ «ISLAB: Integrated Science Labs», το οποίο υλοποιεί το 5ο ΓΕΛ Βέροιας ως εταίρος. Τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι:

1.ISII Marconi – πόλη: Piacenza/Ιταλία(συντονιστής)
2. Agrupamento de Escolas da Maia – πόλη: Maia/Πορτογαλία
3. FundacionDales la Palabra- πόλη: Madrid/Ισπανία
4. Lycee Saint Paul IV- πόλη: Bois de Nefles Saint Paul/Γαλλία

5.5ο Γενικό Λύκειο Βέροιας/Ελλάδα

Έξι μαθητές και μαθήτριες του Σχολείου μας συνοδευόμενοι από τρεις καθηγητές μετέβησαν στην πόλη Maia, στην ευρύτερη περιοχή του Πόρτο, στα βόρεια της Πορτογαλίας. Σκοπός της Ελληνικής αποστολής ήταν να παρουσιάσει στα σχολεία – εταίρους τις δράσεις που υλοποιήθηκαν από το Σχολείο μας κατά το πρώτο έτος του Προγράμματος και να καταθέσει την άποψη της σχετικά με το αντικείμενο των Φυσικών Επιστημών, με το οποίο οι μαθητές μας θα ασχοληθούν κατά τη διάρκεια του δεύτερου και τελευταίου έτους του Προγράμματος.

Την πρώτη ημέρα μαθητές και εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του Πορτογαλικού Σχολείου – Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης – και ενημερώθηκαν για τη δομή του και τον τρόπο λειτουργίας του. Το Σχολείο έχει 2000 μαθητές, 300 άτομα εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό και διαθέτει σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια, αθλητικές εγκαταστάσεις και αίθουσες πολλαπλών χρήσεων. Ακολούθησε τελετή υποδοχής από την Διεύθυνση του Σχολείου και παρουσίαση των πεπραγμένων της προηγούμενης χρονιάς από όλες τις αποστολές. Στο τέλος της ημέρας οι μαθητές έμαθαν να δημιουργούν βίντεο χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες.

Το πρωί της δεύτερης ημέρας οι αποστολές επισκέφθηκαν το κρατικό κέντρο έρευνας αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων (INIAV), όπου οι μαθητές πραγματοποίησαν σειρά πειραμάτων σχετικά με τη διατροφική αξία και την υγιεινή των τροφίμων.  Το απόγευμα ακολούθησε ξεναγηση στην παραλία του Πόρτο, και επίσκεψη στο ενυδρείο και στο Leixoes Terminal, την μοναδικής κατασκευής αποβάθρα για τα κρουαζιερόπλοια.

Την Τετάρτη τα μέλη όλων των αποστολών επισκέφτηκαν το Πανεπιστήμιο του Πόρτο και ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του τμήματος Φυσικών Επιστημών και τα εργαστήρια Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας και Γεωλογίας. Ακολούθησε ξενάγηση στο πανέμορφο ιστορικό κέντρο του Πόρτο και επίσκεψη στο παλάτι Bolsa, που σήμερα φιλοξενεί τις εγκαταστάσεις του Εμπορικού Επιμελητήριου του Πόρτο. Η μέρα ολοκληρώθηκε με βαρκάδα στον πλωτό ποταμό Douro με τις 6 μεγάλες γέφυρες που ενώνουν το Πόρτο με την πόλη Gaia.

Η επόμενη μέρα περιλάμβανε σειρά πειραματικών δραστηριοτήτων στα εργαστήρια του σχολείου, σχετικά με τη ρύπανση των θαλασσών από το πετρέλαιο και τα πλαστικά. Στη συνέχεια, οι μαθητές ασχολήθηκαν με τη κατασκευή καθημερινών αντικειμένων χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη άχρηστα πλαστικά. Ακολούθησε συζήτηση μαθητών – καθηγητών για τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζεται και υλοποιείται μία εργαστηριακή άσκηση και κατάθεση προτάσεων  από τους μαθητές σχετικά με τη συνέχεια του Προγράμματος. Χωρισμένοι σε ομάδες, μικτές ως προς την εθνικότητα, οι μαθητές εφάρμοσαν όσα είχαν μάθει και δημιούργησαν βίντεο με τις δραστηριότητες όλης της εβδομάδας. Το βράδυ, στην αυλή του Σχολείου οι Πορτογάλοι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι οικογένειες που φιλοξένησαν τους μαθητές των άλλων χωρών δεξιώθηκαν όλες τις αποστολές με φαγητό και μουσική σε μία πολύ ζεστή ατμόσφαιρα.

Την Παρασκευή πραγματοποιήθηκε η αποχαιρετιστήρια τελετή με την ανάδειξη του καλύτερου βίντεο και την απονομή βραβείων και διπλωμάτων στους συμμετέχοντες.

Στην ελληνική αποστολή συμμετείχαν οι μαθητές του 5ου ΓΕΛ Βέροιας: Δαρδακούλη Μαρία, Λέσι Αλέξανδρος, Μεταξά Μελίνα, Παραστατίδου Σοφία, Σουμελίδου Ελευθερία και Τζίμπουλα Βάια.

Οι εκπαιδευτικοί που συνόδευσαν τους μαθητές ήταν τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος Απόστολος Γκανάς, Όλγα Μιχαηλίδου και Μιχάλης Ρίζος. Στην αποστολή συμμετείχε και η συνεργάτης στην υλοποίηση του προγράμματος κ. Κωστοπούλου Ελένη.

Η ελληνική αποστολή, η οποία επέστρεψε στη Βέροια γεμάτη με αξέχαστες εμπειρίες και εντυπώσεις αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει τους Πορτογάλους, εκπαιδευτικούς και μαθητές, καθώς και τις οικογένειες για την εξαιρετική τους φιλοξενία.

Η επόμενη συνάντηση έχει προγραμματισθεί να γίνει στη Μαδρίτη της Ισπανίας τον Μάρτιο του 2020.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικός φορέας για την Ελλάδα είναι το Ι.Κ.Υ.

 

Από την Παιδαγωγική Ομάδα του Προγράμματος

Επίσκεψη του 5ου ΓΕΛ Βέροιας στο Αδραμύττιο (Edremit) της Τουρκίας με το πρόγραμμα Erasmus+ KA2 «Innovating New Teaching Techniques for Our Future Schools» (2018-1-DE03- KA229-047139_2)

Οκτ 201914

Το σχολείο Abidin Pak Pakmaya Anadolu Lisesi στο Αδραμύττιο (Edremit) της Τουρκίας επισκέφθηκε το 5ο ΓΕΛ Βέροιας από Δευτέρα 30/09/2019 έως την Παρασκευή 04/10/2019, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA2 με θέμα καινοτόμες πρακτικές διδασκαλίας.

Αυτή είναι η τρίτη ανταλλαγή μαθητών αυτού του προγράμματος στο οποίο συμμετέχουν το 5ο ΓΕ.Λ. Βέροιας και τα εξής σχολεία: το Waldorfschule από την πόλη Hamm της Γερμανίας, το Colegiul Technic «Alexandru Domsa» από την πόλη Alba Iulia της Ρουμανίας, το Szkoła Podstawowanr 14 z Oddziałami Dwujęzycznymi από την πόλη Inowroclaw της Πολωνίας και το Sargada Familia από την πόλη Elda της Ισπανίας. Έχουν προηγηθεί οι μετακινήσεις στο Hamm της Γερμανίας και στο Inowroclaw της Πολωνίας.

Η ελληνική αποστολή αποτελούνταν από τους καθηγητές Καραλή Δημήτριο και Πασχούλα Κωνσταντίνο,  τους μαθητές Καπράρα Στέργιο, Ορφανίδη Δημήτρη και τις μαθήτριες Αυτζίδου Αναστασία – Ραφαέλλα, Μποβάκη Αγγελική και Σουμελίδου Ελευθερία.

Την πρώτη μέρα, Δευτέρα 30/9, ο Δ/ντής του σχολείου καλωσόρισε την αποστολή του 5ου ΓΕ.Λ.  μαζί με τις άλλες αποστολές των συνεργαζόμενων σχολείων και  στη συνέχεια παρακολούθησαν τη ζεστή τελετή υποδοχής που προετοίμασαν οι Τούρκοι μαθητές με  κεράσματα, τραγούδια και χορευτικά. Στη συνέχεια οι μαθητές των αποστολών παρουσίασαν τη χώρα, την πόλη και το σχολείο, από τα οποία προέρχονταν.

Τη δεύτερη μέρα, Τρίτη 01/10, οι μαθητές αρχικά παρακολούθησαν ένα σεμινάριο ψηφιακής δημοσιογραφίας και συμμετείχαν σε εργαστήριο για εργαλεία και εφαρμογές WEB2. Στη συνέχεια, είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν, με την καθοδήγηση ειδικού συνεργάτη του Τουρκικού σχολείου, ρομπότ που αφού τα προγραμμάτισαν, διαγωνίσθηκαν σε αγώνες ακρίβειας και ταχύτητας. Η μέρα έκλεισε με ένα εργαστήριο Ebru Art, που χαλάρωσε μαθητές αλλά και καθηγητές.

Την τρίτη μέρα, Τετάρτη 02/10, πραγματοποιήθηκε ημερήσια εκδρομή στην πόλη της Προύσας (Bursa)  όπου  αρχικά όλοι οι μαθητές και καθηγητές επισκέφθηκαν το Μουσείο Επιστημών (Bursa Science and Technology Center), που εντυπωσίασε με τα διαδραστικά εκθεματά του και στη συνέχεια μετέβησαν στο κέντρο της πόλης. Εκεί είχαν την ευκαιρία να δουν το Μεγάλο Τέμενος της Προύσας, να περπατήσουν στην τεράστια αγορά (παζάρι) και να αφουγκραστούν τους ρυθμούς της ανατολής.

Tην τέταρτη μέρα, Πέμπτη 03/10, πραγματοποιήθηκε ημερήσια εκδρομή στο Αϊβαλί, τις αρχαίες Κυδωνίες (Ayvalik) και στο Μοσχονήσι (Cunda), χώρους με έντονη ελληνική παρουσία, όπου όλοι θαύμασαν την φυσική ομορφιά και απόλαυσαν μια ζεστή σχεδόν καλοκαιρινή μέρα.

Την τελευταία μέρα, Παρασκευή 04/10, οι αποστολές όλων των χωρών συναντήθηκαν στο σχολείο, όπου όλοι οι μαθητές έλαβαν μέρος σε αθλητικές δραστηριότητες και παράλληλα πραγματοποιήθηκαν μαθήματα από τους καθηγητές των ξένων χωρών σε μαθητές του Τουρκικού σχολείου. Οι καθηγητές του 5ου ΓΕ.Λ. παρουσίασαν την Ελλάδα και στη συνέχεια έδειξαν παραδοσιακές στολές και τραγούδια  της Βέροιας  που ενθουσίασαν τους Τούρκους μαθητές.

Το Σάββατο 05/10 ήρθε η δύσκολη ώρα του αποχαιρετισμού  και η αποστολή επέστρεψε στην Βέροια  γεμάτη με νέες εμπειρίες και γνώσεις.

Θα πρέπει να τονιστεί η θερμή υποδοχή και φιλοξενία που απόλαυσαν οι αποστολές από τις τουρκικές οικογένειες και ιδιαίτερα η ελληνική αποστολή. Δράσεις σαν αυτές δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να συλλέγουν μοναδικές εμπειρίες, να βιώνουν την πολυπολιτισμικότητα και να αντιλαμβάνονται στην πράξη τη χρησιμότητα της εκμάθησης ξένων γλωσσών.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικός φορέας για την Ελλάδα είναι το Ι.Κ.Υ.

Το 5ο ΓΕΛ Βέροιας στην ΚΔ΄ Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων

Σεπ 201927

«Απροσδόκητα χαρούμενη ένιωσα, όταν τον Ιούνιο της περσινής σχολικής χρονιάς κληρώθηκα να συμμετέχω στην ΚΔ΄ Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων», ανέφερε η μαθήτρια της Α΄ Λυκείου Ελένη Χαραλαμπίδου.

Η ΚΔ΄ Σύνοδος του προγράμματος Βουλή των Εφήβων – Βήματα Δημοκρατίας: Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή (2018 – 2019) διεξήχθη από τις 2 Σεπτεμβρίου έως τις 6 Σεπτεμβρίου 2019. Το θέμα του προγράμματος ήταν: Ανθρώπινα Δικαιώματα: Αναζητώντας, Αναγνωρίζοντας, Διεκδικώντας.

Η μαθήτρια του σχολείου μας, του 5ου ΓΕΛ Βέροιας, αναδείχθηκε από την Ομάδα της «Σχολικής Διαμεσολάβησης» το οποίο για ακόμη μια χρονιά οργανώθηκε από τις υπεύθυνες καθηγήτριες Χαρά Αξούριστου και Κατερίνα Τότσκα.

Η σχολική διαμεσολάβηση ή διαμεσολάβηση συνομηλίκων ορίζεται ως η διαδικασία ειρηνικής επίλυσης μιας σύγκρουσης, στο πλαίσιο της σχολικής ζωής, μεταξύ δύο ή περισσοτέρων διαφωνούντων μαθητών με τη βοήθεια ενός τρίτου και ουδέτερου μαθητή-διαμεσολαβητή, μέσα από μια δομημένη διαδικασία στρατηγικών αντι-βίας με σαφή όρια, ενεργητική συμμετοχή και άμεση επικοινωνία των μερών, με σκοπό μια εποικοδομητική επίλυση της διαφωνίας. Πρόκειται για μια εναλλακτική πρακτική που αντικαθιστά το πειθαρχικό σύστημα τιμωρίας.

Το συγκεκριμένο Πρόγραμμα κατά τη σχολική χρονιά 2018-2019 απέκτησε και ευρύτερο περιεχόμενο και σκοπό. Μέσα από παιχνίδια και συζητήσεις προσεγγίστηκαν έννοιες: Δημοκρατία – Συμμετοχή στο σχολείο και στην κοινωνία, πώς ακούγεται η γνώμη των παιδιών και των εφήβων, αρχές ενεργητικής ακρόασης και ενσυναίσθησης, ανθρώπινα δικαιώματα και δικαιώματα του παιδιού, παραβιάσεις δικαιωμάτων και δυνατότητες προστασίας των θυμάτων, ανισότητες, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, δράσεις αλληλεγγύης, διαφορετικές ταυτότητες, διακρίσεις, προκαταλήψεις, στερεότυπα, γεφύρωση διαφορών, επίλυση συγκρούσεων. Με άλλα λόγια, το Πρόγραμμα έθεσε στο επίκεντρο τους/τις εφήβους ως ενεργά μέλη της κοινωνίας, που συμμετέχουν, δρουν και παρεμβαίνουν ουσιαστικά σε ζητήματα δημοκρατίας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Η κληρωθείσα μαθήτρια Ελένη Χαραλαμπίδου  ανέφερε ότι κατά τη διάρκεια της Συνόδου οι μαθητές και οι μαθήτριες συζήτησαν σε ομάδες αλλά και σε ολομέλεια για θέματα δημοκρατίας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συνομίλησαν με εκπροσώπους του Κοινοβουλίου, αντάλλαξαν απόψεις και ιδέες λαμβάνοντας μέρος σε βιωματικά εργαστήρια προβληματισμού και ευαισθητοποίησης, σχεδιασμένα από το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ιδρύματος της Βουλής. Παράλληλα είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε ποικίλες πολιτιστικές δραστηριότητες. Επισκέφτηκαν το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση «Οιδίπους Τύραννος» και παρευρέθηκαν στη μουσική εκδήλωση, που δόθηκε από μαθητές και μαθήτριες του Μουσικού Γυμνασίου Αλίμου, στον προαύλιο χώρο του Κοινοβουλίου. Οι εργασίες της Συνόδου ολοκληρώθηκαν με την πανηγυρική συνεδρίαση της Βουλής των Εφήβων στην αίθουσα της Ολομέλειας, κατά την οποία οι μαθητές και μαθήτριες παρουσίασαν τις εργασίες των ομάδων τους.

«Η συμμετοχή μου στη Βουλή των Εφήβων μου πρόσφερε γνώσεις, αλησμόνητες εμπειρίες αλλά και γνωριμίες που αισιοδοξώ πως θα εξελιχθούν σε σχέσεις φιλίας. Όλα πρωτόγνωρα ενδιαφέροντα για εμένα! Η στιγμή που ο ενθουσιασμός μου κορυφώθηκε; Όταν εγώ η ίδια εξέφρασα  την άποψή μου πάνω στο θέμα των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, η ανταπόκριση που έλαβα από τους υπόλοιπους έφηβους βουλευτές ήταν συγκινητικά ανεπανάληπτη! Συγκίνηση; Υπερηφάνεια; Δεν είμαι σίγουρη, καθώς εκείνες τις στιγμές ένιωσα ανάμεικτα συναισθήματα. Βέβαια, αυτό που επίσης θα μου μείνει αξέχαστο ήταν η παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης «Οιδίπους Τύραννος» στο Θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη», δήλωσε καταληκτικά η έφηβος – μαθήτριά μας.

Για το 5ο ΓΕΛ Βέροιας

Οι υπεύθυνες καθηγήτριες

Χαρά Αξούριστου & Κατερίνα Τότσκα

 

Ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία Διάχυση / Απολογισμός του προγράμματος ERASMUS+ “Sustainability and Democracy, Democracy and Sustainability” του 5ου ΓΕΛ Βέροιας για το σχ. έτος 2018 – 2019

Αυγ 20192

Την Τετάρτη 15/5/2019, μέλη της παιδαγωγικής ομάδας και ομάδα μαθητών του προγράμματος Erasmus+ KA2 PROJECT-SCHOOL EDUCATION No.2018-1-PT01-KA229-047365, που εκπονεί το 5ο ΓΕ.Λ. Βέροιας, με τον τίτλο «Αειφορία για την Δημοκρατία, Δημοκρατία για την Αειφορία», συμμετείχαν στην τελετή λήξης του σχολικού έτους 2018-2019, που οργάνωσε η Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Ν. Ημαθίας, το τριήμερο 15 έως 17 Μαΐου 2019, όπου και παρουσίασαν το σύνολο των δράσεων που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς στο πλαίσιο του προγράμματος. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν είκοσι ένας μαθητές του σχολείου με τις οικογένειές τους και έξι  εκπαιδευτικοί που αποτελούν την παιδαγωγική ομάδα. Μαθητές και καθηγητές καταρχάς ενημέρωσαν το κοινό της πόλης για την έννοια της Αειφορίας και τη σχέση της με τη Δημοκρατία και το Περιβάλλον. Έγινε διεξοδική αναφορά τόσο στις δράσεις που έγιναν στο στάδιο της προετοιμασίας, όσο και κατά τη διάρκεια των δύο κινητικοτήτων που έλαβαν χώρα, η πρώτη στη Βέροια τον Ιανουάριο του 2019 και η δεύτερη στη Vaasa της Φινλανδίας την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου (5/5 – 11/5/2019). Εστίασαν ιδιαίτερα στην δεύτερη κινητικότητα κατά την οποία επτά μαθητές και δύο καθηγητές επισκέφθηκαν το σχολείο – εταίρο της Φινλανδίας και γνώρισαν από κοντά το περίφημο φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα και τον τρόπο ζωής των φινλανδικών οικογενειών. Επιπλέον, τόνισαν πως, εκτός από τη συμμετοχή σε κοινές δραστηριότητες σχετικές με την Αειφορία στον χώρο του σχολείου, επισκέφτηκαν και βιομηχανικές μονάδες της περιοχής όπου παράγεται βιοκαύσιμο και βιοαέριο, μονάδες ανακύκλωσης και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα που συνεργάζονται με το σχολείο. Τέλος, απάντησαν στις ερωτήσεις που δέχτηκαν από το πλήθος των συμμετεχόντων στην εκδήλωση και μοιράστηκαν μαζί τους τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν από την γόνιμη – όπως αποδείχθηκε – επαφή τους με τους ευρωπαίους εταίρους.

Τη Δευτέρα 20/5/2019, τελευταία μέρα διεξαγωγής μαθημάτων για το σχολικό έτος 2018-2019, στη βιβλιοθήκη του 5ου ΓΕ.Λ. Βέροιας έγινε παρουσίαση στο σύνολο της μαθητικής κοινότητας του σχολείου των τεσσάρων προγραμμάτων Erasmus+, που εκπονούνται από το σχολείο, καθώς και των προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας, πολιτιστικών θεμάτων και καινοτόμων δράσεων. Μέλη της παιδαγωγικής ομάδας και ομάδα μαθητών του προγράμματος Erasmus+ KA2 PROJECT-SCHOOL EDUCATION No.2018-1-PT01-KA229-047365, με τον τίτλο «Αειφορία για την Δημοκρατία, Δημοκρατία για την Αειφορία», παρουσίασαν τις δράσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς στο πλαίσιο του προγράμματος. Έγινε διεξοδική αναφορά αρχικά στις εργασίες που εκπονήθηκαν στο στάδιο της προετοιμασίας των δύο κινητικοτήτων, οι οποίες έλαβαν χώρα, η πρώτη στη Βέροια τον Ιανουάριο του 2019 και η δεύτερη στη Vaasa της Φιλανδίας την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε πως στο πρώτο στάδιο και για την υποενότητα «Δημοκρατία και Περιβάλλον στα Ιδρύματα» οι μαθητές διερεύνησαν τον ρόλο των Ιδρυμάτων στην εγκαθίδρυση της Δημοκρατίας και την προστασία του Περιβάλλοντος τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Επίσης οι μαθητές φιλοτέχνησαν το λογότυπο του προγράμματος, διεξήγαγαν έρευνα μέσω ερωτηματολογίου για τον ρόλο του Σχολείου ως θεσμού, στην ανάπτυξη της Αειφορίας και ήρθαν σε επαφή με άλλους εκπαιδευτικούς φορείς, με τη Δημοτική Αρχή και με Περιβαλλοντικές Ομάδες.  Ενόψει της δεύτερης κινητικότητας  του προγράμματος Erasmus+ KA2 και για τις ανάγκες της υποενότητας «Δημοκρατία, Περιβάλλον και Οικονομία», οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα μελέτησαν τη σχέση της Οικονομίας με το Περιβάλλον και τη Δημοκρατία, αφού ενημερώθηκαν από ειδικούς και επαγγελματίες σχετικά με περιβαλλοντικά και οικονομικά θέματα που αφορούν στην περιοχή του νομού Ημαθίας. Οι μαθητές μίλησαν με ενθουσιασμό για τις εμπειρίες που αποκόμισαν από την ως τώρα συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, ιδιαίτερα για τη φιλοξενία που πρόσφεραν κατά την πρώτη κινητικότητα και αυτή που δέχθηκαν κατά τη δεύτερη. Απάντησαν δε στις ερωτήσεις των συμμαθητών τους παρακινώντας τους παράλληλα να συμμετάσχουν σε ένα μελλοντικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα.

Τη Δευτέρα 26 Ιουνίου και με τη λήξη του διδακτικού έτους το πρόγραμμα ERASMUS+ “ Sustainability and Democracy, Democracy and Sustainability ” του 5ου ΓΕΛ Βέροιας παρουσίασε σε ανοιχτή εκδήλωση στη Βιβλιοθήκη του Σχολείου τις δράσεις που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος κατά το τρέχον σχολικό έτος. Μαθητές ενημέρωσαν με σαφή και γλαφυρό τρόπο το κοινό για την ετήσια δράση του προγράμματος. Αρχικά αναφέρθηκαν στην πολύμηνη προετοιμασία της ελληνικής ομάδας για την υποδοχή των ξένων αποστολών, και την έρευνα που έκαναν σχετικά με την Αειφορία και το ρόλο των Ιδρυμάτων σε αυτήν. Επικεντρώθηκαν στην  υποδοχή και φιλοξενία επί μία εβδομάδα τον Ιανουάριο του 2019 (13/1/2019 έως 18/1/2019) είκοσι ενός μαθητών και έξι καθηγητών από τα τρία συνεργαζόμενα σχολεία της Φινλανδίας, της Πορτογαλίας, και της Εσθονίας, με τους οποίους εκπόνησαν ομαδικές εργασίες πάνω στη θεματική του προγράμματος και συμμετείχαν σε ποικίλες δραστηριότητες που αφορούσαν όλους τους τομείς της Αειφορίας: περιβάλλον, κοινωνία, οικονομία. Τις μέρες αυτές, τόνισαν,  τα παιδιά είχαν και την ευκαιρία να γνωρίσουν στους ευρωπαίους συμμαθητές τους τον ελληνικό πολιτισμό μέσα από επισκέψεις σε εμβληματικά μέρη τόσο της Βέροιας όσο και της Θεσσαλονίκης, τονίζοντας στις ξεναγήσεις τους το στοιχείο της πολυπολιτισμικότητας που διατρέχει την ελληνική ιστορία.  Ακόμα οι δύο μαθητές έκαναν αναφορά στην προπαρασκευή της μετάβασης της ελληνικής αποστολής στη Vaasa της Φινλανδίας. Η δεύτερη κινητικότητα, όπως επισημάνθηκε,  οδήγησε τους ευρωπαίους συμμαθητές σε κοινές δράσεις στο φινλανδικό σχολείο και σε μια βιωματική επαφή με την εφαρμογή της Αειφορίας στη Φινλανδία. Επακολούθησε συζήτηση κατά την οποία μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί δήλωσαν ενθουσιασμένοι από τις εμπειρίες που αποκόμισαν και ανέδειξαν τα τεράστια οφέλη από την υλοποίηση του προγράμματος. Η ανατροφοδότηση που υπήρξε από τους μαθητές και ιδιαίτερα από τους γονείς  ενισχύει την επιθυμία για συνέχιση της συνεργασίας την επόμενη χρονιά. Η επόμενη δραστηριότητα έχει προγραμματισθεί για το Νοέμβριο του 2019 στην πόλη Mafra της Πορτογαλίας με τη συμμετοχή επτά μαθητών και δύο εκπαιδευτικών του Σχολείου μας.

 

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι μαθητές/τριες: Κώστας Τσίλης, Αντώνης Βασιλειάδης, Βίκυ Τζουβάρα, Λία Καπαλίκα, Μελίνα Μεταξά, Δέσποινα Τζήμα, Γιώργος Λοκμανίδης, Κατερίνα Δέλλα, Έλενα Θεοδώρου, Σοφία Πανίδου, Νίκος Τσιφλίδης, Μαρία Τσουφλίδου, Λεωνίδας Κουκουράβας, Παναγιώτης Πιπερίδης, Κατερίνα Πατοπούλου, Βίκυ Μωυσίδου, Κατερίνα Φεϊζατίδου, Άννα Τζίρου, Αιμιλία Κίρτσιου, Γιάννης Ψαρράς και Ολυμπία Παπαευθυμίου. Την παιδαγωγική ομάδα απαρτίζουν οι καθηγητές/τριες: Χαρά Αξούριστου, Έφη Λιακοπούλου, Έλενα Γιαννάκη, Κατερίνα Τότσκα, Σταμάτης Χρυσής και Τάσος Μοσχόπουλος.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικός φορέας για την Ελλάδα είναι το Ι.Κ.Υ..

Διάχυση αποτελεσμάτων πολυμερούς Σχολικής Σύμπραξης στο πλαίσιο εγκεκριμένου Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο «Trans European Water Sustainability» του 5ου ΓΕ.Λ. Βέροιας

Ιούλ 201919

Η παιδαγωγική ομάδα και οι μαθητές του προγράμματος ERASMUS+  με τίτλο  «Trans European Water Sustainability» και κωδικό 2018-1-DK01-KA229-047090_5»  του 5ου ΓΕ.Λ. Βέροιας στα πλαίσια της ενημέρωσης της τοπικής κοινωνίας της Βέροιας για το έργο και τις δράσεις της ετοίμασαν και παρουσίασαν στο κοινό τις δραστηριότητες της ομάδας, δίνοντας έμφαση στα αποτελέσματα και στα προϊόντα της 9μηνης εργασίας τους

Έτσι, αρχικά την Πέμπτη 16 Μαΐου 2019 η ομάδα ενημέρωσε την τοπική σχολική κοινότητα -μαθητές και καθηγητές σχολείων της Βέροιας, στην καθιερωμένη εκδήλωση που οργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Παύλειο Πολιτιστικό Κέντρο (Μεντρεσέ Τζαμί), στην οποία παρουσιάζονται καλές πρακτικές που υλοποιούν τα σχολεία του νομού Ημαθίας· μετά από λίγες μέρες, στις 20 Μαΐου , οι μαθητές επανέλαβαν την παρουσίαση στην σχολική κοινότητα του 5ου ΓΕ.Λ., όπως και  τη Δευτέρα 24 Ιουνίου σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Γονέων του 5ου ΓΕ.Λ. στη Βιβλιοθήκη του σχολείου.

Μεταξύ αυτών που παρουσίασαν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του προγράμματος «Trans European Water Sustainability» ιδιαίτερη σημασία έχει η έμφαση που δόθηκε στις εμπειρίες που οι μαθητές αποκόμισαν από την μεταξύ τους συνεργασία, την επαφή  με τους μαθητές των σχολείων/εταίρων αλλά και τα συναισθήματά τους από τις επισκέψεις και τη φιλοξενία τους στο Usak της Τουρκίας, στη Riga της Λετονίας και στο Torre del Greco της Ιταλίας. Ιδιαίτερα αναφέρθηκαν στην εμπειρία της συμμετοχής στο πρόγραμμα Erasmus+ και στα έντονα συναισθήματα που βίωσαν και βιώνουν από την συνεργασία και επικοινωνία τους με αλλοεθνείς εφήβους και συνομηλίκους.

Οι μαθητές του προγράμματος θα εργαστούν και το καλοκαίρι καθώς η επόμενη κινητικότητα είναι προγραμματισμένη για τα τέλη Σεπτέμβρη στο Bangekop της Δανίας· τα θέματα σε αυτή τη συνάντηση είναι:

1ον) οι επιπτώσεις της ανόδου της στάθμης του νερού για την κάθε χώρα και

2ον) Εθνικοί Μύθοι για το Νερό

 

btrhdr

Βαθμολογίες υποψηφίων των ειδικών μαθημάτων Πανελλαδικών Εξετάσεων σχολικού έτους 2018 – 2019

Ιούλ 201912

Βαθμολογίες υποψηφίων των ειδικών μαθημάτων Πανελλαδικών Εξετάσεων σχολικού έτους 2018 – 2019.

αποτελέσματα ειδικών μαθημάτων

Απολογισμός του προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο “INTERNET: Innovating New Teaching Techniques For Our Future Schools” του 5ου ΓΕΛ Βέροιας για το σχ. έτος 2018 – 2019

Ιούλ 20199

Τη Δευτέρα 26 Ιουνίου και με τη λήξη του διδακτικού έτους παρουσιάστηκε σε ανοιχτή εκδήλωση για γονείς και μαθητές το πρόγραμμα ERASMUS+ “Innovating New Teaching Techniques For Our Future Schools” του 5ου ΓΕΛ Βέροιας στη Βιβλιοθήκη του σχολείου. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν είκοσι μαθητές του σχολείου μας με τις οικογένειες τους και πέντε εκπαιδευτικοί που αποτελούν την παιδαγωγική ομάδα και έχει διάρκεια 2 διδακτικών ετών. Οι μαθήτριες Βαλαβάνη Άνια και Πορλίδα Νάσια ανέλαβαν να εξηγήσουν τη φιλοσοφία του προγράμματος και τις δράσεις που υλοποιήθηκαν μέχρι τώρα:

Φιλοσοφία

  • Το πρόγραμμα έχει ως θέμα τις καινοτόμες τεχνικές διδασκαλίας για τα σχολεία του μέλλοντος.
  • Οι σκοποί του είναι να αυξηθεί το κίνητρο των μαθητών για μάθηση – ιδιαίτερα αυτών που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση – να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες σχετικές με τη συνεργατικότητα, με τη χρήση του διαδικτύου και των εργαλείων του και να γίνει σύγκριση σχολικών μεθόδων και προγραμματισμού.
  • Κοινός στόχος όλων των συνεργατών είναι να κτιστούν υγιείς χαρακτήρες, αξίες δικαίου και σεβασμού, καθώς και να ενισχυθεί η αυτοεκτίμηση.

Δράσεις

  1. Μετακίνηση στο Hamm της Γερμανίας από 2/12/2018 έως 8/12/2018 για το συντονισμό του προγράμματος και εκπαιδευτικές δράσεις σχετικές με τη χρήση εργαλείων ICT στην εκπαίδευση και δημιουργία video με χρήση ipad σε σενάριο των ίδιων των παιδιών για το ρατσισμό, τη διαφορετικότητα και το bullying.
  2. Φιλοξενία 15 καθηγητών και 24 μαθητών στη Βέροια από τα πέντε συνεργαζόμενα σχολεία από τις 11/03/2019 έως τις 17/03/2019. Οι ξένοι μαθητές διέμειναν σε οικογένειες μαθητών του σχολείου μας Η φιλοξενία περιλάμβανε επισκέψεις σε σημαντικά τοπόσημα της Ελλάδας, όπως τα Μετέωρα, τους Βασιλικούς Τάφους της Βεργίνας, το Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης και τα σημαντικότερα μνημεία της Βέροιας. Οι εκπαιδευτικές δράσεις περιλάμβαναν παρουσιάσεις μαθητών για διάφορες όψεις χρήσης του Διαδικτύου. Η ελληνική ομάδα μίλησε για την ταύτιση ανθρώπινων δικαιωμάτων και δικαιωμάτων Διαδικτύου. Την Τετάρτη 13/3/2019 πραγματοποιήθηκε στη σχολική βιβλιοθήκη του 5ουΓΕ.Λ. online βιωματικό εργαστήριο από τον κ. Άρη Λούβρη, συνεργάτη του European Schoolnet, που αποτέλεσε ένα σημαντικό μάθημα για τα παιδιά, όπου συζητήθηκαν τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις στο Διαδίκτυο.
  3. Μετακίνηση στο Inowrocław της Πολωνίας από τις 5/5/2019 έως τις 11/05/2019. Πραγματοποιήθηκαν μαθήματα με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών από τους καθηγητές των ξένων χωρών σε μαθητές του Πολωνικού σχολείου. Η δική μας αποστολή έκανε μάθημα για την Ελλάδα και τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό με έμφαση στη φιλοσοφία. Κατασκευάστηκαν διαδρομές για robot από τους μαθητές και πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε σημαντικές μεσαιωνικές πόλεις. Μεγάλη εντύπωση προκάλεσε το Experiment Center της Gdynia, όπου οι μαθητές έμαθαν παίζοντας και ανακαλύπτοντας τη φύση.
  4. Το επόμενο σχολικό έτος θα πραγματοποιηθούν επισκέψεις στην Τουρκία, στην Ισπανία και στη Ρουμανία.

Στη συνέχεια μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί μίλησαν για τις εμπειρίες που αποκόμισαν από το πρόγραμμα και τα οφέλη σε προσωπικό επίπεδο.

Η παιδαγωγική ομάδα του «INTERNET»

 

Απολογισμός του προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο “ISLAB: Integrated Science Labs” του 5ου ΓΕΛ Βέροιας για το σχ. έτος 2018 – 2019

Ιούλ 20199

Τη Δευτέρα 26 Ιουνίου και με τη λήξη του διδακτικού έτους το πρόγραμμα ERASMUS+ “ISLAB: Integrated Science Labs” του 5ου ΓΕΛ Βέροιας παρουσίασε σε ανοιχτή εκδήλωση στη Βιβλιοθήκη του Σχολείου τις δράσεις που υλοποιήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος κατά το τρέχον σχολικό έτος. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν δεκατρείς μαθητές του Σχολείου μας με τις οικογένειες τους και έξι  εκπαιδευτικοί που αποτελούν την παιδαγωγική ομάδα. Οι μαθητές Σουμελίδου Ελευθερία και Πιπερίδης Παναγιώτης παρουσίασαν με σαφή και γλαφυρό τρόπο την ετήσια δράση η οποία εν συντομία περιελάμβανε:

  1. Προπαρασκευαστική συνάντηση των εκπαιδευτικών στην Πιατσέντζα της Ιταλίας το Νοέμβριο του 2018 για τον συντονισμό του προγράμματος
  2. Πολύμηνη προετοιμασία της ελληνικής ομάδας για την υποδοχή των ξένων αποστολών. Στα πλαίσια της προετοιμασίας αυτής οι μαθητές παρασκεύασαν στο εργαστήριο χημείας του Σχολείου μας σαπούνια και βιοντίζελ χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη ελαιόλαδο και χρησιμοποιημένα λάδια.
  3. Υποδοχή και φιλοξενία επί μία εβδομάδα το Μάιο του 2019 είκοσι δύο μαθητών και εννέα καθηγητών από τα τέσσερα συνεργαζόμενα σχολεία της Ισπανίας, της Πορτογαλίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας.

Επακολούθησε συζήτηση κατά την οποία μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί δήλωσαν ενθουσιασμένοι από την εμπειρίες που αποκόμισαν και ανέδειξαν τα τεράστια οφέλη από την υλοποίηση του προγράμματος. Η επόμενη δραστηριότητα έχει προγραμματισθεί για το Οκτώβριο του 2019 στην πόλη Maia της Πορτογαλίας με τη συμμετοχή έξι μαθητών και τριών εκπαιδευτικών του Σχολείου μας.

 

Η παιδαγωγική ομάδα του ISLAB

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Ιούν 201928

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

  • Από το Υπουργείο ανακοινώθηκε ότι δίνεται παράταση για τη Β’ φάση ηλεκτρονικών εγγραφών  μέχρι τη Δευτέρα 01/07 και ώρα 23.59.  Η Γ’ φάση ηλεκτρονικών εγγραφών θα είναι από 01/09/2019 έως 11/09/2019.
  • Το Σχολείο κατά την διάρκεια του καλοκαιριού θα είναι ανοικτό κάθε Τετάρτη από 08:00 έως  14:00.
  • Το Σχολείο θα είναι ανοικτό για να εκδίδει κωδικό ασφαλείας  μηχανογραφικού δελτίου τις μέρες: Τετάρτη  03/07,  Τρίτη 09/07,  Τετάρτη 10/07  και  Δευτέρα 15/07.
« Παλιότερα άρθρα

Το site του Σχολείου μας

Το site του Σχολείου μας

http://5lyk-veroias.ima.sch.gr/

Το site της Περιβαλλοντικής Ομάδας

Το site της περιβαλλοντικής ομάδας

http://perib5gelverias.weebly.com/

Ημερολόγιο αναρτήσεων

Φεβρουάριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Οκτ    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829  


Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων