Οργάνωση της Σχολικής Βιβλιοθήκης -Ψηφιακή καταγραφή και αρχειοθέτηση των βιβλίων του σχολείου μας.
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας από το μήνα Μάρτιο έως το Μάιο συνέβαλλαν:
στην Οργάνωση των βιβλίων της βιβλιοθήκης του σχολείου με βάση τις θεματικές ενότητες και την κατηγοριοποίηση των βιβλίων με ετικέτες, σε διαφορετικά χρώματα έτσι ώστε να είναι πιο εύκολα προσβάσιμα σε όλους.
στην Ηλεκτρονική καταγραφή των βιβλίων στο Myschool.
Η οργάνωση, ο εμπλουτισμός και ο εκσυγχρονισμός της βιβλιοθήκης του σχολείου με την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων συνετέλεσε, ώστε να αναδειχθεί σε μια πλήρως σύγχρονη και λειτουργική σχολική βιβλιοθήκη, η οποία θα υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στα πλαίσια τόσο της εκπαιδευτικής διαδικασίας όσο και της επαγγελματικής τους ανάπτυξης.
Ηλεκτρονική καταγραφή των βιβλίων στο Myschool
Η Σχολική Βιβλιοθήκη πριν την οργάνωση με βάση τις θεματικές ενότητες και την κατηγοριοποίηση των βιβλίων με ετικέτες.
Στο Νηπιαγωγείο μας είχαμε τη χαρά να συμμετέχουμε στην Εκπαιδευτική Δράση της Αθ/μιας Εκπ/σης Λάρισας για το σχ. έτος 2024-25 με Θέμα: “Τα βιβλία ταξιδεύουν στο σχολείο μας”!!!! Η συμμετοχή μας έγινε με αφορμή το σχέδιο δράσης που υλοποιούμε κατά τη φετινή σχολική χρονιά με τίτλο: ” Το βιβλίο αγαπώ και τον τίτλο του αρχειοθετώ”.
Η έκπληξη των μαθητών μας ήταν μεγάλη όταν είδαν μία βαλίτσα να έρχεται στο σχολείο μας!!! Άρχισαν λοιπόν να αναρωτιούνται τί να έχει άραγε αυτή η βαλίτσα;;
Αφού ειπώθηκαν πολλές απόψεις ακούστηκε και η ιδέα ότι η βαλίτσα μπορεί να έχει βιβλία!!!!! Και τότε έγινε η αποκάλυψη!!! Τα παιδιά είχαν τη χαρά να έρθουν σε επαφή με καινούρια, ενδιαφέροντα βιβλία, να τα επεξεργαστούν και στη συνέχεια τα βιβλία να συνεχίσουν το ταξίδι τους: Πού αλλού;;;;; Στο σπίτι τους!!!!
Μέσα στη βαλίτσα εκτός από τα βιβλία, υπήρχαν και φανταστικές ομαδικές εργασίες και μηνύματα μαθητών από άλλα σχολεία στα οποία ταξίδεψε η βαλίτσα πριν έρθει σ εμάς!!! Οι μαθητές είχαν τη χαρά να τ’ απολαύσουν και να στείλουν και οι ίδιοι το δικό τους μήνυμα στα επόμενα σχολεία!!! “Με τα βιβλία ταξιδεύουμε και γνωρίζουμε όλο τον κόσμο”!!!
Αποφασίσαμε επίσης κατά τη διάρκεια της αποχαιρετιστήριας γιορτής που διοργανώνεται από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων να εκτεθούν τα έργα των μαθητών που θα ετοιμάσουν, εμπνευσμένοι από το βιβλίο που ταξίδεψε στο σπίτι τους!!!
Στο Νηπιαγωγείο μας με αφορμή “Τη γιορτή της μητέρας” διαβάσαμε το παραμύθι της Αγγελικής Βαρελά :” Πώς γράφεται η λέξη ΜΗΤΕΡΑ”. Μιλήσαμε για το πιο αγαπημένο πρόσωπο των παιδιών: “τη μαμά τους” της γράψαμε ευχές, της φτιάξαμε κάρτα, κάδρα και στο τέλος αποφασίσαμε να παίξουμε με την αγαπημένη μας beebot. Αφού τα παιδιά είπαν πως νιώθουν για τη μαμά τους αποφάσισαν να στείλουν τη beebot στην ανάλογη εικόνα.
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς οι μικροί μαθητές είχαν την ευκαιρία να παίξουν με τη beebot, το μικρό μας ρομπότ, μέσω του οποίου έρχονται σε επαφή με τη ρομποτική, μέσο απαραίτητο στις μέρες μας στην εκπαιδευτική διαδικασία του σχολείου μας!!!
Κι εδώ όταν διαβάσαμε το ουκρανικό παραμύθι “Το γάντι”, και αφού το δραματοποιήσαμε, κάτι που ενθουσίασε τους μαθητές μας αποφασίσαμε να στείλουμε τη beebot σ’ έναν από τους ήρωες του παραμυθιού.
Οι εκπαιδευτικοί του 56ου Νηπιαγωγείου Λάρισας παρακολούθησαν την εκδήλωση της ΔΟΕ στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και του σχεδίου Δράσης που υλοποιείται στο σχολείο μας.
Το Νηπιαγωγείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη για τους μαθητές και τις εκπαιδευτικούς στη:
« Δημοτική Παιδική Βιβλιοθήκη Λάρισας» στο πλαίσιο του Σχεδίου δράσης που υλοποιείται κατά τη φετινή σχολική χρονιά στο νηπιαγωγείο μας με θέμα: “Το βιβλίο αγαπώ και τον τίτλο του αρχειοθετώ” και της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου (2/4).
Οι μικροί μαθητές και οι δασκάλες είχαμε τη χαρά να γνωρίσουμε την Δημοτική Παιδική Βιβλιοθήκη Λάρισα όπου μας υποδέχθηκε η κ. Χριστίνα Παπαδοπούλου, βιβλιοθηκονόμος και υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης.
Η κ. Χριστίνα μας ξενάγησε στους χώρους της βιβλιοθήκης, μας ενημέρωσε για τη διαδικασία του δανεισμού καθώς επίσης και ότι στη βιβλιοθήκη μπορούμε να διαβάσουμε βιβλία, να ζωγραφίσουμε,να παίξουμε παζλ και επιτραπέζια παιχνίδια πάντα με σεβασμό στα βιβλία και στο χώρο που τα φιλοξενεί!!! Στη συνέχεια διάβασε στους μαθητές το παιδικό βιβλίο: “Ο κηπουρός των παραμυθιών” του Claudio Gobbetti. Μία ιστορία γεμάτη αγάπη για το βιβλίο και το διάβασμα που αποτελεί πηγή έμπνευσης για μικρούς και μεγάλους και θα ανοίξει διάπλατα τις καρδιές τους για να ταξιδέψουν στον φανταστικό κόσμο των παραμυθιών. Ευχαριστούμε θερμά την κ. Χριστίνα η οποία επίσης τους εξήγησε πως γίνεται ένα βιβλίο και τους έδειξε τη φετινή αφίσα της IBBY για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου!!!
Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με την γνωριμία τους με “την Δημοτική Παιδική Βιβλιοθήκη Λάρισας”, ζωγράφισαν ένα αλλιώτικο δέντρο και υποσχέθηκαν ότι θα επιστρέψουν με τους γονείς τους!!!
θεματική ενότητα:Δημιουργώ και καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και καινοτομία.
Υποθεματική:Stem, εκπαιδευτική ρομποτική.
Μεθοδολογία και σκοπιμότητα του προγράμματος
Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να αποκτήσουν οι μικροί μας μαθητές γνώσεις για το ηλιακό σύστημα, να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους, να καλλιεργήσουν τη μαθηματική σκέψη μέσω δραστηριοτήτων STEAM και να επιλύσουν προβλήματα.
Διερεύνηση γνώσεων
Σε πρώτη φάση διερευνούμε τις προηγούμενες γνώσεις των παιδιών και τί θέλουν να μάθουν για τους πλανήτες.
Παρακολουθούμε εκπαιδευτικά βίντεο και παίζουμε με τις καρτέλες των πλανητών.
Συζητούμε για την θέση των πλανητών , παρατηρούμε την κυκλική τους τροχιά γύρω από τον ήλιο και προσπαθούμε να τους βάλουμε στην σειρά με διάφορους τρόπους.
Διαβάζουμε το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά : Ένα φτυάρι στον Άρη
Μέρα και νύχτα
Κατανόηση της εναλλαγής μέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της.Βιωματική αναπαράσταση της περιστροφής και της εναλλαγής.
Η 4η Απριλίου καθιερώθηκε ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας και μας δόθηκε η ευκαιρία να οργανώσουμε βιωματικές δράσεις, με σκοπό την ευαισθητοποίηση και καλλιέργεια της έννοιας της φιλοζωίας στα παιδιά, αλλά και την αναγνώριση και το σεβασμό των δικαιωμάτων των ζώων από τους/τις μαθητές/τριες μέσω της ενεργούς προάσπισής τους.
Στα πλαίσια αυτά, το Νηπιαγωγείο μας διοργάνωσε και υλοποίησε διάφορες δράσεις με τα παιδιά.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, το σχολείο μας συμμετείχε με ενθουσιασμό στη δράση «Διαβάζουμε Μαζί!», που οργανώθηκε από τη σχολική βιβλιοθήκη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού “Κυψέλη”, σε συνεργασία με την ομάδα “Νηπιαγωγοί εν δράσει”του Συλλόγου Εκπαιδευτικών “ Δ. Θεοτοκόπουλος”, δίνοντας έμφαση στη μαγεία του παραμυθιού και τη δύναμη της συλλογικής δημιουργίας.
Διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο της κ. Χριστίνας Κωνσταντουδάκη “Με μια κουβέρτα ….στο διάστημα!” το οποίο μας φέρνει λίγο πιο κοντά στα εσωστρεφή παιδιά, τα οποία μπορούν να ενταχθούν πολύ εύκολα στη σχολική τάξη, αρκεί να νιώσουν άνετα. Αρκετές φορές τα παιδιά αυτά για να νιώσουν άνετα χρειάζονται ένα «μεταβατικό αντικείμενο», ένα αντικείμενο από το σπίτι τους, που τα κάνει να νιώθουν ασφαλή σε ένα καινούριο περιβάλλον. Μας εξηγεί λοιπόν πως είναι σημαντικό να βοηθήσουμε τα παιδιά να μεταμορφώσουν το αντικείμενο αυτό σε«μέσο κοινωνικοποίησης» και συγχρόνως μας δίνει συμβουλές σχετικά με το πως μπορούμε να βοηθήσουμε ένα εσωστρεφές παιδί να έχει περισσότερη αυτοπεποίθηση.
Στη συνέχεια δημιουργήσαμε την δική μας κουβέρτα που αποτέλεσε και τη συμμετοχή μας στη συγκεκριμένη δράση.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή