5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΕΡΟΙΑΣ

Τα νέα του σχολείου μας

Το 5ο ΓΕ.Λ «κέρδισε ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ παίζοντας» στην Πορτογαλία

Ιούν 20233

Το 5ο ΓΕ.Λ «κέρδισε ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ παίζοντας» στην Πορτογαλία

Την εβδομάδα 7-13 Μαΐου 2023 ολοκληρώθηκε με επιτυχία το πρόγραμμα ERASMUS+ KA229 “Mental Health for European Youth” (HEY!)  με την πραγματοποίηση και της τελευταίας προγραμματισμένης κινητικότητας στη Μάφρα της Πορτογαλίας.

Η ομάδα των 6 μαθητών -που αποτελούνταν από τις: Γεωργία Πέιου, Γεωργία Φανδινάκη, Κωνσταντίνα Καλαϊτζίδου,  Ραφαέλα Πορλίδα, Αντωνία Τσιτινίδου και τον Σωτήρη Μπουλιόπουλο-  και των δύο καθηγητών που τους συνόδευσαν  (Σταμάτιο Χρυσή και Χάρη Αξούριστου) είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μία εβδομάδα αφιερωμένη στην προώθηση της ψυχικής υγείας μέσα από τη διενέργεια παραδοσιακών παιχνιδιών και σπορ που διοργάνωσε το Escola Secundaria Jose Saramago. Στο πλαίσιο αυτής της κινητικότητας οι μαθητές και οι καθηγητές του 5ου Γενικού Λυκείου επισκέφτηκαν μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της  UNESCO, όπως το Palácio Nacional de Sintra και το Palácio Nacional de Mafra, έμαθαν αλλά και έπαιξαν παραδοσιακά παιχνίδια της Πορτογαλίας, της Αυστρίας, της Γερμανίας και της Ελλάδας, ενώ παράλληλα συμμετείχαν σε επιμορφώσεις και βιωματικά εργαστήρια για σπορ κατάλληλα για άτομα με ειδικές ανάγκες. Βέβαια,  το αποκορύφωμα αυτής της κινητικότητας υπήρξε η δυνατότητα να κάνουν σέρφινγκ με τη βοήθεια καταρτισμένων δασκάλων του σερφ στην υπέροχη και βραβευμένη παραλία της Ericeira στον Ατλαντικό ωκεανό. Kλείνοντας, το πρόγραμμα περιλάμβανε μία επίσκεψη στο περίφημο δάσος της Tamada, που επίσης αποτελεί χώρο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO και φιλοξενεί ζώα, πτηνά και έντομα που ζουν απόλυτα εναρμονισμένα με το φυσικό περιβάλλον.

Το όλο πρόγραμμα Erasmus+ HEY! έκλεισε με τον πιο επιτυχημένο τρόπο, καθώς ο κύκλος της ενασχόλησης με την ψυχική υγεία ξεκίνησε με τη σχέση της ψυχικής υγείας με τη φύση στο Homburg της Γερμανίας, συνεχίστηκε με την τέχνη στη Βέροια και με τη μουσική στο Linz της Αυστρίας, ενώ ολοκληρώθηκε με τη σχέση της με τα σπορ και τα παραδοσιακά παιχνίδια στη Mafra της Πορτογαλίας, τη σχέση με άλλα λόγια της ψυχικής μας υγείας τόσο με το πνεύμα όσο και με το σώμα.

Πέρα όμως από τη συγκεκριμένη θεματική του προγράμματος, στους μαθητές που έλαβαν μέρος σε αυτό δόθηκε η δυνατότητα της συνύπαρξης με τους Ευρωπαίους συμμαθητές τους. Αυτή αποτέλεσε το μέσο ώστε να αναπτύξουν δεξιότητες άμεσης διαπροσωπικής επικοινωνίας και συνεργασίας, να ενισχύσουν αρετές όπως η υπευθυνότητα και η αυτονομία, να γνωρίσουν διαφορετικούς πολιτισμούς και να γίνουν πρεσβευτές της ελληνικής κουλτούρας στην Ευρώπη.

Οι ίδιοι αποτιμούν την τελευταία εμπειρία τους ως εξής:

Αντωνία Τσιτινίδου: «Για εμένα αυτό το πρόγραμμα αποτέλεσε μια καταπληκτική εμπειρία αφού μας δόθηκε η ευκαιρία να κάνουμε ένα απίστευτο ταξίδι και να γνωρίσουμε τον πολιτισμό μιας άλλη χώρας! Κάναμε πολλές δραστηριότητες, από τις οποίες ξεχώρισα το surfing και την ημέρα παιχνιδιών με τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.»

Κωνσταντίνα Καλαϊτζίδου: «Προσωπικά, εκτίμησα ιδιαίτερα την φιλοξενία που μου επιφύλαξε η οικογένεια που με υποδέχθηκε. Οι αθλητικές δραστηριότητες στην αυλή, ήταν πολύ καλά οργανωμένες από τους μαθητές και έφεραν κοντά την ομάδα. Η ημέρα που περάσαμε με τα παιδιά με ειδικές ανάγκες ήταν ένα μάθημα ζωής. Η εμπειρία του surfing ξεχώρισε μεταξύ των άλλων δραστηριοτήτων, ως η πιο διασκεδαστική!»

Γεωργία Φανδινάκη: «Μετά την επιστροφή μου από την Πορτογαλία, όποτε με ρωτούσαν πώς ήταν η εμπειρία μου, δυσκολευόμουν να περιγράψω τα συναισθήματα που μου προκάλεσε η ίδια, για αυτό απαντούσα απλώς “Η Πορτογαλία είναι όμορφη”. Κάποια στιγμή συνειδητοποίησα ότι η δυσκολία μου αυτή οφειλόταν στο γεγονός ότι οι αναμνήσεις που έπλασα εκεί είναι απερίγραπτες, τουλάχιστον με την ανθρώπινη γλώσσα. Νιώθω πως κάθε λεπτό που πέρασα εκεί θα μείνει αξέχαστο. Απόλαυσα κάθε δραστηριότητα, κάθε μικρή παραδοσιακή λιχουδιά και κάθε γωνιά των πορτογαλικών εδαφών και υποδομών. Η σύναψη φιλικών σχέσεων και η κοινωνικοποίηση είναι τυπικοί όροι που δε μπορούν να πλησιάσουν ούτε στο ελάχιστο τους δεσμούς που ανέπτυξα με τους συνομηλίκους μου από τις άλλες χώρες. Γέλασα και διασκέδασα τόσο, που μόνο ευγνωμοσύνη αισθάνομαι κοιτώντας πίσω· είμαι ευγνώμων στο σχολείο, στα παιδιά που γνώρισα και στον υπέροχο οικοδεσπότη μου.»

Το πρόγραμμα επιχορηγείται από την ΕΕ και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) αποτελεί την Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+.

#IKY #IKY_Erasmusplus #Erasmusplus #StateScholarshipsFoundation

Στιγμιότυπο οθόνης 611

IMG 20230508 090244 IMG 20230509 151245 IMG 20230510 091222 Αντιγραφή IMG 20230510 104517 IMG 20230510 150359 IMG 20230510 160033

.png

Υποβολή δικαιολογητικών για τη χορήγηση Βεβαίωσης σε μαθητές και μαθήτριες για τη διάκρισή τους σε Πανελλήνιους Σχολικούς Αθλητικούς Αγώνες σχολικού έτους 2022-2023

Μάι 202328

Οι τελειόφοιτοι (Γ’ Λυκείου) μαθητές και μαθήτριες των Δημόσιων και Ιδιωτικών, Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, κατά το τρέχον σχολικό έτος, οι οποίοι κατέκτησαν 1η ή 2η ή 3η νίκη σε Πανελλήνιους Σχολικούς Αθλητικούς Αγώνες (Ομαδικών και Ατομικών Αθλημάτων) και εφόσον επιθυμούν να αξιοποιήσουν τις αθλητικές διακρίσεις τους για την εισαγωγή τους στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), κατά το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024, μπορούν να υποβάλλουν στην Υπηρεσία μας τα σχετικά δικαιολογητικά όπως αυτά αναφέρονται παρακάτω.



Λήψη αρχείου

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ



Λήψη αρχείου

Πρόγραμμα της Διεθνούς Αμνηστίας «Εγώ κι εσύ μαζί»

Μάι 202328

«Εγώ κι εσύ μαζί»

Το σχολικό έτος 2022-2023 στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου στο πρόγραμμα της Διεθνούς Αμνηστίας «Εγώ κι εσύ μαζί» πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο βιωματικό εργαστήριο με το τμήμα Β2, προτεινόμενο από τη Διεθνή Αμνηστία με τίτλο «Ελευθερία του λόγου». Ακολούθησε τα Χριστούγεννα η δράση «Κάρτες Ευχών» προς την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, μέσω των οποίων οι μαθητές διατύπωσαν το αίτημά τους για έναν κόσμο όπου θα ισχύουν στην πράξη τα ανθρώπινα δικαιώματα. Διενεργήθηκε στη συνέχεια έρευνα μέσω ερωτηματολογίου στη Β΄ Λυκείου, για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις παραβιάσεις τους στον χώρο της οικογένειας, της γειτονιάς και του σχολείου, όσον αφορά τους εφήβους και ύστερα από επεξεργασία αυτού και εξαγωγή συμπερασμάτων οι μαθητές δημιούργησαν αφίσα για την έκφραση των συναισθημάτων και την προώθηση των δικαιωμάτων τους, η οποία και τοποθετήθηκε σε σημείο του σχολείου όπου συγκεντρώνονται καθημερινά πολλοί από αυτούς. Υπεύθυνες του προγράμματος ήταν οι καθηγήτριες: Αξούριστου Χαρίκλεια, Λιακοπούλου Ευσταθία και Τότσκα Αικατερίνη.

αφίσα

διεθνης αμνηστια εγω και εσυ μαζι.png

Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες 2023

Μάι 202326

Εξέταση  υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.



Λήψη αρχείου

Ρυθμίσεις θεμάτων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τα ακαδ. έτη 2023-4, 2024-5 και 2025-6 των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023

Μάι 202324

Καθορισμός προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών για το έτος 2023 υποψηφίων που εμπίπτουν στην Φ. 251/54022/Α5/15-5-2023 (ΦΕΚ 3286 Β΄) ΥΑ με θέμα «Ρυθμίσεις θεμάτων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τα ακαδ. έτη 2023-4, 2024-5 και 2025-6 των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023.» και κάθε άλλης τεχνικής λεπτομέρειας που αφορά την εν λόγω Υπουργική Απόφαση.



Λήψη αρχείου

Εξεταστικά κέντρα μουσικών μαθημάτων «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» και «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» έτους 2023

Μάι 202319

Εξεταστικά κέντρα μουσικών μαθημάτων «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» και «Μουσική
Αντίληψη και Γνώση» έτους 2023


Tο Δελτίο Τύπου αναφορικά με τα Εξεταστικά Κέντρα των Μουσικών Μαθημάτων,  περιλαμβάνει:
Α. Αναλυτικό Πρόγραμμα Εξετάσεων Μουσικών Μαθημάτων για τους υποψηφίους Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, οι οποίοι έχουν δηλώσει εξέταση προκειμένου να αποκτήσουν δικαίωμα συμμετοχής στην επιλογή για εισαγωγή το 2023 στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Β. Εξεταστικά Κέντρα Μαθημάτων «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» και «Μουσική Αντίληψη και Γνώση»
Γ. Εξεταστικά Κέντρα υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο μάθημα «Μουσική
Αντίληψη και Γνώση»
Δ. Οδηγίες προς τους υποψηφίους.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

από κάτω από: Απόφοιτοι, Δελτίο Τύπου, Εξετάσεις, Μαθητές, Πανελλαδικές εξετάσεις, Υποψήφιοι πανελληνίων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εξεταστικά κέντρα μουσικών μαθημάτων «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» και «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» έτους 2023    

Εξεταστικά κέντρα ειδικών μαθημάτων έτους 2023

Μάι 202319

Δελτίο Τύπου 17/5/2023
Εξεταστικά Κέντρα Πανελλαδικών Εξετάσεων Ειδικών Μαθημάτων

Σε συνέχεια των από 21/4/2023 και 11/5/2023 Δελτίων Τύπου, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει συγκεντρωτικά τα Εξεταστικά Κέντρα Πανελλαδικών Εξετάσεων Eιδικών Μαθημάτων για τους υποψηφίους Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), συμμετεχόντων στις εξετάσεις που θα διενεργηθούν από 17 μέχρι και 29 Ιουνίου 2023, με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα εξετάσεων που έχει ανακοινωθεί.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

από κάτω από: Απόφοιτοι, Δελτίο Τύπου, Εξετάσεις, Μαθητές, Πανελλαδικές εξετάσεις, Υποψήφιοι πανελληνίων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εξεταστικά κέντρα ειδικών μαθημάτων έτους 2023    

Υποβολή ηλεκτρονικού Μηχανογραφικού Δελτίου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, σε ποσοστό 5% επιπλέον των θέσεων εισακτέων, έτους 2023

Μάι 202319

Υποβολή ηλεκτρονικού Μηχανογραφικού Δελτίου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, σε ποσοστό 5% επιπλέον των θέσεων εισακτέων, έτους 2023



Λήψη αρχείου

 

από κάτω από: Απόφοιτοι, Εξετάσεις, Μαθητές, Μηχανογραφικό Δελτίο, Πανελλαδικές εξετάσεις, Υποψήφιοι πανελληνίων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Υποβολή ηλεκτρονικού Μηχανογραφικού Δελτίου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, σε ποσοστό 5% επιπλέον των θέσεων εισακτέων, έτους 2023    

Το μουσείο γίνεται σχολείο

Μάι 202319

Το 5ο Γενικό Λύκειο Βέροιας συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Πρεσβευτές / Πρέσβειρες Μουσείων και Μνημείων” που εκπόνησε η Εφορεία Αρχαιοτήτων και η Δ/νση Β’/βάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας. Στο πλαίσιο αυτό δέκα μαθητές της Α’ λυκείου επιμορφώθηκαν την 1η Μαρτίου επισκεπτόμενοι το Νέο Πολυκεντρικό Μουσείο Αιγών από την αρχαιολόγο κ. Εύα Κοντογουλίδου. Στη συνέχεια εργάστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν πρωτότυπη εργασία, την οποία και παρουσίασαν στους μαθητές της Β’ τάξης. Το υλικό που τους δόθηκε αποτέλεσε την αφορμή για έρευνα και μελέτη ενός πολυδιάστατο πολιτισμού: το “βασίλειον” των Αιγών και ο κόσμος του, οι γυναίκες και η καθημερινότητά τους, τα όπλα των ανδρών και τα συμπόσια, αλλά και οι αντιλήψεις για τους νεκρούς, όπως αποτυπώνονται και στα ταφικά έθιμα κέντρισαν το ενδιαφέρον τους για τον αρχαίο κόσμο και ειδικότερα για την εμβληματική μορφή τού Μ. Αλεξάνδρου. Η οικουμενικότητα του κράτους του όπως δηλώνεται από τη συλλογή νομισμάτων διεύρυνε τους ιστορικούς ορίζοντες των μαθητών μας. Αυτοί με ιδιαίτερη άνεση ξενάγησαν με τη σειρά τους τους υπόλοιπους μαθητές της τάξης τους στο Νέο Μουσείο και έτσι έγιναν για πρώτη φορά “Πρεσβευτές / Πρέσβειρες” της ιστορίας του τόπου τους, ενώ πρότειναν να ξεναγούν αυτοί από δω και πέρα τους μαθητές που πρόκειται να φιλοξενούνται από προγράμματα ERASMUS. Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα έδωσε μια νέα διάσταση στο μάθημα τής ιστορίας: το έκανε βιωματικό και ενεργοποίησε τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των μαθητών. Θεωρούμε πως συνέβαλε δραστικά στο να αναπτύξουν οι μαθητές με τον πιο γόνιμο τρόπο την ιστορική τους συνείδηση. Συμμετείχαν οι μαθητές: Γαβριηλίδου Μαρία, Δήμου Άννα, Κιάτσης Γιάννης, Κρομμύδα Αγγελική, Κυπαρισσόπουλος Σωκράτης, Παπαδόπουλος Φώτης, Πασχούλα Ζωή, Σγούρου Μαρία, Τζίμπουλα Καλλιόπη και Χριστοφορίδης Γιώργος. Υπεύθυνες για το πρόγραμμα ήταν οι καθηγήτριες: Λιακοπούλου Έφη και Τότσκα Κατερίνα.

εικόνα εικόνα1 εικόνα2 εικόνα3

1407 ambassadors 3.png

από κάτω από: ΔΡΑΣΕΙΣ, Δραστηριότητες, Μαθητές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το μουσείο γίνεται σχολείο    

Εξέταση ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα Ειδικά Μαθήματα 2023

Μάι 202317

Εξέταση ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα Ειδικά Μαθήματα 2023



Λήψη αρχείου

από κάτω από: Απόφοιτοι, Εξετάσεις, Μαθητές, Πανελλαδικές εξετάσεις, Υποψήφιοι πανελληνίων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εξέταση ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα Ειδικά Μαθήματα 2023    
« Παλιότερα άρθρα

Ιστορικό

Το site του Σχολείου μας

Το site του Σχολείου μας

http://5lyk-veroias.ima.sch.gr/

Το site της Περιβαλλοντικής Ομάδας

Το site της περιβαλλοντικής ομάδας

http://perib5gelverias.weebly.com/

European Radio Logo

Ημερολόγιο αναρτήσεων

Ιούνιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων