5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΕΡΟΙΑΣ

Τα νέα του σχολείου μας

Όταν το Πανεπιστήμιο συναντά το Σχολείο

Απρ 20195

Την Τρίτη, 2 Απριλίου 2019 μαθητές του 5ου ΓΕΛ Βέροιας συναντήθηκαν με τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Γιώργο Ανδρειωμένο στη Βιβλιοθήκη του σχολείου. Ο κ. Ανδρειωμένος είχε εκφράσει την επιθυμία να συναντηθεί με μαθητές κατά την επίσκεψή του στην πόλη μας, με αφορμή την παρουσίαση από τον Σύνδεσμο Φιλολόγων  του βιβλίου του «Γ. Ρίτσος, Πρώιμα ποιήματα και πεζά»,.

Η μαθητική κοινότητα του 5ου ΓΕΛ ανταποκρίθηκε θερμά στην πρόσκληση – μάλιστα, πολλοί μαθητές της Γ΄ Λυκείου ζήτησαν έντονα να παρευρεθούν στη συνάντηση –  και με γνήσιο ενδιαφέρον παρακολούθησε την ομιλία του καθηγητή για τον Ρίτσο. Με απλό, βιωματικό και οικείο τρόπο ο κ. Ανδρειωμένος παρουσίασε στους μαθητές άγνωστες πτυχές της ζωής του ποιητή και τον δραματικό τρόπο που αυτές επηρέασαν την λογοτεχνική του παραγωγή. Ακολούθησε συζήτηση για τον πνευματικό πολιτισμό στις μέρες μας και το ρόλο που μπορούν να παίξουν οι νέοι στην ανάπτυξή του. Η επαφή του καθηγητή με τους μαθητές συνεχίστηκε στην αυλή του σχολείου, όπου αυτοί τον βομβάρδισαν με ερωτήσεις για τον ποιητή, την τέχνη, τους πνευματικούς ανθρώπους.

Θεωρούμε πως τέτοιες δράσεις ενισχύουν το ενδιαφέρον των παιδιών για τα γράμματα – κάποιοι μαθητές δανείστηκαν, μετά το πέρας της ομιλίας, βιβλία του Ρίτσου – ανοίγουν τους πνευματικούς τους ορίζοντες και συντελούν στο να κατακτήσει το σχολείο τον πραγματικά παιδευτικό του ρόλο.

 

Τρίτη ανταλλαγή μαθητών στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 με τίτλο «Trans European Water Sustainability»

Απρ 20194

Η τρίτη ανταλλαγή μαθητών στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 με τίτλο «Trans European Water Sustainability» και κωδικό 2018-1-DK01-KA229-047090_5 με θέμα την αειφορία του νερού, στο οποίο το σχολείο μας συμμετέχει ως εταίρος, πραγματοποιήθηκε στην πόλη Torre del Greco της ιταλικής Καμπανίας. Μετέβησαν 31 συνολικά μαθητές από Τουρκία, Ελλάδα, Δανία, Λετονία και Πορτογαλία οι οποίοι φιλοξενήθηκαν από οικογένειες των συμμαθητών/συνεργατών τους στο Torre del Greco.

Έτσι, οκταμελής αποστολή του σχολείου, αποτελούμενη από 5 μαθητές/-τριες και 3 καθηγητές, επισκέφτηκε το σχολείο Liceo Scientifico Statale «Alfred Nobel», στο Torre del Greco από την Δευτέρα 18 Μαρτίου έως την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2019. Πρόκειται για την τρίτη συνάντηση των συνεργαζόμενων σχολείων· το θέμα της αφορούσε τη θάλασσα και τις ποικίλες ευεργετικές επιδράσεις της στον άνθρωπο και τον πολιτισμό του. Ήταν η συνέχεια του θέματος της πρώτης και της δεύτερης συνάντησης που είχαν πραγματοποιηθεί στο Usak της Τουρκίας και στη Ρίγα της Λετονίας των οποίων τα θέματα ήταν οι πηγές των υδάτων, η υδροδότηση των πόλεων και το πόσιμο νερό αντίστοιχα.

Οι πέντε μαθητές και μαθήτριες και οι τρεις καθηγητές,  μέλη του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 με τίτλο «Trans European Water Sustainability»  του σχολείου,έγιναν δεκτοί σε μία ζεστή τελετή-υποδοχή που προετοίμασαν οι Ιταλοί συμμαθητές τους· συγκινητικότατη στιγμή της κάθε αποστολής ήταν το μικρό αφιέρωμα για την κάθε χώρα. Οι Ιταλοί οικοδεσπότες προσέγγισαν την κουλτούρα των λαών διαβάζοντας ποιήματα, τραγουδώντας γνωστές επιτυχίες, χορεύοντας χαρακτηριστικούς χορούς της κάθε χώρας. 20 ιταλοί μαθητές και μαθήτριες υποδέχθηκαν την ελληνική αποστολή χορεύοντας συρτάκι συγκινώντας την ελληνική αποστολή και ξεσηκώνοντας όλες τις αποστολές.

Στη συνέχεια κάθε αποστολή παρουσίασε τις εργασίες της με θέμα τη θάλασσα και τις ευεργετικές χρήσεις της για την κάθε χώρα. Η ελληνική αποστολή παρουσίασε την ποικιλία που εμφανίζει η χώρα μας με τις πολυάριθμες παραλίες της και παράλληλα την αξιοποίησή τους για την πραγματοποίηση αθλητικών δραστηριοτήτων· αργότερα η ιταλική ομάδα υποδέχτηκε τις αποστολές στο δημαρχείο της πόλης.

Τα οφέλη της θάλασσας έγιναν γνωστά με επισκέψεις αρχικά σε ένα ναυπηγείο ξύλινων σκαφών αλλά και στο ναυτικό μουσείο της πόλης. Καθώς χαρακτηριστικό μνημείο της περιοχής είναι ο Βεζούβιος, την επόμενη μέρα, οι αποστολές περπάτησαν ως την κορυφή του και ενημερώθηκαν από έμπειρους οδηγούς για την ηφαιστειακή του δραστηριότητα στο πέρασμα των χρόνων και τις επιπτώσεις του στον πολιτισμό της περιοχής· όλο το παραπάνω συνδυάστηκε με την επίσκεψη στο Ηerculaneum,  μία πόλη που σκεπάστηκε από τη λάβα του Βεζούβιου και που ξεπρόβαλε μετά τις ανασκαφές του 19ου αι. αναδεικνύοντας τον πολιτισμό και τις συνήθειες των κατοίκων του 1ου αι. μ.Χ..

Την επόμενη μέρα οι Ιταλοί μαθητές συμπλήρωσαν την παρουσίαση των εργασιών τους για την ευεργετική επίδραση της θάλασσας τόσο στην τέχνη όσο και στην οικονομία της πόλης τους χάρη στην αξιοποίηση των κόκκινων κοραλλιών και των οστράκων στην κατασκευή κοσμημάτων· οι μαθητές γνώρισαν περισσότερο την τέχνη αυτή με την επεξεργασία κοραλλιού και οστράκων σε καθοδηγούμενα βιωματικά εργαστήρια, ενώ παράλληλα οι καθηγητές των ξένων αποστολών  παρουσίαζαν σε τμήματα του σχολείου τη χώρα και τον πολιτισμό τους απαντώντας σε ερωτήσεις των Ιταλών μαθητών. Το απόγευμα της ίδιας μέρας μαθητές και καθηγητές απόλαυσαν μία βόλτα με ιστιοπλοϊκό στον κόλπο του Τorre del Greco ακούγοντας από τους ξεναγούς/οδηγούς μία άλλη όψη της προσφοράς της θάλασσας στους κατοίκους της πόλης.

Στόχος της επόμενης μέρας ήταν η επαφή με το παρελθόν της περιοχής με  μία βόλτα στη Νάπολη, την πρωτεύουσα της περιοχής· η επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο ολοκλήρωσε την εικόνα του πολιτιστικού παρελθόντος της περιοχής, καθώς όλοι εμείς οι επισκέπτες αντικρίσαμε τα έργα τέχνης που αναδυθήκαν από την Πομπηία μένοντας κατάπληκτοι από τις σωζόμενες τοιχογραφίες που φανερώνουν την καθημερινότητα των προγόνων και αποκαλύπτουν τις ποικίλες δραστηριότητές τους. Η επαφή με την ιταλική κουλτούρα συνεχίστηκε με μια βόλτα στα στενά δρομάκια στην πόλη της Νάπολης απολαμβάνοντας τα χρώματα αυτής της ιδιαίτερης πόλης.

Η τελευταία μέρα του προγράμματος ξεκίνησε με μια εκδρομή σε τοπικό υδροηλεκτρικό εργοστάσιο και μια σύντομη αλλά πλήρη ενημέρωση για την κατασκευή και  λειτουργία του, καθώς και την δυνατότητα του να καλύπτει τις ανάγκες ύδρευσης και άρδευσης της περιοχής. Στην συνέχεια, ιδιαίτερα συγκινητικό ήταν το δείπνο/πικνίκ που παρέθεσαν οι ιταλοί μαθητές στις ξένες αποστολές· όλες οι οικογένειες/οικοδεσπότες ετοίμασαν τοπικά εδέσματα και σε μια φάρμα βουβαλιών και χώρο ειδικά διαμορφωμένο, μαθητές και καθηγητές δοκίμασαν όλοι μαζί την αυθεντική ιταλική κουζίνα, απολαμβάνοντας και γνωρίζοντας τις γαστρονομικές συνήθειες των ιταλών. Η εικόνα 60 περίπου ανθρώπων από 6 διαφορετικές γωνιές της Ευρώπης που διασκεδάζουν όλοι μαζί γελώντας, τραγουδώντας και χορεύοντας θα μείνει ανεξίτηλα χαραγμένη στην μνήμη όλων, αποδεικνύοντας αφενός την δύναμη της ανθρώπινης φύσης να ξεπερνά στερεότυπα και αφετέρου την αξία των προγραμμάτων Erasmus+ που δίνουν την δυνατότητα στους μαθητές να αποβάλλουν προκαταλήψεις και να συνδέονται με τους συνανθρώπους /συμπολίτες τους χωρίς περιορισμούς.

Οι σκηνές της επόμενης μέρας, της μέρας των αναχωρήσεων ολοκληρώνει το παραπάνω· οι μαθητές και οι μαθήτριες αποχωρίζονταν τους καινούργιους φίλους από τόσο μακριά που μέσα σε μια εβδομάδα τους ένιωσαν τόσο κοντά. Αγκαλιές, δάκρυα, ανταλλαγές δώρων από μαθητές αλλά και από τους γονείς των οικοδεσποτών συγκινούν με την θερμότατη αγκαλιά που πρόσφεραν στους μικρούς φιλοξενούμενους.

Οι μαθητές/-τριες που συμμετείχαν στην ελληνική αποστολή είναι: Μπέκιου Ελένη, Τσιούρβα Σοφία, Σουμελίδου Ελευθερία, Σαμαράς  Χρήστος, Τσουλτσίδου Μαρία  και συνοδεύονταν από τους καθηγητές: Ασικίδη Μιχαήλ, Θυμιοπούλου Χριστίνα, Καραγιάννη Φράγκα.

 

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικός φορέας για την Ελλάδα είναι το Ι.Κ.Υ..

Διακρατική Εκπαιδευτική Δραστηριότητα του προγράμματος Erasmus+KA2 από το 5ο Γενικό Λύκειο Βέροιας. «Innovating New Teaching Techniques for Our Future Schools» (2018-1-DE03- KA229-047139_2)

Μαρ 201920

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε από το 5ο ΓΕ.Λ. Βέροιας η εβδομάδα φιλοξενίας πέντε σχολείων από πέντε διαφορετικές χώρες στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+KA2 που αφορά στην ανταλλαγή καλών πρακτικών αναφορικά με τις Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση.

Το πρόγραμμα είναι διετές, και συμμετέχουν τα εξής σχολεία:

  • το Frei Waldorfschule Hamm από την πόλη Hamm της Γερμανίας ,
  • το Colegiul Tehnic ‘Alexandru Domsa’ από την πόλη Alba Iulia της Ρουμανίας,
  • το Abidin Pak Pakmaya Anadolu Lisesi από την πόλη Edremit της Τουρκίας,
  • το Szkola Podstawowa nr 14 z Oddzialami Dwujezycznymi από την πόλη Inowroclaw της Πολωνίας,
  • το Sargada Familia από την πόλη Elda της Ισπανίας ,
  • καθώς και το 5ο ΓΕ.Λ. Βέροιας.

Οι μαθητές και οι καθηγητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν πτυχές και όψεις της ελληνικής εκπαίδευσης, της γενικής και τοπικής ιστορίας και κουλτούρας και κυρίως με γνώμονα το στόχο του προγράμματος να ερευνήσουν την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου, τη συμβολή των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαιδευτική πράξη και να παρουσιάσουν τις εργασίες τους και τα πορίσματα των ερευνών τους. Προκειμένου να επιτευχθούν τα παραπάνω ακολουθήθηκε το εξής πρόγραμμα:

Την Τρίτη 12/3/2019 οι μαθητές γνωρίστηκαν μεταξύ τους και παρουσίασαν τα σχολεία και τις χώρες τους στη βιβλιοθήκη του 5ου ΓΕ.Λ., ενώ στη συνέχεια κάθε χώρα ενημέρωσε με ποιόν τρόπο γιόρτασαν την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου. Μετά τις παρουσιάσεις μετέβησαν στο Δημαρχείο, όπου τους καλωσόρισαν ο αντιδήμαρχος Παιδείας κ. Γιώργος Σοφιανίδης και ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Θανάσης Σιακαβάρας, οι οποίοι τους μίλησαν για τη Βέροια και τα σχολεία της και τους ευχήθηκαν καλή διαμονή.

Την Τετάρτη 13/3/2019 πραγματοποιήθηκε online βιωματικό εργαστήριο (https://youtu.be/CxFpoQww2zU) από τον κ. Άρη Λούβρη, Μηχανικό Πληροφορικής, εξειδικευμένο στα Νέα Δικτυακά και Υπολογιστικά Συστήματα, ειδικού σε θέματα ασφάλειας Διαδικτύου. Ο κ. Λούβρης, που επίσης είναι συνεργάτης του European Schoolnet για την εφαρμογή του Web We Want project, παρακολούθησε τις παρουσιάσεις των μαθητών που βασίστηκαν στο εγχειρίδιο Web We Want. Οι θεματικές ήταν οι εξής:

-Η Πληροφορία στο διαδίκτυο (Albert Einstein: Οι πληροφορίες δεν είναι γνώση. Η μόνη πηγή γνώσης είναι η εμπειρία.) από τους μαθητές της Γερμανίας

-Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις μου στο διαδίκτυο από τους μαθητές του 5ου ΓΕ.Λ. Βέροιας.

-Χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο από τους μαθητές της Ρουμανίας

-Δημιουργώντας την ταυτότητά μας στο διαδίκτυοαπό τους μαθητές της Πολωνίας

-Προστασία προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο από τους μαθητές της Ισπανίας

-Πνευματικά δικαιώματα από τους μαθητές της Τουρκίας

Στη συνέχεια ακολούθησε επίσκεψη στο Μουσείο των Αιγών, όπου ενημερώθηκαν για την πρωτεύουσα και μετέπειτα νεκρόπολη της αρχαίας Μακεδονίας και τα ταφικά έθιμα στην αρχαία Ελλάδα. Μέσα από την ξενάγηση ήρθαν σε επαφή με το μεγαλείο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας ξεναγήθηκαν στα αξιοθέατα της πόλης. Η ιστορική διαδρομή αφορούσε στα χνάρια  των πολιτισμών που αναπτύχθηκαν στο μακρύ διάβα της ιστορίας της Βέροιας, όπως ο Εβραϊκός, ο Ρωμαϊκός, ο Οθωμανικός, ο Ελληνικός και στη συνύπαρξη των διαφορετικών θρησκευτικών κοινοτήτων. Η πλατεία Ωρολογίου, το βήμα του Αποστόλου Παύλου, το Μεντρεσέ τζαμί, η εκκλησία της Αναστάσεως του Χριστού, τα δίδυμα λουτρά, η Κυριώτισσα, η Ευαγγελική εκκλησία και η εβραϊκή συνοικία με τη Συναγωγή ήταν οι βασικοί σταθμοί της ξενάγησης.

Την Πέμπτη 14/3/2019 μαθητές και καθηγητές επισκέφτηκαν τη Θεσσαλονίκη, όπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία της πόλης και του Λευκού Πύργου και να περιηγηθούν σε άλλα σημαντικά αξιοθέατα.

Την Παρασκευή 15/3/2019 πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στην πόλη της Καλαμπάκας και τα Μετέωρα, όπου θαύμασαν τον αξιοπερίεργο γεωλογικό σχηματισμό, έμαθαν την ιστορία των μοναστηριών και συγκεκριμένα τη μονή του Μεγάλου Μετεώρου.

Τα συνεργαζόμενα σχολεία αποκόμισαν τα οφέλη που προκύπτουν από την πολιτισμική ανταλλαγή και έφυγαν όλοι, εκπαιδευτικοί και μαθητές την Κυριακή 17/3/2019 γεμάτοι ωραίες αναμνήσεις και εικόνες από την επίσκεψη τους στην Ελλάδα.

Μέσα από τη μοναδική εμπειρία που δίνουν τα προγράμματα κινητικότητας σχολείων της Ευρώπης χτίζονται σχέσεις εμπιστοσύνης και αλληλεγγύης ανάμεσα στις χώρες, ενώ παράλληλα δίνεται η ευκαιρία για συνεργασία, καινοτομία και ανταλλαγή καλών πρακτικών. Επίσης, δομείται η ταυτότητα του Ευρωπαίου πολίτη μέσα από την πολυπολιτισμικότητα των διαφορετικών λαών που την απαρτίζουν.

Τους ευρωπαίους μαθητές φιλοξένησαν άριστα οι οικογένειες των παρακάτω μαθητών/τριων: Βαλαβάνη Σουλτάνα-Αναστασία, Βασιλείου Μαρία-Ελένη, Γεροπούλου Βασιλική, Δαρδακούλη Μαρία, Θεοδώρου Ελένη, Καλογήρου Αναστασία, Καπράρας Στέργιος, Κατσαβός Νηρέας-Θωμάς, Μπέκιου Ελένη, Μποβάκη Αγγελική, Παρσοπούλου Μαρία, Πορλίδα Αθανασία, Πράσσου Βασιλική, Σιακαβαρας Αστέριος, Σουμελιδου Ελευθερία, Τζίρου Άννα, Τσουλτσίδου Μαρία, Τσουφλίδου Μαρία, Φωτιάδου Ευφροσύνη, Χαρέλα Βασιλική.

Την παιδαγωγική ομάδα απαρτίζουν οι καθηγητές/τριες: Θυμιοπούλου Χριστίνα, Καραλής Δημήτριος, Μπέτσα Ολυμπία, Παπαγεωργίου Αριστοτέλης, Πασχούλας Κωνσταντίνος

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικός φορέας για την Ελλάδα είναι το Ι.Κ.Υ..

Διακρατική Εκπαιδευτική Δραστηριότητα του προγράμματος Erasmus+KA2 από το 5ο Γενικό Λύκειο Βέροιας. «Αειφορία για την Δημοκρατία, Δημοκρατία για την Αειφορία» Δημοκρατία και Περιβάλλον στα Ιδρύματα

Φεβ 201922

Ολοκληρώθηκε το Σάββατο 19.1.2019 η ΠρώτηΔιακρατική Εκπαιδευτική Δραστηριότητα του προγράμματος Erasmus+KA2 PROJECT-SCHOOLEDUCATIONNo.2018-1-PT01-KA229-047365_4, την οποία επιμελήθηκε και έφερε σε πέρας το 5ο Γενικό Λύκειο Βέροιας, και συγκεκριμένα η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος «Αειφορία για την Δημοκρατία, Δημοκρατία για την Αειφορία». Ο τίτλος της συγκεκριμένης δραστηριότητας, που αποτέλεσε την πρώτη κινητικότητα του παραπάνω προγράμματος, ήταν: «Δημοκρατία και Περιβάλλον στα Ιδρύματα».

Οι αποστολές των ξένων σχολείων από την Εσθονία, την Πορτογαλία και τη Φινλανδία έφτασαν στη χώρα μας το μεσημέρι της Κυριακής,13 Ιανουαρίου, στο αεροδρόμιο Μακεδονία, ενώ στην πόλη μας τους υποδέχτηκαν γονείς και μαθητές το απόγευμα της ίδιας μέρας. Κάθε αποστολή αποτελούνταν από επτά (7) μαθητές και δύο (2) εκπαιδευτικούς.

Το πρωί της Δευτέραςέγινε η επίσημη υποδοχή των αποστολών στο 5ο Λύκειο και οι φιλοξενούμενοι είχαν την ευκαιρία να έχουν μια πρώτη επαφή με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μέσα από την περιήγησή τους στις εγκαταστάσεις του σχολείου και την παρακολούθηση μαθημάτων. Στη συνέχεια, στο χώρο της σχολικής βιβλιοθήκης έγινε η πρώτη γνωριμία μεταξύ των τεσσάρων αποστολών μέσα από την παρουσίαση από τους μαθητές, του σχολείου, της πόλης και της χώρας τους.

Μετά τις 12.00ξεκίνησε η γνωριμία με την πόλη μας, καθώς οικοδεσπότες και φιλοξενούμενοι έγιναν δεκτοί από τις δημοτικές αρχές και ενημερώθηκαν για την πολυπολιτισμικότητα της Βέροιας και την ιστορία του δημοτικού μεγάρου, που αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αειφορίας. Ακολούθησε η επίσκεψη στον Σύλλογο Βλάχων Βέροιας και στη Συναγωγή, στην παλιά Μητρόπολη και στο Βήμα του Αποστόλου Παύλου, στο Μενδρεσέ Τζαμί, που σήμερα στεγάζει το Παύλειο Πολιτιστικό Κέντρο, στο Βυζαντινό Μουσείο και, τέλος, στη χριστιανική συνοικία της Κυριώτισσας. Τα σημεία ήταν επιλεγμένα σκόπιμα, για να αναδειχθεί από τη μια η αρμονική συνύπαρξη ανά τους αιώνες διαφορετικών θρησκειών και διαφορετικών εθνοτικών ομάδων, που συνιστά μια νίκη της δημοκρατίας και μια απόδειξη του σεβασμού στη διαφορετικότητα,  και από την άλλη η αειφορία, καθώς το σύνολο των κτηρίων αυτών προέρχεται από το μακρινό παρελθόν και με την κατάλληλη αναστύλωση και την αλλαγή χρήσης πορεύονται στον 21ο αιώνα.

Την Τρίτη, 15 Ιανουαρίου, μετά από ένα μάθημα ελληνικής γλώσσας για τους φιλοξενούμενους μαθητές και δασκάλους, το σύνολο των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα μετέβη στη Θεσσαλονίκη, όπου μετά την περιήγηση στα σημαντικότερα πολιτιστικά αξιοθέατα της συμπρωτεύουσας, ακολούθησε η επίσκεψη στο «ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ- μια παράλληλη πόλη για την οικολογία και την κοινωνική αλληλεγγύη». Εκεί ενημερώθηκανγια τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα και τους φορείς πολιτών που μάχονται για αυτά από την υπεύθυνη της εθελοντικής οργάνωσης «ΑΝΤΙΓΟΝΗ» και μέσα από βιωματικές δραστηριότητες ενεπλάκησαν στο θέμα της αειφορίας.

Η Τετάρτη ήταν η μέρα, κατά την οποία οι αποστολές -μετά από την παρακολούθηση ενός μαθήματος για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ανάγκη προάσπισής τους – παρουσίασαν με τη χρήση ψηφιακών μέσων το έργο που παρήγαγαν κατά  το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Κάθε σχολείο διερεύνησε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η δημοκρατία και προστατεύεται το περιβάλλον τόσο στο επίπεδο της σχολικής τους κοινότητας και των τοπικών θεσμών, όσο και σε εθνικό αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Μετά από κάθε παρουσίαση ακολουθούσε συζήτηση μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών στην προσπάθεια να βρεθούν τα κοινά σημεία και οι διαφορές, αλλά και να εντοπιστούν τα θετικά στοιχεία και οι όποιες αδυναμίες στη λειτουργία των θεσμών. Το πρόγραμμα της ημέρας ολοκληρώθηκε νωρίς το απόγευμα με την ξενάγηση στους Βασιλικούς Τάφους των Αιγών.

Την Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου, η μέρα ήταν αφιερωμένη στη Νάουσα. Εκεί οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να έλθουν σε επαφή με τους τρεις βασικούς πυλώνες της αειφορίας: α) την οικονομία, με την επίσκεψη στο οινοποιείο «Vaeni», β) την κοινωνία και τον πολιτισμό, με την ξενάγηση στο σπίτι του Ομίλου «Γενίτσαροι και Μπούλες», όπου ενημερώθηκαν για το ομώνυμο έθιμο και την παραγωγή σουσαμόλαδου, καθώς ο Όμιλος φιλοξενείται στις εγκαταστάσεις ενός παλιού σουσαμόμυλου, και γ) το περιβάλλον, με την επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νάουσας και την πραγματοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος στον χώρο του πάρκου του Αγίου Νικολάου. Το απόγευμα της ίδιας μέρας οι μαθητές εργάστηκαν κατά ομάδες μεικτών εθνικοτήτων, προκειμένου να συγκεντρώσουν το υλικό, το οποίο θα επεξεργάζονταν την επόμενη μέρα.

Την Παρασκευή οι εργασίες έγιναν και πάλι σε ομάδες μεικτών εθνικοτήτων. Οι μαθητές μετά την αρχική καθοδήγηση των καθηγητών τους άρχισαν να συνθέτουν το μωσαϊκό των δράσεων που έλαβαν χώρα τις προηγούμενες μέρες και να καταγράφουν τα αποτελέσματα αυτών και τα συμπεράσματά τους. Το ψηφιακό υλικό που παρήγαγαν στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου παρουσίασε στη συνέχεια η κάθε ομάδα στη σχολική βιβλιοθήκη. Στο μεταξύ μεσολάβησε διάσκεψη των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, για να συζητήσουν τις τρέχουσες εργασίες και να προετοιμάσουν την επόμενη φάση του έργου που θα λάβει χώρα στη Φιλανδία από τις 5 ως τις 11 Μαΐου 2019. Ακολούθησε η διαδικτυακή αξιολόγηση από καθηγητές και μαθητές αυτής της πρώτης διακρατικής δραστηριότητας.Τέλος, αργά το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε και το γεύμα του αποχαιρετισμού με τη συμμετοχή του συνόλου των μαθητών και των εκπαιδευτικών του προγράμματος.

Κατά την αναχώρηση των ξένων αποστολών το Σάββατο, 19 Ιανουαρίου, η συγκίνηση ήταν πολύ μεγάλη. Η αναχώρηση δυσκόλεψε, καθώς φιλοξενούμενοι και οικοδεσπότες ένιωθαν τον ιδιαίτερο δεσμό που δημιουργήθηκε ανάμεσά τους τόσες μέρες να μην τους αφήνει να αποχωριστούν ο ένας τον άλλον, ενώ οι υποσχέσεις για στενή επικοινωνία και γρήγορη αντάμωση έδιναν και έπαιρναν.

Οι εμπειρίες αυτής της δράσης που έλαβε χώρα στην πόλη της Βέροιας την τελευταία εβδομάδα έδειξαν με τον πιο παραστατικό τρόπο πως χάρη στο Erasmus+, το ΙΚΥ και τα αντίστοιχα ιδρύματα των άλλων κρατώνάλλη μια διεθνική εκπαιδευτική δραστηριότητα έχει πετύχει στο ακέραιο τους στόχους της!

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι μαθητές/τριες: Κώστας Τσίλης, Αντώνης Βασιλειάδης, Βίκυ Τζουβάρα, Λία Καπαλίκα, Μελίνα Μεταξά, Δέσποινα Τζήμα, Γιώργος Λοκμανίδης, Κατερίνα Δέλλα, Έλενα Θεοδώρου, Σοφία Πανίδου, Νίκος Τσιφλίδης, Μαρία Τσουφλίδου, Λεωνίδας Κουκουράβας, Παναγιώτης Πιπερίδης, Κατερίνα Πατοπούλου, Βίκυ Μωυσίδου, Κατερίνα Φεϊζατίδου, Άννα Τζίρου, Αιμιλία Κίρτσιου, Γιάννης Ψαρράς και Ολυμπία Παπαευθυμίου. Την παιδαγωγική ομάδα απαρτίζουν οι καθηγητές/τριες: Χαρά Αξούριστου, Έφη Λιακοπούλου, Έλενα Γιαννάκη, Κατερίνα Τότσκα, Σταμάτης Χρυσής και Τάσος Μοσχόπουλος.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικός φορέας για την Ελλάδα είναι το Ι.Κ.Υ..

Δεύτερη ανταλλαγή μαθητών στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 με τίτλο «Trans European Water Sustainability»

Φεβ 201920

Η δεύτερη ανταλλαγή μαθητών στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 με τίτλο «Trans European Water Sustainability» και κωδικό 2018-1-DK01-KA229-047090_5 με θέμα την αειφορία του νερού, στο οποίο το σχολείο μας συμμετέχει ως εταίρος, πραγματοποιήθηκε στην πόλη Ρίγα της Λετονίας. Μετέβησαν 25 συνολικά μαθητές από Τουρκία, Ελλάδα, Δανία, Ιταλία και Πορτογαλία οι οποίοι φιλοξενήθηκαν από οικογένειες των συμμαθητών/συνεργατών τους στην Ρίγα Λετονίας.

Έτσι, εφταμελής αποστολή του 5ου ΓΕ.Λ. Βέροιας, αποτελούμενη από 5 μαθητές/-τριες και 2 καθηγητές, επισκέφτηκε το σχολείο Riga Secondary School No. 25, στην πόλη Ρίγα Λετονίας από την Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου έως την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2019. Πρόκειται για την δεύτερη συνάντηση των συνεργαζόμενων σχολείων· το θέμα της αφορούσε το πόσιμο νερό. Ήταν η συνέχεια της του θέματος της πρώτης συνάντησης που είχε πραγματοποιηθεί στο Usak της Τουρκίας της οποίας το θέμα ήταν οι πηγές των υδάτων και η υδροδότηση των πόλεων.

Η ελληνική αποστολή έφτασε στην Ρίγα την Κυριακή 3 Φεβρουαρίου και οι οικογένειες υποδέχτηκαν τους φιλοξενούμενους μαθητές σε μια ζεστή εκδήλωση στο συνεργαζόμενο σχολείο· οι μαθητές είχαν ήδη γνωριστεί μεταξύ τους μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Από το επόμενο πρωί, Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου, οι φιλοξενούμενοι μαθητές έγιναν δεκτοί στο σχολείο σε μια θερμή τελετή με χορούς, τραγούδια της Λετονίας ερχόμενοι σε επαφή με τα τοπικά ήθη, έθιμα και τις συνήθειες της χώρας ενώ οι ίδιοι παρουσίασαν την χώρα τους, την πόλη και το σχολείο τους. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάστηκαν οι δράσεις της κάθε ομάδας που είχαν προετοιμαστεί για την συγκεκριμένη συνάντηση. Στη συνέχεια, ξεναγήθηκαν στο σχολείο προκειμένου να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας του λετονικού σχολείου, ενώ οι καθηγητές-μέλη των εθνικών παιδαγωγικών ομάδων ενημερώθηκαν στο υπουργείο Παιδείας από εκπρόσωπό του για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.

Την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου, οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες διαφορετικών εθνικοτήτων, χρησιμοποιώντας ψηφιακά μέσα επεξεργάστηκαν τα βίντεο με θέμα το πόσιμο νερό καθοδηγούμενοι από μαθητές της χώρας υποδοχής, βιώνοντας την εμπειρία της συνεργασίας με συμμαθητές τους με κουλτούρα διαφορετική και ανταποκρινόμενοι στις απαιτήσεις μιας ομαδοσυνεργατικής διαδικασίας· ακολούθησε ξενάγηση στην πόλη από μαθητές του λετονικού σχολείου. Και οι καθηγητές ακολούθησαν τις μαθητικές ομάδες προκειμένου να γνωρίσουν την πόλη της Ρίγας.  Αξιοσημείωτη ήταν η ξενάγηση από τους μαθητές του λετονικού σχολείου που ανταποκρίθηκαν άψογα στον  ρόλο του ξεναγού.

Την Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου όλες οι αποστολές επισκέφτηκαν την περιοχή Sigulda όπου ξεναγήθηκαν σε κάστρο της περιόδου των Σταυροφοριών· γνώρισαν την ιστορία της περιοχής, τον τρόπο εκχριστιανισμού της και τους επιδρομείς που συχνά κατέφθαναν στην περιοχή προκειμένου να την κατακτήσουν, κατανοώντας το κοινό παρελθόν της ευρωπαϊκής ηπείρου καθώς έρχονταν αντιμέτωποι με ιστορικά γεγονότα γνωστά από την ιστορία του τόπου τους.  Ακολούθως, απόλαυσαν όλοι μαζί το χιόνι σε χιονοδρομικό κέντρο της περιοχής κάνοντας σκι και πατινάζ στον πάγο, δραστηριότητες όχι και τόσο συνηθισμένες για τους έλληνες μαθητές

Την Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου μαθητές και καθηγητές συνέχισαν την συνεργασία τους προκειμένου να παραχθεί το τελικό προϊόν της εργασίας τους, τη δημιουργία 6 διαφορετικών βίντεο αποτελούμενων από μέρη των αρχικών βίντεο της κάθε αποστολής και συμβολίζοντας την ανάγκη της διακρατικής συνεργασίας προκειμένου να αντιμετωπιστούν προβλήματα και να προστατευτούν ύψιστα ανθρώπινα ιδεώδη. Το απόγευμα παρατέθηκε δείπνο σε όλες τις αποστολές σε πολυχώρο της πόλης της Ρίγας, όπου γνώρισαν τους τρόπους διασκέδασης των συμμαθητών τους αλλά και την αρχιτεκτονική των σπιτιών της Ρίγας, καθώς ο πολυχώρος ήταν κατασκευασμένος σε στυλ παλαιάς λετονικής οικίας.

Την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου τελευταία ημέρα του προγράμματος παρουσιάστηκαν όλα τα μονταρισμένα βίντεο των μαθητών και ακολούθησαν χοροί, παιχνίδια,  ερωτήσεις, εντυπώσεις και ανταλλαγές δώρων από όλους τους συμμετέχοντες.

Τέλος, το Σάββατο 9 Φεβρουαρίου, ημέρα επιστροφής, η συναισθηματική φόρτιση ήταν έντονη καθώς ήδη οι μαθητές είχαν καταφέρει να συνδεθούν μεταξύ τους στενά. Η υπόσχεση ότι θα ξαναβρεθούν στην Ελλάδα για να ανταποδώσουν την φιλοξενία διευκόλυνε τον αποχωρισμό·  η ελληνική αποστολή επέστρεψε στην Ελλάδα μέσω Κωνσταντινούπολης

Θα πρέπει να τονιστεί η θερμή υποδοχή και φιλοξενία που απόλαυσαν οι αποστολές από το λετονικό σχολείο ενώ  φανερή ήταν η ικανοποίηση των μαθητών του σχολείου και των οικογενειών τους.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικός φορέας για την Ελλάδα είναι το Ι.Κ.Υ..

Αειφορία και Δημοκρατία με τα μάτια των μαθητών

Φεβ 20193

Το 5ο ΓΕ.Λ. Βέροιας από 13/1/2019 έως 18/1/2019 φιλοξενεί μαθητές και καθηγητές από τρεις ευρωπαϊκές χώρες (Εσθονία, Πορτογαλία, Φινλανδία) στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+KA2, με θέμα «Αειφορία για τη Δημοκρατία, Δημοκρατία για την  Αειφορία».

Τη Δευτέρα, 14/1/2019, οι φιλοξενούμενοι περιηγήθηκαν στους χώρους του σχολείου και απέκτησαν μια πρώτη γνωριμία με τη χώρα, την πόλη και το σχολείο μας. Στη συνέχεια, η ομάδα στο σύνολό της έγινε δεκτή στο Δημαρχείο της Βέροιας από τον Αντιδήμαρχο Παιδείας. Ο κ. Γ. Σοφιανίδης, τους μίλησε για την ιστορικότητα του κτιρίου και την πολυπολιτισμικότητα του τόπου και τους μοίρασε αναμνηστικά δώρα.

Ακολούθως,  μαθητές και καθηγητές επισκέφθηκαν τον Σύλλογο Βλάχων, όπου ενημερώθηκαν από τον πρώην Πρόεδρο και επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας του Συλλόγου κ. Δ. Γκαλαΐτση για την αρμονική συμβίωση πολλών και διαφορετικών πληθυσμών στην περιοχή μας  εδώ και πολλούς αιώνες, γεύτηκαν παραδοσιακές λιχουδιές, ενώ δεν έλειψε ο χορός και το τραγούδι.

Κατόπιν περιηγήθηκαν σε ιστορικά σημεία της πόλης, γνωρίζοντας την αειφορία, τόσο σε κοινωνικό επίπεδο, όσο και σε αυτό του οικιστικού χώρου.

Τις επόμενες μέρες η ομάδα που συμμετέχει στο συγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus θα συνεχίσει τις εξορμήσεις της σε χώρους της περιοχής μας και τις επαφές της με φορείς που υπηρετούν τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Αειφορίας, ενώ παράλληλα θα εργαστεί για την εμπέδωση μιας κοινωνίας αλληλεγγύης στην Ευρώπη.

Συνέντευξη με τον πρώην ευρωβουλευτή Μ. Τρεμόπουλο από τους μαθητές του 5ου ΓΕΛ Βεροίας στο πλαίσιο του Erasmus +KA2 προγράμματος «Sustainability for Democracy – Democracy for Sustainability”

Ιαν 201928

Την Τετάρτη, 12/12/18, ο πρώην ευρωβουλευτής, κ. Μιχάλης Τρεμόπουλος, αποδεχόμενος την πρόσκληση των μαθητών του 5ου ΓΕΛ Βέροιας συναντήθηκε με τα μέλη της ομάδας Erasmus+ KA2. Οι μαθητές  έθεσαν πολύ ενδιαφέρουσες ερωτήσεις σχετικά με τη Δημοκρατία και την Αειφορία και το κατά πόσο αυτές είναι δυνατόν να συμπραγματωθούν στο πλαίσιο της Ελλάδας ως κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο κ. Τρεμόπουλος τόνισε ότι η Ελλάδα έχει κάνει πολλά βήματα προς τον αειφορικό τρόπο διαχείρισης φυσικών πόρων, σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, αλλά υπολείπεται ακόμη σε αρκετά σημεία από αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Χρειάζονται θαρραλέες αποφάσεις και δράσεις, οι οποίες μόνο με ισχυρά επιχειρήματα, διαβούλευση και συναίνεση των πολιτών μπορούν να προχωρήσουν στην πραγμάτωσή τους. Το σχολείο αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες που θα συμβάλλουν προς αυτήν την κατεύθυνση.

Οι μαθητές και μαθήτριες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα είναι οι Κατερίνα Δέλλα, Έλενα Θεοδώρου, Λεωνίδας Κουκουράβας, Νίκος Τσιφλίδης και Μαρία Τσουφλίδου με υπεύθυνες καθηγήτριες τις κυρίες Γιαννάκη Έλενα, Τότσκα Κατερίνα και Αξούριστου Χαρά.

Πρώτη βραχυπρόθεσμη ανταλλαγή μαθητών στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 με τίτλο «Trans European Water Sustainability»

Δεκ 201821

Η πρώτη βραχυπρόθεσμη ανταλλαγή μαθητών στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 με τίτλο «Trans European Water Sustainability» και κωδικό 2018-1-DK01-KA229-047090_5 με θέμα την αειφορία του νερού, στο οποίο το σχολείο μας συμμετέχει ως εταίρος, πραγματοποιήθηκε στην πόλη Usak της Τουρκίας. Μετέβησαν 25 συνολικά μαθητές από Ελλάδα, Δανία, Ιταλία, Λετονία και Πορτογαλία οι οποίοι φιλοξενήθηκαν από οικογένειες των συμμαθητών/συνεργατών τους στην Τουρκία.

Έτσι, πέντε μαθητές και δύο καθηγητές του 5ου ΓΕ.Λ. Βέροιας επισκέφτηκαν το σχολείο Bedriye ve Kadir Uysal Ortaokulu, στην πόλη Usak της Τουρκίας από την Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου έως το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2018. Η επίσκεψη αυτή ήταν η πρώτη κινητικότητα που αφορούσε μαθητές, αλλά η δεύτερη του προγράμματος· είχε προηγηθεί η πρώτη διακρατική κινητικότητα καθηγητών στην Βέροια, όπου έγινε ο συντονισμός των δράσεων του προγράμματος.

Οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών και καθηγητών και η συμμετοχή όλων ήταν εντυπωσιακή· συγκεκριμένα, την πρώτη μέρα σε ένα κατάμεστο θέατρο της πόλης οι μαθητές παρουσίασαν τις πόλεις και τα σχολεία/εταίρους με ταυτόχρονη προβολή βίντεο που είχαν ετοιμάσει και ακολούθησαν τραγούδια και τοπικοί χοροί από τους μαθητές του τουρκικού σχολείου.

Τις επόμενες ημέρες πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους του Blaundus, της Laodikeia και της Hierapolis, χώροι με έντονη ελληνική παρουσία. Εντυπωσιακή ήταν η επίσκεψη στο Φαράγγι Canyon μήκους 40 km καθώς και στην υπόγεια σπηλιά Kaklik· το εντυπωσιακότερο, όμως, ήταν η επίσκεψη στο Pamukkale ένα πραγματικό θαύμα της φύσης με πολλές φυσικές “κολυμπήθρες” και θερμά ιαματικά νερά.

Xρήσιμη και ενδιαφέρουσα ήταν η επίσκεψη στις πηγές και το υδραγωγείο της πόλης όπου οι μαθητές ενημερώθηκαν για τους τρόπους συλλογής, τον καθαρισμό και τη μεταφορά του πόσιμου νερού της περιοχής. Επίσης το πρόγραμμα περιελάμβανε πολλά workshops, πειράματα και παρουσιάσεις σχετικά με το νερό. Η ολοκλήρωση του προγράμματος συνοδεύτηκε με ένα πλούσιο γεύμα όπου όλες οι αποστολές είχαν την ευκαιρία να γευτούν την παραδοσιακή τουρκική κουζίνα.

Θα πρέπει να τονιστεί η θερμή υποδοχή και φιλοξενία που απόλαυσαν οι αποστολές από τις τουρκικές οικογένειες και ιδιαίτερα η ελληνική αποστολή. Η ικανοποίηση των μαθητών του σχολείου και των οικογενειών τους ήταν έκδηλη, καθώς οι οικογένειες των τούρκων μαθητών βρίσκονταν σε στενή επαφή με τους έλληνες γονείς.

Την ελληνική αποστολή αποτελούσαν οι μαθητές Κίρτσιου Αιμιλία, Βαλαβάνη Άνια, Καλογήρου Αναστασία, Λαζόπουλος Αντώνης και Βασιλείου Μαριλένα και οι καθηγητές Γκανάς Απόστολος, διευθυντής του σχολείου και Ασικίδης Μιχαήλ, βιολόγος του σχολείου.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικός φορέας για την Ελλάδα είναι το Ι.Κ.Υ.

Επίσκεψη του 5ου ΓΕΛ Βέροιας στο Hamm της Γερμανίας με το πρόγραμμα Erasmus+ KA2 «Innovating New Teaching Techniques for Our Future Schools» (2018-1-DE03- KA229-047139_2)

Δεκ 201819

Το σχολείο Freie Waldorfschule στη γερμανική πόλη Hamm επισκέφθηκε την προηγούμενη εβδομάδα το 5ο ΓΕΛ Βέροιας στα πλαίσια του προγράμματος ανταλλαγής μαθητών Erasmus+ KA2 με θέμα καινοτόμες πρακτικές διδασκαλίας.

Η ελληνική αποστολή που αποτελούνταν από πέντε μαθητές και δύο συνοδούς καθηγητές, τον κ. Καραλή Δημήτρη και την κ. Θυμιοπούλου Χριστίνα, είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με εκπροσώπους πέντε ακόμη χωρών, της Γερμανίας, της Ισπανίας, της Πολωνίας, της Ρουμανίας και της Τουρκίας.

Την πρώτη μέρα οι μαθητές παρουσίασαν τη χώρα, την πόλη και το σχολείο, από τα οποία προέρχονταν, και στην συνέχεια επισκέφθηκαν μαζί με τους συνοδούς καθηγητές το δημαρχείο όπου συναντήθηκαν με την δήμαρχο της πόλης Hamm.

Τη δεύτερη μέρα οι μαθητές επισκέφθηκαν το μουσείο  Νixdorf στη γειτονική  πόλη Paderborn, ένα εντυπωσιακό μουσείο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών με εκθέματα από τις πρώτες υπολογιστικές μηχανές μέχρι ανδροειδή, ρομπότ και cyborg.

Ιδιαίτερα δημιουργικό και διασκεδαστικό βρήκαν οι μαθητές τo workshop που έλαβε χώρα την επόμενη μέρα, κατά την οποία οι μαθητές σε ομάδες, με τη βοήθεια διαφόρων εφαρμογών σε ipad που τους δόθηκαν, κλήθηκαν να παράγουν και να επεξεργαστούν βίντεο επιλέγοντας ένα από τα θέματα (cyberbullying, sexting, selfies και Self-presentation).

Tην προτελευταία ημέρα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στην πανεπιστημιούπολη Μunster.

Την τελευταία ημέρα   είχαν  την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μάθημα σε κλασική τάξη και να συμμετάσχουν ενεργά σε διάφορα εναλλακτικά μαθήματα και εργαστήρια όπως επεξεργασίας ξύλου, μεταλλοτεχνίας και άλλα.  Η εβδομάδα εργασιών έκλεισε με την επίσκεψη των μαθητών στο waterpark Maximare, όπου χαλάρωσαν και διασκέδασαν.

Δράσεις σαν αυτές δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να συλλέγουν μοναδικές εμπειρίες, να βιώνουν την πολυπολιτισμικότητα και να αντιλαμβάνονται στην πράξη τη χρησιμότητα της εκμάθησης ξένων γλωσσών!

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικός φορέας για την Ελλάδα είναι το Ι.Κ.Υ.

Φιλοξενία της πρώτης διακρατικής κινητικότητας από το 5ο ΓΕ.Λ Βέροιας στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο «Trans European Water Sustainability»

Νοέ 201827

Την Δευτέρα 19 και Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2018 πραγματοποιήθηκε στο 5ο ΓΕ.Λ. Βέροιας η πρώτη διακρατική κινητικότητα του προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο «Trans European Water Sustainability» με θέμα το νερό, στο οποίο το 5ο  ΓΕ.Λ. Βέροιας συμμετέχει ως εταίρος,

Στη συνάντηση πήραν μέρος, εκτός των εκπροσώπων του σχολείου-συντονιστή Magleby Friog Efterskole, της πόλης Bagenkop της Δανίας, εκπρόσωποι των παιδαγωγικών ομάδων των άλλων τεσσάρων εταίρων (E S Dr. Augusto Cesar da Silva Ferreira, από την πόλη Largo Pa Ribeira της Πορτογαλίας, Liceo Scientifico Statale «Alfred Nobel», από την πόλη Torre del Greco της Ιταλίας, Riga Secondary School No. 25, από την πόλη Riga της Λετονίας,  Bedriye ve Kadir Uysal Ortaokulu, από την πόλη Usak της Τουρκίας) οι οποίοι κατά τη διάρκεια των εργασιών είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν μεταξύ τους και να ασχοληθούν με  τον προγραμματισμό του παραπάνω προγράμματος.

Στη συνάντηση συζητήθηκαν και συμφωνήθηκαν το περιεχόμενο των δράσεων και των παρουσιάσεων των εθνικών μαθητικών αποστολών σε κάθε συνάντηση, οι τρόποι συνεργασίας και ανταλλαγής των παραγόμενων εργασιών, οι πρακτικές διάχυσης των μελλοντικών δράσεων, αλλά και η διευθέτηση των οικονομικών· τέλος, υπογράφηκε και ένα άτυπο πρωτόκολλο συνεργασίας.

 

Οι εκπρόσωποι των 6 σχολείων μελέτησαν από κοινού και διεξοδικά τους τρόπους συνεργασίας των μαθητών τους προκειμένου να ασχοληθούν με το νερό, το οποίο είναι το κεντρικό θέμα του εν λόγω ευρωπαϊκού προγράμματος, την αξία του αλλά και την ενεργοποίηση τους σε περιβαλλοντικά θέματα. Απώτερος στόχος όλων στη συζήτηση ήταν η διευκόλυνση των μαθητών στις μεταξύ τους επαφές και η όσο το δυνατόν εντονότερη αλληλεπίδρασή τους.

Σε ένα διάλειμμα των εργασιών, οι εκπρόσωποι των παραπάνω σχολείων περιηγήθηκαν στην πόλη της Βέροιας, και συναντήθηκαν με τον δήμαρχο της πόλης κ. Βοργιατζίδη Κωνσταντίνο και τον αντιδήμαρχο Παιδείας, κ. Σοφιανίδη Γεώργιο, με τους οποίους συνομίλησαν για αρκετή ώρα. Εντυπωσιάστηκαν από το κτήριο του δημαρχείου, την ευγένεια των ανθρώπων της πόλης μας, αλλά και  την γαστρονομία της. Μετά το τέλος των εργασιών, επισκέφθηκαν την πόλη της Θεσσαλονίκης, και σε έναν σύντομο περίπατο γνώρισαν την ιστορία της συμπρωτεύουσας.

 

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο 5ο ΓΕ.Λ Βέροιας και την παιδαγωγική ομάδα του σχολείου εκπροσώπησαν ο διευθυντής του σχολείου Γκανάς Απόστολος και οι Θυμιοπούλου Χριστίνα, Ασικίδης Μιχάλης και Καραγιάννη Φράγκα, μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος.

Η επόμενη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στο Ουσάκ της Τουρκίας όπου θα παρουσιαστούν οι πρώτες εργασίες των εθνικών ομάδων.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικός φορέας για την Ελλάδα είναι το Ι.Κ.Υ

« Παλιότερα άρθρα

Το site του Σχολείου μας

Το site του Σχολείου μας

http://5lyk-veroias.ima.sch.gr/

Το site της Περιβαλλοντικής Ομάδας

Το site της περιβαλλοντικής ομάδας

http://perib5gelverias.weebly.com/

Ημερολόγιο αναρτήσεων

Απρίλιος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαρ    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  


Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων