56ο Νηπιαγωγείο Λάρισας

IMG 1669

ΣΧ. ΕΤΟΣ: 2024 – 2025
56ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ
Ταχ Διεύθ: ΜΑΝΟΥ ΛΟΪΖΟΥ 21 – ΤΣΑΠΡΑΖΗ – 41335
Τηλ.: 2410 626704
Ηλ. Ταχ: mail@56nip-laris.lar.sch.gr

Προϊσταμένη:                                         

ΤΣΙΑΝΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ (1ο Ολοήμερο τμήμα)

Νηπιαγωγοί:                                         

 ΤΖΗΚΑ ΙΩΑΝΝΑ (3ο Βασικό τμήμα)                                                                                                                                   ΤΑΜΠΑΚΗ ΕΥΑΝΘΙΑ (2ο Ολοήμερο τμήμα)
ΝΤΕΛΗ ΠΟΛΥΞΕΝΗ  (1ο Βασικό τμήμα)
ΛΑΣΠΑ ΔΗΜΗΤΡΑ (2ο Βασικό τμήμα) 

Εκπαιδευτικός Παράλληλης στήριξης:

ΔΕΛΗΝΤΣΙΩΤΗ ΜΑΡΙΑΝΘΗ
  

Εκπαιδευτικός Αγγλικών:

ΣΑΦΑΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ

Σχολική Νοσηλεύτρια:

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Τμήματα:
1 (ένα) Πρόωρη υποδοχή μαθητών (μόνο για μαθητές ολοήμερου) (07.45 – 08.30)
3 (τρία) Βασικού υποχρεωτικού προγράμματος (08.15 – 13.00)
2 ( δύο) Προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος (13.00 – 16.00)                               

“Οργάνωση και ηλεκτρονική καταγραφή των βιβλίων της βιβλιοθήκης”

«Το βιβλίο αγαπώ και τον τίτλο του αρχειοθετώ”

Οργάνωση της Σχολικής Βιβλιοθήκης -Ψηφιακή καταγραφή και αρχειοθέτηση των βιβλίων του σχολείου μας.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας  από το μήνα Μάρτιο έως το  Μάιο συνέβαλλαν:

  • στην Οργάνωση των βιβλίων της βιβλιοθήκης του σχολείου με βάση τις θεματικές ενότητες και την κατηγοριοποίηση των  βιβλίων με ετικέτες, σε διαφορετικά χρώματα έτσι ώστε να είναι πιο εύκολα  προσβάσιμα σε όλους.
  • στην Ηλεκτρονική καταγραφή των βιβλίων στο Myschool.

Η οργάνωση, ο εμπλουτισμός και ο εκσυγχρονισμός της βιβλιοθήκης του σχολείου με την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων συνετέλεσε, ώστε να αναδειχθεί σε μια πλήρως σύγχρονη και λειτουργική σχολική βιβλιοθήκη, η οποία θα υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στα πλαίσια τόσο της εκπαιδευτικής διαδικασίας όσο και της επαγγελματικής τους ανάπτυξης.

Ηλεκτρονική καταγραφή των βιβλίων στο Myschool

Screenshot 2Screenshot 1

Η Σχολική Βιβλιοθήκη πριν την οργάνωση με βάση τις θεματικές ενότητες και την κατηγοριοποίηση των  βιβλίων με ετικέτες.

IMG 2629 IMG 2633

Η Σχολική Βιβλιοθήκη σήμερα!!

IMG 5037 IMG 5040 IMG 5043 IMG 5024

IMG 5045IMG 3202

 

“Τα βιβλία ταξιδεύουν στο σχολείο μας”!!!!

IMG 4922IMG 5021

Στο Νηπιαγωγείο μας είχαμε τη χαρά να συμμετέχουμε στην Εκπαιδευτική Δράση της Αθ/μιας Εκπ/σης Λάρισας για το σχ. έτος 2024-25 με Θέμα: “Τα βιβλία ταξιδεύουν στο σχολείο μας”!!!! Η συμμετοχή μας έγινε  με αφορμή το σχέδιο δράσης που υλοποιούμε κατά τη φετινή σχολική χρονιά με τίτλο: ” Το βιβλίο αγαπώ και τον τίτλο του αρχειοθετώ”.

Η έκπληξη των μαθητών μας ήταν μεγάλη όταν είδαν μία βαλίτσα να έρχεται στο σχολείο μας!!! Άρχισαν λοιπόν να αναρωτιούνται τί να έχει άραγε αυτή η βαλίτσα;;

Αφού ειπώθηκαν πολλές απόψεις ακούστηκε και η ιδέα ότι η βαλίτσα μπορεί να έχει βιβλία!!!!! Και τότε έγινε η αποκάλυψη!!! Τα παιδιά είχαν τη χαρά να έρθουν σε επαφή με καινούρια, ενδιαφέροντα βιβλία, να τα επεξεργαστούν και στη συνέχεια τα βιβλία να συνεχίσουν το ταξίδι τους: Πού αλλού;;;;;  Στο σπίτι τους!!!!

IMG 4851IMG 4853

IMG 4855IMG 4976 Antigrafh

Μέσα στη βαλίτσα εκτός από τα βιβλία, υπήρχαν και φανταστικές  ομαδικές εργασίες και μηνύματα μαθητών από άλλα σχολεία στα οποία ταξίδεψε η βαλίτσα πριν έρθει σ εμάς!!! Οι μαθητές είχαν τη χαρά να τ’ απολαύσουν και να στείλουν και οι ίδιοι το δικό τους μήνυμα στα επόμενα σχολεία!!! “Με τα βιβλία ταξιδεύουμε και γνωρίζουμε όλο τον κόσμο”!!!

IMG 4910 AntigrafhIMG 4982IMG 4985IMG 5021

Αποφασίσαμε επίσης κατά τη διάρκεια της αποχαιρετιστήριας γιορτής που διοργανώνεται  από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων να εκτεθούν τα έργα των μαθητών που θα ετοιμάσουν, εμπνευσμένοι από το βιβλίο που ταξίδεψε στο σπίτι τους!!!

 

Παραμύθια και beebot

IMG 4961IMG 4944

Στο Νηπιαγωγείο μας με αφορμή “Τη γιορτή της μητέρας” διαβάσαμε το παραμύθι της Αγγελικής Βαρελά :” Πώς γράφεται η λέξη ΜΗΤΕΡΑ”.  Μιλήσαμε για το πιο αγαπημένο πρόσωπο των παιδιών: “τη μαμά τους” της γράψαμε ευχές, της φτιάξαμε κάρτα, κάδρα και στο τέλος αποφασίσαμε να παίξουμε με την αγαπημένη μας beebot.  Αφού τα παιδιά είπαν πως νιώθουν για τη μαμά τους αποφάσισαν να στείλουν τη beebot στην ανάλογη εικόνα.

ΜΗΤΕΡΑ: Μέλι, Ήλιος, Τραγούδι, Ευχαριστώ, Ρόδο, Αγάπη

010100025340IMG 4967 IMG 4965 IMG 4957

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς οι μικροί μαθητές είχαν την ευκαιρία να παίξουν με τη beebot, το μικρό μας  ρομπότ,  μέσω του οποίου έρχονται σε επαφή με  τη ρομποτική,  μέσο απαραίτητο στις μέρες μας στην εκπαιδευτική διαδικασία του σχολείου μας!!!

Κι εδώ όταν διαβάσαμε το ουκρανικό παραμύθι “Το γάντι”, και αφού το δραματοποιήσαμε, κάτι που ενθουσίασε τους μαθητές μας αποφασίσαμε να στείλουμε τη beebot σ’ έναν από τους ήρωες του παραμυθιού.

9d5de80b721cbc00673ee18bd76e9b70 IMG 4917 IMG 4920 IMG 4944

 

«Το σχολείο ως μορφωτικό/πολιτιστικό κέντρο της κοινότητας. Σχολικές βιβλιοθήκες, Λογοτεχνία, φιλαναγνωσία. Ερευνητικά δεδομένα και προσεγγίσεις.»Διαδικτυακή Εκδήλωση της Δ.Ο.Ε.

Οι εκπαιδευτικοί του 56ου Νηπιαγωγείου Λάρισας παρακολούθησαν την εκδήλωση της ΔΟΕ στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και του σχεδίου Δράσης που υλοποιείται στο σχολείο μας.

 «Στη Δημοτική  Παιδική Βιβλιοθήκη Λάρισας»

IMG 4803 Antigrafh

Το Νηπιαγωγείο μας  πραγματοποίησε  εκπαιδευτική επίσκεψη για τους μαθητές και τις εκπαιδευτικούς  στη:                 

    « Δημοτική  Παιδική Βιβλιοθήκη Λάρισας»  στο πλαίσιο  του Σχεδίου  δράσης  που υλοποιείται κατά τη φετινή σχολική χρονιά στο νηπιαγωγείο μας με θέμα: “Το βιβλίο αγαπώ και τον τίτλο του αρχειοθετώ” και της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού  Βιβλίου (2/4).

Οι μικροί μαθητές  και οι δασκάλες είχαμε τη χαρά να γνωρίσουμε την Δημοτική Παιδική Βιβλιοθήκη Λάρισα όπου μας υποδέχθηκε η κ. Χριστίνα Παπαδοπούλου, βιβλιοθηκονόμος και υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης.

Η κ. Χριστίνα μας ξενάγησε στους χώρους της βιβλιοθήκης, μας ενημέρωσε για τη διαδικασία του δανεισμού καθώς επίσης και ότι στη βιβλιοθήκη μπορούμε να διαβάσουμε βιβλία, να ζωγραφίσουμε,να παίξουμε παζλ και επιτραπέζια παιχνίδια πάντα με σεβασμό στα βιβλία και στο χώρο που τα φιλοξενεί!!! Στη συνέχεια διάβασε στους μαθητές το παιδικό βιβλίο: “Ο κηπουρός των παραμυθιών” του Claudio Gobbetti.   Μία ιστορία γεμάτη αγάπη για το βιβλίο και το διάβασμα που αποτελεί πηγή έμπνευσης για μικρούς και μεγάλους και θα ανοίξει διάπλατα τις καρδιές τους για να ταξιδέψουν στον φανταστικό κόσμο των παραμυθιών. Ευχαριστούμε θερμά την κ. Χριστίνα η οποία  επίσης τους εξήγησε πως γίνεται ένα βιβλίο και τους έδειξε τη φετινή αφίσα της IBBY για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού  Βιβλίου!!!

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με την γνωριμία τους με “την Δημοτική Παιδική Βιβλιοθήκη Λάρισας”, ζωγράφισαν ένα αλλιώτικο δέντρο  και υποσχέθηκαν ότι θα επιστρέψουν με τους γονείς τους!!!  

IMG 4804 IMG 4806 IMG 4811 Antigrafh IMG 4840 IMG 4845

  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ  ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – Stem και η γη γυρίζει

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ  ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

<<Stem και η γη γυρίζει>>

θεματική ενότητα:Δημιουργώ και καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και καινοτομία.

Υποθεματική:Stem, εκπαιδευτική ρομποτική.

Μεθοδολογία και σκοπιμότητα του προγράμματος

Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να αποκτήσουν οι μικροί μας μαθητές γνώσεις για το ηλιακό σύστημα, να  αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους, να καλλιεργήσουν τη μαθηματική σκέψη μέσω δραστηριοτήτων STEAM και να επιλύσουν προβλήματα.

Διερεύνηση γνώσεων

Σε πρώτη φάση διερευνούμε τις προηγούμενες γνώσεις των παιδιών και τί θέλουν να μάθουν για τους πλανήτες.

1

Παρακολουθούμε εκπαιδευτικά  βίντεο και παίζουμε με τις καρτέλες των  πλανητών.

https://www.youtube.com/watch?v=zrT4jLRsHUI&t=596s

https://www.youtube.com/watch?v=xOUOZ_CY3VE

2 3

Φτιάξαμε ψηφιακά Puzzle

Οι πλανήτες του ηλιακού  συστήματος

Συζητούμε για την θέση των πλανητών , παρατηρούμε την κυκλική τους τροχιά γύρω από τον ήλιο και προσπαθούμε να τους βάλουμε στην σειρά με διάφορους τρόπους.

4 5 6 1 7 1 8 1

Διαβάζουμε το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά : Ένα φτυάρι στον Άρη

9 10

Μέρα και νύχτα

Κατανόηση της εναλλαγής μέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της.Βιωματική αναπαράσταση της περιστροφής και της εναλλαγής.

1111a 11b

Είδαμε το εκπαιδευτικό βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=b4nABvE6cAE

Συζητήσαμε τί κάνουμε τη μέρα και τί τη νύχτα και το ζωγραφίσαμε

13 12

Ακούσαμε το τραγούδι του Γιάννη Κότσιρα από τα Λάχανα και χάχανα:

Ένας ήλιος, μία γη,ένα φεγγάρι

https://youtu.be/BdlZbNAJU0c?list=RDBdlZbNAJU0c

Ήλιος και μυθολογία- μύθος του Φαέθοντα

https://www.youtube.com/watch?v=hk5b9_VvOPA

14

Οι εποχές του χρόνου

Παρακολουθούμε  σύντομο βίντεο που δείχνει   την κίνηση της Γης  γύρω από τον Ήλιο και τις εποχές.

Ζωγραφίζουμε την αγαπημένη μας εποχή.

 

15 1

Προγραμματίζουμε με την αγαπημένη μας Bee Bot διαδρομές στο Διάστημα

19 18 17 16

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Η  4η Απριλίου καθιερώθηκε ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας και μας δόθηκε η  ευκαιρία να οργανώσουμε βιωματικές δράσεις, με σκοπό την ευαισθητοποίηση και καλλιέργεια της έννοιας της φιλοζωίας στα παιδιά, αλλά και την αναγνώριση και το σεβασμό των δικαιωμάτων των ζώων από τους/τις μαθητές/τριες μέσω της ενεργούς προάσπισής τους.

Στα πλαίσια αυτά, το Νηπιαγωγείο μας διοργάνωσε και υλοποίησε διάφορες δράσεις με τα παιδιά.

IMG 4733 IMG 4746

2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου – Συμμετοχή στη δράση “Διαβάζουμε Μαζί!”

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, το σχολείο μας συμμετείχε με ενθουσιασμό στη δράση «Διαβάζουμε Μαζί!», που οργανώθηκε από τη σχολική βιβλιοθήκη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού “Κυψέλη”, σε συνεργασία με την ομάδα “Νηπιαγωγοί εν δράσει”του Συλλόγου Εκπαιδευτικών “ Δ. Θεοτοκόπουλος”, δίνοντας έμφαση στη μαγεία του παραμυθιού και τη δύναμη της συλλογικής δημιουργίας.

drash 242x300 1

Διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο της  κ. Χριστίνας Κωνσταντουδάκη “Με μια κουβέρτα ….στο διάστημα!” το οποίο μας φέρνει λίγο πιο κοντά στα εσωστρεφή παιδιά, τα οποία μπορούν να ενταχθούν πολύ εύκολα στη σχολική τάξη, αρκεί να νιώσουν άνετα. Αρκετές φορές τα παιδιά αυτά για να νιώσουν άνετα χρειάζονται ένα «μεταβατικό αντικείμενο», ένα αντικείμενο από το σπίτι τους, που τα κάνει να νιώθουν ασφαλή σε ένα καινούριο περιβάλλον. Μας εξηγεί λοιπόν πως είναι σημαντικό να βοηθήσουμε τα παιδιά να μεταμορφώσουν το αντικείμενο αυτό σε«μέσο κοινωνικοποίησης» και συγχρόνως μας δίνει συμβουλές σχετικά με το πως μπορούμε να βοηθήσουμε ένα εσωστρεφές παιδί να έχει περισσότερη αυτοπεποίθηση.  biblio

Στη συνέχεια δημιουργήσαμε την δική μας κουβέρτα που αποτέλεσε και τη συμμετοχή μας στη συγκεκριμένη δράση.60

61     62